حمایت‌های دارویی در فاز دوم هدفمندی، زنانی که بعد از مرخصی اخراج شدند به کجا مراجعه کنند؟، تاثیر جریان برق بر یادگیری، علائم متداول پارگی منیسک و... از مهمترین عناوین اخبار امروز می‌باشند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین عناوین اجتماعی امروز به شرح زیر می‌باشد.



طلب 230میلیاردی شهرداری از دولت

محمود صلاحی معاون برنامه ریزی ، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران مبلغ 230 میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی از دولت طلب دارد، عنوان کرد: نخستین رقم واریزی دولت جدید از این محل به مبلغ 37 میلیارد تومان در فروردین ماه به حساب شهرداری تهران واریز شد.

اجتماعی

وی با بیان این‌که معمولاً این هزینه‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی صرف می‌‌شود، ادامه داد: در سال 90، 91 و 92 پولی در این زمینه به شهرداری تهران پرداخت نشد و پیش از این سال‌ها فقط حدود یک میلیارد تومان پرداخت شد. در حال حاضر در این حوزه بالغ بر 230 میلیارد تومان طلب داریم.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حمایت‌های دارویی در فاز دوم هدفمندی

دکتر رسول دیناورند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، از وجود 2 بسته حمایتی وزارت بهداشت در حوزه دارو خبر داد و گفت: علاوه بر اعتبار 2400 میلیارد تومانی برای کمک هزینه دارویی بیماران، 900 میلیارد تومان نیز برای هزینه های فلاکت بار ناشی از تامین دارو برای بیماران خاص، صعب العلاج و... در نظر گرفته شده است.

اجتماعی

وی افزود: سال گذشته در چنین ایامی، وضعیت بازار دارویی کشور مناسب نبود اما در حال حاضر اوضاع دارو طبیعی است. البته جای کار هنوز زیاد است و باید به سمتی حرکت کنیم که دغدغه مردم کمتر شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


هدایای رهبری به فیروزه‌ای‌ها رسید

محمدرضا حاجي زاده در مراسم توزيع اين هدايا گفت: هداياي مقام معظم رهبري تبرک است و نبايد آن را فقط به عنوان يک کمک نگاه کرد.

اجتماعی

فرماندار فيروزه گفت: موسسه علوي وابسته به دفتر مقام معظم رهبري تعداد ۵هزار و ۵۰۰ دست لباس و کفش را براي اهدا به دانش آموزان مستعد و محروم دختر و پسر شهرستان فيروزه و بخش هاي بينالود و سرولايت اختصاص داد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زنانی که بعد از مرخصی اخراج شدند به کجا مراجعه کنند؟

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پیشنهاد عفو تعدادی از محکومان زن و بازدید از بند زنان در یکی از زندان‌های کشور را به وزارت دادگستری ارائه داده‌ایم.

اجتماعی

وی درباره زنانی که پس بازگشت از مرخصی زایمان از محل کار خود اخراج می‌شوند، اظهار کرد: در صورت وجود چنین مواردی زنان می‌توانند به معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری مراجعه کنند و ما آنان را به نهادهای مسئول ارجاع می‌دهیم.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تاثیر جریان برق بر یادگیری

تحقیقات جدید نشان داد که عبور جریان برق از مغز یادگیری را بهتر می‌کند.

اجتماعی

داوطلبان شرکت در آزمایش آنها، بعد از 20 دقیقه عبور جریان الکتریکی محرک مغز، نشان دادند وظایف محوله از جمله تصمیم‌گیری، استفاده از روش آزمایش و خطا را بهتر انجام می‌دهند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


علائم متداول پارگی منیسک

فوق‌تخصص روماتولوژی علائم پارگی منیسک را بیشتر به صورت درد، ایجاد تورم در مراحل حاد، احساس قفل شدن در داخل زانو یا احساس لقی و در رفتن زانو عنوان کرد و گفت: معمولاً این بیماران قادر نیستند زانو را به طور کامل خم کنند.

اجتماعی

محمد مهدی امام فوق‌تخصص روماتولوژی، در پاسخ به پرسشی در مورد پارگی منیسک اظهارداشت: در داخل مفصل دو منیسک وجود دارد یکی در قسمت داخل و دیگری در قسمت خارج. در واقع منیسک عضوی است که به صورت واشر بین دو استخوان مفصل زانو قرار می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد استخوان‌ها به هم برخورد داشته باشند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اشتباه پزشک نوزادی را به کام مرگ برد

نوزاد سه روزه‌ای که در اثر اشتباه پزشکی جان داد پرونده‌اش پس از عدم نتیجه‌گیری در نظام پزشکی از طریق مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

اجتماعی

معصومه امانی مادر این نوزاد اظهار داشت: نوزاد سه روزه‌ام به بیماری زردی مبتلا شده بود که با تجویز پزشک معالج داروی نفیدیپین به وی تجویز می‌شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نجات داماد جنایتکار از چوبه‌ دار

مرد جنایتکار که به خاطر اختلافات خانوادگی برادرزنش را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم از مجازات قصاص نجات یافت.

اجتماعی

در این پرونده علیرضا متهم است 16 اسفندماه سال 84 برادرزن خود به نام سعید را با ضربه چاقو به قتل رسانده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


4کشته و مجروح در تصادف زانتیا با کامیون

سرهنگ شیرمحمدی سرپرست پلیس راه استان زنجان گفت: در استان زنجان محور زنجان-تبریز کیلومتر 70 در باند جنوبی محور ساعت 8:10 صبح امروز یک دستگاه سواری زانتیا با یک دستگاه کامیون کشنده ولو از عقب برخورد کرد.

اجتماعی

این مقام مسئول پلیس در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در پی وقوع این حادثه 2 تن از هموطنانمان کشته و 2 تن دیگر نیز مجروح شدند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آخرین وضعیت دکل آنتن مخابراتی برج میلاد

فرزاد هوشیار پارسیان با اشاره به اینکه دکل آنتن مخابراتی برج میلاد یکی از بخش‌های اصلی این برج است، اظهار کرد: طول دکل آنتن 120 متر است و از تراز 315 تا 435 متری است و در 4 قسمت طراحی، ساخته و نصب شده است.

اجتماعی

بخش اول از تراز 315 تا تراز 382 جهت نصب آنتن‌های بهره‌برداران مخابراتی در نظر گرفته شده است، بخش دوم از تراز 382 تا تراز 408 ادامه یافته و به آنتن‌های FM صدا‌وسیما اختصاص دارد و بخش سوم نیز از تراز 408 تا تراز 420 برای نصب آنتن‌های VHF در نظر گرفته شده است و بخش انتهایی دکل با شکل هندسی مربع به انتهای پخش UHF اختصاص دارد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس