بخش فارسی صدای آمریکا، به سراغ مسئله خشک‌سالی رفته و آن را دست‌مایه‌ای قرار داده است برای توهین به مقدسات اسلامی و اعتقادات مردم ایران. مجری این شبکه می گوید: «به حال اون مذهب و پیامبری که مجازات شوخی باهاش اعدامه باید تأسف خورد.»

گروه جنگ نرم مشرق- بخش فارسی شبکه صدای آمریکا، در برنامه آنتن (On ten) به مسئله‌ای پرداخت که این سال‌ها تبدیل به یکی از مسائل حیاتی کشور شده است.

*****

برنامه آنتن که سعی دارد در قالب طنز، مسائل مختلف درون نظام جمهوری اسلامی را مورد انتقاد قرار دهد گاه تا جایی پیش می‌رود که هیچ خط قرمزی - از دینی و مذهبی گرفته تا انسانی - را برنتافته و هر چیزی که در ایران برای سازندگان این برنامه عجیب است یا سواد لازم برای درک آن را ندارند، به تمسخر می‌گیرند.

جمعه شب گذشته، برنامه «آنتن» صدای آمریکا، به سراغ مسئله خشک‌سالی رفت و آن را دست‌مایۀ توهین به مقدسات اسلامی و اعتقادات مردم ایران قرار داد.

صدای آمریکا

باران چه دخلی به گناه دارد؟!

این برنامه با پخش قطعه‌ای کوتاه از یکی از سخنرانی‌های حسن عباسی درباره وجود گناه در جامعه و ارتباط آن با مسئله خشک‌سالی، این ارتباط را مسخره کرده و در پاسخ به آن، محله چراغ‌ قرمز در آمستردام هلند (شهری که خیابان‌هایی از آب دارد) و ونیز را که محل خرید و فروش برده‌های جنسی هستند مثال می‌زند و از آنجا که حسن عباسی می‌گوید چارۀ خشک‌سالی دعای باران و نماز استسقاء است، می‌گوید ایران باید تعدادی از فواحش ونیز و آمستردام را برای نزول باران به ایران ببرد.

حسن عباسی در قطعه‌ای که صدای آمریکا انتخاب کرده می‌گوید: «آب تمام سدهای کشور کم شده، یک دلیل اصلی بیشتر ندارد. معصیت زیاد است.... مگر اینکه دوباره بزرگان اهل اخلاق رو صدا کنند تا در بیابان‌ها نماز استسقاء بخوانند؛ خدا به این بزرگان رحم کند و دوباره سدهای ما پرآب بشود.»

صدای آمریکا

صدای آمریکا


نزول باران به دست خدا است

پیش از پاسخ گفتن به این مسئله این نکته را خاطرنشان می‌کنیم که غرض از عنوان این مسئله نه پاسخ دادن به برنامه‌ آنتن که روشن کردن ارتباط میان نعمت و گناه است:

- نزول باران فقط به دست خدا است:

1. وَ أرْسَلْنَا الرِّيَاحَ لَوَاقِحَ فَأنزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأسْقَيْنَاكُمُوهُ وَ مَا أنتُمْ لَهُ بخَازِنِين (حجر/ 22). و ما بادهاى آبستن‏كننده را فرستاديم، و از آسمان آبى نازل كرديم و شما را بدان سيراب ساختيم و شما را نرسد كه خازنان آن باشيد.

2. أفَرَأَیتُم المآءَ الَّذی تَشرَبُونَ * ءَأنتُم أنزَلتُمُوه مِنَ المُزنِ أم نَحنُ المُنزِلُونَ (واقعه/ 68 و 69). آيا آبى را كه مى‏نوشيد ديده‏ايد؟ آيا شما آن را از ابر فرو مى‏فرستيد يا ما آن را نازل می‌کنیم؟

3. هُوَ الَّذی أنزَل مِنَ السّمآء مآءً لکم (نحل/ 10). فقط خدا است که آب را از آسمان فرومی‌فرستد

- خداوند می‌فرماید گناهان مردم، سبب کاهش نعمت‌ها یا نابودی آن می‌شود، از جمله باران:

خداوند در سوره نوح در بیان ارتباط میان استغفار و نعمت باران می‌فرماید:

فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا * يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا *

و گفتم از پروردگارتان آمرزش بخواهيد كه او همواره آمرزنده است [تا] بر شما از آسمان باران پى در پى فرستد (نوح/ 10 و 11)

و در سوره اعراف نیز رابطه میان ایمان و تقوا و فوران نعمت از آسمان و زمین را اینگونه بیان می‌کند:

وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ وَلَكِن كَذَّبُواْ فَأَخَذْنَاهُم بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ

و اگر مردم شهرها ايمان آورده و به تقوا گراييده بودند قطعا بركاتى از آسمان و زمین برايشان می‌گشوديم ولى تكذيب كردند پس به [كيفر] دستاوردشان [گريبان] آنان را گرفتيم (اعراف/ 96)

همچنین در سوره انعام فرموده است:

أَلَمْ يَرَوْاْ كَمْ أَهْلَكْنَا مِن قَبْلِهِم مِّن قَرْنٍ مَّكَّنَّاهُمْ فِي الأَرْضِ مَا لَمْ نُمَكِّن لَّكُمْ وَأَرْسَلْنَا السَّمَاء عَلَيْهِم مِّدْرَارًا وَجَعَلْنَا الأَنْهَارَ تَجْرِي مِن تَحْتِهِمْ فَأَهْلَكْنَاهُم بِذُنُوبِهِمْ وَأَنْشَأْنَا مِن بَعْدِهِمْ قَرْنًا آخَرِينَ (6) ... قُلْ سِيرُواْ فِي الأَرْضِ ثُمَّ انظُرُواْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ (11)

آيا نديده‌‏اند كه پيش از آنان چه بسيار امت‌ها را هلاك كرديم [امت‌هايى كه] در زمین به آنان امكاناتى داديم كه براى شما آن امكانات را فراهم نكرده‌‏ايم و [باران‌هاى] آسمان را پى در پى بر آنان فرو فرستاديم و رودبارها از زير [شهرهاى] آنان روان ساختيم پس ايشان را به [سزاى] گناهانشان هلاك كرديم و پس از آنان نسل‌هاى ديگرى پديد آورديم (6) ... بگو در زمین بگرديد آنگاه بنگريد كه فرجام تكذيب‏‌كنندگان چگونه بوده است (انعام/ 11)

گذشته از آیات قرآن که خود به تنهایی برای هر سوالی و هر شبهه‌ای کافیست، سندی هم از «تورات» می‌آوریم که نشان دهد رابطه گناه و نعمت حتی در تورات تحریف‌شده توسط یهودیان نیز وجود دارد:

خداوند از طریق حضرت موسی(ع) به یهودیان تحذیر داده است که اگر به راه خداوند نروند به بیماری‌ها و بلاهای مختلف دچار خواهند شد از جمله اینکه نه چیزی از آسمان می‌بارد و نه چیزی از زمین می‌روید و به عوض باران، گرد و غبار بر آنها نازل خواهد شد:

و خداوند تو را با سل‌ و تب‌ و التهاب‌ و حرارت‌ و شمشير و باد سَموم‌ و يرقان‌ خواهد زد، و تو را تعاقب‌ خواهند نمود تا هلاك‌ شوي‌ * و فلك‌ تو كه‌ بالاي‌ سر تو است‌ مس‌ خواهد شد، و زميني‌ كه‌ زير تو است‌ آهن * و خداوند باران‌ زمينت‌ را گرد و غبار خواهد ساخت‌، كه‌ از آسمان‌ بر تو نازل‌ شود تا هلاك‌ شوي‌ (سفر تثنیه 28/ 22 تا 24).

******
مجری برنامه آنتن، در ادامه ضمن اشاره به شخصی که به دلیل اثبات اتهام سب‌النبی، محکوم به اعدام شده است گفت: «اون کدوم مقدساتی است که سزای شوخی باهاش در فضای مجازی، اعدامه؟ کدوم امر قدسیه که اینقدر سسته، اینقدر بی‌پایه است، اینقدر بی‌اساسه که اگر بهش شک کنی یا باهاش شوخی کنی اعدامت می‌کنن»

وی ادامه می‌دهد: «امر مقدسی که از فضای مجازی بترسه، امر مقدسی که از پس فیس‌بوک برنیاد، وای به حالش.... کدوم حکومتی به خاطر توهین به مقدسات شهروندانش رو اعدام می‌کنه؟ ... به حال اون مذهب و پیامبری که مجازات شوخی باهاش اعدامه باید تاسف خورد.»

دانلود

گذشته از استدلالات شرعی، نقلی و عقلی مرتبط با مباحث آمده در ماده 513 قانون مجازات اسلامی که به بحث مجازات سب‌النبی می‌پردازد و به دلیل مفصل بودن مجال پرداختن به آن را نداریم،
مجری صدای آمریکا بهتر است برخی از همین وقایع که در نزدیکی آنها به وقوع می‌پیوندد نیز به مردم خبر دهد:

به تازگی چند مهندس نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه به دلیل مسلمان بودن اخراج شده‌اند.

ماه گذشته به یک مسجد در آلمان حمله و به آتش کشیده شد.

حمله نماینده پارلمان سوئد به یکی از وزرای مسلمان این کشور.

مروه شروینی یک زن محجبه در آلمان در مقابل چشم قضات به قتل می‌رسد.

در فرانسه به عنوان مهد دموکراسی، زنان محجبه از رفتن به دانشگاه و مدرسه و محل کار منع می‌شوند.

و ده‌ها خبر مانند اینها که نشان‌دهنده دشمنی آشکار غربی‌ها و سوءرفتارهای واقعی آنان با مسلمانان است. جرم این افراد فقط مسلمان بودن است و دشمنی غربیون مانند تفتیش عقاید در قرون ‌وسطایی است.

اما حکم ناسزا گفتن به رسول خدا(ص) چیست؟

در تورات، حکم دشنام گفتن به والدین، مرگ است:

«هر که پدر یا مادر خود را لعنت کند هر آینه کشته شود» (خروج 21/ 16 ـ و مشابهتاً در لاویان 20/ 9).

و همچنین ناسزا گفتن به رهبر و رئیس قوم:

«به خدا ناسزا مگو و رئیس قوم خود را لعنت مکن» (سفر خروج 22/ 28).

لذا وقتی پولس را محاکمه می‌کردند او به کتک‌خوردن از دست بازپرس خود اعتراض کرد و به او ناسزا گفت. حاضران گفتند آیا رئیس کهنۀ خدا را دشنام می‌دهی؟ پولس گفت: ای برادران ندانستم که رئیس کهنه است زیرا [در تورات] مکتوب است که حاکم قوم خود را بد مگوی (اعمال 23/ 4 و 5).

حکم ناسزا گفتن به رسول خدا، قتل است (ماده 513 قانون مجازات اسلامی). او رئیس عالم هستی است آنچنانکه از حضرت عیسی(ع) نقل شده که «رئیس این جهان می‌آید» (انجیل یوحنا 14/ 30) و همۀ انبیاء حقیقی به آمدن او وعده کرده‌اند (نگا. تثنیه 18/ 18 و 33/ 2).


وحید درمنکی فراهانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 106
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 14
  • پسر ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    14 7
    اولا خدا مارو خیلی دوست داره که ما شدیم مسلمون و ارادتمند اهل بیت(ع) ثانیا بازم خدا مارو دوست داره که داره ماهارو آزمایش میکنه و با این کار دوست داره صدای بندش بشنوه ثالثا خدا زده تو گردن تو و امثال تو که کافر هستین و به حال خودتون گذاشته و ظرفیت درک کردن از شماها گرفته عقب افتاده ها خدایا آنی ما را به حال خودمان وا مگذار الهی آمین
  • aminsalam598 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 3
    شما همه عناوین را در خبرنامه درج نمیکنید چرا
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    10 1
    چرا برای برنامه ای یک درصد هم آن را نگاه نمی کنند تبلیغ مجانی می کنید؟
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    4 1
    ما ظاهرا مسلمونیم ولی دلومن ناپاکه بخاطر همینه اینهمه گرفتاریم
  • محمد ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    9 2
    مشرق چه انتظاری داری بالاخره سگهای امریکا باید واق واق کنن و دم تکون بدن تا اربابشون تکه اشغالی جلوشون بندازه تار سیر شن.
  • شیرزاد ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    14 0
    مسلما ما که مسلمان هستیم و ادعای مسلمانی میکنیم اگر گناهانی بینمون شیوع پیدا کنه خشم و غضب خدا در مورد ما شدیدتره. این مردک حقیر حرف مفت و نسنجیده ای گفته
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    10 2
    واسه همینه که همیشه باید گفت: مرگ بر آمریکا...
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    14 2
    بااینکه خیلی از مشرق خوشم نمیادولی باید این وطن فروشان خائن درس حسابی داد..
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    2 2
    الکی اینا رو گنده نکنید
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    1 0
    به نظر استدلالتون برای بخش دو کافی نیست بیشتر شبهه ایجاد میکنه تا جواب دادن به شبهه!!
  • علی1080 ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    خب وقتی دولتمرداى ما تو کشور بنام مرغ و قورمه سبزی و اخیرا نان، به ملت توهین میکنن از این اجنبيا هم که انتظاری بهتر از این نميره
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    1 1
    وقتی یک برنامه صرفا برای تخریب و خنداند به هرقیمتی و عمدتا برای عقده گشایی های یک مشت مهره سوخته به روی "آنتن" برود.میشود قضیه ی همین برنامه ی صدای آمریکا که کم مانده برای جلب توجه بیشتر لباس عربی تن کرده و یک قری هم بدهند یا مثلا با ابوبکر البغدادی معانقه (:D) نمایند آنهم جلوی دوربین! فلذا باید به این حضرات گفت که بهتر است به همان اندک جیره و مواجب عایدی از وطن فروشی و دهن کجی به ملتتان که به شکل مستمر از خزانه ی مکرمه ی عمو اوباما(عمو سام سابق) میرسد قانع بوده و کمتر در اموری که صلاحیت برسی یا سواد و احیانا" شعور تجزیه و تحلیل آن را ندارید وارد نشده و سنگین بمانید :D در کل پیشنهادی بود در جهت حفظ نیمچه آبروی نداشته تان در صدای عمو سام . امید که قبول افتد ...
  • جواد ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    1 1
    دوست عزیز وراج بهت گفته بودم مشروب زیاد نخور مغزت پوک میشه گوش نکردی !!!! عاقبت عرق خور همینه دهنشو وا میگه میکنه حرف اضافه میزنه
  • سید عادل میراحمدی بهنمیری ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام. منطقه کویری با منطقه بیابانی تفاوت های بسیاری دارند. و منطقه خشک شده حتی اب هم در زیر خاک به دست نمی اید. حسبناالله و نعم الوکیل؛نعم المولی و نعم النصیر. التماس دعا یاعلی(ع)
  • علیرضا اهواز ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 1
    اولا این برنامه کار خودشو کرد یعنی شما دستی دستی براش تبلیغ کردید . اما به نظرم کار پسندیده و بهتر این بود که با یک نظریه پرداز یا آگاه به مسایل شرعی و عقلی مصاحبه میکردید . با خود دکتر عباسی یا جناب رحیم پور ازغدی و یا علمای دیگه ؛ اونوقت جواب روشن علمی و دینی درست این مسئله رو میذاشتید.نویسنده محترم زحمت کشیدن ولی کار چندان دلنشینی در نیومده مقالشون.ضمنا به مجری محترم و طرفداران و همفکران ایشون میفرمودید چطوره که برای امر مقدسی مثل آزادی همجنسبازی که حتی رییس جمهور یک کشور هم جرات نداره علیهش حرف بزنه ، امر مقدسی مثل هولوکاست که رییس سازمان ملل هم حرف بزنه خفش میکنن و امثال اینها حدود شرع مقدس لیبرال دموکراسی قصاص رو در نظر گرفته و حمله به کشورا برای بسط دموکراسی مورد نظر و کشتن صدها هزار فلسطینی رو تجویز میکنه ؟ اونوقت ما نباید برای دفاع از ساحت مقدس ترین و بهترین جلوه خداوئند روی زمین به مقابله با هتاکان بپردازیم ؟ البته این ضعف حاکمان برخی کشورهای اسلامی رو میرسونه که توی قضیه توهین به پیامبر توی فیلم آمریکایی و سوزاندن قرآن خیلی منفعلانه برخورد کردن
  • Admin ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    1 1
    اسمش روشه دیگه؛ صدای امریکا !!! اعتقادات مردم ما هیچ سنخیتی با این شبکه های دوزاری نداره!!!
  • ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    2 0
    واقعیت رو گفته
  • محسن ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    در متن اشاره شده :...سواد لازم برای درک آن را ندارند
  • محسن ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    این چه ادبیاتیه؟ تندروهای مثل شما آبروی دین را میبرند.
  • علی ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    بیان این آقا بسیار درست بود وقتی شبهه ای به این مهمی را نقل می کنید پاسخی کامل و درخور بدهید تا خوانندگان کم اطلاعای مثل بنده آگاه بشوم و قانع تا حداقل بفهم اسلام جواب کاملی برای شبهات مزخرف کفار دارد
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 1
    این حرف که بارش نزولات آسمانی با اعمال انسانها مرتبط است کاملا صحیح است . داستان معروفی که در زمان حضرت موسی باران نمی آمد و مردم جمع شدند برای دعا کردن و خدا به موسی ع وحی نمود که یک گنهکاری در این جمع هست که گناهان او مانع استجابت دعای شما شده و بعد از توبه آن شخص باران گرفت
  • جعفر ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    1 1
    مشرق جان این مقاله از سفسطه رنج میبره. نویسنده پاسخ نمی تونه بده که چرا در ترکیه 2 متر برف میاد ولی توی ایران 30 سانت. چرا توی هند و چین سیل مردمو میشوره میبره ولی توی سیستان و بلوچستان همیشه خشکسالیه. نویسنده دچار سفسطه ی عمیقی گرفتار شده. بله این را همه میدونن که بارش نزولات آسمانی ربطی به گناهکار بودن مردم یک سرزمین نداره. مناطق مختلف جهان آب و هوای خودش رو داره. اگر هر سال توی ایران 2 متر باران می بارید و یک ساله شد 10 میلیمتر اینجا بحث گناه و عذاب الهی مطرح میشه ولی وقتی که متوسط بارش باران در فلات ایران کم است این ربطی به زاهد و عابد بودن ایرانیها و فحشای اروپایی ها نداره. ضمنا فرق بین شوخی کردن و ناسزا گفتن فکر میکنم خیلی باشه این طور نیست؟
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    واقعا دردناکه که اروپا بخاطر باران فراوان حاصلخیزه و ایران و خاورمیانه که اکثرا مسلمان هستند از کم آبی رنج میبره .
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    کاملا درسته در ضمن استدلالات گفته شده بخصوص در مورد مجازات توهین و مثال های برخورد دینی متناسب نیست و ابهام آمیزه و اگر گفته نمیشد خیلی بهتر بود .
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    1 0
    آخه چه ربطی به این موضوع داره ؟ جایی بهتر از اینجا برای عقده گشایی پیدا نکردی ؟
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    1 1
    برخورد پیامبر اسلام یا کسانیکه بهش توهین میکردند یا حتی خاکستر رویش میریختن چی بود ؟ مگر حتی به عیادت اون شخص نرفت ؟ اسلام دین محبته و بهترین شیوه جذب محبت است.
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    1 0
    اگه بارون به گناه ربط داره چرا کشور تایلند (که همه میدونن چکاره ان) مرتبط بارون میاد و اصلا خشک سالی ندارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • عدل و المیزان ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    بینی و بین الله اگه قرار بر گناه و معصیت باشه که الان امریکا و اروپا و اسرائیل و کانادا و... باید جهنم باشه از بی آبی من با حرف دکتر عباسی مخالفم
  • مرتضیsk ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    1 1
    آفرین این تیکه خیلی خوب اومدی یه مشت مزدور واسه چن دولار اِمریکا یا پوند در انگلیس دارن وآق وآق می کنن جالبه واسه مردم ایران هم نسخه شفا بخش تجویز میکنن !!
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    1 1
    ولش کنید بابا. داره مثل یه سگ نگهبان واسه اربابش دم تکون میده. این خصلت سگ هست که برای ارباب دم تکون بده و هرجا چوب انداخت اونم بدوه و بره بیارتش
  • ناشناس ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    امریکا؟؟؟؟ابرو بریز اونجا که میسوزه...
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    این یه دلقک بی مایه ابلهه .....یه بی بته که مثلا برای جنگ روانی _ فرهنگی تدارک دیده شده ... ولی اینطور صحبت که گناه زیاد شده و به خاطرش نزولات جوی کم نظیر استدلالات همین دلقکو در سطح عوام مقبول و پرخریدار میکنه ..چشمم به روی معضلات بسته نیست اما.ما به رغم بالا رفتن برخی آمار جرم و جرایم که بیشترشون به دلیل تنگناهای اقتصادیه همچنان ملتی نجیب و مقاوم و آزاده محسوب میشیم و به طور نسبی حالمون از خیلی از ملتا بهتره ..واقعا .ما نه اونقدر گناهکاریم و نه لطف و بخشایش خدا اونقدر کم ... مهر و همبستگی حتما لطف خدارو زیاد میکنه و حتما گناه رو فقط در معضلات جنسیتی جستجو کردن دید ما رو تنگ و گناهان رو زیاد ...البته.تکفیر کردن و شاهین نجفی درست کردن هم کار بن بست زده و مضریه .....خدا این دیوانه رو هدایت کنه
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    پیامبر بعد از اینکه به قدرتی رسیدند سب کنندگانشون رو اعدام کردن؟؟؟ یه نمونه بیار. امیر المومنین همینطور! در مورد آب هم درست میگه..چطوریه فقط بلا برا ما میاد؟ یا اینجا نماز میخونن اونجا بارون میاد؟؟؟ خدا بند کرده به کشور و ملت ما؟ زلزله میاد میگن گناه، خشکسالیه میگن گناه!
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    اره تو پاشو برو بزن تو دهنش. ما تشویقت میکنیم
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    همۀ استدلال‌هائی که کرد در خصوص هولوکاست، داروینیسم، لیبرالیسم در غرب هم قابله. فرقش اینه که لامذهب و ملحده و ما مسلمون ... اون حقه بازه و اظهار می کنه که مقدس نداریم، اما عملا داره ... و دنیا رو هم بخاطر این مقدساتش به خاک و خون می کشه ...
  • ایرانی ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    من باور دارم که اگر گناهی در یک جامعه رخ دهد خداوند از برکات خود به آن جامعه می کاهد یا باران نمی بارد یا اعتیاد زیاد میشود و یا مشکلات دیگر گریبانگیر جامعه می شود حالا بااین تفسیر من من متعجبم که چرا در ایران ما مشکلات زیادی داریم و غربی ها در ناز و نعمت هستند. دو علت بیشتر نمی تواند داشته باشد یا اینکه باور های من اشتباه است یا جامعه غرب سالمتر از جامعه ما است. اگر غیر از این است کسی پاسخگو باشد
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    چکارن ؟
  • مصي ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 1
    ببينييد كساني كه ماهواره دارند واز قشر عوام جامعه هستند كمتر با اينترنت و خبر گزاري شما اشنا هستند كه بيايند و پاسخ هتك حرمتهاي كه كردند رو بخوانند بهتره توسط يك سخنرا كه بنظرم اقاي رحيم پور ازغدي خوب هست كه اصل ماجرا هتك حرمت و پاسخ قاطعانه به انها را در رسانه يا در نماز جمعه بدهد تا همه به آگاهي برسند كه چه دستهايي براي از بين بردن و ارزشهاي معنوي و ديني مشغولند مردم را آگاه كنند پاسخ دهي به اينگونه هتك حرمتها بايد بسيار هوشمندانه و مهلك باشد كه ديگر هوس توهين به مقدسات اسلام را در سر نپرورانند
  • احمد ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    الان مثلا شما جواب دادین با قرآن؟ اونا همین قرآن رو قبول ندارن
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 1
    لطفا در خصوص مطالبی که نص صریح قرآن و فرمایش امامان معصوم (ع) می باشد اظهار نظر نفرمایید.
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 1
    بنده در حد جواب دادن به این مشکل نیستم ولی قوام و دوام دین به عنوان یک مجموعه به پاسداشت تمام اجزاء آن است و خدا در قرآن وعده داده اگر تمام انسانها هم از بندگی او رویگردانی کنند گزندی به او نمیرسد (نیازی به عبادت ما ندارد) بلکه همه را نابود میکند و بندگان دیگری به جای آنها میاورد. مجموعه دستورات اسلام برای اتمام مکارم اخلاق اسنانها (به تعبیر رسول ا...) هستند که حکمت و فایده تعداد زیادی از آنها برای ما واضح هست. وجود نازنین حضرت ختمی مرتبت برای هدایت انسانها مشقات زیادی را تحمل کردند (دشمنی خویشاوندان، محاصره اقتصادی، توطئه برای قتل آن حضرت در مکه، 20 سال هجرت و دوری از خانه خود، سفر تبلیغی به طائف که اهل آن شهر حضرت را با سنگ بدرقه کردند، غزوات متعدد که در غزوه احد آن حضرت در یک مقطع توسط کفار مکه محاصره شده بودند، طعن و تشکیک یهودیان و منافقین مدینه و ...). در مقابل این سختیها و دشواریهایی که جناب آن حضرت برای هدایت بشریت متحمل شده اند حداقل کاری که میتوان انجام داد رعایت احترام و مودت اهل بیت ایشان است (چیزی که خود حضرت به عنوان مزد خود عنوان کردند). تمسخر رسول ا... (ص) تحت عناوین جعلی و مزحک در واقع حمله به همه خوبیها و انسانیت است. این حرفها تلاش برای قبح زدایی از یک عمل بسیار شنیع است. به اروپا نگاه کنید! سالها بعد از بحثهای نویسندگان دایره المعارف (The French Philosophes) نظیر ولتر (که از قضا به پیغمبر اسلام نیز توهینهایی کرده) خیلیها متوجه شده اند بنیان اخلاق با تضغیف دین در اروپا سست شده است. البته حرف مرا همینطور بدون مستندات قبول نکنید و خودتان نیز بررسی کنید.
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 1
    وقتی پیفمبر در مدینه بودند یک شاعر قصیده ای در هجو حضرت گفتند که ناراحت شدند و فرمودند چه کسی سزای این شاعر را میدهد که فردی داوطلب شد و به نوعی همه حساب کار اومد دستشون. ما اگر بذاریم به پیغمبر اسلام توهین کنند شک نکنید دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه و به شکل تصاعدی هجمه ها شدت میگیرند. جعفر بن ابیطالب به نجاشی (حاکم حبشه) درست گفته که ما افراد گمراهی بودیم که فلان کارها رو میکردیم و خدا رسولی برای ما فرستاد تا ما رو هدایت کنه. اونوقت ما وایسیم به رسول خدا توهین بکنن؟
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    شما اول از امریکا پیام نزار بعدا فحش بده. درویی هم باعث کاهش بارانه
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 1
    یکی به این آقا بگه اکه مردی ، اگه جرئت داری با مقدسات بهاییها و یهودیها شوخی کن ببینم چیکارت میکنن! اون وقت برای یه لقمه نون باید بری توالتهای مترو نیویورک رو طی بکشی!
  • امیرعلی ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    آره اصلا باید از این آقا تقدیر بشه! اصلا ایشون با شوخی هاش باعث شادی دل مردم شده میدونی چقدر ثواب کرده! باور کن!
  • امیرعلی ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 1
    اولا شما جوری حرف میزنی که انگار همه تو تایلند اونکاره اند، که بنظرم درست نیست. درضمن قهر خدا حتما از طریق خشکسالی نیست که شما انتظار داری در مرطوبترین نقطه زمین خشکسالی بشه! سیل طوفان زلزله و روشهای دیگری که خدا خودش میدونه هم وجود داره!
  • عزیز ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    اولا فقط مملکت ما نیست بحران آب جهانیه! شما در اخبار کمی جستجو کن! هلند وسط آبه احمقانه است که انتظار خشکسالی رو اونجا داشت! اونجا اگه کاری نکنن بعلت ذوب یخهای قطب ممکنه تا ده سال دیگه اصلا هلند و محله چراغ‌ قرمزش دیگه نباشه مثل قوم لوط و عاد ثمود که دیگه هیچ اثری ازشون نیست.
  • مهدی ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    حالا چرا برایتون بر خورده؟! مگر با همین ها در حال مذاکره نیستید!!!!!! حالا تازه اول کاره.
  • سکوت نیستم ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 1
    ببینید ما آیاتی تو قرآن داریم که بین نزول بلایای طبیعی و بی ایمانی و گناهکاری یک قوم ارتباط مستقیم برقرار کرده. وقتی ما خودمون رو قوم مسلمان می دانیم و نیگا میکنیم تو جامعه میبینیم خیلی از حدود الهی و خط قرمزهای خدا رو رد کردیم نباید توقع داشته باشیم که قسر میتونیم در بریم. بلاخره خدا یه جوری تنبیه و مجازاتمون میکنه. کسانی که هدایت بهشون رسیده و به آن بی توجهی کردن و یا به کفر و گناه گرایش پیدا می کنن قطعا خدا برای مجازاتشون حجت داره تا اونی که اصلا تو باغ نیست و هدایت بهش نرسیده و مستضعفه، خدا به چه جرمی تنبیهش کنه؟ او مثل ما نخواهد بود. نکته دیگه اینه که بحث اقلیم و آب و هوا فرق داره. ایران از دیرباز تو اقلیم خشک و کم آب کره زمین بوده ولی بحران شدن این مسأله یه ذره ما رو باید به خودمون بیاره هم از جهت زیست محیطی و هم جهت برنامه ریزی و جلوگیری از اسراف و نیز جلوگیری از شیوع گناه. ما تو قرآن در سوره یوسف بحث مدیریت بحران در مساله خشکسالی رو هم داریم از این هم نباید غفلت کرد. مساله تک بعدی نیست چند بعدیه مشرق جان! مینویسیم که چاپ کنید
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    من کاری به این برنامه ندارم ولی چرا کشورهای کفار سرسبزو پر بارانه؟ آیا گناه ملاکه یا فقط مسلمان بودن؟ بهتر اصل دین را دریابیم !
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    خداوند انسانهای صالح را دوست دارد، لذا اگر خلافى کنند، فوراً آنان را با عذاب خود مى‏گیرد تا متذکّر شوند، لو تقوَّل علینا بعضَ الاقاویل لأخذنا منه بالیمین اگر پیامبر سخنى را که ما نگفته ‏ایم به ما نسبت دهد، با قدرت او را به قهر خود مى ‏گیریم (حاقّه 44) همچنین اگر مؤمنین خلافى کنند، چند روزى نمى گذرد مگر آنکه گوشمالى مى‏شوند.امّا اگر کافران و نااهلان خلاف کنند، به آنان مهلت مى‏دهد و هرگاه مهلت آنها سرآمد، آنان را هلاک مى‏کند و اگر امیدى به اصلاحشان نباشد، خداوند حسابشان را تا قیامت به تأخیر مى‏اندازد و به آنان مهلت مى‏دهد تا پیمانه شان پر شود. آنها که کافر شدند [و راه طغیان پیش گرفتند] تصور نکنند اگر به آنان مهلت مى‏دهیم، به سودشان است! ما به آنان مهلت مى‏دهیم فقط براى اینکه بر گناهان خود بیفزایند و براى آنها، عذاب خوارکننده ‏است! وَ لَا یحَْسَبنَ‏َّ الَّذِینَ کَفَرُواْ أَنَّمَا نُمْلىِ لَهُمْ خَیرٌْ لّأَِنفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلىِ لَهُمْ لِیزَْدَادُواْ إِثْمًا وَ لَهُمْ عَذَابٌ مُّهِین‏ (آل عمران178) خداوند نیز با هرکس به گونه‏ اى رفتار مى‏نماید و بر اساس شفّافیّت یا تیرگى روحش، کیفر او را به تاخیر مى‏اندازد.
  • kambiz ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    ناشناس المانی اولا این vpn استفاده کرده در ثانی تو خود خاک امریکا هم صدای مرگ بر امریکا رو شنیدیم
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    اتفاقا حکم اعدام ساب النبی دقیقا به دلیل اینه که مقدسات دین اسلام و پیامبرش در نزد خدا انقدر با اساس و با پایه و مقدس و شریف و ارزشمند هستند که حکم سب آن چیزی جز مرگ نیست و این عین عدالت است. وقتی رژیم حرامزاده صهیونیستی با بمبهای پیشرفته و سنگین خانه ها را بر سر کودکان شیرخوار غزه و مادر و پدرشان خراب میکرد بدون اینکه آن کودکان مظلوم کسی را سب کرده باشند ، این شبکه های پلید نجس ماهواره ای کجا بودند؟؟؟ که الان بر علیه احکام پاک و محکم و آسمانی اسلامی زبان دراز شدند.
  • پرنده ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    من کامل قانع کرد حرفای این اقا
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    بله بخصوص قسمت حکم ناسزا گفتن به رسول خدا(ص) به مواردی در دیگر ادیان اشاره کرده که اصلا ربطی به صدور حکم قتل برای توهین به پیامبر در اسلام نداره . بعید میدونم خود پیامبر هم راضی باشه ما از این طریق جواب هتاکان بدیم .
  • سارا ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    یوخ بابا جدی می گی
  • سارا ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    بابا جون شرایط جغرافی رو هم در نظر بگیرید
  • ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    اگه به حرفهایی که زده ایمان داره به یهودیها یا بهایی ها هم انتقاد کنه یا با اعتقاداتشون شوخی کنه اونوقت میبینه که بدون هیچ محاکمه و حکمی به طرز مشکوکی سرش رو به باد میده.
  • مجید ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    لعنت الله علی قوم الظالمین بخصوص شبکه صدای امریکا که نوکر امریکا و اسرائیل هستند
  • ناشناس ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    1 0
    به نخست وزیر ژاپن میگن شما بیشترین خسارت را از امریکا دیدید تنها کشوری که هدف بمب اتم امریکا قرار گرفت چرا شما مرگ بر آمریکا نمیگید شما که باید بیشترین دشمنی با امریکا داشته باشید جواب میده همین که محصولات ما مثل پاناسونیک رو میز رئیس جمهور امریکاست از هزار تا مرگ بر امریکا بهتره و تاثیر گذارتره و ما در عمل مرگ بر امریکا گفتیم
  • شیرزاد ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    سنت املا و استدراج رو مطالعه کن
  • ali ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    اگه هدف اونها از این برنامه ها انداختن کمی اختلاف و شک که که به قول روشنفکراشون شک مقدمه به اصطلاح روشنفکری هست باشه با خوندن این کامنتها به این نتیجه رسیدم که اونا به حداقل خواسته هاشون رسیدن...
  • امیر ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    خداوند اگه به کشور ما کم ابی داده ولی به جای اون ما غنی ترین کشور در زمینه منابع زیر زمینی از جمله گاز و نفت هستیم چرا ما کم آبی رو میبینیم ولی شکر این همه نعمت خدادادی رو بجا نمیاریم خدا از اون اول به کشور ما نظر رحمت داشته ربطی هم به این بی حجابی و ... نداره
  • شاپرک ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    هر کس به اندازه کلاس اول دبستان سواد داشته باشه دلیل بارش باران رو میدونه
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    با آیات قران چطور ؟
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    2 0
    ممنون خیلی خوب بود
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    منفیارو...!
  • یک ایرانی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    واقعا نمیدونم چی بگم خیلی جالبه در صحبت هاش داره ایران و داعش رو یکی میکنه و اصلا کل مبحثش اسلام هراسیه علنی میخواد بگه شیعه مثل داعش میمونه ولی کور خوندند که با این دروغ ها و لمپن بازی ها بتونن جوسازی کنن اگه شیعه یک شیعه واقعی باشه مرزهاشو خوب میشناسه
  • علی ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    باید یک متخصص در امور دینی جواب این ابلهان رو بده ، ولی در مورد کفار و مشرکین خود خدا تو قران گفته ( نقل به مضمون ) بهشون تو همین دنیا نعمت میده و مشغول دنیاشون میکنه ولی تو اون دنیای اصلی و آخرت خبری از نعمت نیست و نباید از خدا توقعی داشته باشند
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    مشکل اینها اینه که همه چیز و همه چیز را فقط با چشم دنیوی و منطق دم دستی و محاسباتی روزمره می سنجند و چون جواب نمیگیرند شروع می کنند به مسخره کردن یک بار تا به حال فکر نکردن که شاید مشکل از خودشونه که درک نمی کنند. به معنای واقعی خدا پس کله شون زده و به حال خودشون رها شده اند
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    مگه نگفتم برو دکتر؟
  • حرف حساب نداره ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    خشکسالی خیلیم به گناه ربط داره چون ایران فقط بصورت اسمی کشوری مسلمان است ومن به غیر بعضی مراسم نمایشی هیچ نشانی از اسلام دران نمیبینم تا اوضاع کشور این شکلیه هیچ امیدی به نزول برکات اسمانی نباید داشت
  • سرحدی ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    حرفت رو قبول دارم. مشرق خدا رو شکر یه خورده استدلالی خدا به ما داده وگرنه با این استدلالی که تو آوردی مشرق آیت الله ها رو هم گمراه می کنی.
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    ما بی سوادیم شما بگو دلیلش چیه!!!!!!
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    1 0
    تمام کشورهاشونم اینطور نیست باید شرایط جغرافیا یی هم در نظر بگیری مثلا شرایط جغرافی ایران طالبه بارانه ولی وقتی نمیاد میشه خشکسالی و قحطی.مثلا طوفانهای امریکا تو ایران نمیاد ولی اگر ی طوفان مثل کاترینا تو ایران بیاد میشه بلای ناگهانی و در اخر اصل دین چیه؟!!!میشه اصلشو نشون بدید
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    عزیزم وقتی از نعمت درست استفاده نشه و کفران شه میشه نقمت ...چون یه نعمت داریم دلیل نداره بیخیال بقیش شیم بعدشم باران با نفت قابل مقایسه نیست که!!!
  • ایرانی ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    مشرق تحلیلت خیلی ناقص بود باید جواب های محکمی علیه این مزدورام بی دین میدادی هیچ وقت بدون تحقیق علمی و استدلال محکم وارد این بحث ها نباید بشویم. در جواب به بلاهای آسمانی که در قرآن به آن ها اشاره شده و مجری مزدور و بی دین شبکه ی صدای شیطان به آن اشاره کرده جواب دقیق این هست((بلاهای آسمانی همیشه به صورت خشکسالی و دیگر بلایای طبیعی نیستند فساد اخلاقی جامعه خودش باعث بوجود آمدن مشکلات بسیار زیادی در جامعه میشود و برکت را از زندگی ها میگیرد و تمام وجوه زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار میدهد.مثلا وجود بچه هایی که معمولا از راه غیر شرعی متولد شدند و در کشور های اروپایی به وفور پیدا میشوند باث بوجود آمدن خلاف هاتی اجتماعی مثل دزدی و تجاوز و قتل توسط همین فرزندان میشوند واضح ترین دلیلش هم تربیت نشدند درست اینگونه بچه ها هست چون معمولا توسط یکی از والدین به خصوص قط مادر بزرگ میشوند و این افراد خودشان باعث مشکلات بسیار زیادی در جامعه میشوند. البته خشکسالی و بلایای طبیعی هم از جمله مواردی هست که به دلیل گناه بوجود می آید ولی همه ی خشکسالی ها و بلایای طبیعی ریشه ی گناه ندارند و نکته ی واضحی که در متن به آن اشاره نشده بود. در مورد توهین به پیامبر خدا هم حکم سنگینی در اسلام به این افراد داده شده ولی معمولا خود پیامبر با بخشش با این افراد رفتار میکردند. و در جواب به این مزدور باید به ای نکته اشاره میشد که توهین هیچ استدلالی نیست که دین اسلام به خاطرش سست و بی پایه بشود!در واقع توهین و تمسخر پیامبر که در زمان ان حضرت به پیامبر میشد(مثل توهین دیوانه بودن پیامبر و توهین های دیگر)به دلیل این بوده که کافران و بی دینان در منطق از پیامبر و حکم حق کم می آوردند با توهین و تمسخر سعی در خراب کردن وجهه ی پیامبر در برابر بی اطلاعان و تحت تاثیر قرار دادن پیامبر بودند.
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    شما معلوم است که اصلا دین را قبول ندارید. و الا اگر اصل دین را قبول داشتید، اینقدر ساده احکام آن را به استهزاء نمی گرفتید. اما این قبول داشتن دین حقه اسلام چیزی جز سود برای خود شما نخواهد داشت و قبول نداشتن صراط مستقیم جز به ضرر و زیان خود شما نخواهد بود. يُرِ‌يدُونَ أَن يُطْفِئُوا نُورَ‌ اللَّـهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّـهُ إِلَّا أَن يُتِمَّ نُورَ‌هُ وَلَوْ كَرِ‌هَ الْكَافِرُ‌ونَ ﴿توبه:32﴾ همواره می خواهند نور خدا را با سخنان باطل [و تبلیغاتِ بی پایه] خود خاموش کنند؛ ولی خدا جز اینکه نور خود را کامل کند، نمی خواهد، هر چند کافران خوش نداشته باشند.
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    1 0
    بجز حقیقت چیزدیگری در صحبتهایش ندیدیم. خداوند شفایتان دهد.
  • افشین تهران ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    جناب محسن این بنده خدا با ادبیاتی جواب داده که با همون ادبیات به مقدساتش و مقدسات شما توهین کردن.این ژست روشنفکری رو باید برای جای دیگه خرج کرد.
  • افشین تهران ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    خدا همه را براه راست هدایت کند .
  • افشین تهران ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    ناشناس 09.30استاد مغلته.اگر پیامبر از کناه این اشخاص گذشت برای این بود که انها نااگاه بودند.اسلام دین محبت هست اما نه تا اون اندازه که هر بی شعوری به اون توهین کنه.اسلام اینقدر حرمت مقدسات دیگران رو نگهداشته که با اینهمه توهین یکبار هم به ادیان دیگه توهینی نکرده.
  • افشین تهران ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    این سوال رو باید از کسی بپرسیکه از نظر علمی توان پاسخ دادن به اون را داشته باشه.
  • افشین تهران ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    کاملا درسته.
  • افشین تهران ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    دوستان عزیز1مشرق نباید به این موضوع وارد میشد مگر با دست پر و با استناد به علمایی که از نظر علمی در حد پاسخ به این مطالب باشند و یا حد اقل با مصاحبه با خود دکتر عباسی اینکار رو میکرد2انتخاب گزینشی و تک جمله ای شگرد اینجور شبکه هایی هست که دنبال جو سازی و بازی با اعتقادات مردم هستند و ما باید ببینیم که قبل از این جمله ها و بعد از ان چه گفته شده .شاید خود دکتردر همین سخنرانی جواب داده باشه3کدام دین یا مذهب را میشناسید که از توهین به مقدساتش راحت گذشته باشه؟4اینکه چرا در غرب باران زیاد میاد و در کشور ما کمتر و ارتباط اون به گناه و اینکه چرا انها که گناه کارتر هستند پر اب ترند را نباید به صورت ساده پاسخ داد و دید چرا که بارانهای انها همیشه با طوفان همراه بوده و ونیز هم که نقل شده در حال رفتن زیر اب هست پس ایا نمیشود استناد کرد به اینکه اینهم یک مدل مجازات هست و ایا این جور حدسیات کار ما ادمهای معمولی هست؟5 ایا ما تا این اندازه عالم هستیم که بتوانیم بر کارهای خداوند بخشنده و مهربان نظارت و ان را تجزیه و تحلیل کنیم؟؟ا6 یا این اقای مجری به همین راحتیکه اسلام را مورد توهین قرار میدهد و اسلام امریکایی را تبلیغ میکند میتواند به ادیان دیگر مثل مسیحیت و یهود ویا حتی فرقه های نو ظهور مثل بهاییت و یا حتی صهیونیست توهین و یا نقدی منفی داشته باشد؟؟7 ایا ما باید از نعمات دیگری که خداوند بما عطا کرده اند باید راحت بگذریم و توان ازمایشهای کوچک و بزرگ را نداشته باشیم8ایا حکومت در مورد فرزند پدریکه برای توهین به مقدسات به اعدام محکوم شده باید دلبسوزاند یا خود این پدر که در فیسبوکش رعایت هیچ را نمیکند.پس برای فرزندان اشرار و قاچاقچیان که فرزندان دیگران را بیچاره میکنند هم باید مسئول باشیم؟!9ایا ماجرا همین هست که مجری هتاک گفت؟؟10بهتر هست که ئمشرق عزیز که در این مورد قصد خیر داشته هست حالا که وارد شده بصورت کلی و با مصاحبه با اهل فن به این موضوع بپردازد تا مورد شک در بعضی از دوستان رفع شود و توضیحاتی را بشنوند که در اینده روشنگر راهشان باشد.11این مجری ...............
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    به نظرم این آیات سوره مبارک زخرف هم خیلی تکان دهنده است: وَلَوْلا أَنْ یَکُونَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً لَجَعَلْنَا لِمَنْ یَکْفُرُ بِالرَّحْمَنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفًا مِنْ فَضَّةٍ وَمَعَارِجَ عَلَیْهَا یَظْهَرُونَ ﴿٣٣﴾ وَلِبُیُوتِهِمْ أَبْوَابًا وَسُرُرًا عَلَیْهَا یَتَّکِئُونَ ﴿٣٤﴾ وَزُخْرُفًا وَإِنْ کُلُّ ذَلِکَ لَمَّا مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَالآخِرَةُ عِنْدَ رَبِّکَ لِلْمُتَّقِینَ ﴿٣٥﴾ وَمَنْ یَعْشُ عَنْ ذِکْرِ الرَّحْمَنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِینٌ ﴿٣٦﴾ وَإِنَّهُمْ لَیَصُدُّونَهُمْ عَنِ السَّبِیلِ وَیَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ مُهْتَدُونَ ﴿٣٧﴾ و اگر نه آن بود كه [همه] مردم [در انكار خدا] امتى واحد گردند قطعا براى خانه‏ هاى آنان كه به [خداى] رحمان كفر مى‏ ورزيدند سقفها و نردبانهايى از نقره كه بر آنها بالا روند قرار مى‏ داديم«33» و براى خانه‏ هايشان نيز درها و تختهايى كه بر آنها تكيه زنند«34» و زر و زيورهاى [ديگر نيز] و همه اينها جز متاع زندگى دنيا نيست و آخرت پيش پروردگار تو براى پرهيزگاران است«35» و هر كس از ياد [خداى] رحمان دل بگرداند بر او شيطانى مى‏ گماريم تا براى وى دمسازى باشد«36» و مسلما آنها ايشان را از راه باز مى‏دارند و [آنها] مى‏پندارند كه راه يافتگانند«37»
  • امیرعلی ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    دلیل نباریدنش رو چی میدونی ؟ بگو تا سواتمون بره بالا!
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    خاک تو سر وطن فروشی که بره برای آمریکا و انگلیس اخبار بگه
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    آقا جان مردم ما اسراف گرند. کفران نعمت می کنند. آب این مایه حیات را قدر نمی دانند. موقع شستن ظروف موقع استحمام و در تمام موارد چندین برابر لازم آب مصرف می کنند. هیچ دلیل دیگری ندارد. خود کرده را تدبیر نیست. این همه قرآن داره ما رو به تعقل و تدبر دعوت می کنه!!!! واقعا که!
  • امیر ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    باران چه ربطی به گناه داره.
  • حامد ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 1
    درسته که شاید نشه همه ی عوامل نباریدن باران رو به گناه ربط داد...ولی با توجه به اینکه ما در قرآن وروایات درباره رابطه ی بین گناه و باریدن مطالبی داریم و از طرفی افزایش گناه و بی تقوایی رو تو جامعه میبینیم،آیا نمیشه نتیجه گرفت که گناه هم موثر بوده؟ آیا ما به قرآن"شک"داریم؟؟؟ البته این موضوع را شاید نتونیم درک کنیم،چون تاثیرش رو بر عوامل فیزیکی نمیدونیم... ولی ؛آیا ما به قرآن"شک"داریم؟؟؟ اما درمورد اینکه چرا مردم مثلا تایلند یا اروپا دچار خشکسالی نمیشن باید گفت که خدا سنتهای مختلفی داره ....ممکنه که اون هارو مثلا به حال خودشون رها کرده باشه(که اگه این کارو باما بکنه قطعا بیشتر از نباریدن بارون ضرر میکنیم)....یا اینکه اونا گناهی رو که مجازاتش محرومیت از برکات آسمونی باشه رو انجام نمیدن(آخه ما تو بعضی گناها از اونا جلوتریم!!!) به هرحال.....یاعلی
  • محمد ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    1 1
    خدا همشون رو نابود کنه bbc,voa ,...
  • غلامرضا ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 1
    کلا آرش سبحانی آدم بی سواد و بی منطقی هست
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    البته برای هر معلولی ممکن است چند علت وجود داشته باشه مثلا علت برای کم آبی میتونه جغرافیایی باشه (خشکی طبیعی منطقه) یا معنوی (که در احادیث آمده) تحلیل مادی تنها از حوادث جهان نمی تونه درست باشه
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    1 0
    حالا خودمونیم بارون چه دخلی به گناه داره؟
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 1
    حروم زاده های انگلیسی
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    1 1
    هر چقدر حرف داری بزن آقای مجری.فرصت زیادی نمونده.عذاب جهنم نزدیکه.
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    شما کار غلط بک سری افراطی رو رو در جواب مجری آوردید بعنی با مغلطه ظاهرا یک پاسخ دندانشکن دادید. همانا که خوذ شما هم از دسته همان افراظی ها هستید.
  • جوان ایرانی ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 1
    بعضی ها الان این شبهه تو ذهنشون افتاده که اروپا چرا پربارانه ولی گناه هم زیاده! خداوند به بعضی ها در این دنیا از نعمتهایش داده تا در آن دنیا ادعایی نداشته باشند.
  • نيكتا ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    1 1
    شوخى با پيامبر بايد جايز باشه، ولى حتى سؤال از هولوكاست تابو و ممنوع؟؟!! اُف بر شما
  • نيكتا ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    1 1
    شوخى با پيامبر بايد جايز باشه، ولى حتى سؤال از هولوكاست تابو و ممنوع؟؟!! اُف بر شما
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    1 0
    افشین از نظر شما تاریخ اسلام که شما دم به دقیقه از چیزایی که به نفعتونه ازش چماق درست میکنید میزنید توی سر بقیه مغلطه است ؟
  • مهدی ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    با ناشناس موافقم
  • مهدی ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    چرت ترین حرف سال هم زدی
  • ناشناس IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    توهین به روسول خدا بهانه آزادیی بیان درست نیست مثل انیکه بیاآیند به تو فحش بدهند بگویند آزادیی بیان هست
  • اهورا ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    چه استدلالات محکمی!!! کوه رو می شکافه اصلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس