النخاله: بدون توقف جنگ علیه غزه، تبادل اسیران در کار نخواهد بود

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اظهاراتی گفت که بدون توقف کامل تجاوزها در غزه، هیچ گونه توافقی برای تبادل اسرا و یا امور دیگر در کار نخواهد بود.

به گزارش مشرق، «زیاد النخاله» افزود: اگر تجاوزها متوقف نشود و نیروهای صهیونیستی به‌طور کامل از نوار غزه خارج نشوند، هیچ گونه توافقی میان ما و دشمن درباره تبادل اسرا و یا امور دیگر وجود نخواهد داشت و اظهارات در این خصوص فاقد هرگونه ارزش است.

پیش از این منابع خبری گزارش دادند، مقامات رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا با دادن امتیازاتی، به توافق جدیدی برای مبادله اسرا دست پیدا کنند.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، این رژیم در حال بررسی آزادی اسرای فلسطینی محکوم به قتل صهیونیست‌ها در توافق بعدی مبادله اسرا است.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام امنیتی مصری مدعی شد که رژیم صهیونیستی و حماس آماده آتش بس هستند و اختلافات باقی مانده بر سر جزئیات است.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی پیش تر گزارش داده بودند، در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر توافق جدید برای تبادل اسرا اختلاف نظر وجود دارد.

بر اساس گزارشی تازه، شورای جنگ رژیم صهیونیستی به رئیس سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) اجازه داد تا طرح قطر برای آتش بس در غزه را پیگیری کند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، شورای جنگ رژیم صهیونیستی موافقت کرد تا «دیوید بارنی» رئیس موساد به مذاکره با مقامات قطری برای آتش بس در غزه و زمینه سازی برای تبادل اسرا ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، شورای جنگ رژیم صهیونیستی قرار است امروز یکشنبه، جزئیات طرح آتش بس پیشنهادی قطر برای تبادل اسرا را بررسی کند.

پیشتر، این رسانه صهیونیستی از بررسی طرحی خبر داده بود که براساس آن ، ۴۰ تا ۵۰ اسیر صهیونیست آزاد و آتش بس موقت چندهفته ای در غزه برقرار می شود.

این در حالی است که حماس بارها تاکید کرده که بدون توقف جنگ، تبادل اسرا در کار نیست و توضیح داده که آن را به تمام میانجی‌های بین‌المللی در زمینه تبادل اسرا و آتش‌بس اطلاع داده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    7 0
    نخاله اینو قبل از جنگ فکر میکردی نه اینکه بعد کشته شدن ۲۲۰۰۰ نفر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس