عطوان: اسراییل با ترور شهید العاروری به دنبال راه انداختن جنگ منطقه‌ای است

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب در واکنش به ترور شهید «صالح العاروری» تاکید کرد که اسراییل با این اقدام، به دنبال راه انداختن جنگ منطقه ای است.

به گزارش مشرق، عطوان با اشاره به ترور نایب رئیس «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، آن را اقدامی تحریک آمیز برای «سید حسن نصر الله» دبیرکل حزب الله لبنان خواند و افزود: این اقدام تل آویو اعلام جنگ به لبنان و مقاومت اسلامی است.

وی ادامه داد: ترور شهید العاروری هرگز بی پاسخ نمی ماند چرا که سید حسن نصرالله بارها در سخنرانی های خود بر انتقام فوری از هر عملیات تروری علیه فرماندهان حزب الله و فرماندهان فلسطینی مهمان و تحت حمایت وی در لبنان تاکید کرده بود.

سردبیر رأی الیوم اضافه کرد: به نظر می رسد ترور شهید العاروری از حیث هدف و انتخاب شخص کاملا برنامه ریزی شده بوده و هدف از آن، بی ثباتی امنیت لبنان و کشاندن جبهه مقاومت به نبردی وسیع تر با رژیم صهیونیستی است که در بیش از ۷ جبهه داخلی و خارجی به ویژه در جبهه «الجلیل» در شمال فلسطین اشغالی، نوار غزه، کرانه باختری، دریای سرخ و پایگاه های آمریکا در عراق شکست هایی اساسی و مفتضحانه ای متحمل شده است.

عطوان تاکید کرد: ترور شهید العاروری و تعدادی از یاران وی در خاک لبنان، تجاوز به این کشور، حاکمیت و عزت آن بود، بنابراین، همه لبنانی ها باید از هر گونه پاسخ قاطعانه نیروهای حزب الله، به رهبری و چراغ سبز سید نصرالله، حمایت کنند و لبنان در سایه فروپاشی و محاصره کمرشکن کنونی آمریکا چیزی برای از دست دادن ندارد.

تحلیلگر جهان عرب افزود:‌ بی تردید این تجاوزی است که بی پاسخ نخواهد ماند و چه بسا نشان از جنگی باشد که به پروژه شهرک سازی نژادپرستانه صهیونیستی پایان دهد و اگر غزه که در استواری و جنگیدن بزرگ و در مساحت کوچک بود، ۳ ماه مقاومت کرد و درسی فراموش نشدنی به دشمن صهیونیست داد، پس اگر موشک ها، پهپادها و ۱۰۰ هزار رزمنده سرسخت حزب الله برای انتقام از شهدای محور مقاومت در فلسطین، یمن، عراق و حومه وارد جنگ شوند، اوضاع چگونه خواهد شد.

به گفته وی، روزهای آینده ممکن است بسیار سخت و آغاز پایان برای رژیم اشغالگر باشد و پاسخ در راه است.

«صالح العاروری» نائب رئیس اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله سه‌شنبه شب رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

جنبش مقاومت اسلامی حماس سه‌شنبه شب اسامی ۷ شهید حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را منتشر کرد.

حماس اعلام کرد، صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس، سمیر فندی و عزام الاقرع از فرماندهان قسام و محمود زکی شاهین، محمد الریس، محمد بشاشه و احمد حمود از اعضای حماس در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت شهید شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • اکبر DE ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    11 10
    بکشید مارا،ملت ما بیدارتر می‌شود
    • یزدان IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      10 12
      اسیاب به نوبت عجله نکن نوبت شماها هم میرسه ارزوی شهادت برا تک تکتون دارم
    • بهزاد IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      3 3
      سلام ، آفرین درسته ، تاریخ مفهوم این حرف رو معلوم می کنه
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      5 3
      حماس حزب الله گروه های مقاومت و جمهوری اسلامی در مقابل ترورها باید مقابله به مثل کنند این رژیم منحوس و طرفدارانش فقط زبان زور و مقابله به مثل را میشناسند
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      3 5
      اگه میخوای بمیری بیا برو غزه
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    6 2
    برافروختگی و عصبانیت محور مقاومت هم هیچ فایده ای ندارد مگر آنکه پاسخی بسیار سخت با حداقل 50 کشته از اراذل صهیون بدنبال داشته باشد.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    11 6
    نمی دونم این عطوان با تحلیل های ابکیش کی قراره از دستور کار خارج بشه
  • امین IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    3 2
    کاشکی حنگ بشود این برادران جهادی که ارزوی شهادت دارن زود تر به ارزوشون برسن. یه وقت خدایی نکرده مردم فکر میکنند میزهای ریاست دنیوی را برادران دو دستی چسبیدند و فقط شعار میدن. برادران بشتابید و شهید شید تا مردم اینجوری فکر نکنن درهای شهادت بازه
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    2 3
    شما ها چقدر رو دست می خورید .... درهرکجای دنیا عوانل رژیم صهیونیستی میدا کردید به درک واصل کنید
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 2
    انتقام چشم درمقابل چشم
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    2 1
    اگر توانش رو داشتین تا حالا ده بار اسراییل رو محو کرده بودین اما نمیتونین، اونا هم خوب فهمیدن چطور از این موقعیت استفاده کنن. کار هر خر نیست خرمن(شیطان) کوفتن، گاو نر (فناوری پیشرفته غربی و اطلاعات دقیق و کامل)میخواهد و مرد کهن(استراتژیست های جنگاور)
  • پرهام IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    2 0
    هر حرف نامربوطی که که در مورد این حادثه بزنید روی زندگی تون تاثیر داره و جوابش رو میگیرد
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    یمن تقریبا نیمه ویرانه و قحطی و گرسنگی سوریه نیمه ویرانه گرسنگی کوچ اجباری و مردمش تو ترکیه و بقیه جاها تحقیر میشن و معلوم نیست که درست میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس