شمارش معکوس برای توقف جنگ غزه آغاز شده است

کارشناس حوزه نظامی با اشاره به شدت گرفتن اختلافات داخلی در میان سران رژیم صهیونیستی از آغاز شمارش معکوس برای توقف جنگ در نوار غزه خبر داد.

به گزارش مشرق، سرلشکر «فایز الدویری» کارشناس حوزه نظامی تاکید کرد که صحنه‌های نبردی که نیروهای قسام با عناصر رژیم صهیونیستی در نوار غزه منتشر کرده اند خیره کننده و حیرت آور است.

در کلیپی که نیروهای قسام روز گذشته در خصوص نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی در شهر خان یونس منتشر کرده، یکی از رزمندگان فلسطینی از زیر زمین در چند متری یک تانک مرکاوا بیرون آمده و بعد از کار گذاشتن یک بمب بر روی این تانک قبل از انفجار آن به زیر زمین برمی گردد.

در کلیپ دیگری مشخص می‌شود که سه بولدوزر نظامی که برای بیرون کشیدن یک بولدوزر منهدم شده از میدان نبرد وارد این منطقه شده اند یکی پس از دیگری هدف قرار می‌گیرند.

الدویری در این خصوص تصریح کرد: برجای ماندن این میزان از خسارت‌ها و تلفات باعث افزایش اختلافات در کابینه نتانیاهو میان وی و فرماندهان ارتش و رییس موساد می‌شود چرا که آن‌ها خواهان تعیین اهداف قابل تحقق در غزه هستند اما نتانیاهو به دنبال اهداف سیاسی در این باریکه بدون در نظر گرفتن توان ارتش است.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در اشغال نوار غزه که مساحت آن تنها ۳۶۲ کیلومتر مربع بوده بعد از نزدیک به سه ماه عاجز مانده است. من معتقدم که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی طی روزهای آتی به دلیل اختلافات گفته شده از هم می پاشد و شمارش معکوس توقف جنگ در نوار غزه آغاز شده است.

الدویری روز گذشته نیز تاکید کرده بود: امروزه شاهد تعدد تصاویر و کلیپ‌های مربوط به تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی هستیم که از سوی نیروهای مقاومت هدف قرار گرفته اند. تصاویری که شبکه الجزیره از درگیری‌های نیروهای گردان‌های قسام با عناصر اشغالگر رژیم صهیونیستی منتشر کرده شبیه فیلم‌های علمی تخیلی بود.

وی با اشاره به این درگیری‌ها گفت: درسی که عملیات طوفان الاقصی داد الهام بخش بسیاری از ارتش‌های جهان خواهد بود و برخی از این ارتش‌ها عملاً شروع به استفاده از این درس کرده اند. ارتش کره جنوبی دستور شبیه سازی تحولات عملیات طوفان الاقصی را داده چرا که نگران وقوع این عملیات از سوی کره شمالی است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    2 1
    خدا نکنه
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      1 0
      صهیونیستها همون بیست هزارنفری رو که به شیطان(لعنت الله علیه) وعده داده بودند کشت
    • اصلاحیه IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      0 0
      صهیونیستها همون بیست هزارنفری رو که به شیطان(لعنت الله علیه) وعده داده بودندو اول جنگ اعلام کردن، کشتن
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    2 2
    خب الان برای مردم اسرائیل درس عبرتی شده که دیگه توی ملک و سرزمین مردم خونه نسازن
  • حسین IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 1
    کارشناس نظامی تهران؟
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    5 1
    ارتش اسرائیل الان میگه بدبخت شدیم الان سه تا بلدزرمو زدن فقط 997تا دیگه دارم،برین سریع آتش بس کنیم،
  • یزدان IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    2 2
    این جنگ حالا حالا ادامه داره تازه شروع شده تازه اسراییل گرم کرده
  • US ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 8
    وظیفه تک تک شما اسلامگرایان طرفدار سازمان تروریستی حماس،جانفشانی در راه فلسطین است،در نبود جنگجویان حماس به جبهه‌های جنگ نوار غزه بپیوندید و به عنوان مدافعان حماس بجنگید و شربت شهادت را نوش جان کنید و به درررک واصل شوید
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      4 1
      ببند بابا تو هم که حرفای اربابتو تکرار میکنی شاید به نظر اربابت،حماس تروریسته،ولی خانه حماس در دل مردمان فلسطینه همون کسایی که با تجهیزات کم،مقابل غول بی شاخ و دم اسرائیل ایستادن
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      3 0
      چرا اینقدر ترسیدی؟ حماس یک تفکره با از بین رفتن اعضایش نابود نمیشه ، نگران شهادت ما هم نباش این سعادتیه که نصیب هر کسی نمی شه ما که از خدامونه ولی الحق والانصاف جای ظالم و مظلوم را عوض نکن، ضمنا احتمالا هورمون آدرنالین در مغزت زیادی داره ترشح می شه به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کن
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      2 0
      غلط زیادی نکن
  • BG ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    3 1
    یک ضرب المثل است می گوید آمدن با خودت است اما رفتنت دست خودت نیست حماس با پا خودش طوفان به پا کرده خدا ایران را عاقبت به خیر کند
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      3 0
      این همه ترس و دلهره از مرگ را درک نمی کنم ، مگر قراره عمر نوح داشته باشیم ؟ دنیا محل امتحان و آزمایشه تا خداوند بابت بهترین کارمان( نه بیشترین کارمان) جایگاهمان را در آخرت معین کنه، حتی اگه به حساب و کتاب آخرت ایمان نداری کمک به مظلوم و کشته شدن در این راه یک کار اخلاقی ست
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    4 0
    هنوز اول جنگه ، تا همه صهیون های غاصب را نکشیم خبری از آتش بس نخواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس