انتقام ایران در ماجرای شهادت سردار موسوی ویرانگر خواهد بود 

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه به اقدام رژیم صهیونیستی در ترور سردار شهید سید رضی موسوی پرداخته و ابعاد واکنش ایران به این جنایت تروریستی را بررسی کرده است.

به گزارش مشرق، عبدالباری عطوان تحلیلگر ارشد منطقه‌ای در مقاله اخیر خود در روزنامه الکترونیکی رأی الیوم نوشت که اقدام اشغالگران صهیونیستی مبنی بر ترور سید رضی موسوی از فرماندهان برجسته سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به معنای افزایش چالش و تحریک ایران از سوی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

این مقاله می‌افزاید که درست است که این اولین بار نیست که یک شخصیت نظامی برجسته ایرانی ترور شده است، اما این ترور در زمانی کاملاً متفاوت و خاص و همزمان با تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و دیگر مناطق فلسطین اشغالی انجام شده است.

عطوان می‌افزاید که تنها گزینه قانع کننده در برابر حاکمیت ایران انجام اقدامی انتقام جویانه در حد شهید سید رضی موسوی است که می‌تواند دو پیام را داشته باشد؛ اول اینکه به عناصر محور مقاومت اطمینان داده و روحیه آنها را بالا ببرد و دوم اینکه پیامی برای اشغالگران صهیونیست باشد مبنی بر اینکه حاکمیت ایران در گرفتن انتقام شهدای خود در مناطق مختلف و در داخل یا خارج از سرزمین‌های اشغالی هیچ تردیدی به خود راه نمی‌دهد. این واکنش انتقام جویانه می‌تواند همزمان با سالروز ترور سردار شهید قاسم سلیمانی در سوم ژانویه آینده و یا قبل از آن باشد.

این تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه بعید ندانست که ترور سردار موسوی تلاشی توطئه‌آمیز از سوی رژیم صهیونیستی برای کشاندن آمریکا به جنگ با ایران و شعله‌ور کردن تمام منطقه باشد، چرا که تل‌آویو متوجه این نکته شده که در جنگ غزه شکست خورده و در نتیجه این شکست، هیبت و امنیت و ثبات خود را از دست داده است و به همین علت به دنبال گسترش دامنه جنگ و انداختن بار مسئولیت بر دوش آمریکا است تا شاید بتواند از این بن‌بست رهایی پیدا کند و بقای خود را ولو برای چند سال طولانی‌تر کند. اما نتیجه چنین جنگی برای آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی فاجعه بار خواهد بود، به ویژه در شرایطی که آمریکا در اوکراین و تل‌آویو در نوار غزه شکست خورده است.

عطوان در پایان تاکید کرد: ما بعید نمی‌دانیم که واکنش ایران به ترور سردار موسوی ویرانگر باشد، چرا که انتقام‌جویی برای شهادت یک فرمانده نیست، بلکه در جهت حفظ هیبت و اعتبار ایران در مورد تهدیدهایش و ترساندن دشمنانش به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی است. تهدید به انتقام از سوی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور این کشور انجام شده و همانطور که حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران تاکید کرد شمارش معکوس برای این انتقام آغاز شده است. شاید طی روزهای آینده وقتی از خواب بیدار شدیم، شاهد انتقام بزرگ ایرانی‌ها باشیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • خودم IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 6
    ☺️
  • محمد غ IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    22 3
    ایران باید،فرودگاههای صهیونیست‌ها را نابود کند،تا حماس از حالت دفاعی به هجومی تغییر وضعیت دهد.
  • 34403 IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 11
    ایا در ورای این تحدید موش میزاید ؟!؟!؟این رو در چند ایام دیگر خواهیم دید .
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      3 3
      ایام دیگر نمیخواهد ببینی چون الانش هم خیلی چیزها برای دیدن واضح هست ولی چشم امثال تو نمیخواهند ببینند، فقط اگر وضعیت رژیمصهیون و اربابانش را ببینی کافی هست
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      1 2
      یارو از ترانسلیت استفاده کردی؟ ...دی که بااین تیکه انداختنت.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 5
    اینطوری باشه که اگر ایرانم بزنن ما باید از ترس ورود امریکا هیچ کای نکنیم باید اتمی بشیم اگر بخاهیم امریکا ورود نکند
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 1
    هشداردیگرمیدهد
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 4
    ببینیم تعریف کنیم که ایران انتقام سردار بزرگ خود ازصهیونیستهای تروریست گرفت بدجوری هم گرفت
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      1 1
      تو یکی که انگار سرخپوستی نوشتی گلابی
  • نصر IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    7 3
    بقول سفیر ایران در سوریه، سید رضی بعد از خروج از سفارت خانه و رفتن به منزل هدف قرار گرفته که بیشک میرساند همانگونه که سردار سلیمانی هم زمانی که برای یک کار دیپلماتیک به عراق رفت هدف قرار گرفت .در ابتدا باید نفوذی های امریکا و غرب در وزارت امور خارجه شناسایی شوند و سپس از انجا که صهیونیست ها در کشور های همسایه ما اطاق های جاسوسی راه انداخته اند دفاتر جاسوسیشان هدف قرار گیرند .
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 5
      عزیزم ایشان ۲۵ سال در سوریه مشغول بوده و چند بار هم ترور ناموفق داشته حالا تو میگی نفوذی در وزارت خارجه!!!!! حالت معلومه که اصلا روبراه نیست
    • US ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      بله عراق و سوریه پر از اعراب خائن و جاسوس، اگر نبودند عضو داعش نمی شدند و به عشق اروپا و آمریکا کشور رو هم ملت خودشان ترک کنند و ...لو دادند مثل سردار سليماني
  • علی DE ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 3
    حوادث پیوسته سال‌های اخیر بویژه طوفان العقصی پر وبال لاف زن و دروغین اسرائیل را شکسته است.تصور نمیکنم ایران خود را مستقیم در گیر کند چه دشمن را کوچک می‌داند.معمولآ گردن کلفت ها با جوجه لات‌ها خود درگیر نمی‌شوند.سیلی و پس گردنی را دیگران وارد می‌کنند.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 3
    بیشتر از این مانور روی انتقام ندید که مانند قضيه شهید سلیمانی آبروریزی نکنید
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      1 3
      چرا آبروریزی؟ ایران حمله به پایگاه های آمریکا رو با این کار استارت زد وآمریکایی ها آمار تلفات عین الاسد رو پنهان کردند. ایران رسما و از طرف حکومت مرکزی خودش و از داخل خاک ‌‌خودش به پایگاه آمریکایی ها حمله کرد و این خیلی مهمه.
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 2
    سیاست در فوتبال خلاصه شده ، اگر بری تو دفاع آنقدر بهت حمله می کنن تا گل بزنن ، پس بهترین دفاع حمله است ، برای دفاع از وطن و بزرگانش باید صهیونیستها را سر جایشان نشاند
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 5
    الهی فدای تحلیلای خوشگلت بشه عمو
    • US ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      5 0
      آمین
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 2
    شهید موسوی وقتی ترور شد که سلیمانی ترور شد. سرداران سپاه و ارتش ما همگی بعد از شهادت سلیمانی ترور شدن و در واقع ماست‌های متحرک هستند تا زمانی ک انتقام سلیمانی گرفته بشه
  • مهران US ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    با سلام من حاضرم در گرفتن انتقام این شهید به هر شکل و به هر طریقی مشارکت کنم.
  • مهران IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    با سلام من حاضرم در گرفتن انتقام این شهید به هر شکل و به هر طریقی مشارکت کنم.
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 1
    سلام اندیشه دفاعی در کنار رفتار دور اندیشی انتقام سهمگین خواهد بود: ۱-ایران اسلامی هر ثانیه ای که می گذرد انتقام بزرگ با پشتیبانی و تقویت مقاومت می گیرد۲- تقویت جو ضد صهیونیستی در افکار امریکا یک انتقام قابل تحسین است۳-دور شدن افکار مردم فرانسه و انگلیس و اروپا یک انتقام حساب شده است۴- فروریختن فلسفه در آورده هولاکاست توسط صهیونیستها یک انتقام هشیارانه است۵- ایحاد بستر آرامش و پر نشاط برای حضور در انتخابات ۱۱ اسفند یک اقدام عالی برای انتقام از دشمن است۶- فروریختن عظمت امریکا در جهان یک انتقام یاد آور است۷- تقویت مقاومت فلسطین برای پیروزی یک انتقام قابل بیان است۸- تقویت فرهنگ مقاومت در میان دوستدارن مقاومت در جهان یک انتقام از دشمنان مقاومت است۹- بالا بردن فرهنگ و آموزش مدیریت جهانی میان نسل نوجوان و جوان ایرانی یک انتقام پیشگیرانه است۱۰- تقویت و توسعه اقتصادی با کشورهای دخیل در مقاومت یک اقدام لازم برای انتقام از دشمن است۱۱- پشتیبانی از دولت برای شفاف سازی و گسترش دولت الکترونیک رفتاری دیگر برای انتقام از دشمن است ۱۲- تقویت و توسعه فرهنگ مهدویت در سطح کشوری و جهانی کنار مقاومت جلب رضایت امام زنده و عدالت گستر جهان امام مهدی عج الله الفرجه است انشالله و توکل الله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس