گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل ستایش معاون امور اقلیت‌های رئیس‌جمهور ایران از یهودیان ایران، گردهمایی متخصصین هسته‌ای در نیویورک برای مذاکره درباره توافق جامع، افزایش تعداد فرستاده‌های تجاری ایران در کشورهای دیگر، اظهارات مشاور رهبر ایران مبنی بر انتقال خط مقدم دفاع این کشور به مرزهای لبنان با اسرائیل، برنامه دیدار ناظران هسته‌ای سازمان ملل از تأسیسات مشکوک ایران، و تقاضای چین برای افزایش روابط نظامی با ایران می‌شود.

دبکافایل/ روحانی عالی‌رتبه ایرانی از کنیسه شیراز دیدن و روایت انجیل درباره سرزمین یهودیان را تأیید کرد

حتی اگر دیدار حجت‌الاسلام علی یونسی معاون امور اقلیت‌های روحانی رئیس‌جمهور ایران از کنیسه (پرستش‌گاه یهودیان) شیراز بخشی از کمپین لبخندهای روحانی به غرب باشد، باز هم این دیدار بسیار مهم است. یونسی اولین روحانی با مقام بالا در ایران بود که در یک دهه گذشته از یک کنیسه یهودی دیدن می‌کرد و مهم‌تر این‌که وی در ستایش جامعه بسیار باسابقه یهودیان ایران و زندگی آن‌ها در کنار گروه‌های دیگر در ایران سخنرانی کرد.

اسرائیل

نکته‌ای که فوق‌العاده اهمیت داشت این‌که یونسی اعتراف کرد که تحقیقات تاریخی و کاوش‌های باستان‌شناسی در 150 سال اخیر توصیفات انجیل درباره اقدامات کوروش کبیر امپراطور ایرانی را تأیید می‌کند. در انجیل آمده که کوروش دستوری صادر کرد که طبق آن برده‌ها از جمله یهودیان از اسارت بابلی‌ها آزاد شده و اجازه پیدا می‌کردند تا به سرزمین خود در یهودا برگردند و پرستش‌گاه خود را در اورشلیم بازسازی کنند.

همین اشاره کافی خواهد بود تا عناصر افراطی ایران به خون یونسی تشنه شوند، چرا که جسارت آن را داشته تا دیدگاه‌های نهادینه شده توسط آیت‌الله روح‌الله خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران را انکار کند. آیت‌الله خمینی انجیل یهودیان را ساختگی دانسته بود چون با متن قرآن تناقض‌های زیادی دارد. وی همچنین حاکمان ایرانی پیش از انقلاب خود را به عنوان نمادهای استبداد و سرکوب محکوم می‌کرد. با این حال یونسی احتیاطی هم به خرج داد و اشاره کرد که نباید این اشتباه را مرتکب شویم که یهودیت را با صهیونیسم مساوی بدانیم، چون برخی یهودیان ضد صهیونیست هستند.

مهم‌ترین هدف رئیس‌جمهور ایران از فرستادن متحد خود به کنیسه یهودیان این بود که بتواند رأی و حمایت یهودیان آمریکایی را به سود توافق جامع هسته‌ای که قرار است به زودی بین ایران و شش قدرت جهانی امضا شود، جلب کند. ایران امید زیادی به سفر اسرائیلی سوزان رایس مشاور امنیت ملی و وندی شرمن مذاکره‌کننده ارشد آمریکا دارد. این سفر با دو هدف صورت می‌گیرد: اولاً تلاش برای متقاعد کردن بنیامین نتانیاهو به این‌که توافقنامه جامع بد و به ضرر امنیت اسرائیل و دنیا نیست. و دوماً، در صورت شکست هدف اول، تلاش برای گرفتن قول از اسرائیل مبنی بر عدم استفاده از حمله نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران که موجب شکست تمام استراتژی ایرانی دولت اوباما می‌شود.

یدیعوت آحارانوت/ متخصصین هسته‌ای برای مذاکرات با ایران در نیویورک جمع می‌شوند

متخصصین هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی این هفته در نیویورک گرد هم می‌آیند تا برای رسیدن به توافق نهایی تا قبل از زمان تعیین شده 20 ژوئیه با یک‌دیگر مذاکره کنند. روسیه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و متخصصین دیگر توافق دارند که ایرانی‌ها دارند همکاری می‌کنند، به سؤالاتی پاسخ می‌دهند که قبلاً از پاسخ به آن‌ها طفره می‌رفتند، و ظاهراً به دنبال توافقی هستند که تحریم‌های فلج‌کننده را پایان دهد.

اسرائیل

امیدها با انتشار این خبر تقویت شد که ناظران بین‌المللی هسته‌ای برنامه دارند تا در روزهای آینده از دو تأسیسات ایرانی دیدن کنند، دیداری که به گفته یکی از این مقامات، تقاضاهای ناظر هسته‌ای سازمان ملل را پاسخ خواهد داد. متخصصین این هفته در نیویورک دیدار می‌کنند تا زمینه را برای مذاکرات بعدی وین در تاریخ 13 مه و در سطح وزیران آماده کنند.

"پاتریشا لوئیس" رئیس سابق مؤسسه تحقیقات خلع سلاح سازمان ملل می‌گوید: در رویکرد ایران نسبت به دو سال پیش که "دائماً در روند تلاش‌ها برای کاهش نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ایش مانع‌تراشی می‌کرد، تغییر بسیار بزرگی صورت گرفته است." دو طرف می‌کوشند تا 20 ژوئیه به توافقنامه‌ای جامع برسند. در همین حال، ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اواسط ماه آوریل گزارش داده بود که "همه طرف‌ها به تعهدات خود پایبند بوده‌اند."

"داریل کیم‌بال" مدیر اجرایی انجمن کنترل تسلیحاتی مستقر در واشینگتن نیز می‌گوید که بزرگ‌ترین مسائل در نشست هفته آینده متخصصین تعداد سانتریفیوژهایی خواهد بود که ایران برای غنی‌سازی اجازه پیدا می‌کند تا داشته باشد، و همچنین این‌که در چه مدت زمانی، به چه ترتیبی و با چه سرعتی تحریم‌ها لغو شود.

لوئیس در این‌باره می‌گوید به ایران اجازه داده خواهد شد تا 5 درصد غنی‌سازی کند، اما نه بیش‌تر، که کاری است که اکثر کشورها انجام می‌دهند. اما تهران رآکتوری تحقیقاتی دارد که ایزوتوپ‌های پزشکی در اختیار این کشور می‌گذارد و برای کار به اورانیوم 20 درصد نیاز دارد، بنابراین این مسئله بسیار بزرگی است. وی می‌گوید مسئله بزرگ دیگر این است که با رآکتور آب سنگین اراک چه باید کرد. وی تأکید کرد که لغو تحریم‌ها چالش‌برانگیز است، به ویژه در آمریکا. و باید راه‌هایی برای بازگرداندن آن‌ها، در صورت به هم خوردن شرایط، وجود داشته باشد.

یدیعوت آحارانوت/ ایران تعداد فرستاده‌های تجاری خود را در کشورهای دیگر سه برابر می‌کند تا تجارت خود را افزایش دهد

یکی از مقامات ارشد تجارت ایران می‌گوید این کشور تعداد وابسته‌های تجاری خود را در سفارت‌هایش در کشورهای دیگر تقریباً سه برابر خواهد کرد تا روابط تجاری خود را افزایش دهد. "میرابوطالب بدری" عضو سازمان توسعه تجارت ایران گفت که دولت تعداد وابسته‌های تجاری خود در کشورهای دیگر را از 11 نفر به 30 نفر می‌رساند.

اسرائیل

بدر همچنین تصریح کرد که وابسته‌های جدیدی از طرف ایران به کشورهای آلمان، ایتالیا، صربستان، اسپانیا و سوئیس نیز اعزام خواهند شد.

هاآرتص/ مقام ارشد ایرانی اعلام کرد: خط مقدم ایران به مرز اسرائیل رسیده است

یکی از دستیاران ارشد نظامی رهبر ایران هفته گذشته گفت: خط مقدم دفاع ایران علیه اسرائیل اکنون مرز جنوبی لبنان است. یحیی رحیم صفوی تصریح کرد: "خط مقدم دفاعی ما دیگر در شلمچه در جنوب ایران نیست، بلکه این خط اکنون در جنوب لبنان است." وی همچنین افزود که عمق استراتژیک ایران به دریای مدیترانه رسیده است.

اسرائیل

دبکافایل/ ناظران هسته‌ای از تأسیسات مشکوک اورانیوم دیدن می‌کنند

"بهروز کمالوندی" سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گزارش داد که دیدار ناظران هسته‌ای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از یک معدن اورانیوم و یک "تأسیسات تغلیظ اورانیوم" در شهرهای اردکان و یزد صورت می‌گیرد. وی همچنین گفت که بعد از این دیدار، تهران می‌تواند بگوید که گام‌های توافقی بین این کشور و آژانس به درستی برداشته شده است.

اسرائیل

اما این مقام ایرانی به درخواست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره انتشار اطلاعات تا تاریخ 15 مه درباره سه سال فعالیت‌های مخفیانه پیرامون چانشی‌های انفجاری که در دستگاه‌های انفجاری هسته‌ای نیز کاربرد دارد، اشاره‌ای نکرد. مسئله‌ای که اتفاقاً آژانس درباره آن نگران است.

یدیعوت آحارانوت/ چین قصد دارد روابط نظامی با ایران را افزایش دهد

"چانگ وان‌کوان" وزير دفاع چين، روز دوشنبه به همتای ایرانی خود گفت که چين خواستار روابط نزديک‌تر دفاعی با تهران است. وزیر دفاع چین افزود که اطمینان دارد روابط دوستانه بین تهران و پکن و نیروهای مسلح دو کشور از طریق تداوم دیدارها و همکاری برای آموزش پرسنل نظامی تقویت خواهد شد. حسین دهقان، وزیر دفاع ایران، نیز گفت که امیدوار است دو کشور همچنان نقش مثبتی در دفاع از صلح و ثبات منطقه ایفا کنند.

اسرائیل

چین و ایران روابط نزدیک در زمینه انرژی و تجارت با یک‌دیگر دارند و پکن بارها در مقابل تشدید تحریم‌های اقتصادی به رهبری آمریکا علیه ایران و به منظور تضعیف برنامه هسته‌ای این کشور ایستادگی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    توافق هسته ای تمام شده است دولت اصلاحات با التماس به سرمایه داران یهودی به دنبال مطالب دیگری است .
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    پلیس بد و خوب کلا برا کشور مفیده آفرین به سیاست منداران اینه راه درست
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    تا کی باید تحمل کرد واقعا؟!
  • هومن ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    ای ول دمتون گرم اون از وزارت خاجه که ترکونده این هم از آقای ...............بوق می خواد با یهودیا رفیق بشه مشرق تو این مملکت چه خبر شده خدا به داد مردم برسه
  • هومن ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    ای ول دمتون گرم اون از وزارت خاجه که ترکونده این هم از آقای ...............بوق می خواد با یهودیا رفیق بشه مشرق تو این مملکت چه خبر شده خدا به داد مردم برسه
  • حجت ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    یه چی تو مایه: " ما با ملت اسرائیل مشکلی نداریم."
  • امیر تبریز اوغلی ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    تحقیر تا کی؟
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    هر کسی که سر سوزنی از دیپلماسی سر در بیاره میدونه که حمایت ما از فلسطین نه ربطی به دین داره نه به عربها،ما صرفا میخواهیم ثابت کنیم که قدرت اول منطقه ما هستیم ونه اسراییل تا هر کسی که میخواهد حسابی باز کند روی ما بازکند(اینرو معاون اسبق وزارت خارجه تلویحا توی گفتگوی خبری شبکه 2 گفت روز قدس 3 سال پیش).خوب اینهمه تخم مرغهامون رو تو سبد حماس گذاشتیم.یکبارم عکسش رو امتحان کنیم ضرر نداره.
  • سما ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    "... پکن بارها در مقابل تشدید تحریم‌های اقتصادی به رهبری آمریکا علیه ایران و به منظور تضعیف برنامه هسته‌ای این کشور ایستادگی کرده است." !!!؟؟؟ مشرق عزیز، موافقت با تحریم ها یا رای ممتنع، میشه ایستادگی!؟ پس اگر از حق وتو استفاده کرده بود، چی باید گفته می شد!؟
  • ناشناس ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    از توافق نهایی آینده و مذاکرات هسته ای نگران و دلواپسیم .
  • محمد22 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    روحاني يونسي مچكريم
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    نمیدونم آخرش به کجا می خواهیم بریم. اگر می خواهیم ترکیه بشویم و اسم اسلام داشته باشیم و کشورهای دیگر هم به ما ویزا بدهند و خوشحال بشویم که سفرای کشورهای دیگر دارند به ما روی خوش نشان می دهند و ما خوشحال باشیم پس چرا انقلاب کردیم؟ پس چرا جنگیدیم و شهید دادیم؟ پس چرا جوانها را از دست دادیم؟ خب در زمان شاه هم می شد همین کارها را کرد و قطب اسلام و نظامی منطقه باشیم اسمش را هم اعتدال و امید بگذاریم.
  • هادی1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    نتانیاهو کیه که ایران بخواد قانعش کنه....
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مشرق چقدر به روزنامه ها و نشریات اسراییلی علاقه داری؟
  • علی اصغر ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    همه ما مسئولیم مردم را آگاه کنیم تا در خفا قطعنامه 598 دوم را خستگان انقلاب به انقلابیون تحمیل نکنند.
  • mohamad ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    لعنت به هر چی وطن فروش ترسوئه لعنت به کسایی که از ترس با دشمن ایران اسلام لبخند نشون میدن
  • عبدالله ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    یه روزی مشایی که گفت ما با مردم اسراییل مشکلی نداریم صدای همه در اومد ، حالا چی چی شده هچکس صداش در نمی یاد !
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    ما از نابودي اقتصادي و سياسي كشور نگرانيم كه 8 سال مداوم داشت رخ ميداد.
  • هومن ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    نه برادر شما نگران مملکت نیستی نگران جیبتون هستی اگر جای خانواده شهدای هسته ای بودی می گفتی همین الان حمله کنید اسرائیل را بگیرید آقا اینقدر فکر شکم نباش!!!!!!!
  • میترا1 ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    35 ساله داریم از زبان سخنرانان خطبا و تحلیلگران سیاسی میشنویم که تو کشورای غربی !! سیاستمدارانشون واسه رای اوری و سرکارموندن باید دل صهیونیستا را بدست بیارن ! من دیگه حرفی ندارم ! اللهم عجل لولیک الفرج
  • اصفهاني ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آقاي ظريف گفتند امروز ما با ديپلماسي تدبير واميد(با عريان كردن همه چيزمان وامكان ارزيابي دقيق جاسوسان آژانس از ميزان توانمندي هاي امنيتي كشور) به دنيا ميخواهيم نشان دهيم ايران هراسي كه صهيونيستها راه انداخته اند دروغ است.؟!!!! ........وارد كردن اسب تراوا درروز روشن با پيشواز صاحبان قلعه.........
  • هوهو ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    هومن تو اگه راست می گی بیا ایران یا اگه ایرانی و وی پی ان استفاده می کنی کار غیرقانونی و غیرشرعی و مخالف منش رهبر هست کذاب
  • محمد ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    دشمن رو از دور باید دید از دور باید شناخت.
  • ناشناس ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    رژیم صهیونیستی جایی در کره خاکی نداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس