عطوان

تحلیلگر معروف جهان عرب واشنگتن و غرب را غیرقابل اعتماد دانست و گفت که فلسطینیان از سوراخ صلح آمریکایی و مارهای سمی آن بارها گزیده شده‌اند.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» در مطلبی در روزنامه رای الیوم مطرح شدن به اصطلاح راهکار موسوم به "دو دولتی" از سوی آمریکا و غرب را نقشه ای برای خارج اشغالگران از باتلاق غزه و تلاشی برای تحقق منافع آمریکا و غرب در خاورمیانه و جهان قلمداد کرد.

وی نوشت: این روزها درخواست هایی برای برگزاری کنفرانس صلح با مشارکت کشورهای منطقه در کنار کشورهای روسیه و چین و به سرپرستی آمریکا برای فعال کردن به اصطلاح راهکار "دودولتی" به عنوان تنها راهکار خروج از بحران مطرح شده است که توطئه جدیدی با هدفش سرقت پیروزی بزرگی است که نشانه های آن در میان ویرانه های غزه در حال آشکار شدن است.

عطوان با اشاره به حمایت گسترده آمریکا از ارتش رژیم صهیونیستی و برقراری پل هوایی برای تجهیز آن به سلاح و موشک و گلوله طی هفتاد روز گذشته و نقش آن در شهادت زنان و کودکان در غزه، واشنگتن را که امتیاز وتوی خود را در شورای امنیت علیه آتش بس به کاربست، قابل اعتماد ندانست.

این تحلیلگر نوشت: مقاومت شجاعی که تاکتیک و راهبرد آن همه را انگشت به دهان گذاشته است و پیروزی درخشان بر متجاوزان به دست آورده و نظامیان صهیونیست را در دامی بزرگ گرفتار کرده که تاکنون دهها افسر و نظامی نیروی زبده «گولانی» ارتش رژیم صهیونیستی را بلعیده و تانکها و نفربرهای آنها را منهدم کرده است؛ هر راهکاری که خواسته های مشروع ملت فلسطین در بازپس گیری اراضی فلسطین از نهر تا بحر (سراسر سرزمین تاریخی فلسطین) را تامین نکند، قبول نخواهند کرد.

وی در ادامه به بی اعتمادی مقاومت به آمریکا و غرب و نیز حکومت‌ها و میانجی‌گران عرب به ویژه سازشکاران آنها که گوش به فرمان واشنگتن و تل آویو هستند، اشاره کرد.

عطوان نوشت: آمریکا به همراه برخی کشورهای اروپایی نتایج انتفاضه مسلحانه اول ملت فلسطین در سال ۲۰۰۰ را به یغما بردند و آنهم با سودای به اصطلاح راهکار موسوم به "دو دولتی" و پس از آرامش اوضاع از مسئولیت خود شانه خالی کردند و سازمان آزادی بخش فلسطین را وارد مذاکرات بیهوده کرده و آنرا تبدیل به حامی صهیونیست های شهرک نشینن و ابزار جاسوسی جدید برای تل آویو کردند. ما که از سوراخ صلح آمریکایی و مارهای سمی آن بارها گزیده شده ایم، درباره کنفرانس جدید و راهکار موسوم به "دو دولتی" برای نجات رژیم اشغالگر از فروپاشی هشدار می دهیم. نمایندگان ملت فلسطین تشکیلات خودگردان در رام الله و رئیس آن نیست بلکه آنانی هستند که در نبرد شرکت کرده و متجاوزان اسرائیلی را به زانو درآورده و آنها را خوار کرده اند.

وی در پایان از رای کوبنده مجمع عمومی در حمایت از ملت فلسطین به عنوان مرحله جدیدی نام برده است که آغازی بر پایان آمریکا و رژیم اشغالگر است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    9 5
    سفارتخانه های آمریکا و صهیونیستها را در جهان تبدیل به حسینیه کنید تمام مشکلات عالم حل میشه هر دو غدهٔ سرطانین
  • ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    5 2
    والا امارات متحده عربی نوکر آمریکا و اسرائیل شده‌
    • ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      2 2
      یه زمان کویت بود حالش سر جاش اومد حالا نوبت امارات ابله
  • ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    3 3
    ریشه‌های صهیونیسم را با همه تذویر و دروغ شان بخشکاند. از رود اردن تا دریا فلسطین آزاد!
  • ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    حضرت والا که در لندن - مرکز کفر تشریف داری - چه جوری چند بار تا حالا گزیده شدی؟ اگه اون جا بده و سمی است چرا بر نمی گردی کشورت زرنگ خان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس