به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبرهای بین الملل امروز  شنبه 5 مهر به شرح زیر است:

 
داعش ابزاری برای پیشبرد اهداف غرب
با توجه به نقش صهیونیستی غربی در تولید تروریسم و تشکیل ائتلافی به رهبری آمریکا ، بوی توطئه ای از چنین تحرکاتی به مشام می رسد که بسیار فراتر از جنگ با داعش است که هیلاری کلینتون پیشتر به نقش کشورش در تشکیل این گروهک اعتراف کرده بود.


تحریم ۲۰۹ شرکت روسی توسط کی‌یف
دولت اوکراین فهرستی از بیش از 1000 تبعه روسیه و 209 شرکت روسی را تهیه کرده که به دلیل اقدامات مسکو در قبال اوضاع در اوکراین باید مورد تحریم روادیدی و مالی قرار بگیرند، اکنون شورای امنیت اوکراین باید این سند را تایید کند.

 
عراقچی:هنوز در موضوعات اساسی به تفاهم نرسیده‌ایم
عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: اگر تا سوم آذر توافقی حاصل نشود، طبعا شرایط تغییر خواهد کرد و آن زمان است که باید تصمیم گرپیشنهاد آمریکا برای افزایش تروریستفته شود روند چگونه ادامه یابد.

 
پیشنهاد آمریکا برای افزایش تروریست
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش، افزایش تعداد عناصر دیگر گروه های تروریستی را خواستار شد.


عراق:جنگ با داعش در چارچوب سازمان‌ملل باشد
رئیس جمهور عراق تأکید کرد که جنگ با گروه تروریستی داعش باید در چارچوب سازمان ملل متحد صورت بگیرد.


قفل مذاکرات جامع هسته‌ای چگونه باز می‌شود؟
با توجه به اینکه وضعیت فعلی مذاکرات هسته ای در حالتی «قفل» شده قرار دارد، پرسش این است که کلید باز شدن آن چه خواهد بود؟


شاید زنان موصل به پاخیزند
آرام آرام ، زمان که می گذرد، داغی حوادث جای خود را به اندیشه می دهد و آنگاه راه برای پرسشگری باز می شود و این شرح حال این روزهای عراق است که استان نینوا و مرکزش موصل تسلیم اوباش شده و در سکوت مردانش، هتک زنان می کنند.


نیویورک تایمز:مذاکرات با ایران به بن‌بست رسید
علی‌رغم حضور مقامات ارشد ایران و شش قدرت جهانی در نیویورک مذاکرات ۱۰ روزه بین دیپلمات‌ها نتوانست به پیشرفتی محسوس دست یابد.


عکس/قربانیان ابولا در غرب آفریقا‎
ویروس مرگبار ابولا که چندی است در کشورهای غرب آفریقا شیوع یافته، جان میلیون ها نفر از ساکنان قاره سیاه را تهدید می کند. هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل، شیوع ویروس ابولا در غرب آفریقا را تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی اعلام کرد. بنابر گزارش سازمان بهداشت جهانی، ابولا در غرب آفریقا جان 70 درصد از مبتلایان را گرفته است.


ظریف: زمان به سود مردم فلسطین است
وزیر امور خارجه ایران در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد گفت: زمان به سود مردم فلسطین و به ضرر دشمنان آن کشور در جریان است و این به معنی شکل گیری روند مهمی در سطح بین‌المللی در ارتباط با مسئله فلسطین است.


لندن:بیش از500انگلیسی به سوریه رفتند
«ترزا می» وزیر کشور انگلستان روز گذشته با اشاره به حضور پرشمار بریتانیایی‌ها در سوریه اعلام کرد کشورش با تهدید جدی از سوی تروریست‌های داعش روبروست.



افتتاح بخش جدیدی از مسجد الحرام+عکس
طبقات همکف و اول و میان‌طبقه اطراف مطاف مسجد الحرام امشب طی مراسمی رسمی با حضور مقامات سعودی در مکه مکرمه افتتاح می‌شود.

افتتاح بخش جدیدی از مسجد الحرام+عکس

اعلام جنگ القاعده در یمن علیه انصارالله
پس از آنکه شش کشور عربی با آمریکا برای حمایت از دولت یمن در مقابل معترضان توافق کردند، گروهکی که خود را «القاعده در شبه‌جزیره» عربستان می‌نامد علیه انصارالله یمن، جنبشی که رهبری معترضان در این کشور را بر عهده دارد، اعلام جنگ کرد.


موصل در آستانه قیام مردمی علیه داعش
منابع امنیتی عراقی از تسلط نیروهای امنیتی بر جاده‌های العظیم-دلی عباس و سدحمرین-الشهوانی، همکاری موثر پیشمرگه با ارتش و افزایش نارضایتی در موصل و هراس تکفیری‌ها از این موضوع خبر دادند.


رمزگشایی از پروژه پاکستانیزه کردن
دولت آمریکا و هم پیمانانش بعد از گذشت بیش سه سال از جنایات داعش و سایر گروههای تروریستی در منطقه به فکر مقابله با این جنایتکاران و برقراری صلح افتاده است. باراک اوباما و فرماندهان ارشد نظامی آمریکا حمله نظامی آمریکا را برای حفظ صلح در خاورمیانه ضروری می دانند.



در دادگاه امروز مبارک چه گذشت
دادگاه مصر بار دیگر صدور حکم "حسنی مبارک" دیکتاتور سرنگون شده این کشور را به تعویق انداخت.


اوباما: آمریکا در مبارزه با داعش پیشرو است
رئیس‌جمهور آمریکا این کشور را پیشرو در مبارزه با گروه تروریستی داعش، بیماری ابولا و تغییرات آب و هوایی در دنیا خواند.


رهبر شیعیان بحرین انتخابات را تحریم کرد
آیت الله عیسی قاسم مرجع تقلید شیعیان بحرین شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور را تحریم کرد.

تهدید ایران بسیار پیچیده‌تر از داعش است
وزیر خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای که امروز در روزنامه ایندیپندنت منتشر شد، بار دیگر ایران را تهدیدی برای منافع آمریکا خوانده و مدعی شده است که این تهدید پیچیده‌تر از تهدید گروه تروریستی داعش است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    آمریکا شرایط ایران را پذیرفت . انگلیس هم از دولت و ملت ایرات عذرخواهی کرد و ایران به زودی عضو اتحادیه اروپا میشود... به جان تو!@!!!!
  • سما ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    "نیویورک تایمز:مذاکرات با ایران به بن‌بست رسید" عنوان کدوم زیرخبر بود!؟ مشرق گرامی
  • محمد ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    تجهیزات اورانیوم 20% باید فک پلوم بشه بسه این همه ذلت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس