محاصره 2 بیمارستان در کرانه باختری؛ اشغالگران وارد اردوگاه نورشمس شدند

نظامیان اسرائیلی با یورش شبانه به اردوگاه نورشمس در شمال غرب کرانه باختری، با ایجاد شرایط شبه جنگی، دو بیمارستان را به محاصره در آوردند.

به گزارش مشرق، شهر «طولکرم» و اردوگاه «نورشمس» در کرانه باختری در ساعات نیمه شب گذشته و بامداد امروز شاهد یورش گسترده نظامیان اشغالگر اسرائیلی و تیراندازی و انفجارهای شدید بود.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، نظامیان اسرائیلی با خودروهای نظامی و بولدزر و تک تیرانداز و پهپاد وارد شهر طولکرم شدند و با عبور از خیابان‌های اصلی خود را به اردوگاه «نورشمس» رساندند.

به گفته اهالی که با صدای بمب‌های صوتی و تیراندازی از خواب برخاسته بودند، صهیونیست‌ها اردوگاه را محاصره کرده و تک تیراندازن نیز بالای پشت بام خانه‌ها مستقر شدند تا چند جوان اهل اردوگاه را بازداشت کنند.

نظامیان با شکستن درب تعدادی از خانه‌ها در میان وحشت زنان و کودکان وارد شده و اقدام به بازجویی ساکنین شدند. خودروها و بولدزرهای ارتش اسرائیل نیز در اطراف دو بیمارستان «الاسراء» و «شهید ثابت» در شهر طولکرم مستقر شده و تمامی ورود و خروج‌ها داخل بیمارستان‌ها را بررسی می‌کردند.

در اردوگاه آوارگان نورشمس نیز نظامیان اسرائیل به سوی اهالی در اطراف میدان «العلیمی» آتش گشودند و صدای انفجار و تیراندازی فضای اردوگاه را احاطه کرد.

همزمان اشغالگران اسرائیلی وارد روستای «یعبد»، «زبوبا» و «الجمله» در استان جنین شده و در ورودی روستای «کفیرت» در جنوب این استان، ایستگاه بازرسی دایر کردند.

در این حملات دهها فلسطینی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

پیش از این نیز نظامیان صهیونیست با خودروهای زرهی و پهپاد روز جمعه وارد اردوگاه الفارعه در کرانه باختری شدند و جوانان اردوگاه نیز با سلاح گرم به مقابله برخاستند.

شهرها و روستاها و اردوگاههای کرانه باختری به خصوص در بخش شمالی از ابتدای آغاز عملیات طوفان الاقصی، صحنه مبارزات جوانان فلسطینی است؛ به طوریکه طی ۸۴ روز گذشته ۳۱۵ نفر به شهادت رسیده‌اند و ۴۸۲۰ نفر نیز به اسارت اشغالگران در آمده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • راجی از سه راه جوبشور IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    جنون از حد گذشته مشتی وحوش دو پا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس