عطوان: آمریکا در صورت درگیر شدن با یمنی ها، زمین گیر خواهد شد

تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن اعلام کرد: آمریکا در صورت حمله به نیروهای یمنی پشیمان و به فهرست کشورهایی که شکست خوردند، افزوده خواهد شد.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب در مطلبی در رای الیوم با اشاره به تشکیل ائتلاف دریایی آمریکا علیه ارتش یمن آورده است: آمریکا به شکل شتابزده در راستای دفاع کورکورانه از منافع رژیم صهیونیستی و حمایت از کشتاری که این رژیم در غزه از سه ماه قبل به راه انداخته است، در مسیر دامی که در دریای عرب و سرخ پهن شده است ، حرکت می‌کند.

وی نوشت: برادران ما در یمن و در راستای مواضع عربی و اسلامی خود، دریای سرخ و تنگه باب المندب را به روی کشتی‌های اسرائیلی و دیگر کشتی هایی را که عازم بنادر اشغالگران در ام الرشراش(ایلات) در خلیج عقبه یا حیفا و اسدود در ساحل دریای مدیترانه هستند، در راستای همبستگی با مقاومت فلسطین در غزه بستن و اعلام کردند که این روند تا زمانی که جنگ غزه متوقف و کمک‌ها به این باریکه ارسال نشود، تداوم خواهد یافت.

این تحلیلگر در ادامه آورده است: یمنی‌ها حرف خود را عملی کردند و برخی کشتی های اسرائیلی یا دارای مالکیت این رژیم و کشتی های حامل کالا برای این رژیم را هدف قرار دادند و از تهدیدات آمریکا نیز هراسی به خود راه ندادند و هنگامی که موشک و پهپاد به سمت ناوهای آمریکایی در دریای سرخ شلیک کردند از آن نیز فراتر رفتند.

عطوان با بیان این که آمریکا در تقابل با یمنی ها و دفاع از رژیم صهیونیستی گفت: بایدن مرتکب دو حماقت شد که تاوان سنگینی به همراه دارد؛ نخست اینکه کشتی های جنگی آمریکا سه قایق یمنی را روز یکشنبه گذشته غرق کردند و ۱۰ یمنی را به شهادت رساندند. دوم، ایجاد ائتلاف بین المللی با هدف مقابله با یمنی‌ها.

وی نوشت: این تهدیدات و ارسال ناو آیزنهاور به دریای سرخ، ذره ای نیروهای یمنی را نترساند و آنها به حملات خود ادامه دادند. «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن ساکت نماند و از واکنش سریع و برق آسا در صورت هر حمله ای به نیروهای یمنی سخن گفت.

عطوان تاکید کرد: این موضع خصمانه آمریکا علیه یمن و در حمایت از اشغالگران اسرائیلی هزینه سنگینی روی دوش آمریکا و متحدانش می‌گذارد زیرا ملت یمن ملتی با تاریخ و اصول و میراث درخشان هشت هزار ساله است و در جنگی وارد نشده است مگر از آن پیروز خارج شود خواه علیه امپراتوری های جهانی در هر دوره یا کشورهای منطقه و آمریکا نیز به طور حتم از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

وی ادامه داد: یمنی‌های نفسی بلند دارند و صبری بی اندازه و آماده جانفشانی و شهادت و جنگیدن با دشمنان تا پیروزی هستند و از این همین رو که ائتلاف آمریکایی به ۱۲ کشور کاهش یافت و فرانسه اولین کشوری بود که از بیم شکست از آن خارج شد. نکته جالب این است که در این ائتلاف آمریکایی هیچ کشور عربی یا آفریقایی و در راس آها مصر و عربستان نیستند. کشورهایی مانند اسپانیا از پیوستن به این ائتلاف پرهیز کردند زیرا نمی‌خواهند که از کشوری دفاع کنند که مرتکب کشتار و جنگ و پاکسازی نژادی در غزه شده است و بحرین تنها کشور عربی است که این اجماع عربی را شکست.

وی در پایان نوشت: آمریکا اگر وارد جنگ با یمن و یمنی‌ها در دفاع از رژیم صهیونیستی شود به شدت پشیمان و نادم خواهد شد زیرا یمنی‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند و با قدرت خواهند جنگید و منتظر روزی هستند که به آمریکا و اسرائیل درسی فراموش نشدنی بدهند و آنها را به فهرست شکست خوردگان بیافزایند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • 34403 IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    3 12
    کسی نیست به این تحلیلگر بگه درر صلابت و شجاعت و دلیری یمنی ها شکی نیست ولی دشمن از جهل خود ما استفاده میکنه
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      11 4
      کورشود آن کس که نتولند دید
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      15 5
      اگر منظورت از جهل تودهنی زددن به یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون هست که کاملأ در اشتباهی!! از قدیم گفتن یانکی جماعت فقط تودهنی و پس گردنی حالیشه و لاغیر و زبون آدمیزاد حالیش نمیشه!!!
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      6 3
      دشمن از ترس ما استفاده میکنه
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      0 0
      عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .ــــ سنت الهی است: مستکبران تاریخ ؛ توسط ضعیفترین مخلوقات نابود شوند. نمرود که ادعای خدایی می نمود و می گفت انا احیی و امیت ؛ بوسیله کوچکترین موجود زنده شناخته شده آنزمان یعنی پشه ـــ و فرعون که عربده می زد انا ربکم الاعلی توسط شل ترین موجود دنیا یعنی آب ـــ آمریکا نیز توسط ضعیفترین کشورها (چه از لحاظ GDP ؛ چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ رسانه و تبلیغات) یعنی به قول روح الله: پابرهنگان زمان: یمن و غزه ـــ عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    11 3
    انشاالله روزی برسه که اسرائیل از روی زمین محو بشه ،البته تو این شرایط ماهم باید درکنار یمن باشیم
  • ارغنون IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    12 3
    درود بر انصارالله
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    5 3
    برای جبران هر حمله و شکست حملات داعشی ها - باید محور مقاومت را تقویت کنیم- یمن- لبنان مقاومت عراق و سوریه و ملزومات ومجاهدین غزه هم باید توسط مسلمانان تجهیز و مسلح و حمایت بشن
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    6 3
    یمن سلاح و مهمات و پهپاد انتحاری داشته باشه خودش از عهده ائتلاف با هرکشوری برمیاد- فقط باید سلاح داشته باشندکه انشالله بچه های مسلمان بهش برسانند
  • سیامک IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    در تاکتیک داریم بهترین دفاع حمله میباشد وزمانی این حمله اثر خواهدداشت که دشمن بابت دفاع از خود هراسان باشد آمریکای در خال افول برای آمدن به عراقی که بقول سنتکامیها تصرف کرده بودند چراغ خاموش می آمدند چطور به خود جرات داه تا این موضع را بگیرد شک کرد حتما ازطرف بایدن بوده واوبه ابلهی مشهور است
  • حبیب بن مظاهر IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 3
    اسلام پیروز است.
  • بسیجی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    1 0
    با f35 از فاصله چند صد کیلومتری میاد میزنه میره اصلا با زمین کاری نداره که بخواد گیر کنه توش توهم هم حدی داره
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      دوست عزیز امریکا برای حمله به یمن نیاز به اف 35 ندارد . ولی مشکل امریکا یا هر کشور دیگری برتری هوایی نیست . 1. تکلیف جنگ ها روی زمین روشن میشود . 2. جنگ با یمن یعنی ضربه بزرگ اقتصادی به امریکا و اروپایی که در حال ورشکستگی اقتصادی هستند . 3. مردم یمن در 8سالی که ال سعود و امریکا و... به یمن حمله کردند نشان دادند که با کمترین امکانات اسیب های جدی به دشمن میزنند . اگر یک ناو هواپیما بر امریکا غرق یا اسیب جدی ببیند شکست بزرگی برای امریکا از یک مشت پابرهنه است که من یقین دارم بیشتر از این ضربه خواهند خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس