دبکا فایل در گزارشی نوشت: عربستان موشک‌های هسته‌ای خود را بر خلاف توافق هسته‌ای آمریکا با ایران برای اولین بار به نمایش گذاشت.

گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل متهم شدن یک مرد چینی به فروش قطعات موشک به ایران، بهبود روابط بین جنبش سنی "آینده لبنان" و حزب‌الله، و اقدام عربستان سعودی به نمایش عمومی موشک‌های هسته‌ایش می‌شود.


تایمز اسرائیل/ مردی که قطعات موشک به ایران می‌فروخت با اتهامات جدید مواجه شد

"لی فانگوی" مرد چینی که قبلاً به کمک به برنامه موشک‌های بالستیک ایران متهم شده بود، این بار در آمریکا به مراوده غیرقانونی تجاری با ایران و دور زدن تحریم‌های اقتصادی متهم شده است. "لی" که با نام "کارل لی" هم شناخته می‌شود متهم به پول‌شویی، کلاهبرداری اطلاعاتی و جرایم دیگر متهم شده است. "جان کارلین" دستیار وزیر دادگستری در موضوع امنیت ملی آمریکا طی بیانیه‌ای درباره توقیف 7 میلیون دلار از دارایی‌های کمپانی‌های تحت کنترل "لی" که از آن‌ها برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی استفاده می‌کرد، گفت: "این اقدامات هشداری واضح به افرادی می‌دهد که در رساندن مواد حساس به طور غیرقانونی به ایران دست دارند. این هشدار که آمریکا از هیچ اقدامی برای جلوگیری از فعالیت‌های آن‌ها و اجرای عدالت درباره‌شان فروگذار نمی‌کند."

عربستان موشک‌های هسته‌ای خود را به نمایش گذاشت/یک چشم‌بادمی قربانی جدید تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا/روابط جنبش آینده لبنان و حزب‌الله گرمتر می‌شود /// آماده انتشار

دادستان آمریکا می‌گوید "لی" سال‌ها قطعات موشک‌های بالستیک را برای ایران فراهم می‌کرده است. اگرچه این محصولات ممنوع شده و کمپانی‌های تحت کنترل "لی" هم قبلاً تحریم شده‌اند، بنا به اتهامات وارده، وی توانسته به طور "زیرزمینی" و از طریق کمپانی‌های خط مقدم خود، به علاوه اسم‌های تقلبی و نام‌های تجاری ساختگی همچنان با ایران تجارت کند.

جروزالم پست/ علی‌رغم جنگ داخلی، روابط بین جنبش آینده لبنان و حزب‌الله گرم‌تر می‌شود

به نظر می‌رسد یخ روابط بین جنبش آینده لبنان متشکل از اکثریت سنی با حزب‌الله شیعه در حال آب شدن است، علی‌رغم افزایش شدید در تنش‌های فرقه‌ای در منطقه. این در حالی است که "سعد حریری" نخست‌وزیر سابق که رئیس جنبش آینده لبنان است از لحاظ منطقه‌ای با عربستان سعودی و علیه محور ایران حزب‌الله متحد است.

عربستان موشک‌های هسته‌ای خود را به نمایش گذاشت/یک چشم‌بادمی قربانی جدید تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا/روابط جنبش آینده لبنان و حزب‌الله گرمتر می‌شود /// آماده انتشار

این بهبود روابط پس از آن به وجود آمده که دو قدرت اصلی منطقه یعنی عربستان و ایران نیز روابط خود را به سمت و سوی بهتر شدن سوق داده‌اند. اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان ایران طی دیدار هفته گذشته خود با عبدالرحمن الشهری سفیر جدید عربستان در ایران، خواستار روابط گرم تر بین تهران و ریاض شد. وی گفت: "توسعه روابط دوجانبه در همه سطوح به منافع دو کشور کمک خواهد کرد و کشورهای اسلامی دیگر را هم به بهبود روابط بین خود تشویق می‌کند. دشمنان اسلام می‌خواهند مسلمانان به خاطر عقاید بی‌اساس یک‌دیگر را بکشند."

"عبدالله حمیدالدین" در وبسایت العربیه که تحت حمایت عربستان است نوشت که همکاری نزدیک‌تر بین ایران و آمریکا موجب افزایش همکاری بین تهران و ریاض شده است. وی همچنین نوشت که علی‌رغم هیاهویی که انتشار تصویر سفیر عربستان در در حالی که پیشانی رفسنجانی را می بوسید، در عربستان ایجاد کرد، واقعیت این است که ایران همواره در پی بهبود روابط بین دو کشور بوده است. وی افزود: "البته این بدان معنا نیست که اختلافات ناپدید شده است."

با این وجود، نشانه‌های بهبود روابط بین عربستان و ایران صرفاً سطحی است، چرا که نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد عربستان و متحدان این کشور در خلیج (فارس) همچنان از قدرت رو به افزایش ایران به شدت نگران هستند. یکی از اعضای ارشد خاندان سلطنتی عربستان هفته گذشته اعلام کرد که کشورهای خلیج (فارس) باید تلاش کنند تا برای موازنه تهدیدات از جانب ایران به دانش هسته‌ای دست پیدا کنند.

شاهزاده "ترکی الفیصل" خطاب به کنفرانسی امنیتی در منامه پایتخت بحرین گفت: "ما با ایران هیچ دشمنی نداریم و نمی‌خواهیم به این کشور یا مردمش که همسایه‌های مسلمان ما هستند، آسیبی بزنیم. اما حفظ امنیت منطقه‌ای ما به عنوان گروه کشورهای خلیج (فارس) ایجاب می‌کند که با همکاری هم یک موازنه واقعی قدرت با این کشور برقرار کنیم، از جمله در دانش هسته‌ای، و برای هرگونه مسئله احتمالی درباره برنامه هسته‌ای ایران آماده باشیم. هرگونه نقض این توازن به مقامات ایران اجازه می‌دهد تا از همه دریچه‌ها برای ضربه زدن به ما استفاده کنند."

دبکافایل/ عربستان موشک‌های هسته‌ای خود را بر خلاف توافق هسته‌ای آمریکا با ایران برای اولین بار به نمایش گذاشت

عربستان سعودی به اولین کشوری در خاورمیانه تبدیل شد که موشک‌های با توان هسته‌ای خود را به طور علنی به نمایش گذاشت. به عقیده منابع نظامی و اطلاعاتی دبکافایل این مراسم به عمد مملو از پیام‌های بسیار مهمی بود که مهم‌ترین آن‌ها این بود که خاورمیانه در چارچوب تحولات برنامه هسته‌ای ایران در آستانه آغاز رقابت تسلیحات هسته‌ای قرار دارد.

عربستان موشک‌های هسته‌ای خود را به نمایش گذاشت/یک چشم‌بادمی قربانی جدید تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا/روابط جنبش آینده لبنان و حزب‌الله گرمتر می‌شود /// آماده انتشار

اولاً این‌که عربستان با صدای بلند و رسا دارد می‌گوید که به سلاح هسته‌ای دست پیدا کرده و آماده است تا در صورت بروز درگیری مسلحانه با ایران از آن‌ها استفاده کند. دوماً پیام این مراسم برای آمریکا این است که عربستان همچنان روی ایرادات خود به توافقنامه جامع هسته‌ای با ایران ایستاده است، توافقنامه‌ای که با حضور کشورهای 1+5 و با رهبری آمریکا به سرعت به سمت مرحله نهایی خود پیش می‌رود. عربستان هم اعتقاد اسرائیل را دارد که توافقی که با از بین بردن کامل برنامه هسته‌ای ایران فاصله داشته باشد، در واقع سند رسیدن ایران به آستانه قدرت هسته‌ای را امضا کرده است. نتیجه هم جنگی در خاورمیانه خواهد شد که عربستان نیز در آن حضور خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • شیعه ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    پس سازمان امنیت و ملل و NPT و... کجا بودند تا حالا؟ یعنی هیچ کس خبر از مسلح شدن وهابیون نداشته؟ ایران رو چندین سال به خاطر (احتکال داشتن بمب هسته ای تحریم کردند اما این وهابیون که علنی اظهار به داشتن آن می کنند پس سازمان های به اصطلاح حقوق بشر الان چه کار دارند می کنند؟
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    آیا این خودرو حمل موشک ساخت خودمون هست ؟
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان نیست ..
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    ما هم بیشترشا داریم... بیاه.... هه هه هه
  • حسین ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    عربستان اندازه ی نیستی که به عنوان تهدید حساب کنیم
  • حسن ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    عربستان ؟ موشکهای حامل بمب اتمی ؟ بشنو باور مکن . ای وای عجب ترسیدیم ؟؟؟
  • ايران هخامنشي ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    عربستان كشورباقدرت نظامي هسته اي شد???!!!!!!به همين راحتي وبي سروصدايي??نه بابااشتباه ميكنيدحتمأ
  • علی ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    عربستان و هسته ای .... اصلن میدونن چی هست مجانی هم بدی دستشون بلد نیستن با هاش کار کنن
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    تف...
  • mohamad ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    آیا واقعا عربستان موشک هسته ای داره؟ این وهابی ها وقتی یه سنگ پیدا میکنن پرت میکنن سمت ما شیعه ها. نیروهای نظامی ایران برای مقابله با این موشک های اتمی اماده هستند یا باید اول ضربه بخوریم تا به فکر چاره باشین؟
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    بمب هسته ای تهدید نیس؟؟؟حسین جان بمب هسته ای هیروشیما رو چیکار کرد؟؟؟؟؟این سعودی ها احمقن یه وخ دیدی زدن اونوخ چی؟؟باید ما هم داشته باشیم!!!! اما با روند مذاکرات فک نکنم 5%غنی سازی هم بکنیم.....
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    خیر احنمالا چینیه
  • علی ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    باید مراقب هم بود یه موقع چنین حرفائی را مطرح میکنند تا عکس العمل ما را بسنجند
  • بهرام ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    "چشم بادامی"؟ فکر نمیکند این واژه نژاد پرستی است؟
  • علی ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    هرچی که دارند همش مال حزب الله است ودر آینده نزدیک به غنیمت گرفته خواهد شد
  • حسین ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    چشم و دل وزیرمون روشن ، بگـــــــــو ماشاالله ، هروز عربستان بر ضد برنامه هسته ایی ایران 1000 تا برنامه داره ، آقای وزیر شما چکار کردید ، چرا توافق رو منوط بر برچینی کل موشک های هسته ایی اسراییل و عربستان نمی کنید !! نکنه ترسیدین ؟ حال باورت شد برنامه هسته ایی بهانس یا بازم باید رونمایی شه
  • مجتبی ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    تقصیر خودمونه موقعی که خودمون را با امریکا و اسرائیل بدون هیچ دلیلی و فقط به خاطر فلسطینی های سلفی در گیر می کنیم کشورهای همسایه هم از موقعیت استفاده می کنند و خودشون را قوی می کنند ببینید ما چی شدیم کشور تحریمی و با تورم بالا و ... در عوضش کشورهای عربی در حال غارت کردن منابع نفتی و گازی مشترک با ایران کشورهای عربی از خداشون ایران با غرب درگیر باشه تا همدیگر را دفع کنند در عوض اونها نفت با قیمت بالا بفروشن و منابع مشترک ما را غارت کنند و...... مشرق نظر من راچاپ کن
  • حسین ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    محمد جان عربستان اگر هسته ای داشته باشد جرائت زدن نداره اگه این کار بکنه اولی زد دومی دیگه وجود نداره چون با خاک یکسانش می کنیم
  • سیاسی ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    بلوف زدن بابا جدی نگیرید. اگر چیز جدی بود رسانه های عربی تا حالا خودکشی کرده بودند.
  • رضایی ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    باسلام و تبریک حلول ماه رجب. از شما که در این مسایل خبره هستید بعید بود که خبر منتشره توسط سایت دبکا که با اهداف مظلوم نمایی!! صهیونیستی منتشر گردیده را باز نشر نمایید. اگر سری به سایت معتبر Missile.Index بزنید متوجه میشوید که موشک های DF-3 تحویلی چین به عربستان دارای کلاهک متعارف می باشد. ضمن آن که مثلاً موشک های کوتاه برد DF-15 که در اختیار کشورهایی نظیر سوریه نیز قرار دارد قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارا می باشند.لکن کجاست کلاهک هسته ای. چینی ها زرنگ تر از آن هستند که کلاهکهای اتمی این موشک ها را به خریدارانی نظیر عربستان و سوریه تحویل دهند. موید و پیروز باشید.
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    به گمانم آب عربستان قطع شده
  • محمد ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    اگر خودروی موشک ایرانی رو می گی باید بگم آره ساخت خودمونه هم خودرو و هم لانچر پرتابش
  • محمد ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    پس باید گفت آمریکا در پوشش عربستان
  • محمد ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    آقا حسن روحانی فرموده اند ما موشک نمی خواهیم چون دشمن رو الکی تهدید می کنه
  • محمد ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    البته این قبل از این که برای ما تهدید باشه برای خود آمریکا تهدیدی بس بزرگ است
  • حجت ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    تا زمانی که شاه سعودی سواری می دهد کسی کاری به کارش نداره
  • حجت ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    اتفاقا دارد. دولت فخیمه پاکستان داده بهشون
  • حجت ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    اتفاقا خبر صحت تام داره. پاکستان بهشون فروخته. همونجور که وهابی ها با پول عربستان تو پاکستان آموزش داده می شوند
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    مثل اینکه مدت زیادی خواب بودی داداش !!!!!
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    8سال هیچ غلطی نکردن الانم هیچ غلطی نمیکنن
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    8سال هیچ غلطی نکردن الانم هیچ غلطی نمیکنن
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    8سال هیچ غلطی نکردن الانم هیچ غلطی نمیکنن
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    8سال هیچ غلطی نکردن الانم هیچ غلطی نمیکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس