جنگ غزه با هزاران کشته و زخمی بار دیگر آزمونی برای کشورهای مدعی حقوق بشر شد اما فرانسه، کارنامه‌ سیاه‌تری برجا گذاشت تا جایی که حتی برپایی تظاهرات ضداسرائیلی را ممنوع کرد؛ اقدامی که از نفوذ لابی صهیونیستی در کاخ الیزه حکایت دارد. گزارش ویژه مشرق به نفوذ این لابی در دولت فرانسه پرداخته است.

گروه گزارش ویژه مشرق - حملات همه‌جانبه ارتش اسرائیل طی 51 روز به باریکه غزه که تعداد شهدای آن از 2 هزار نفر نیز فراتر رفت، اعتراضات ملت‌های جهان در سراسر دنیا از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا را برانگیخت و تظاهرات‌های هزاران نفری و ده‌ها هزار نفری بی‌سابقه در شهرهای اروپایی و در محکومیت کودک‌کشی رژیم اسرائیل برگزار شد.

تظاهرات مردم فرانسه در محکومت جنایات اسرائیل با وجود اعلام ممنوعیت از سوی دولت

اما در این میان، فرانسه راهی متفاوت را در پیش گرفت تا بار دیگر بحث نفوذ لابی اسرائیل در این کشور مطرح شود. دولت فرانسه اندکی پس از خیزش جهانی بر ضد اسرائیل، هرگونه تجمع ضداسرائیلی و در حمایت از مردم فلسطین را ممنوع اعلام کرد. وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است که هر فردی که این ممنوعیت را نادیده بگیرد، با یک سال حبس و 15 هزار یورو جریمه مواجه خواهد شد. وزارت کشور فرانسه همچنین اعلام کرد، چنانچه معترضان صورت‌های خود را بپوشانند حبس آن‌ها ممکن است تا سه سال افزایش یافته و با جریمه نقدی 45 هزار یورویی مواجه شوند.

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم ///آماده انتشار////

این تصمیم عصبانیت مردم فرانسه را در پی داشت و با وجود این محدودیت اعمال شده، بازهم فرانسوی‌های به خیابان‌های پاریس آمدند و با پلیس این کشور درگیر شدند تا در نهایت دولت فرانسه از تصمیم قبلی خود عقب‌نشینی کند.

تغییر مواضع تاکتیکی و اختلافات تل‌آویو و واشنگتن از ابتدای روی کار آمدن باراک اوباما و بویژه در سه سال اخیر، باعث شد تا مقامات این رژیم رسما اعلام کنند که تمرکز خود را از ائتلاف با آمریکا به همپیمانی با کشورهای دیگر تغییر خواهند داد. فرانسه طی سه سال گذشته اهرم فشار اسرائیل در مناقشات بین‌المللی بوده است و منافع پاریس در راستای امنیت و منافع رژیم صهیونیستی تعریف شده است. 

**اما لابی اسرائیل چگونه در فرانسه ریشه دوانده است که به راحتی می‌تواند در تصمیمات داخلی دولت هم تاثیرگذار باشد؟

«ژنرال شارل دوگل» اولین کسی بود که خواهان استقلال‌طلبی فرانسه در مقابل سیاست‌های مستکبرانه ایالت متحده امریکا و اروپا بود. وی در سخنانی گفته بود: در فرانسه لابی صهیونیستی قوی وجود دارد که در حوزه اطلاعات نفوذ کرده است.(1) اظهار نظر ژنرال دوگل اولین اظهارنظری بود که از نفوذ رژیم صهیونیستی در حاکمیت فرانسه حکایت داشت. البته سخنان ژنرال دوگل جنجال زیادی در فرانسه به پا کرد و هنوز هم با گذشت بیش از نیم قرن، بررسی این موضوع کم و بیش ادامه داشته است.

شارل دوگل

شارل دوگل اولین مقام فرانسوی بود که نسبت به نفوذ صهیونیست‌ها در فرانسه هشدار داد

پس از شکست فرانسه از نازی‌ها در جنگ جهانی دوم و به روی کار آمدن «شارل دوگل» و ویرانی‌های به جای مانده از جنگ، زمینه حضور یهودیان ثروتمند در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فرانسه فراهم شد. یهودیانی که سال‌ها بعد رژیم نامشروع اسراییل را بنا نهادند.

فرانسه در بین کشورهای اروپایی در موقعیت مناسبی از لحاظ بندرگاهی و تجاری واقع شده است و از گذشته محل رفت و آمد تجار از کشورهای مختلف بوده است. هم اکنون کشور فرانسه بیشترین جامعه یهودی و همینطور مسلمان را در خود جای داده است. با ایجاد جریان مقاومت فلسطین در سراسر جهان، جامعه فرانسه همواره تنش‌هایی را بین این دو گروه به خود دیده است.

بعد از ایالات متحده آمریکا، فرانسه دومین مقصد گردشگران اسراییلی است. در سال‌های اخیر سفرهای توریستی به اسراییل در بین فرانسویان هم افزایش قابل توجهی داشته است.

در حال حاضر بیش یکصد سازمان و موسسه فعال یهودی در فرانسه در حال فعالیت هستند که مجال بررسی فعالیت تمام این موسسات در این گزارش نیست اما فعالیت این تعداد موسسه یهودی خود نشان‌دنده عمق نفوذ لابی اسرائیل در ارکان قدرت فرانسه و کاخ الیزه است. شورای نمایندگی موسسات یهودی در فرانسه، اتحادیه دانشجویان یهودی در فرانسه، لیگ بین‌اللملی مبارزه با نژادپرستی و ضد یهودیت، سازمان وکلای بدون مرز، اتحادیه تجار یهودی در فرانسه، سازمان مقابله با یهودستیزی و کمیته ضدافتراء و... فقط گوشه‌ای از فعالیت‌های صهیونیست‌ها در فرانسه است که ما در این گزارش به چند مورد از مهمترین‌ حوزه‌های آن می‌پردازیم.

1.حوزه سیاست داخلی و خارجی

شورای نمایندگی موسسات یهودی در فرانسه

«شورای نمایندگی موسسات یهودی در فرانسه» (CRIF) (1) نام موسسه‌ای غیرانتفاعی است که از سوی رژیم صهیونیستی مورد حمایت قرار می‌گیرد و در حوزه سیاست داخلی و خارجی و حاکمیت فرانسه نفوذ بسیار گسترده‌ای ایجاد کرده است. ناگفته نماند که این موسسه جزو موسسات قدرتمند صهیونیستی در فرانسه است که لابی اقتصادی قوی نیز دارد.

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم

در سال 1943 میلادی در شهر لیون فرانسه؛ یهودیان ساکن فرانسه با ایجاد شبکه حمایتی به منظور پشتیبانی و محافظت از یهودیان، اقدام به تاسیس شورای نمایندگی موسسات یهودی در فرانسه نمودند.

به ادعای موسسان «شورای نمایندگی موسسات یهودیان» در فرانسه، این شورا در ابتدا محافظت از حقوق یهودیان را وظیفه خود می دانست، اما با اعلام تشکیل رژیم نامشروع اسراییل، مبارزه با منتقدین و انکارکنندگان هولوکاست، پشتیبانی از سیاست‌های رژیم صهیونیستی، حمایت از حقوق بشر و مبارزه با یهودستیزی و نژادپرستی را در حیطه وظایف حتمی این شورا تعریف کردند.

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم

در واقع شورای نمایندگی موسسات یهودی نسخه فرانسوی آیپک (AIPAC) نمایندگی رسمی لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا است.

در سال 2012، حدود 212 نفر از نمایندگان مجلس فرانسه از طیف چپ و راست در جشن حمایت از اسراییل شرکت کردند و به نشانه احترام در حالت ایستاده سرود رژیم اسراییل را خواندند. گفته می‌شود این جشن در مخالفت با عضویت فلسطین در سازمان ملل برگزار شد. در واقع می‌توان گفت که احزاب سیاسی در فرانسه -اعم از چپ و راست- هرچند در روش حکومت و مدیریت اختلاف‌نظر دارند اما فصل مشترک خود را حمایت از رژیم صهیونیستی می‌دانند. هرساله بسیاری از مردم در تظاهرات حمایت از مردم فلسطین توسط پلیس این کشور یا سرکوب می‌شوند و یا اصولا اجازه راهپیمایی پیدا نمی‌کنند.

«دیودون ام بالا» Dieudonne M'Bala M'Bala نام کمدین فرانسوی-کامرونی است که با حضور در برنامه‌های تلویزیون فرانسه و اجرای کمدی‌های مختلف با مسئولان سیاسی فرانسه شوخی کرده است اما در سال 2014 در برنامه‌ای در شبکه تلویزیونی فرانسه3 با تمسخر رژیم صهیونیستی و دولتمردان اسراییل و بازی با کلمات عبری باعث خشم مسئولان شورای نمایندگی یهودیان در فرانسه شد.

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم

دیودون مابالا کمدین مشهور فرانسوی که به جرم انکار هولوکاست از سوی دادگاه عالی فرانسه محکوم شد.

مسئولین شورای یهودیان وی را به اتهام برانگیختن احساسات ضدیهودی و انکار هولوکاست(2) تحت تعقیب قرار دادند و معتقدند که وی ضد یهود و طرفدار ایران و حزب الله و حامی مردم فلسطین است.

جنجال بر سر این موضوع در فرانسه تا جایی پیش رفت که مجله «نیوزویک» در یکی از شماره‌های خود مقاله‌ای با عنوان «آیا فرانسویان ضدیهود هستند؟» چاپ کرد و در آنجا به تفصیل به سوابق و گرایشات دیودون مابالا می‌پردازد. به گزارش نیوزویک، تحقیقات کمیته ضد افتراء یهودیان فرانسه نشان می‌دهد ویدئوهای طنز این کمدین فرانسوی با میلیون‌ها بیننده یکی از عوامل اصلی گسترش احساسات ضدیهودی در این کشور است. این کمیته می‌گوید میزان احساسات ضد یهودی در جامعه فرانسه طبق نظرسنجی انجام شده در سال 2012، از 20 درصد سال 2011، به 24 درصد افزایش یافته است.

نمایش ضد صهیونیستی کمدین فرانسوی که عصبانیت لابی یهودی در این کشور را برانگیخت و دولت فرانسه وی را ممنوع‌الفعالیت‌ کرد

"دیودون ام بالا" سخنانی را برای تمسخر سیاست‌های رژیم صهیونیستی و تروریست خواندن حزب‌الله لبنان می‌گوید، که وی با اجرای این کمدی خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت.

پلیس فرانسه همچنین با حمله به خانه این کمدین، وسایل شخصی وی را به بهانه تحقیقات ضبط کرد و پس از آن انگلیس هم اعلام کرد دیودون حق ورود به خاک این کشور را ندارد.

در سال 2004، شورای نمایندگی CRIF با درخواست از دولت فرانسه خواستار قطع برنامه‌های شبکه‌های المنار، سحر، پرس تی وی، العالم و چندین شبکه دیگر در فرانسه شد. المنار با پخش سریال تلویزیونی علیه رژیم صهیونیستی با مضمون زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی این رژیم، باعث خشم لابی صهیونیستی در فرانسه شد.

در اکتبر سال 2007 روزنامه لوموند با انتشار مقاله‌ای درباره نفوذ لابی صهیونیسم در فرانسه، از آن‌ها به عنوان گروهی "مبهم و حیله‌گر" نام برد. انتشار این مقاله به نقطه عطفی برای بررسی نفوذ صهیونیست‌ها در سیاست داخلی و خارجی فرانسه تبدیل شد.

اخیرا شورای نمایندگی موسسات یهودی با فراخوان یهودیان مقیم فرانسه برای حمایت از حملات یکماه اخیر رژیم اسراییل به نوار غزه تجمعی را مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در فرانسه برگزار کرد، آنها همچنین پاسخ‌های موشکی حماس به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند. همچنین این موسسه به رسانه‌های فرانسوی توصیه کرد تا از اقدامات رژیم اسراییل دفاع کنند. یهودیان مقیم فرانسه هم برای دولت فرانسه را تهدید به ترک خاک فرانسه کرده‌اند.

میهمانی سالانه شورای نمایندگی موسسات یهودی

«شورای نمایندگی موسسات یهودی در فرانسه»، سالانه با دعوت از تمامی طیف‌های سیاسی اعم از جناح چپ و راست و میانه‌رو میهمانی بزرگی را برگزار می‌کند.

در سال 2012 نیکولا سارکوزی رییس جمهور وقت فرانسه با حضور در میهمانی شورای نمایندگی موسسات یهودی در حضور بیش از هزار سیاستمدار فرانسوی، خوش‌خدمتی خود را بیش از پیش به صهیونیست‌ها نشان داد و رژیم اسراییل را یک معجزه نامید! وی در ادامه اظهار داشت: دولت فرانسه بر سر امنیت اسراییل با هیچ‌کس مصالحه نخواهد کرد.

در این دیدار که «فرانسوا اولاند» رییس جمهور فعلی فرانسه که قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را داشت نیز به همراه سارکوزی در این میهمانی حاضر شده بود.

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم

اولاند و پراسکیه و ساراکوزی (سال 2012)

فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در میهمانی سالانه مارس 2014 حاضر شد و در سخنرانی خود ضمن ضمانت امنیت رژیم صهیونیستی قول داد تا مذاکرات 5+1 با ایران به نغع اسراییل تمام شود؛ کارشکنی فرانسه در مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 در ژنو 2 یکی از بارزترین نمونه‌های خوش‌خدمتی فرانسه به اسرائیل است. جایی که وزیر خارجه این کشور با حضور سرزده در ژنو و مذاکرات هسته‌ای، ابتدا وزرای خارجه دیگر کشورها را به ژنو کشاند و سپس به نیابت از رژیم اسرائیل، مذاکرات را در آن مرحله به بن‌بست کشاند؛ اقدامی که با تقدیر مقامات رژیم صهیونیستی همراه بود و شیمون پرز رئیس پیشین این رژیم رسما اعلام کرد "اسرائیل خود را مدیون فرانسه می‌داند" و نتانیاهو نیز فرانسه را "دوست واقعی اسرائیل" خطاب کرد".

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم

پس از کارشکنی لوران فابیوس در ژنو 2، فرانسوا اولاند برای عرض ارادت و ارائه گزارش مذاکرات به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد

سوسیالیت های فرانسه رابطه ی خوبی با شورای نمایندگی دارند و این شورا هم توانسه لابی قدرتمندی در بین احزاب سیاسی علی الخصوص سوسیالیست ها ایجاد کند. ناگفته نماند که فرانسوا اولانذ نماینده حزب سوسالیست است.

فرانسوا اولاند اخیرا در برخورد با برگزاری راهپیمایی در حمایت از غزه گفت: هرگونه تظاهرات ضد صهیونیستی در فرانسه بر عهده تظاهرات کنندگان است. اولاند هرگونه تظاهرات ضد صهیونیستی در فرانسه را ممنوع اعلام کرد.

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم

«پل برنارد» (Paul Bernard) نام جوانی 35 ساله است که عضو کمیته مرکزی شورای نمایندگی می باشد. او کسی که سخنرانی های اولاند را می نویسد. او خیلی در مقابل دوربین ها ظاهر نمی شود. نه در ویکیپدیا و نه در جایی از او اطلاعاتی نیست. وی کمتر به صورت مستقیم با رییس جمهور در تماس است. بیشتر در سایه حرکت می کند.(4)

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم

پل برنارد، مسئولیت نگارش متن سخنرانی‌های اولاند را برعهده دارد.

در حوزه انتشارات در سال 2010 درباره نقش شورای نمایندگی موسسات یهودی، کتابی تحت عنوان « CRIF: لابی در قلب جمهوریت» (5) در فرانسه به چاپ رسید.

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم

در سال بعد نیز کتابی با نام « CRIF: مقاومت یهودی برابر وسوسه لابی»(6) چاپ شد که نویسنده کتاب از طیف وسیع یهودیان در این شورا خبر داد. در بخشی از این کتاب آمده است: سنگ بنای این شورا در خلال جنگ جهانی دوم در جلسات محرمانه یهودیان و بنیان‌گذاران اسرائیل با مقامات ارشد فرانسه گذاشته شد.

2.حوزه فرهنگ و رسانه

LIRCA: (5) موسسه‌ای که رسانه‌های فرانسه را در کنترل خود دارد

در سال 1927 «لیگ بین‌المللی مبارزه با نژادپرستی و یهود ستیزی» (LIRCA) با هدف مبارزه با حذف و بیگانه هراسی، توسط «برنارد لوکش» Bernard Lecache  خبرنگار یهودی اوکراینی‌الاصل در فرانسه تاسیس شد. در واقع این موسسه صهیونیستی نقش لابی‌گری و فشار به رسانه‌های فرانسه و هدایت آن‌ها در مسیر منافع رژیم صهیونیستی را دارد.

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم

برنارد لوکش، خبرنگار یهودی بنیانگذار LIRCA

وی در ابتدا نام «لیگ مبارزه با پوگروم» The League Against Pogroms را برای این موسسه درنظر گرفت. پوگروم اصطلاحی تاریخی-سیاسی است که به کشتار یهودیان در روسیه و شرق اروپا اشاره دارد. بعدها با پیوستن یهودیان بانفوذ فرانسوی به این موسسه، نام آن به «لیگ بین‌المللی مبارزه با نژادپرستی و یهودستیزی» تغییر پیدا کرد.

این سازمان در طول عمر هشتاد ساله خود با شکایت از افراد و شرکت‌های مختلف به بهانه مبارزه با نژادپرستی آنها را به حبس یا تعلیق فعالیت کشانده است. افسانه خواندن هولوکاست، نئونازیسم و یهودستیزی مواردی است که این موسسه با آن مبارزه می‌کند.

در سال‌های اخیر با گسترده شدن برنامه‌های لابی اسرائیل، این موسسه اقدام به ایجاد دفاتر مختلف در کشورهای مختلف جهان نظیر بلژیک، لوگزامبورگ، آلمان، پرتقال و اتریش نموده است. دولت فرانسه سالانه نیم میلیون یورو به این موسسه کمک می‌کند.

گستره فعالیت این موسسه به حدی وسیع است که چندین زیرموسسه در بخش سیاسی آن فعال هستند. بخش‌های ورزشی، حضور در مدارس، همکاری با جوانان فرانسه، کمک به بزهکاران اجتماعی از اقدامات آشکار این موسسه صهیونیستی است.

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم
لابی صهیونیستی در لایه‌های مختلف اجتماعی فرانسه در حال فعالیت است

مدیر این موسسه شخصی است به نام «آلن جکوبویز» (Alain Jakubowicz) و از یهودیان بانفوذ فرانسه است. وی از دولت فرانسه نشان شوالیه افتخار و لژیون افتخار نیز دریافت کرده است. وی از سال 2010 به عنوان مدیر این موسسه انتخاب شده است. البته ناگفته نماند که وی در سال‌های 1995-2004 مدیر شورای نمایندگی موسسات یهودی در فرانسه (CRIF)، بوده است. وی در طول این سال‌ها در هر دو موسسه به عنوان مدیر اجرایی و عضو شورای مرکزی فعال بوده است تا اینکه به مدیریت رسیده است و هنوز هم به عنوان فردی تصمیم‌گیر و تاثیرگذار در دو موسسه مذکور نقشی اساسی ایفا می‌کند.

«لیگ بین‌المللی مبارزه با نژادپرستی و یهودستیزی» دارای یک مجله هفتگی به نام «حق زندگی» نیز هست که در آن پرونده‌های ویژه در تبیین اهداف و منافع صهیونیست‌ها در این کشور و همراه‌سازی افکارعمومی با اسرائیل مطرح می‌شود. به نظر می‌رسد این مجله خط دهنده و تغذیه‌کننده فکری رسانه‌های فرانسوی برای هماهنگی مواضعشان با لابی اسرائیل محسوب می‌شود.

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم

آخرین شماره مجله حق زندگی وابسته به موسسه مبارزه با نژادپرستی و یهودستیزی

ماهواره یوتل‌ست

ماهواره یوتل‌ست یکی از شرکت‌های فرانسوی است که با سرمایه‌گذاری لابی یهود در فرانسه پایه‌گذاری شده و مدیریت می‌شود. «میشل دو روزن» Michel de Rosen که اصلیت فرانسوی-اسراییلی دارد، مدیر یوتل ست است. وی با قطع برنامه‌های شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر روی این ماهواره، موج رسانه‌ای را در تحریم رسانه‌های برون مرزی ایران آغاز کرد.

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم

میشل دو روزن مدیر یوتل‌ست

وی در مصاحبه‌ای اظهار داشته است که قطع برنامه‌های شبکه‌های جمهوری اسلامی با برقراری تحریم توسط دولت ایالات متحده آمریکا انجام شده است. این در حالی بود که سخنگوی اتحادیه اروپا با ارسال ایمیلی به شبکه «پرس تی وی» اعلام کرد قطع پخش برنامه‌های این شبکه و سایر شبکه‌های ماهواره‌ای ایران ارتباطی با تحریم‌های این اتحادیه ندارد.

اقدامات لابی صهیونیستی در فرانسه برای کنترل رسانه‌های فرانسوی

علیرغم سهم دو درصدی یهودیان از جمعیت مردم فرانسه، این اقلیت بیشترین تاثیرگذاری رسانه‌ای اعم از تلویزیون، رادیو، مطبوعات، سینما و چاپ و نشر کتاب را در فرانسه در دست دارند.

کتاب «اساطیر تأسیس اسرائیل مدرن» نوشته روژه گارودی یکی از کتاب‌هایی است که درباره لابی رژیم اسراییل در آمریکا و فرانسه به تحریر درآمده است.

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم

یکی از فصل های این کتاب درباره «لابی صهیونیست در فرانسه» است که نویسنده فقید آن، چندین تجریه شخصی خود را که در مواجهه با لابی صهیونیستی در رسانه‌های فرانسوی، بیان می کند.

روژه گارودی از موسسه مبارزه با نژادپرستی و یهودستیزی (LIRCA) به عنوان قدرتی که رسانه‌های فرانسوی را در کنترل دارد، نام می‌برد. وی می‌گوید: این موسسه با کنترل رسانه‌های فرانسوی به راحتی افکار عمومی این کشور را کنترل می‌کند.

روژه گارودی نویسنده کتاب مذکور، سیاست این موسسه را در برخورد با خشونت اینطور بیان می‌کند: «اگر خشونت توسط قدرت‌های ضعیف جاری شود، آنرا «ترروریسم» می‌نامند اما اگر خشونت از سوی قدرت‌های برتر و مستکبر باشد، آن را "مبارزه با ترورریسم" می‌نامند.»

روژه گارودی در ادامه می‌گوید: می‌توانم بزرگترین شهادتم را در اینجا بدهم که تا سال 1982 بیشترین دسترسی را به تلویزیون و رادیو و مطبوعات داشتم. اما با انتشار مطلبی درباره کشتار مردم لبنان در لوموند در ژوئن 1982 به جرم نژادپرستی و تحریک افکار عمومی علیه یهودیت به دادگاه فراخوانده شدم. «لیگ بین‌المللی مبارزه با نژادپرستی و یهودستیزی» از من شکایت کرده بوده و از آن روز به بعد بود که با نامه‌های تهدیدآمیز و تماس‌های مشکوک مواجه شدم و با نه بار سوقصد مورد تهدید و تعرض قرار گرفتم.

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم

رهبر انقلاب در دیدار روژه گارودی در سال 1998: صهیونیست‌ها همانند نازی‌ها هستند

روژه گارودی در سال 2012 در سن 98 سالگی درگذشت.

وی در ادامه کتاب خود درباره نفوذ صهیونیسم در فرانسه می‌گوید: من بیش از چهل کتاب نوشته‌ام و همه کتاب‌هایم توسط بهترین انتشارات‌ها چاپ شده است. کتاب‌‌هایم به بیست و هفت زبان زنده دنیا ترجمه شده است. از زمان انتشار مقاله‌ام در روزنامه لوموند در سال 1983 درباره کشتار مردم لبنان توسط اسراییل تمام درها به روی من بسته شده است. یکی از انتشارات‌هایی که با آنها همکاری داشتم به من می‌گفت: به ما گفته‌اند اگر کتاب‌هاب روژه گارودی را چاپ کنی، حق ترجمه و انتشار کتاب‌های امریکایی را نداری.

بعد از انتشار این کتاب توسط روژه گارودی، دادگاه عالی فرانسه او را به هفت سال زندان و پرداخت مبلغ 270 هزار فرانک فرانسه محکوم کرد. روژه گارودی که در سال 1982 به دین مبین اسلام گرویده بود را می توان اولین کسی نامید که منکر هولوکاست در اروپا بوده است که با این امر مورد توجه مسلمانان قرار گرفت.

گارودی در کتاب خودش از «لیگ بین المللی مبارزه با نژادپرستی و یهودستیزی» به عنوان موسسه‌ای صهیونیستی که در رسانه‌های فرانسه نفوذ بسیاری دارد، نام می‌برد.

3. دانشگاه

اتحادیه دانشجویان یهودی فرانسه  - Union of French Jewish students", UEJF

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم

این اتحادیه از سال 1944 فعالیت خود را با هدف خارج کردن یهودیان جوان از اردوگاه‌های کار اجباری آغاز کرد و از همان سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم وظیفه ترویج ایده هولوکاست و بازماندگان از هولوکاست در افکار عمومی فرانسه را برعهده گرفت. این اتحادیه که هم‌اکنون از حامیان رژیم صهیونیستی است تلاش می‌کند تا با نفوذ در حوزه دانشجویان فرانسوی به نوعی ارتباط با این دانشجویان را بیشتر کند تا در زمان مقتضی از آن ها بهره برداری کند. اتحادیه دانشجویان فرانسوی در برنامه سالانه خود، دانشجویان فرانسوی اعم از یهودی و غیریهودی را در سفرهای رایگان به سرزمین‌های اشغالی می برد تا از نزدیک با سیاست‌ها و اهداف این رژیم آشنا و هماهنگ کند.

لابی اسرائیل چگونه دولت فرانسه را هدایت می‌کند + تصاویر و فیلم

اتحادیه دانشجویان یهودی از دانشجویان به هنگام تجمعات و تظاهرات‌های حمایتی از اسراییل و ضدمقاومت در فرانسه استفاده و آنها را فرا می‌خواند. آخرین آنها تجمع در حمایت از حملات اسراییل و محکومیت حماس در حمله به اسراییل بوده است.

لابی صهیونیست‌ها در فرانسه محدود به فعالیت‌های سیاسی - فرهنگی نبوده و لابی رژیم اسرائیل در حوزه اقتصادی نیز یکی از فعال‌ترین لابی‌های در فرانسه است که خود گزارشی جدا می‌طلبد اما به اختصار می‌توان به اتاق بازرگانی و صنعتی فرانسه -اسراییل، اتحادیه تجار یهودی در فرانسه و فعالیت صهیونیست‌ها در حوزه تسلیحات و صنعت نفت این کشور اشاره کرد.

منابع و مآخذ:

1.کتاب «اساطیر تأسیس اسرائیل مدرن» ص 105

2. در سال 2004 دولت فرانسه با تصویب قانونی هرگونه مقایسه اسراییل با دولت‌های آپارتاید و نازیسم را جرم اعلام کرد. همچنین در فرانسه منکر شدن هولوکاست جرم محسوب می‌شود.

3.Le Crif, un Lobby au Coeur de la Republique

4.www.lexpress.fr/actualite/politique/hollande-qui-est-sa-plume-de-l-ombre_1184696.html

5.Le CRIF: De la Résistance juive à la tentation du lobby

6.Ligue Internationale Contre le Racisme et l'Antisémitisme

http://www.presstv.ir/detail/2014/02/03/349064/french-comedian-banned-from-uk/

http://www.newsweek.com/2014/02/07/are-french-anti-semitic-245474.html

http://www.presstv.ir/detail/2014/01/28/348198/french-police-raid-comedians-home/



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    دستتون درد نکنه بچه های مشرق....
  • کامران ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    از فعالیت های ضدایرانی دولت فرانسه هم بنویسید.
  • محمد ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    گزازش خیلی خوبی بود....دوبار خوندمش
  • مالک ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    عالی بود.
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خوب بود
  • سیب کال ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    زمستون رفت روسیاهیش به هرچی ذغاله موند!!!
  • داوود ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    اصولا ما ایرانی ها علاقه داریم به برزگ کردن دشمن و به کاری که دشمن داره انجام میده دامن بزنیم. به جای اینکه از کارهای خودمون گزارش تهیه کنیم میریم کارایی که دشمن انجام داره رو بزرگ میکنیم
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    چه ربطی داره بالاخره اینم یه تکه از اون پازل شناخت دشمنه دیگه...
  • هرمزچرم شیر ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    سپاسگزاریم
  • خبرنگار ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    خودتون گفتين فرانسه برپایی تظاهرات ضداسرائیلی را ممنوع کرد! بعد زيرش فيلم گزاشتين هزار نفر تو فرانسه تظاهرات كردن عليه اسرائيل!!! بله تشريف دارينا
  • جعفر ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    عزیزم تظاهرات غیر قانونی به چی میگن؟ اینم یه نوع تظاهرات غیر قانونی بوده هرچند حق بوده...
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    در ایران همه اسرائیل نفوذ کرد و تشکلاتی همانند حجتیه . بهائیت و بابیت و احمدی مزادی ها رو ایجاد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس