گروه بین‌الملل مشرقرسانه‌های صهیونیستی در آستانه مذاکرات ژنو 2 برای حل بحران سوریه، همانند فضاسازی‌ها درباره پرونده هسته‌ای ایران و انتشار اخباری درباره مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا، سعی دارند معامله پشت پرده آمریکا با دولت سوریه و معارضان برای برکناری بشار اسد را القا کنند. 

از سوی دیگر همزمان با موضوع سوریه، رسانه‌های اسرائیلی همچنان برنامه هسته‌ای ایران را نیز با هدف حفظ "نگرانی و خطر" مرتبط با برنامه صلح آمیز کشورمان، در دستور کار خود دارند. در تازه‌ترین این جریان‌سازی‌ها، وزیر اطلاعات اسرائیل که با مناسبات پنهانی میان تل‌آویو و ریاض، عربستان را به مقابله با ایران تحریک می‌کند، برنامه هسته‌ای ایران را عامل جنگ هسته‌ای شیعه و سنی در منطقه دانسته و از غرب خواسته است که در توافق با ایران، برنامه هسته‌ای کشورمان را بطور کامل متوقف کند.

سرخط اخبار ایران در رسانه‌های اسرائیلی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب منتشر شده در آن، در ادامه برای اطلاع و استفاده مخاطبان و کارشناسان محترم آمده است:

جروزالم پست: استقرار سامانه‌های گنبد آهنین همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها

"ارتش اسرائیل در ادامه روند استقرار سکوهای سامانه موشکی ˈگنبد آهنینˈ در شهرهای اطراف نوار غزه، صبح پنجشنبه سه سکوی جدید از این سامانه را در این منطقه مستقر کرد."

"همزمان با افزایش تنش‌ها و حمله هوایی ارتش اسرائیل به نوار غزه، وزارت دفاع اسرائیل سه سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین از بیم حملات موشکی احتمالی در اطراف شهرهای «عسقلان» و «سدروت» در 10 کیلومتری نوار غزه مستقر کرد."

"سخنگوی وزارت خارجه ایران حملات اسرائیل به غزه را حملاتی وحشیانه و ناشی از ترس اسرائیل از شکل‌گیری انتفاضه سوم اسرائیل بویژه مقاومت اسلامی در کرانه باختری خواند."

ارتش رژیم اسرائیل پس از ناآرامی‌های اخیر در نوار غزه و هلاکت یک نظامی این رژیم، در حمله هوایی به غزه یک کودک سه ساله فلسطینی و یک جوان را شهادت رساند. 10 نفر دیگر در حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه نیز مجروح شدند.

جروزالم پست: عدم توقف برنامه هسته‌ای ایران به جنگ هسته‌ای میان شیعه و سنی منتهی خواهد شد

وزیر اطلاعات اسرائیل که رژیم اشغالگرش تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه است مدعی شده است برنامه هسته‌ای ایران مسابقه یا جنگ هسته‌ای میان شیعه و سنی به راه خواهد انداخت.

"«یووال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات می‌گوید اگر ایران یک کشور در آستانه تولید سلاح هسته‌ای باقی بماند، مسابقه تسلیحات هسته‌ای میان شیعه و سنی در منطقه به راه خواهد افتاد. هر توافقی میان ایران و قدرت‌های جهانی باید به نابودی برنامه هسته‌ای ایران بیانجامد."

"اشتاینیتز گفت: خاورمیانه اکنون دیوانه شده است و هیچ کس انتظار اتفاقات چند سال گذشته در این منطقه را نداشت."

یووال اشتاینیتز وزیر اطلاعات اسرائیل: برنامه هسته‌ای ایران به جنگ هسته‌ای میان شیعه و سنی منتهی خواهد شد

"«یوسی کوپرواسر» مدیر کل وزارت امور استراتژیک اسرائیل نیز می گوید مردم خاورمیانه ماهیت سیاست خارجی آمریکا و اینکه این کشور به سمت متحدان سنتی خود در منطقه تمایل پیدا کرده و به ایران و اخوان المسلمین نزدیک شده است را درک نمی کنند."

"کوپرواسر ادامه می‌دهد: اینکه آمریکا از اخوان‌المسلمین در مصر که یک سازمان اسلامی جهانی مخالف با غرب است حمایت می‌کند، مردم منطقه را متعجب کرده است. آمریکایی‌ها چه‌ چیزی می‌خواهند؟ آیا خودشان هم این را می‌دانند؟ پاسخ این است که نه خودشان می‌دانند و نه ما می‌دانیم. اکنون مردم جهان حساب بیشتری روی ولادیمیر پوتین به عنوان کسی که به حرف‌هایش عمل می‌کند باز می‌کنند. شما می‌توانید روی پوتین و حمایت او از متحدانش حساب کنید."

"درباره مذاکرات صلح با فلسطینیان، اگر ما خواهان تضمین امنیت اسرائیل هستیم، تنها راه آن این است که پس از توافق، تمام اقدامات لازم برای تأمین امنیت را خودمان انجام دهیم."

این مقام اسرائیلی با وجود حملات مکرر به مواضع دولت سوریه و دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم در جنگ داخلی این کشور، درباره منافع این رژیم در سوریه می‌گوید:

"اسرائیل قصد دخالت در سوریه را ندارد اما نمی‌تواند درباره آنچه که در سوریه رخ می‌دهد – فاجعه انسانی – ساکت بماند. منافع ما در سوریه این است که کمک‌های انسان‌دوستانه فراهم و از حمله به بلندی‌های جولان جلوگیری کنیم."

این هشدار مقامات اسرائیلی در حالی است که طی ماه‌های گذشته اخبار بسیاری از دیدار مقام‌های اطلاعاتی این رژیم و عربستان سعودی منتشر شده است. رژیم اسرائیل در تلاش است تا با ایجاد ائتلاف جدید در منطقه، در برابر چرخش سیاسی آمریکا موضع و متحدان تازه‌ای برای خود دست و پا کند.

تحریک عربستان سعودی به عنوان نماینده جهان اسلام و جبهه سنی برای مقابله با ایران شیعه است. تهدید عربستان به دستیابی به سلاح هسته‌ای – از طریق پاکستان – برای مقابله با ایران، یکی از نمودهای تلاش اسرائیل در راستای اقدامات مستقل از آمریکا بوده است. مقامات اسرائیلی بارها طی‌ ماه‌های اخیر نسبت به اوباما و آمریکا بی‌اعتمادی خود را علنی کرده‌اند و سعی دارند روسیه را در معادلات منطقه جایگزین آمریکا کنند.

دبکا: عمان میزبان مذاکرات محرمانه درباره سوریه

پایگاه خبری دبکا در خبری با هدف تضعیف موضع دولت سوریه در مذاکرات آتی مدعی شده است که نمایندگان دولت سوریه و معارضان در مسقط پایتخت عمان برای توافق درباره دوره انتقالی در سوریه مذاکره خواهند کرد.

دبکا می‌نویسد: "هیئت معارضان سوری و نمایندگان دولت برای مذاکراتی محرمانه و تحت نظارت آمریکا، وارد مسقط شده‌اند تا پیش از برگزاری کنفرانس صلح در سوئیس، درباره دوره انتقال قدرت به توافق برسند. سلطان قابوس پیش از این در توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا نیز در نقش یک میانجی ظاهر شده بود."

این پایگاه خبری درحالی در آستانه کنفرانس ژنو بحث انتقال قدرت و کنار رفتن بشار اسد را مطرح کرده است که کشورهای غربی از جمله آمریکا و همچنین همسایگان سوریه مانند ترکیه، با آگاهی از خطر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه، عدم تمایل خود نسبت به برکناری بشار اسد را ابراز داشته‌اند.

دبکا: سلاح جدید فلسطینی‌ها برای ترور، تک تیرانداز کالیبر 50 ایرانی

"نیروهای فلسطینی در جنگ علیه اسرائیل سلاح جدیدی را بکار گرفته‌اند. این تک‌تیرانداز کالیبر 50 اتریشی بردی در حدود 1500 متر دارد. منابع ضد ترور دبکا گزارش داده‌اند که مبارزان فلسطینی قصد دارند استفاده از این سلاح را گسترش دهند. مدل ایرانی این اسلحه را حزب‌الله به گروه‌های فلسطینی تحویل می‌دهد."

"حزب‌الله کارایی این سلاح را پیش از این در جنگ داخلی سوریه و هدف قرار دادن معارضان امتحان کرده است. ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پس از مشاهده کارآیی و دقت این اسلحه، دستور انتقال آن به نوار غزه را – احتمالا از راه دریا – صادر کرده است. موج جدید حرکت ضد اسرائیلی مبارزان فلسطینی فرماندهان ارتش اسرائیل را نگران کرده است."

دبکا: ایران در صورت تحریم جدید، غنی‌سازی بیشتری انجام می‌دهد

"نمایندگان مجلس ایران با تصویب قانونی، دولت را موظف کردند در صورت تشدید تحریم‌ها، نیروگاه آب‌ سنگین اراک را فعال کند و با تکمیل زیرساخت‌های تأسیسات نطنز و فوردو، غنی‌سازی را تا سطح 60 درصد برای استفاده در موتور زیردریایی، افزایش دهد."

واکنش نمایندگان مجلس به تهدیدهای مکرر لابی صهیونیستی در آمریکا برای تشدید تحریم‌ها بر ضد ایران و اقدام تازه وزارت خزانه‌داری این کشور در اضافه کردن برخی شرکت‌ها و افراد به لیست تحریم‌ها، ترس و نگرانی اسرائیلی‌ها و لابی این رژیم را به همراه داشته است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    تابلو .... میخان مسلمانها را به جون هم بندازن... و خودشون بشینن یه گوشه تماشا کنند و از خنده رودبر بشن... ولی سخت در اشتباهن... یا الله...
  • مرگ بر روسیه ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    چرا اون بخش پوتینو قرمز کردین ای پوتین پرستان!
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    هیچ حلال زاده ای از مرگ بر امریکا و مرگ بر روسیه و مرگ بر صهیونیست و مرگ بر کمونیست ناراحت نمیشه!
  • ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    حرام خوار حرام زاده 70 سال است به کشتار اعراب از سرزمین های اشغالی اعراب مشغولند ما سنی هارا هالو می پندارند و به درون برادران فضول وار وارد می شود.
  • لاری ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    غیورمردان نیروی دریائی! ما شاء الله! بگردم قد و بالاتون رو! بسم الله.
  • امید ایرانی ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    *بسم الله الرّحمن الرّحیم* به به! ۶۰% ! چه شود! نمایندگان باغیرت، تشکر تشکر! دستتان درد نکند! آفرین بر شما! ان شاء الله راهش همینه که زیردریائی های اتمی بسازیم و تا بیخ گوش واشینگتن و تل آویو ببریم که در زمان دفاع از خودمون بتونیم اِکی ثانیه جوابشون رو بدیم تا دیگه جیکشون در نیاد. دفعه ی قبل هم که این را اعلام کردیم امریکا از ترس داشت زهره ترک می شد و فوراً مثل فوتبالیست های متمارض شروع به خودزنی و علم شنگه کرد و گفت: "آهای! منو زدن! ایران می خواد تو واشینگتن، سفیر عربستان رو ترور کنه! آی داد! آی بیداد!" غیورمردان نیروی دریائی! ما شاء الله! بگردم قد و بالاتون رو! بسم الله. و السّلام علیکم و رحمة الله و برکاته
  • ناشناس ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    "نمایندگان مجلس ایران با تصویب قانونی، دولت را موظف کردند در صورت تشدید تحریم‌ها، نیروگاه آب‌ سنگین اراک را فعال کند و با تکمیل زیرساخت‌های تأسیسات نطنز و فوردو، غنی‌سازی را تا سطح 60 درصد برای استفاده در موتور زیردریایی، افزایش دهد." این درسته
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    باید گفت مرگ بر آمریکا ولی حرف شما خیلی زشت بود!
  • علی ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    اسرائیل داره بدجوری به آمریکا فشار می آورد. تمام خیانتهای عربستان به اسلام و خاور میانه توسط اتاق های فکر اسرائیل تئوریزه میشود و عربستان مجری آن در خاورمیانه است . تمام درگیریها وتفرقه و جنگ بین شیعه وسنی در خاورمیانه به نفع امنیت اسرائیل تمام خواهد چون این در گیریها باعث میشود که نگاها از اسرائیل که دشمن اصلی است معطوف به نزاعهای بین کشورهای مسلمان شود و دشمن درجه اول خود را فراموش کنند .افسوس که عربستان و بعضی کشورهای اطرافش این موضوع را درک نمیکنند
  • ممد ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    باسلام-دوست گرامي گذاشتن علامات نگارشي نظير علامت تعجب (!) باعث عوض شدن معني جمله ميشه.
  • ناسناس ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    این اچ اس 50 خو .. البته تو زمینه برد اشتباه گفتید برد مفیدش 3 کیلومتر
  • مختار ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    شما هم باید بترسید سوریه رو که یادتان نرفته چقدر از حزب الله ها با این سلاحی که شما در اختیارحماس قرار دادید شهید شدن
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    سلاح خوبیه اگر آخرش دست تکفیری ها نیفته !
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    آخه یه چیزی بگید که بگنجه ! هموز زیردریایش ساخته نشده میخواین اورانیومشو غنی کنید اونها هم بگن بفرما !؟
  • مجيد ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    دوصد گفته چو نيم كردارنيست .بايد آستين ها را بالا بزنيم وگرنه با مرگ گفتن كسي نمي ميرد .اگر مي خواهيد موفق وپيروز شويد بايد تلاشكنيد .خداوند هم در قرآن مي فرمايد: هيچ چيز براي انسان وجود ندارد الا باسعي وتلاش. اين بهترين دشمني است.ما درآستانه ي يك جهش عظيم قرار گرفته ايم اي گفته وباور آمريكاييهاست.فقط بايد خودمان را باور كنيم.
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    البته عربستان سیاست های اسرائیل را اجرا نمی کند، بلکه خاندان آل سعود به عنوان عامل گسترش وهابیت دستورات اربابان صهیونیست را انجام می دهند، وگرنه برادران سنی و شیعه ما در عربستان از ظلم آل سعود به تنگ آمده اند.
  • امید ایرانی ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    *بسم الله الرّحمن الرّحیم* و علیکم السلام و رحمة الله دوست عزیز! علامت (!) برای شعف، ندا، تعجب، دعا و ... استفاده می شود. و السّلام علیکم و رحمة الله و برکاته
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    از این بهترشو دارن
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    ما باید منطقی نگاه کنیم امروز روسیه مقابل امریکاست و این برای ما فرصته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس