کد خبر 1579635
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
کارشناس فضایی هلندی: ماهواره جاسوسی کره شمالی «زنده» است

کارشناس فضایی هلندی پس از شناسایی تغییرات در مدار اولین ماهواره شناسایی کره شمالی گفت: این ماهواره «زنده» است، اما قابلیت‌های آن همچنان ناشناخته است.

به گزارش مشرق، پس از دو تلاش ناموفق، کره شمالی ماهواره «مالیگیونگ-۱» را نوامبر ۲۰۲۳(آبان-آذر) با موفقیت در مدار خود قرار داد.

رسانه‌های دولتی پیونگ یانگ می‌گویند که از پایگاه‌های نظامی و سیاسی حساس کره جنوبی، آمریکا و کشورهای دیگر تصویربرداری کرده‌اند، اما تاکنون هیچ تصویری منتشر نکرده‌اند.

ردیاب‌های رادیویی مستقل، سیگنالی از این ماهواره دریافت نکرده‌اند.

دکتر مارکو لانگبروک، کارشناس ماهواره از دانشگاه فناوری دلفت هلند در وبلاگی نوشت: اما اکنون می‌توانیم با قطعیت بگوییم این ماهواره زنده است.

دکتر لانگبروک با استناد به داده‌های مرکز عملیات فضایی ترکیبی آمریکا گفت این ماهواره از ۱۹ تا ۲۴ فوریه(۳۰ بهمن تا ۵ اسفند) مانورهایی را برای افزایش ارتفاع مدار خود از ۴۸۸ کیلومتر به ۴۹۷ کیلومتر انجام داد.

وی گفت: این مانور ثابت می‌کند که «مالیگیونگ-۱» نمرده است و کره شمالی کنترل ماهواره را در دست دارد. این مسئله‌ای است که مورد بحث قرار گرفته بود.

وزارت دفاع کره جنوبی تاکنون به درخواست اظهار نظر پاسخ نداده است. ۲۶ فوریه(۷ اسفند)، شین وون شیک وزیر دفاع کره جنوبی گفت که این ماهواره هیچ نشانه‌ای از انجام ماموریت‌ یا شناسایی نشان نمی‌دهد.

دکتر لانگبروک درباره اظهارات شین وون شیک نوشت: در حالی که اکنون نمی‌توانیم مطمئن باشیم که این ماهواره با موفقیت تصویربرداری می‌کند یا خیر، اما حداقل مانور مداری انجام می‌ دهد، بنابراین عمل می‌کند.

وی افزود که مانور تغییر مدار تعجب برانگیز بود زیرا وجود سیستم پیش‌رانش در این ماهواره غیرمنتظره است و ماهواره‌های پیشین کره شمالی مانور انجام نمی‌دادند.

دکتر لانگبروک گفت: داشتن ظرفیت افزایش مدار ماهواره مسئله بزرگی است.

این بدان معنا است که تا زمانی که سوخت در ماهواره وجود داشته باشد، کره شمالی می‌تواند طول عمر این ماهواره را با افزایش ارتفاع مدار آن، بیشتر کند.

کره شمالی وعده داده است که در سال ۲۰۲۴ سه ماهواره جاسوسی دیگر پرتاب کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    کره شمالی قدرت بزرگ اتمی وماهواره تبديل می شود گوگوریو
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 1
    دم جناب آقای کیم جونگ اون رهبر محترم جمهوری دموکراتیک خلق کره و مردم سخت کوشش گرم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس