عطوان: اسراییل به سلاح ترور روی آورده است/ واکنش ایران به تاخیر نخواهد افتاد

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به حمله تروریستی روز شنبه در دمشق و شهادت مستشاران نظامی ایران اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به سلاح ترور روی آورده تا آمریکا را وارد جنگ علیه ایران کند.

به گزارش مشرق، عطوان در مطلبی در «رای الیوم» با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمانی چهار طبقه در محله «المزه» دمشق که به ترور چند نفر از مستشاران نظامی سپاه پاسداران ایران منجر شد، آن را در راستای تحرکات نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای شعله ور کردن منطقه دانست و نوشت: هدف «بنیامین نتانیاهو» گسترش جنگ در جنوب لبنان، ایران، عراق و سوریه است بطوری که آمریکا هم به طور مستقیم وارد جنگ شود. نتانیاهو نمی‌خواهد که به تنهایی غرق شود.

عطوان اضافه کرد: این اقدام تروریستی در دمشق همزمان با هدف قرار گرفتن خودرویی در جنوب لبنان و چندی پس از ترور «رضی الموسوی»، «صالح العاروری» و «وسام طویل» و در سایه تشدید تهدیدات رژیم صهیونیستی برای به راه انداختن جنگ گسترده در جنوب لبنان و پس از افزایش حملات موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی رخ می‌دهد. این اوج سردرگمی و سرخوردگی رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر گذشته و شکست آن در تحقق اهدافش در جنگ غزه و نیز افزایش تلفات نظامیانش و بحران اقتصادی و تشدید بحران های داخلی و و خارجی این رژیم را نشان می‌دهد.

این تحلیلگر ادامه داد: این اقدام تروریستی در دمشق و آنهم در محله دیپلماتیک پایتخت سوریه در نتیجه رخنه امنیتی بزرگ و با مشارکت مزدوران رژیم صهیونیستی است، زیرا این منطقه از مناطق به شدت امنیتی در سوریه است. در اقدامات امنیتی باید بازنگری صورت گیرد، رخنه‌ها بسته و مسئولان آن بازخواست شوند.

عطوان افزود: رژیم اشغالگر سردرگم و آشفته و از هر سو شکست آن را دربرگرفته است و اوج این سرخوردگی، روی آوردن به ترورها و تشدید آن در اقدامی هالیوودی مذبوحانه با هدف اطمینان بخشی به افکار عمومی داخلی این رژیم است.

وی بیان کرد: بعید نیست که این اقدام تروریستی در واکنش به حمله موشکی ایران به مقر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در شهر اربیل و انهدام آن در چند روز قبل باشد. استفاده سپاه پاسداران ایران از موشک‌های بالستیک دقیق با برد ۱۲۳۰ کیلومتر برای حمله به اربیل و ادلب در سوریه که با دقت به اهداف اصابت کرد، به ویژه خانه یک تاجر متهم به فروش نفت مسروقه سوریه به رژیم اشغالگر و تامین مالی گروه های مسلح ضد ایران و سوریه، به شدت این رژیم و مزدورانش را در منطقه نگران کرده است، همانطور که آمریکا را نیز نگران کرده، زیرا قاعده موجود مبنی بر صبر استراتژیک و واکنش نشان ندادن فوری به اقدامات تروریستی از بین رفته و مقوله واکنش در زمان و مکان مناسب نیز ملغی شده است.

این تحلیلگر تاکید کرد: سئوال مطرح این است که آیا سپاه پاسداران ایران به سرعت به این اقدام تروریستی واکنش نشان خواهد داد؟ آیا این واکنش در داخل رژیم صهیونیستی خواهد بود یا خارج آن؟ این واکنش با حمله موشکی مستقیم خواهد بود یا به شیوه دیگری؟ پاسخ دادن به این پرسش‌ها دشوار است، زیرا واکنش‌های نظامی انتقام جویانه از اسرار نظامی است؛ اما آنچه می‌توان گفت، این است که واکنش انتقام جویانه ایران به تاخیر نخواهد افتاد، زیرا ایران سیاست راهبردی جدیدی را در پیش گرفته که شامل سرعت واکنش و دقت آن است و شاید این مقدمه و آمادگی برای نبرد بزرگی است که به طور حتم در راه است.

عطوان نوشت: نتانیاهو شکست خورده که موفق شد متحد آمریکایی خود را در غزه و دریای سرخ وارد کند؛ هم اکنون به سلاح ترورها روی آورده تا آمریکا را وارد جنگ علیه ایران کند. جنگ منطقه ای بزرگی که دولت بایدن تلاش زیادی برای اجتناب از آن کرده، بیش از هر زمانی دیگری نزدیک شده و منتظر جرقه ای برای شعله ور شدن آن است؛ جنگی که بازنده بزرگ آن رژیم اشغالگر خواهد بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    56 22
    جنگ خواهد شد و این جنگ پایان اسراییل و هژمون آمریکا را به دنبال خواهد داشت
    • یزدان IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      18 18
      جنگ خواهد شد بدون شک ودر این جنگ ظالم شکست خواهد خورد و نابود خواهد شد بنگر ظالم کیست ؟
    • DE ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      19 5
      آقای عطوان تحلیلهای خوبی میکنند ، ولی آیا ایران مثل همیشه تنهایی بایستی هزینه پرداخت کند؟.این اعراب ذغل باز چرا همراهی نمیکنند؟
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      3 5
      شیطان در پوشش نابودی حتمی در انتظار اربابان تو هست حتی اگر منافقانه دنبال ظالم باشی
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      3 2
      باشه
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 2
      این که شکست می خورند و بساط آمریکا و اسرائیل در منطقه جمع خواهد شد شکی نیست اما آمریکا اینقدر احمق هست؟ آقایان پاسخ انتقامی به خود اسرائیل نزنید اقتدار شکسته قلمداد کنید
    • سعید IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 0
      انشاءالله
    • ALIR IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      1 0
      تحلیل هاش تومنی قرانی هم گران است. ایشان دچار توهم تحلیل هستند یه جوری آرزوهای خود را بیان می کند و با دست ما می خواهد مار بگیرد!!!! جنگ همین است بیش از این نخواهد شد!
    • عباس NL ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      يزدان، ظالم پدر توست كه نتوانست منطق سالم در وجود تو زنده كند.
  • علی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    17 28
    این عطوان هم ایران ساده لوح گیر آورده شیرش میکنه میده دم توپ
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      17 11
      اولا عطوان ساده نیست و داره تحلیل خودش را می‌کنه ولی تو مطمئنا یا احمقی یا واداده
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      2 5
      خخخخخخ
    • ALIR IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      1 0
      تحلیل هاش تومنی قرانی هم گران است. ایشان دچار توهم تحلیل هستند یه جوری آرزوهای خود را بیان می کند و با دست ما می خواهد مار بگیرد!!!!
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    16 19
    آخرش این عطوان با شیر کردن و تحریک کار دست کشور ما می دهد ظاهرا ایشان می خواهد همه اقدامات ما در منطقه طبق محاسبات او صورت گیرد
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      7 8
      اگه ایران جواب نده و بازدارندگی ایجاد نکنه فردا باید منتظر موشک های اسراییل تو تهران باشیم بفهم و فکر کن ؟؟؟
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    5 5
    محله دیپلماتیک ؟ منطقه مسکونی یا نظامی، هرکس تو گزارش ها یه چیز میگه،، بالاخره کی راست میگه ؟
  • مصطفی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    5 4
    ته همه این درگیری ها جنگ بین جریان حق و باطل است ، در اینکه ظهور زودتر بوقوع بپیوندد یا دیرتر
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    9 0
    باید مستشاران را ازنیروهای فشل سوری که یک درمیان مزدور اسراییل هستند دور کرد.وفقط در موارد ضروری اجازه بدیم در مورد نیروهای ایرانی اطلاعاتی داشته باشند
  • مراد IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    6 0
    اسراييل اگه مردش رو ميديد حمله نميكرد طبل توخالي عين كرونا ياب
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    15 3
    چرا اسراییل و آمریکا میتونن به راحتی دانشمندان و سرداران ما رو به شهادت برسونند اما سپاه با اینکه میگن خیلی اطلاعاتش قوی هست چند ساله نمیتونه حتی یه دونه کله گندهای اونا رو به هلاکت برسونه
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 0
      کسی وارد ترور میشه که خودش ناتوانه ولی میخواد وحشت ایجاد کنه ما که نمیخواهیم عجز و ناتوانی مون رو به رخ بکشیم
  • یزدان IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    5 14
    تو فعلا جیباتو پر کن تا بعد
  • مسعود IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    12 17
    خداوکیلی تنها فردی ک خودشو کارشناس معرفی کرده و چیزیم ازسیاست نمیدونه همین آقای عطوانه
    • کیوان IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      8 5
      جسارتاً باید گفت خداوکیلی اونی که هیچی نمیدونه جنابعالی و همفکراتون هستید ... خیال هم میکنید خیلی چیز دونید!!! امان از جهل که باعث تباهی است ..
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    11 7
    خیبر خیبر یا صهیون ، جیش محمد قادمون . به ولله وقتش رسیده و بهترین موقعیت و بهانه برای نبرد بزرگ اورشلیم و پایان صهیونیسم در خاورمیانه هستش.
    • حرف حق IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      9 11
      حاجی یواش بابا!!!!
  • FR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    11 5
    "کور خانه نشین و از بغداد خبر "آقای عطوان در لندن نشستی و نفست از جای گرم در می آید . به هیچ کس مربوط نیست که ایران چه می کند جز مردم داخل ایران . تو از کجا خبر داری که ایران چه خواهد کرد
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    7 3
    عطوان عط دوین می شود
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    6 6
    این عطوان همیشه مردم و ایران را با این تحلیل های آبکی
  • یونس IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    7 9
    ظاهرا این ادم از شرایط داخلی ایران خبر نداره و نمیدونه اوایل انقلاب نیست که مردم از حکومت حمایت کنند و میخاد ایران رو به نسخه دوم سوریه تبدیل کنه ولی مسولین شرایط رو درک کردن و میدونن جنگ چه عواقبی برای کشور و خودشون پیش میاره.
    • امین IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      3 1
      اینکه مردم از انقلابشون،از منافعشون و مملکت و عزت و شرفشون حمایت و دفاع میکنند تردیدی توش نیست و قطعاً امثال تو که درصدی ناچیز از فارسی زبانان واداده و دنیاپرست که جز شکم و زیرشکم هیچ هدفی ندارید نه نماینده مردم هستید و نه اهمیتی داره که چی فکر میکنید پس به همان حیوانیت خود مشغول باشید جبهه حق آنقدر مرد میدان دارد که نیازش به سُفلگانی چون تو نیافتد. مشرق نامردی سانسور کنی
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    8 6
    تحلیل‌های این بابا جز خزعبلات نیست شما هم تو پیغمبره جرجیس پیدا کردین
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    6 7
    از کدوم ایران حرف میزنه این عرب
  • حرف حق IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    3 5
    در اینکه هدف اسرائیل کشاندن پای ایران به جنگ هست شکی نیست ولی عواقب هرجنگی حتی پیروزی در آن، فشار و بدبختی و سوگ مادران جوانان این مملکته. پس الکی بعضیا که فقط از پشت میز سر و صدا میکنن و هیچ وقت خودشون و فرزندانشون در میدان جنگ نیستند شور حسینی برندارن و جنگ جنگ نکنن. این کشور هنوز داغ هزاران جوان پاک و شهید رو داره. انرژی و سیاستت رو بزار برای راه بدون جنگ و خونریزی و یا اینکه خودت تشریف ببر سوریه و جار هم نزن که ریا نشه.
  • DE ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    3 7
    تحلیل کاملا اشتباه آقای عطوان. نیروهای نظامی جبهه مقاومت متاسفانه بدون حفاظ و رعایت موارد امنیتی تردد میکنند و به راحتی ضربه میخورند و عده ای هم بعد این حوادث مدام مطرح میکنند که ما عاشق شهادتیم، بدون اینکه فقدان یک نیروی کلیدی و موثر رو در نظر داشته باشن. . دوم اینکه ایران همیشه نشون داده که در برابر ترور مقامات خود یک سیاست صبر بیدلیل و طولانی و تهوع آور داره و بعد از حوادث تروریستی اونقدر دست دست میکنه که موضوع کاملا سرد و غیر مهم میشه و اونوقت میاد چند هدف معمولی و درجه دو و سه در کردستان یا سوریه رو میزنه، بدون اینکه اثر بازدارندگی آنچنانی داشته باشه. و سوم ایکه هیچوقت نمیخواد این سیاست اشتباه رو کنار بزاره تحت این عنوان که ما در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهیم داد. خیر، این اشتباهه. بایست پاسخ سریع و بدون معطلی، چند برابری، مستقیم به خود دشمن، بشدت دردناک و مداوم بدون وقفه باشه. وگرنه همیشه همین حکایت ترور افراد موثر جبهه حق ادامه خواهد داشت. این تحلیل صد درصد اشتباه که دشمن بدنبال باز شدن جبهه های متعدد و کشیدن پای بازیگران دیگر به منطقه هست هم ناشی از سطحی نگری و عدم درک از شرایط اقتصادی کشورهای غربی هست که همین الان زیر تیغ جنگ اوکراین دست و پا میزنن. اونها توانایی ورود به جنگ با کشوری قدرتمند از نظر نظامی رو ندارند. حتی دستجمعی.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    4 7
    در اینکه هدف اسرائیل کشاندن پای ایران به جنگ هست شکی نیست ولی عواقب هرجنگی حتی پیروزی در آن، فشار و بدبختی و سوگ مادران جوانان این مملکته. پس الکی بعضیا که فقط از پشت میز سر و صدا میکنن و هیچ وقت خودشون و فرزندانشون در میدان جنگ نیستند شور حسینی برندارن و جنگ جنگ نکنن. این کشور هنوز داغ هزاران جوان پاک و شهید رو داره. انرژی و سیاستت رو بزار برای راه بدون جنگ و خونریزی و یا اینکه خودت تشریف ببر سوریه و جار هم نزن که ریا نشه.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    6 5
    آخه احمق ! صهیونیستها در جنگی وارد نمی شوند که پایان خودشان باشد، مسلماً فکر همه جاشو کردن! خشم و کینه نباید چشمان بصیرت بین ما رو کور کند و بی گدار به آب بزنیم!
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      5 2
      عاقلان دانند!چه خوشت باشه چه نیاشه به فضل خدا ریشه اسقاطیله کودک کش را از تو خاک زمین میکشیم بیرون فقط مگر خدا نخواه!!!!!ما دوستداران الله که میخواهیم انشاالله خداهم این توفیقو از ما نگیره ؟جیگرو.روح الله
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      1 0
      این صهیونیستهای بی ...مثل ما نیستن که شب بخوابیم و صبح پاشیم یک تصمیم رو بگیریم و اجراش کنیم
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    3 4
    ایران برای انتقام بایدمرکزاسرائیل وزارت دفاع اسرائیل وپایگاهها نظامی رو بزنه
  • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    6 6
    تحلیل های آقای عطوان خیلی خوشبینانه و تقریبا سطحی است. ایران تحت هیچ شرایطی حاضر به پاسخ مستقیم به اسرائیل و آمریکا نخواهد بود دلیل آنهم ساده است، درصورت پاسخ مستقیم بهانه ورود به جنگ مستقیم به دست طرف مقابل میدهد و در آنصورت ایران در یک جنگ ترکیبی عبری غربی و غربی به احتمال زیاد بسیار آسیب خواهد دید و محور شکل گرفته مقاومت کلا نابود خواهد شد...
  • کوروش IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 5
    بعضی ها نفسشون از جای گرم در میاد اینا اندکی در مورد عواقب جنگ فکر نمیکنن آقازاده هاشون بارشونو بستن. با افتادن یک ترقه فرار بر قرار رو ترجیح میدن حرف از جنگ خیلی راحته ولی فکر کنید به چه قیمتی . نابودی تاسیسات و زیرساخت های کشور اگه یک پالایشگاه مورد هدف قرار بگیره بی برقی، بی ابی ، نابودی اقتصاد و گرسنگی و نهایتا شورش داخلی و ۰۰۰
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    بله قطعا پاسخ مناسب دریافت خواهند کرد.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    بزنید این نامردان رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس