رفتار رژیم صهیونیستی با متحد شماره یک خود یعنی آمریکا چگونه بوده است؟ از عملیات سرقت هسته ای نومک و قربانیان آن چه می دانید؟ برای بازخوانی پرونده سرقت هسته ای اسرائیل از آمریکا با گزارش ویژه مشرق همراه شوید...

 گروه گزارش ویژه مشرق: "در اینجا مایلم پندى خیرخواهانه به سیاستمداران آمریکائى که تاکنون همواره به عنوان مدافع و پشتیبان رژیم صهیونیستى در صحنه حاضر شده‌اند، بدهم: این رژیم تاکنون براى شما دردسرهاى بیشمار داشته است؛ چهره‌ى شما را در میان ملتهاى منطقه، منفور و شما را در چشم آنان شریک جنایات صهیونیستهاى غاصب معرفى کرده است؛ هزینه‌هاى مادى و معنوى که در طول سالهاى متمادى از این رهگذر به دولت و ملت آمریکا تحمیل شده است، سرسام‌آور است؛ و احتمالاً در آینده اگر همین روش ادامه یابد، هزینه‌هاى شما سنگین‌تر هم خواهد شد. بیائید به پیشنهاد جمهورى اسلامى درباره‌ى همه‌پرسى بیندیشید و با تصمیمى شجاعانه، خود را از گره ناگشودنى کنونى نجات دهید. بى‌شک مردم منطقه و همه‌ى آزاداندیشان گیتى از این اقدام استقبال خواهند کرد." (رهبر انقلاب)

رهبر انقلاب خطاب به دولتمردان آمریکا: "...این رژیم تا کنون برای شما دردسرهای بیشماری داشته است..."

پرونده هسته ای شدن اسرائیل از جمله فجایعی است که این رژیم غاصب با سرقت هسته ای از اولین حامی و دوست خود، آمریکا، فاجعه ای انسانی - زیست محیطی را رقم زد. هسته ای شدن اسرائیل به قیمت آلودگی یک منطقه وسیع در آمریکا،  مرگ 600 نفر و بیماری بیش از 3000 نفر تمام شد. هزینه ای که این بار نیز مردم آمریکا و دولت آن را پرداختند و همه را به سکوت وا داشتند. هر روز از تعداد این بیماران کاسته شده و بر 600 قربانی حادثه نومک اضافه می شود.

در قسمت اول گزارش اسرائیل چگونه با دوستان خود رفتار می کند؟ که به موضوع حمله رژیم صهیونیستی به ناو آمریکایی لیبرتی اختصاص داشت در این گزارش به بازخوانی پرونده سرقت هسته ای اسرائیل از تاسیسات نومک آمریکا خواهیم پرداخت.

معبد سوم؛ اسم رمز هسته ای شدن اسرائیل

دستیابی به سلاح کشتار جمعی و هسته ای در مقطعی از تاریخ رژیم جعلی اسرائیل، از اولویت های اصلی امنیتی این رژیم بود. در اسناد موساد و برخی کشورهای دیگر که بعدها منتشر شد، عملیاتی با اسم رمز "معبد سوم" برای دستیابی به این هدف طراحی شد. معبد سوم اشاره به حادثه تاریخی تخریب دو معبد یهودیان دارد که یکی در زمان سلیمان نبی (ع) ساخته شده و با حمله بخت النصر ویران شد. معبد دوم در زمان تولد حضرت مسیح (ع) ساخته شد که در حمله یهودیان به رومی ها، دولت روم این معبد را نابود کرد. صهیونیست ها معتقد بودند این معبد باید بار دیگر احیا شود و این نظریه را مطرح کردند که با دستیابی به سلاح کشتار جمعی، از این معبد محافظت کنند. بر این اساس عملیات معبد سوم برای دستیابی به سلاح هسته ای طراحی شد.

بر اساس اين طرح ريزي قرار شد تا از هر چه دانشمند اتمي يا هر دانشمندي که قدرت توليد سلاح کشتار جمعي را دارا است، استفاده شود. حتي اسنادي از زمان جنگ جهاني دوم در دسترس است که اين تلاش ها در ان زمان هم پيگيري مي شده اين گروه در پي برقراري ارتباط با دانشمندان نازي و دیگر کشورها بوده است.

نومک با سرمایه‌گذاری وزارت جنگ اسرائیل در دهه شصت میلادی از طریق دکتر «زلمان موردخای شاپیرو» و «دیوید لوونتال» در منطقه پیتسبورگ پنسیلوانیا در کنار دو روستای جنگلی آپولو و پارکز راه‌اندازی شد و در سال 1996 میلادی منهدم گردید.

نقشه هوایی از تاسیسات هسته ای نومک در آپولو

دکتر زلمان شاپیرو فیزیکدان برجسته و صهیونیست آمریکایی در راه اتمی شدن اسرائیل مساعدت های بزرگی به هم کیشان خود کرد. وی صاحب نومک شرکت غنی سازی و فرآوری اورانیوم و پلوتونیوم در روستای آپولوی پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا بود و مأموریت تأمین سوخت زیردریایی های اتمی و راکتورهای ایالات متحده را بر عهده داشت. دیوید لوونتال صهیونیست و از نزدیکان بن گورین و گلدا مایر - نخست وزیران سابق اسرائیل - از جمله شرکای شاپیرو در راه اندازی کارخانه نومک بود. براساس مدارک و شواهد موجود، بسیاری از کارشناسان آمریکایی بر این عقیده اند پروژه راه اندازی کارخانه نومک از ابتدا پروژه ای اسرائیلی بوده و این کارخانه با هدف تامین مواد اولیه لازم برای تولید سلاح هسته ای و انتقال آن به سرزمین های اشغالی راه اندازی شده است.

زلمان شاپیرو رئیس کارخانه نومک و از دوستان صمیمی مقامات اسرائیل

به گزارش مشرق، در سال 1965 سرویس های امنیتی ایالات متحده متوجه ناپدید شدن 200 تا 600 پوند اورانیوم با غنای بالا و آماده استفاده در کلاهک هسته ای شدند. پس از آن تحقیقات، مأموران اف بی آی آمریکا متوجه خروج مخفی اورانیوم غنی شده – با غنای بالای 97 درصد – از این تاسیسات شدند و طی تحقیقات به عمل آمده، سرقت 300 کیلوگرم اورانیوم تایید شد.

دو تصویر از "دیوید لوونتال" دوست صمیمی "دیوید بن گوریون" ، "گلدا مایر"  و "میر آمیت" (رئیس وقت موساد) ؛ لوونتال سرمایه گذار و شریک اصلی "زلمان شاپیرو" در کارخانه های نومک بود.

درسال 2006 عمر او پایان یافت

متعاقب این حادثه، زلمان شاپیرو مدیر کارخانه نومک تحت بازجویی قرار گرفت. با وجود بازجویی کمیسیون انرژی هسته ای آمریکا، سازمان سیا و اف بی آی از شاپیرو، در نهایت پرونده مفقود شدن 200 پوند اورانیوم با غنای بالا بدون ایراد هیچگونه اتهامی به وی، بسته شد. در سال 1985 و پس از واقعه "جاناتان پولارد" - جاسوس دو جانبه اسرائیل در آمریکا که به حبس ابد محکوم شد - اسناد منتشر شده از سفر محرمانه "رافی ایتان" به آمریکا و کارخانه نومک پرده برداشت.

رافائل ایتان مامور سابق موساد و مسئول انجام عملیات ربایش

ایتان در سفری محرمانه به آمریکا و کارخانه نومک، 300 کیلوگرم اورانیوم با غنای بالا را به دیمونا منتقل کرد

رافی ایتان در آن زمان افسر سازمان موساد بود و در عملیات ربایش مهارت خاصی داشت. وی همچنین مأمور ربایش "آدولف آیشمن" از افسران برجسته نازی بود. آیشمن پس از جنگ جهانی دوم موفق به فرار به آرژانتین شد اما در بین راه توسط گروهی از افسران موساد و شاباک به فرماندهی رافی ایتان ربوده و به اسرائیل منتقل شد. آیشمن در اسرائیل محاکمه و اعدام شد.

سرقت قریب به سیصد کیلوگرم مواد استحصال شده از امکانات کارخانه‌های هسته‌ای آمریکا با پوشش محصولات نومک توسّط «رافی ایتان» و «ابراهام بندور» به قیمت قربانی شدن چند هزار شهروند آمریکایی ؛ در راستای تسلیح زرادخانه اتمی اسرائیل صورت پذیرفت. این سرقت در اواخر دوره کندی و همزمان با ترور او و اوایل دولت لیندون جانسون صورت گرفت. کندی تنها رئیس جمهور آمریکا بود که در زمان ریاست جمهوری خود با هسته ای شدن اسرائیل به شدت مخالفت می کرد و در نهایت ترور شد. مشرق در گزارش های آتی به بازخوانی پرونده این ترور نیز خواهد پرداخت.

آبراهام بندور (با نام مستعار "اوراهام شالوم" رئیس شاباک - سازمان امنیّت داخلی و ضدّ جاسوسی اسرائیل.")

بندور" تحت امر "رافی ایتان" و با کارت پوششی کارشناس ارشد بخش دفاع الکترونیک اسرائیل در عملیّات سرقت نومک شرکت داشت.


بنابر اعتقاد مقامات سیا، اورانیوم غنی شده که از تاسیسات آپولو به سرقت رفته، به دیمونا منتقل شده است. این مواد به سرقت رفته برای تولید ده ها کلاهک هسته ای کافی بودند.


هسته ای شدن اسرائیل

در سال 1948 ، دانشمندان اسرائيلي به دستور وزارت دفاع اسرائيل در صحراي نقب ( Negev ) به جستجوي ذخاير اورانيوم پرداختند. تا سال 1950 ، آنان به ذخاير اورانيوم  با خلوص پایین رادر نزدیكي شهر بئرشبا و صيدا دست يافتند و روي یک روش كم قدرت توليد آب سنگين كار كردند. انستيتوي تازه تأسيس علوم وايزمن (WIS ) در حالي كه دكتر "برگمن" رياست بخش شيمي آن را به عهده داشت، تا سال 1949 فعالانه از جستجوي هسته ای پشتيباني كرد .دانشجويان اميدوار راهي كشورهاي ديگر شدند تا به هزينه دولت اسرائيل در زمينه فيزیك و مهندسي هسته ای تحصيل كنند. در سال 1952 ، اسرائيل به طور پنهاني كميسيون انرژي اتمي خود را ايجاد كرد و آن را تحت نظارت وزارت دفاع قرار داد. بدین ترتیب شالوده یک برنامه هسته ای گذارده شد.

اسرائیل تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را از سال 1948 و تاسیس کشور جعلی خود، آغاز کرد. فرانسه به عنوان پاداشی برای مشارکت اسرائیل در بحران 1956 کانال سوئز، دانش هسته ای را در اختیار این رژیم قرار داد و مجتمع نیروگاهی دیمونا را برای اسرائیل احداث کرد. دیمونا قادر بود پلوتونیوم را در مقیاس بالا تولید و بازفرآوری کند.

فرانسه نیروگاه هسته ای دیمونا را برای اسرائیل احداث کرد

آمریکا در سال 1958 از وجود دیمونا مطلع شد و به موضوعی برای بحث و مذاکره با مقامات اسرائیل بدل شد. اسرائیل در این مذاکرات با وقت کشی و فریب کاری آمریکا را در تنگنا قرار داد تا با استفاده از اهرم دیمونا، برنامه مستمر دریافت سلاح های متعارف از این کشور را کلید بزند.

فرانسه در سال 1960 رسما از پروژه دیمونا کنار کشید و اسرائیل از طریق چند عملیات پنهان، اقدام به پیش برد برنامه مزبور کرد و پس از جنگ 1967، این رژیم نسبت به امنیت خود و تاسیسات هسته ایش احساس خطر کرده و تا سال 1973 و جنگ یوم کیپور، تعدادی بمب هسته ای پیشرقته تولید کرد.

محموله های اتمی تولیدی در کارخانه های یکم و دوّم نومک توسّط یک کامیون، بدون اطّلاع رسمی دولت آمریکا و بدون رعایت اصول ایمنی از کارخانه خارج و در قالب عملیّات سرّی "لاکام" به
دیمونا منتقل گردید.

بیشترین گمانه زنی ها در مورد چگونگی دست یابی این رژیم به سلاح هسته ای مربوط به مواد سرقت شده از نومک آمریکا می باشد که در سال 1963 تا 1965 این سرقت انجام گرفت و طی کم تر از 10 سال با ساخت مجمتع هسته ای دیمونا و انتقال این مواد، اسرائیل ده ها کلاهک هسته ای تولید کرد.

ارنست برگمن پدر برنامه هسته ای اسرائیل

ارنست دیوید برگمن از جمله دانشمندانی بود که در دهه 1940 با مهاجرت به اسرائیل، ریاست کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل را به عهده گرفت و تلاش های این کشور برای ساخت سلاح هسته ای را بنیان نهاد. وی دوست نزدیک و مشاور بن گورین اولین نخست وزیر اسرائیل بود و اعتقاد داشت انرژی هسته ای – سلاح هسته ای – می تواند بسیاری از ضعف های اسرائیل در منابع طبیعی و انسانی را جبران کند.

لقب "پدر برنامه هسته ای اسرائیل" بعدها به برگمن داده شد.


قربانیان هسته ای شدن اسرائیل

براساس یک بررسی اولیه، برخی کارگران کارخانه سابق فرآوری سوخت هسته ای در هنگام فعال بودن کارخانه های آپولو و پارکز، در معرض تشعشعاتی قرار داشتند که صدها مرتبه بالاتر از استانداردهای بهداشتی بوده است.

پروژه مسئولیت پذیری دولت موسوم به (GAP) پس از بررسی اسناد مربوط به آلودگی رادیواکتیو کارگران به این نتیجه رسیده که برخی از گروه های کارگری در طول خدمت یک و نیم ساله خود بویژه در سال های 1966 و 1967 و اوایل دهه 1960 به شدت در معرض تشعشعات قرار داشته اند.

کارت های شناسایی کارکنان نومک و بی اند دبلیو/ هر دو کارگر نومک هم اکنون مبتلا به سرطان هستند

کارخانه فرآوری سوخت هسته ای نومک در آپولو از سال 1957 تا 1986 فعالیت داشته است. کارخانه فرآوری پلوتونیوم این شرکت در سال 1960 گشایش یافت و در سال 1996 به فعالیت خود خاتمه داد.

نومک سرانجام توسط شرکت آتلانتیک ریچفیلد و بعدها توسط بیکاک اند ویلکاکس خریداری شد. فروش نومک در حالی انجام شد که این شرکت به ایجاد آلودگی شدید محیط زیست و قربانی شدن صدها نفر در جریان انتقال اورانیوم غنی شده متهم بود.  این کارخانه مدتی بعد تعطیل و تمام تاسیسات آن منهدم شد و زمین آن نیز با امضای باراک اوباما به گروه مهندسان ارتش آمریکا واگذار شد. تا کنون بیش از 170 میلیون دلار هزینه پاکسازی محیط اطراف نومک شده است.


محل دفن زباله های هسته ای در کنار رودخانه روستای آپولو در شالو لند

کارگران سابق کارخانجات نومک که مبتلا به سرطان و بیماری های دیگر تشخیص داده شده اند، طبق قانون پرداخت غرامت بیماری های ناشی از شغل کارکنان بخش انرژی ممکن است استحقاق دریافت 150 هزار دلار جهت درمان خود را داشته باشند.

اضطرار اسرائیلی ها ( و شبکه ی همدستانشان در آمریکا ) جهت تهیه و تأمین مواد رادیواکتیو فوق ( آنهم با استفاده از تکنولوژی پیشرفته موجود در دو کارخانه ی نومِک و  چندین فقره سرقت محصولات آن به مقصد اسرائیل) تا کنون هزاران قربانی از مردم آمریکا (کشاورزان و دامداران و دیگر سکنه روستاهای اطراف دو کارخانه ی نومِک )در پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا گرفته است. بیش از 600 کشته ی رسمی مبتلا شده به انواع سرطان های گوناگون ناشی از تشعشعات نومِک و 3000 مصدوم منتظر مرگ در داخل خاک آمریکا در این پرونده وجود دارد.


زمین های محافظت شده شالولند با هشدار خطر تشعشعات هسته ای

بقایای لوازم و آلات حمل و نقل مواد مسروقه از کارخانجات نومِک توسط اسرائیلی ها در زمینی به نام شالولند (Shallow Land) در روستای آپولو در پنسیلوانیا دفن گردید که خود این تدفین زباله های آلوده هسته ای ؛ آب رودخانه ، هوای منطقه ، معادن زغال سنگ و صدها هزار تُن خاک و هزاران ساکن در منطقه را همچنان در تشعشع خود آلوده دارد و همچنان قربانی میگیرد.

جی ادگار هووِر" رئیس وقت افِ.بی.آی در زمان ریاست "زلمان شاپیرو" بر شرکت نومک.
او رسماً پس از تحقیقات فراوان در نامه ای به "نیکسون" رئیس جمهور وقت آمریکا خواستار لغو مجوّز امنیّتی "شاپیرو" گردید که نشان از اثبات جرم سرقت داشت.


اقدامات قضایی قربانیان حادثه

در تاریخ 29 ژانویه 2010 وکیلی به نام ماتلی رایس به نمایندگی از قربانیانی که در اثر تشعشات رادیواکتیو دچار بیماری‌های گوناگون شده‌اند شکایتی علیه "گروه شرکت های آتلانتیک ریچفیلد و بیکاک اند ویلکاکس" (B&W) تنظیم کرد. از آن پس افرادی نیز پا پیش گذاشتند و عده‌ای نیز در تاریخ 28 مه 2010 شکایاتی مبنی بر آلودگی محیط زیست تنظیم کردند . آن‌ها ادعا می‌کردند در نتیجه تماس با مواد خطرناک، سمی و رادیواکتیو که این تأسیسات در هوا، آب و خاک آزاد می‌کنند به بیماری‌های گوناگونی مبتلا شده‌اند. شاکیان به بیش از 40 نوع سرطان، شامل سرطان پستان، تخمدان، تیروئید و خون مبتلا شده‌اند.

بیماری‌های ناشی از تماس با مواد رادیواکتیو گوناگون هستند اما تقریباً تمامی آن‌ها حاد و کشنده هستند. تماس با مواد رادیواکتیو احتمال ابتلا به این سرطان‌ها را افزایش می‌دهد: غدد فوق کلیوی، آپاندیس، مثانه، استخوان، مغز، سینه، روده بزرگ، کلیه، خون، شش، تخمدان، پانکراس، پروستات، مقعد، تیروئید، پوست، معده، رحم و غیره.

یکی از دهها قربانی راه شکایت ازجنایتکاران صهیونیست

"کارن سیلکوود" شاغل در کارخانه های هسته ای که در راه مصاحبه با خبرنگاری از نیویورک تایمز به قتل رسید.

بنا بر مطالعه‌ای که جوزف رینگ، کارشناس ایمنی تشعشعات هسته ای از دانشگاه هاروارد، انجام داده است، تأسیسات سوخت هسته‌ای نومک در آپولوی پنسیلوانیا با نقض قوانین فدرال به طور دائم مقادیر زیادی از مواد رادیواکتیو را به محیط اطرافشان آزاد می‌کردند و از نظارت کامل و گزارش انتشار تشعشعات به مراجع مربوط سر باز زده‌اند. اقدامات عملیاتی، سلامتی و ایمنی نومک بسیار پایین‌تر از حد استاندارد بوده است. برنامه محافظتی نومک در برابر تشعشعات در هر دو این تأسیسات ناکافی و نامناسب بوده است. از جمله‌ یافته‌های این مطالعه این بود که "سیستم تهویه آپولو قدیمی بوده و طراحی ضعیفی داشته است" و "هرگز نباید در نزدیکی یک منطقه مسکونی تعبیه می‌شده است."

اسناد معتبری از چندین آتش‌سوزی، آزادسازی مواد رادیواکتیو، تماس کارکنان با مواد رادیواکتیو و بازدید دانشمندان هسته‌ای و جاسوسان اسرائیلی به دعوت زلمان شاپیرو در طول مدت فعالیتش در نومک وجود دارد.

در اثر یکی از آتش‌سوزی‌ها در سال 1963 تشعشعات با دوزی معادل 2 تا 280 برابر حد استاندارد برای شش‌ها در آن زمان آزاد شده است. و "در طول عملیات سوزاندن زباله‌های هسته‌ای تشعشعات پخش‌شده در هوا تا 4000 برابر بیشتر از بالاترین میزان استاندارد بوده است.

"پاتریشیا امینو" یکی از موفق ترین فعّالان دفاع از حقوق قربانیان تشعشعات نومک که خود نیز طعم تلخ سرطان ناشی از جنایت
ایِپک در پیتسبورگ را چشیده است.
با شکایت او و حدود سیصد تن از قربانیان و خانواده هایشان، مسئولین ایِپک تا کنون قریب به یکصد میلیون دلار حقّ السّکوت !
پرداخته اند.

پاتریشیا آمینو، یکی از قربانیان و نیز فعال محیط زیست می‌گوید: "من یکی از خوش‌شانس‌ها بودم. پدر و مادرهایی بودند که فرزندانشان را اینجا دفن کردند." آمنو نیز در اثر تماس با مواد رادیواکتیو به سرطان دچار شده است. یکی از تومورهای مغزیش را درآورده‌اند و قرار است تومور دیگرش را نیز جراحی کنند. او همچنین از سرطان رحم جان سالم به در برده است. وی در فاصله 100 فوتی یکی از این تأسیسات که در آپولو و پارکز از سال 1958 تا 1984 سوخت هسته‌ای تولید می‌کرد بزرگ شده است. آمنو ادعا می‌کند که سن آغاز سرطان در این ناحیه به مراتب پایین‌تر از نواحی دیگر است. استاشیا بلفیلد نیز یکی دیگر از قربانیان بود که پیش از تولد 30 سالگی‌اش در اثر ابتلا به تومور بدخیم مغزی درگذشت.

کریستین دیلی از اهالی پیتسبورگ به همراه پدر و مادرش از جمله قربانیان سرقت هسته ای اسرائیل هستند که هم اکنون با بیماری دست و پنجه نرم می کنند. کریستین دیلی در حال حاضر خبرنگار دیلی استار لبنان بوده و مدتی قبل با حضور در ایران، از برخی فجایع عملیات اسرائیلی نومک پرده برداشت.


خانم کریستین دیلی خبرنگار دیلی استار لبنان نیز یکی از شهروندان آمریکایی اهل پیتسبورگ و قربانی این تشعشعات بوده است.


و تشعشعات سرقت هسته ای اسرائیل از نومک همچنان قربانی می گیرد...



منابع و مآخذ:

http://www.liveleak.com/view?i=686_1344730351

http://pittsburgh.cbslocal.com/2012/04/26/study-supports-communities-claims-against-nuclear-fuel-plants

http://www.irmep.org/ILA/numec/courtdocs/10312011_ex_a_70-1ocr_expert_i.pdf

http://www.motleyrice.com/environmental/apollo-parks-contamination

http://www.irmep.org/ila/numec/

http://www.fas.org/blog/secrecy/2010/05/gao_numec.html

http://www.businesswire.com/news/home/20111020006146/en/Secret-CIAFBI-files-NUMEC-nuclear-diversions-Israel

http://www.cdc.gov/niosh/ocas/numec.html

http://www.questia.com/library/1P3-2723937071/divert-numec-zalman-shapiro-and-the-diversion-of

http://en.wikipedia.org/wiki/Zalman_Shapiro

کتاب کابوس در بیداری، نوشته رضا گلپور محقق و مستند ساز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    2 5
    اسرائیل خوب کاری کرده و چشم حسودش کـــــــــــــور..... تا سال آینده تنها کشوری که از بهار خاورمیانه باقی خواهد ماند اسرائیل هست......
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 0
    لطفا فرمت تصاویر رو درست کنید .
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    2 1
    چطور هست دوستان ایران یعنی پاکستان هند کره شمالی روسیه و چین بمب اتمی داشته باشند اشکالی نداره اسرائیل و امریکا و انگلیس فرانسه دارند...آشغال ها زورتون میاد تف
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    3 0
    گزارش خوبی بود
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    2 2
    درود بر سیا درود بر موساد درود بر MI6 درود بر استخبارات عربستان امارات قطر کویت بحرین اردن یمن پاکستان
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    2 1
    پسر جون اینو بدون که تو کتابای خودشون نوشته که ما ایرانی ها سربازای اونارو می ندازیم تو دریا پس بدون آینده از آن ماست. حالا دیگه خفه شو...!
  • محمد ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    2 1
    سلام رژیم کثیف صهیونیستی توانسته با دزدی های فراوان از همه جا به امکانات وتوانمندی های برسد ولی با این تفاسیر نمی دانم چرا باز همین کشور ها از او دفاع می کنند این کار به منجلاب کشیدن خودشان هست.
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 0
    ای خاک بر سرت ... آخه ... جان هدف بهار خاورمیانه اصلا چیه ؟
  • ارش ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 1
    اقای ناشناس قسم میخورم که تو یک یهودی به احتمال زیاد باگرایش صهیونیسم هستی که اینطور از کشور خودت بد میگویی اما یک ذره شرافت وغیرت ایرانی راداشته باش انهم به خاطر اینکه اینجا زندگی میکنی ما هرچه باشیم وهر گرایش سیاسی داشته باشیم ازاسراییل متنفریم
  • مهدی سپاسی ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 1
    درود بر جمهوری اسلامی، مرگ بر منافق
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 1
    ادبیاتت شبیه تروریستهای رژیم صهیونیستیه! بگو بینم عمو پرز چطوره؟
  • نشناس ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 0
    بنتانیابو گفت ما فقط از ایرانیها می ترسیم پس ابه تیز پیکان روب ایران می باشد ؟
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 0
    پس چرا ترکیه جونو یادت رفته اسمشو بیاوری ؟
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 0
    باشه طلبت ؟
  • عضو کتابخانه ملی ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 0
    نشناس برو یک کمی تاریخ بخون تا ببینی کدام کشور با چه گرایشهایی هست بعد نظر بده ؟
  • شامیل ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 0
    خوب ما زرنگیم با کلک توانستیم ؟ اگر شما هم می تونید انجام دهید .
  • نورا ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 0
    آخه اردنگ تو رو چه به سیاست لاکپشت بورو با پرز
  • ali shamirani ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    كتابي مفصل نيز در خصوص اين جنايت صهيونيستها در ايران توسط آقاي گلپور چاپ شده است
  • ali ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 0
    بيچاره اگر اين عقيده ات است بايد چند سال ديگه به پرز بگي دايي پرز
  • جواد ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 0
    دولت قدرتمند ضد اسلامی همیشه ظاهری قدرتمند ام باطن پوکی دارن یا به قول آقا ( رهبرانقلاب ) قدرت های پوشالی از درون موریانه خورده و کرم خورده واقعا همینه اونا فقط قیافه آدم بودن رو میگیرن
  • احمد ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 0
    كي گفتيم اينها بايد داشته باشن اونها نبايد داشته باشن انرزي هسته اي براي همه سلاح هسته اي براي هيچ كس .اين كشورهايي كه نام بردي كي مردم ديگر كشورها رو تهديد به حمله ي هسته اي كردن؟و كي از اين سلاح استفاده كردند.آمريكا و اسداييل هم ديگر كشورها از جمله ايرانو تهديد به حمله هسته اي كردن كه خلاف قوانين بينالملليي هست كه خودشون نوشتند هم امريكا از بمب هسته اي در زلپن استفاده كرد و هم از اورانيوم ضعيف شده در عراق و اغانستان كه مدارك و عكسها موجوده و همين مشرق هم انتشار داد.تازه اسراييل تو غزه هم از اورانيم ضعيف شده استفاده كرده.و يك نكته پاياني كه برخلاف قوانيني كه خودشون نوشتند تجربيات خودشونو به دوستان عزيز خودشون منتقل هم ميكنند.بله آقاي ناشناس.ان شاا.. ناشناس هم بموني
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 0
    تو بی وجدان از اسرائیل با وی پی ان ایرانی وصل شدی که پرچم ایران افتاده برات...
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 0
    در منابع گزارش نوشته شده اسم اون کتاب...برخی از قسمت های گزارش براساس همون کتاب نوشته شده
  • حسنی ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    به نظر من ایران هم باید هرطور شده مخفیانه اولین بمب اتمی رو بسازه و خیال کل دنیا رو راحت کنه...مطمئنا اونا با ایران هسته ای مجبورن کنار بیان...مثل کنار اومدن با چین و هند و پاکستان و اسرائیل و... ایران هم موقعیت کره شمالی رو نداره که بتونن با تحریم شرایطی مثل کره شمالی براش درست کنن. خدارو شکر از نظر موقعیت و منابع دست برتر رو داریم...
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    حالا شما همین فرمت رو از مشرق بپذیر...مگه فرمت تصاویر چه اشکالی داره؟؟
  • سینا ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    صبح بخیر!!!!!معلومه هنوز خواب آلودی؟برو بگیر بخواب سیب شیر جیش مسواک لالا ....
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    لطفا عکسها را اصلاح کنید همیشه مشکل دارن
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    این که خلاصه کتاب برادر گلپور بوده ش
  • حسن ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    از مشرق واقعاً متشکرم. با طرح این موضوعات علاوه بر اینکه دانشگاه مجازی اطلاع رسانی و کرسی مجازی آزاد اندیشی خبری و رسانه ای تاسیس کرده است باعث شده اید تا تمامی کسانی که از وضع موجود دنیا خسته شده اند حرفهایشان در جایی مطرح شود و ترس مردم دنیا از جنایات استکبار جهانی کمتر شود. زیرا هیچ کس پیش از به این راحتی جرات و یا خواست طرح این مطالب را نداشته است. موفق باشید. انشاالله صبح نزدیک است.
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    از کتاب گلپور هم استفاده شده بود...جزو منابع نوشته شده
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    درود بر صدام یزید کافر! درود بر نتانیاهوی بچه‌کش قاتل! درود بر اوبامای دروغ‌گوی ریاکار! درود و بدرود ...
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    مشرق تعطیل‌تر از این حرفاست. 4 تا ترجمه و کپی پیست که کاری نداره. زیاد هندونه بغل اینا نگذار فکر می‌کنن خبریه!
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    آقای گلپور بیشتر مترجمه تا محقق و متأسفانه بعضاً خزعبلات غربی‌ها که ضد اسلام و ایران هست به خورد ملت می‌ده! به همین دلیل بعضی کتاب‌هاش با شکایت بعضی‌ها ممنوع شده. بهتره به جای ترجمه‌ها، سراغ منابع اصلی رفت.
  • محراب ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    اولا اشغال تر و كثافت تر از يهودي و صهيونيست پيدا نكن كه يكي خودتي بعدا كثافت يهودي پس چرا ايران رو بهونه كرديد. مرگ بر اسراييل مرگ بر امريكا مرگ بر انگليس چند وقت ديگه بهت مي گم كي بايد داشته باشه كي نبايد داشته باشه
  • ساناز ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    پس تا حالا فک میکردی برای چی اورانیوم غنی میکردیم واسه بمبه دیگه همانطور که به ذهن تو رسیده خیلی وقت پیش هم به دهن مسئولین رسیده بوده
  • ایرانی ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    ای .. که به سیا و موساد و خرهای دیگه درود میفرستی بدون که تو کثافتی بیش نیستی همون بهتره که زیر پاشون صدات هم در نیاد که با 70میلیون طرفی
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    نمی دونستم نتانیابو هم مشرق می خونه نتا بابا شیطون ،بلا نگفته بودی وی پی ان ایران وداری. عیب نداره آرزو بر احمق عیب نیست.حالا بر کنار بزار باد بیاد
  • محمودی ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    1 0
    تعطیل شما هستی آقای ناشناس من دو ساله هر روز مشرق رو می بینم انصافاجزو رسانه های انقلابی و دغدغه مند هستش گزارش ویژه هاش هم واقعا عالیه موضوع شناسی بسیار دقیقی داره و واقعا جذاب و بکره البته در مقابل هر کار جدی و تاثیرگزار، افرادی هم مثل این آقای ناشناس هستند که مزخرف گویی می کنند شما اعتنا نکنید
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    اين بمب كذايي قراره كجا رو منهدم كنه ؟ اسرائيل ؟ دست كم 500 هزار فلسطيني و هزاران لبناني و سوري و اردني هم كشته ميشن .بعد نوبت حمله متقابل اونا ميرسه كه تنها اسرائيل نيست كه حمله اتمي ميكنه , بهمراه روسيه , فرانسه , انگليس , امريكا و حتي چين . فكر كردين چين ميشينه نگاه كنه كه خاورميانه كه شاهرگ نفت چينه همينجوري الكي شلوغ بشه ؟
  • حسن ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    آقای ناشناس شما هم اگر می توانی همین نوع ترجمه ها را بیاور و بنویس ما هم حتماً خواهیم خواند و از شما هم تشکر خواهیم کرد. کارهای خوب دنیا لزوماً نباید از امور محال باشند از شما هم متشکرم که در این دانشگاه مجازی و کرسی آزاد اندیشی خبری مشارکت دارید
  • حسن ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    آقا شامیل ما انقلاب نکردیم مثل شما باشیم مطمئن باش ما نمی خواهیم مثل شما زرنگ باشیم! تعجب نکن فرق ما با شما همین است
  • محمد ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    درود بر جمهوری اسلامی مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    chera iran az pakestan 2 3 ta bombe atom nemikhare khalas.... goftan sakhtesh haroome kharidesh ke haram nist
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    na ensafan mashregh gole
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    1 0
    نقش "ادوارد تلر" ملعون (پدر بمب هیدروژنی امریکا) که یک صهیونیست به تمام معنا بود را فراموش نکنید.
  • محمد ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    با حضور در سایت dar-alhuda.net قبرستان بقیع را جزء میراث شیعیان قرار دهید، نیاز به 50000 امضا است تا این مکان مقدس توسط یونسکو ثبت جهانی شود و از تخریب آنجا جلوگیری شود. لطفا این مطلب را به اشتراک بگذارید.
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    با توجه به همزمانی سرقت مواد و ترور جان اف کندی و مخالفت ان با هسته ای شدن رژیم غاصب احتمال زیاد ترور ایشان توسط عوامل موساد بوده. و عامل این ترور به فرم رسمی تا کنون مشخص نشده.
  • نريمان ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    1 0
    كشوري كه ميترسد ايران هسته اي شود در يك كلمه اسرائيل و امريكا ثابت كردند شيطان بزرگ هستند چون بمب اتم دارند و به ايران تهمت خطرناك بودن ميزنند
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    0 0
    خدا بقیع را حفظ میکند نه یونسکو. ولی چشم ما این کار را میکنیم
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    1 0
    بدبخت مشرق تعطیله؟؟؟ تو این همه رسانه های کشور که کلهم اجمعین تعطیل رسمی هستن کدوم سایت و رسانه اینطوری فعالیت میکنه و تولید محتوا داره..؟ تو رسانه های مجازی مشرق حتی از خبرگزاری های با بودجه میلیاردی هم تاثیرگذارتر بوده ...
  • اوسط ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    3 0
    بالام جان اسراییل چی داره که بهش حسودی بشه؟ کشوری که از درون داره می پوسه باقی نخواهد ماند.
  • رسول ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    1 0
    عشق است ایران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس