بنیامین نتانیاهو درباره توافق با ایران هشدار داده بود که نباید اصلا مهم جلوه کند در حالی که منزوی شدن خودش او را به شخصی قوی البته در منزل شخصی‌اش تبدیل کرده است.

گروه جنگ نرم مشرق- روزنامه گاردین در مقاله ای نسبت به تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی درباره توافق نامه ژنو واکنش نشان داده و در پی تحلیل اوضاع فعلی این رژیم، با تیتر «توافق هسته‌ای با ایران،نتانیاهو را در کجا رها کرده است؟» نتانیاهو را فردی منزوی و در سیاست هایش شکست خورده معرفی کرده است.

در این مقاله آمده است: «توافق هسته‌ای با ایران،نتانیاهو را در کجا رها کرده است؟».

نخست وزیر اسرائیل ماموریت زندگی‌اش را حفاظت دولت یهودی از تهدیدات ایران اعلام کرده است، اما اکنون به نظر می‌رسد که به حاشیه رانده شده است.

بنیامین نتانیاهو درباره توافق با ایران هشدار داده بود که نباید اصلا مهم جلوه کند در حالی که منزوی شدن خودش او را به شخصی قوی البته در خانه شخصی‌اش تبدیل کرده است.

وی تهدید تهران را در اصطلاح رشد نازیسم در دهه 1930 تلقی کرده و توافق با ایران را همان توافق مونیخ 1938 دانسته و هشدار داده که شکستی مشابه در راه است و برای متوقف کردن ایران در گام‌های حرکت این کشور، هر آنچه که لازم است باید صورت گیرد.

این گزارش می افزاید: اما اکنون بیشتر دنیا می‌خواهد که راه حل دیپلماتیک برای مشکل هسته‌ای ایران بیابد. راه حلی مسالمت آمیز با تهران به منظور اجتناب از جنگی دیگر که همین امر بی‌بی (نتانیاهو) را به عنوان نخست وزیر اسرائیل و کسی که فریاد «سازش نه» سر می‌داد، در انزوا گذارده است.

جیل هافمن ویراستار سیاسی جروزالم پست می‌گوید: وی مردی است که انتخاب شد تا ارتباطات بزرگی را شروع کند چرا که قدرت قانع کنندگی بسیاری داشت و می‌خواستیم تا دنیا را برای مسائل مهمی که با آن روبرو هستیم قانع کند. اما او شکست خورده است. او به شاه بی‌بی معروف بود اما اکنون اصلا شبیه پادشاهان نیست.

اکنون ایالات متحده و اروپا در حال جدال بر سر این موضوع هستند که نتانیاهو در خیمه بماند (ساکت بماند) و بیرون نیاید. وزیر خارجه انگلیس ویلیام هگ به صورت تلفنی از وی خواسته است تا نقش «بخش سازنده و کامل» را در چند ماه آینده بازی کند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    خواهشا این دروغ ها را چاپ نکنید.
  • مصطفی ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 0
    عیزم موافقم باهات
  • ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 0
    آری! تا پرز و اولمرت و لیونی که حامی ژتوچای هستند در انتخابات پیش رو در اسراییل رای بیاورند.
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 0
    این است فرق مدیریت هنرمندانه و مدیریت کیلویی - یکی توی 8 سال داد می زنه اما خودش و کشورش منزوی می شوند - یکی هم توی 100 دشمن رو منزوی می کنه
  • سعید ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 0
    گاردین رفته تو نخ درآوردن لج اسرائیل
  • عليرضا ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 0
    1-دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به توافق هسته‌ای غرب با ایران، آن را معامله‌ای بد دانست و گفت به اين توافق پايبند نمي ماند. 2- حزب الله لبنان توافق ژنو را "پیروزی بزرگ" و "دستاورد عظیمی برای اعراب، مسلمانان و همه آزادگان جهان" برشمرد. 3- افراطيون جريان انحرافي در داخل كشور توافقنامه را قراردارد تركمانچاي مينامند ! و موضع اسرائيل را غير واقعي و ظاهر سازي ميدانند !
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 0
    سوئدي باز كه تو نظر آبكي دادي ! شما بشين توي سوئد دلارهاي سه هزار تواني را خرج كن ! لابد حزب الله هم كه توافقنامه را دستاورد عظيم خوانده همسو با اسرائيل است ، امثال تو و جريان انحرافي كه قرارداد را تركمانچاي مي ناميد مبارز !!!
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 0
    چرا دروغه!؟ چون رهبر فضل الهی و دعای مردم رو پشت این مذاکرات دونسته یا چون از ناراحتی اسرائیل ناراحت میشید و یا به خاطر اینکه این اتفاق تو دولت روحانی و به دست ظریف افتاده!!! متأسفانه همه دنیا به این امر اذعان کردن به جز یک عده که مخالف روحانی هستن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس