عبدالباری عطوان:ترور فرمانده بارز حزب الله واکنش صاعقه‌وار به دنبال خواهد داشت

تحلیلگر معروف جهان عرب به واکاوی تبعات ترور فرمانده بارز حزب الله به دست رژیم صهیونیستی پرداخته و تاکید کرد: ترور فرمانده بارز حزب الله واکنش صاعقه‌وار به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب در مطلبی در رای الیوم درباره جبهه لبنان و فلسطین اشغالی آورده است: ترور حاج «وسام الطویل» از فرماندهان برجسته و مسئولان اداره عملیات حزب الله در حمله به خودروی او در جنوب لبنان، تاکیدی بر این است که نتانیاهو به دنبال گسترش جنگ است.

وی نوشت: ترور فرمانده بارز حزب الله اندکی پس از ترور «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در ضاحیه بیروت در اقدامی تحریک آمیز و عامدانه و تاکیدی بر آنچه قبلا گفتیم یعنی افزایش احتمال به راه انداختن جنگ تمام عیار علیه لبنان و توسعه دامنه جنگ و جبهه های آن در خاورمیانه است.

این تحلیلگر بیان کرد: این قبیل ترورها از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در این روزها، واکنش صاعقه‌وار و کوبنده به همراه خواهد داشت و به شعله ور شدن جنگ منطقه ای منجر شده و سبب گشودن انبارهای موشکی و پهپادی حزب الله و هدف قرار دادن زیرساختهای رژیم اشغالگر خواهد شد. کاملا روشن است که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تصمیم جنگ فراگیر را گرفته و ترور شهید الطویل نیز این تصمیم را تقویت کرده است.

این تحلیلگر با اشاره به سخنرانی روز جمعه سید حسن نصرالله درباره واکنش گسترده به هر حمله به لبنان نوشت: واکنش حزب الله به حمله اسرائیل به لبنان گسترده خواهد بود و در آن از انواع تسلیحات به ویژه موشک های نقطه زن و پهپاد استفاده خواهد گردید و نیروهای یگان رضوان وارد عمل خواهند شد و پایگاه‌های و شهرک های صهیونیستی نشین مرزی رژیم صهیونیستی را تحت کنترل خود خواهند گرفت. در صورت حمله این رژیم اشغالگر است که به عصر حجر بازخواهد گشت نه لبنان و چه بسا در صورت تکرار اشتباه کشنده غزه و گشودن جبهه لبنان، موجودیت رژیم صهیونیستی به شکل جزئی یا کلی محو شود زیرا حزب الله در این نبرد تنها نخواهد بود و جبهه های دیگری مانند حشد الشعبی عراق و ارتش یمن در صنعا به آن ملحق خواهند شد به ویژه که اولی از مرحله حمله به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق به مرحله هدف قرار دادن بنادر حیفا و ایلات و میدان نفتی «کاریش» در دریای مدیترانه و دومی یعنی ارتش یمن آماده دفع حملات آمریکا برای باز کردن دریای سرخ و تنگه باب المندب به روی کشتی های اسرائیلی است.

این تحلیلگر ادامه داد: دو دیدگاه درباره حتمی بودن خروج رژیم صهیونیستی به شکل شکست خورده از جنگ با حزب الله وجود دارد؛ نخست، برآورد آمریکایی که نسخه ای از آن به «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور تحویل داده شده است مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی با توجه به درگیر بودن در جنگ غزه به سختی می‌تواند بر حزب الله پیروز شود.

دوم همانگونه که «اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی در رسانه صهیونیستی هاآرتص بیان کرد، مبنی بر اینکه ارتش اسرائیل در حال حاضر دچار آشفتگی است و برای جنگ با حزب الله آماده نیست.

وی در ادامه مطلب خود به انسجام دولت لبنان و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرده و آورده است: دولت لبنان شرط خروج کامل رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی لبنان قبل از هرگونه موضع گیری درباره اجرایی شدن قطعنامه ۱۷۰۱ را مطرح کرده و مقاومت بر توقف جنگ و عقب نشینی نظامیان صهیونیست از غزه اصرار دارد و خطاب به غربی ها و در پاسخ به درخواست بورل روی این موضوع اصرار کرده است.

عطوان در ادامه به اختلافات داخلی سیاسی میان صهیونیست‌ها و هزینه ۶۰ میلیارد دلاری جنگ برای تل آویو اشاره کرده و آورده است: حزب الله در مسیر انتقام گرفتن از خون دو فرمانده یعنی شهید وسام الطویل یکی از فرماندهانش و شهید العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس حرکت می‌کند و تحرکات آمریکا برای ممانعت از گسترش دامنه جنگ شکست خورده و دیرهنگام است.

وی در پایان نوشت: اگر اسرائیل پس از سه ماه با حمایت مالی و نظامی گسترده و همسویی اروپا و برخی کشورهای عربی در شکست دادن مقاومت در غزه محاصره شده و کوچک، شکست خورده است پس چگونه در برابر حزب الله و بازوهای مقاومت در لبنان، یمن و عراق موفق خواهد شد؟

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 1
    ترور سردار ایرانی مثل سید رضی هیچ واکنش و حوابی از سوی ایران نداشت...چه برسه به حزب الله.....
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 0
    فقط انتقام سخت
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 0
    جنگ داره شروع میشه
  • SE ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    متاسفانه همون وقت که رژیم پلید به غزه حمله کرد کلیت مقاومت همزمان منافع آنها را در هم نکوبیدند رژیم کثیف صهیونیستی وقتی خیالش از غزه تا حدودی راحت شده داره با حزب الله درگیری رو آغاز میکنه. حیف ما جنگنده نداریم والا باید با این آشغالهای نجس روی کره زمین اعلام جنگ میکردیم و با بمباران و موشک باران از همه طرف کارشان را تمام میکردیم. همین الان هم اکر خدایی ناکرده لبنان هم سرنوشت غزه را پیدا کند ما چکار میکنیم؟ منتظریم تا نوبت به ما برسد؟ ایران اگر بازوهایش را تضعیف کنند ممکن است جنگ را به سمت ما بکشند پس بهترین کار اینست همین الان با انها اعلام جنگ بکنیم. مرگ یک بار شون یکبار. اگر نیروی بسیار قوی مانند ایران وارد کارزار بشود نمیتوانند کاری از پیش ببرند و مسلما ضربه ای که رزیم منحوس صهیونیستی وارد خواهد شد بیش از تلفات ما خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس