تظاهرات در پاریس علیه مواضع ضد فلسطینی ماکرون

به رغم ادامه فشارها به حامیان فلسطین در غرب، فرانسوی‌ها روز شنبه در پاریس تجمع اعتراضی ترتیب داده و آتش‌بس فوری جنگ اسرائیل علیه غزه را خواستار شدند.

به گزارش مشرق، «دولت فرانسه همدست جنایات اسرائیل علیه غزه است»؛ این شعاری است که فرانسوی‌های حامی فلسطین در هشتاد و پنجمین روز جنگ غزه، در نزدیکی ایستگاه متروی «چاتلت» پاریس فریاد زدند و خواستار آتش بس فوری این جنگ شدند.

تظاهرات در پاریس در شرایطی انجام شده که طبق آخرین خبرها، در نتیجه حملات اسرائیل علیه نوار محاصره شده غزه بیش از ۲۱ هزار نفر شامل کودکان و زنان شهید شده‌اند.

معترضان فرانسوی بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «به این نسل کشی پایان دهید». آنها ضمن اهتزاز پرچم فلسطین شعار می‌دادند که «دولت فرانسه در جنایات اسرائیل علیه غزه، همدست است».

حمایت فرانسوی‌ها از فلسطین در شرایطی انجام شده که امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه پس از عملیات طوفان الاقصی برای حمایت از اسرائیل به تل‌آویو رفت و دولت فرانسه هم برگزاری هرگونه تجمع حمایتی از فلسطین را ممنوع کرد.

تظاهرات در پاریس علیه مواضع ضد فلسطینی ماکرون

معترضان فرانسوی در تجمع پاریس با نقاشی کردن انگشتان دست‌ها به رنگ پرچم فلسطین (سبز، قرمز و سیاه)، حمایتشان را از غزه اعلام کردند.

«دورادو جادیبا» یکی از هنرمندان حاضر در این تجمع، با یادآوری مواضع ماکرون علیه روسیه در جنگ اوکراین، «دو رویی و نفاق» دولت فرانسه درباره غزه را محکوم کرد.

تظاهرات در پاریس علیه مواضع ضد فلسطینی ماکرون

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس