آشوب سال نو در فرانسه؛ بازداشت ۳۸۰ نفر و سوختن ۷۵۰ خودرو

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که در ناآرامی‌های شب سال نو میلادی، ۳۸۰ نفر بازداشت شده و ۴۰ مأمور پلیس نیز زخمی شدند.

به گزارش مشرق، همزمان با برگزاری جشن‌ها و مراسم‌هایی به مناسبت سال نو میلادی در فرانسه، رسانه‌های این کشور از بازداشت تعداد زیادی از مردم و تخریب اموال عمومی خبر دادند.

طبق گزارش‌ها، تعداد زیادی از آشوبگران از تجمع گسترده مردم فرانسه در خیابان‌های شهرهای مختلف برای جشن گرفتن سال نو میلادی در نیمه شب استفاده کرده و به اموال عمومی آسیب رساندند.

«ژرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه گفت که نیروهای امنیتی در این ناآرامی‌ها ۳۸۰ آشوبگر را بازداشت کردند و در این حوادث حدود ۷۵۰ خودرو نیز کاملا به آتش کشیده شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دارمانین اما مدعی شد که آمار بازداشت اخلالگران و همچنین خودروهای سوخته و اموال عمومی آسیب دیده، ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین افزود که در جریان درگیری نیروهای امنیتی با برهم‌زنندگان نظم عمومی در جشن سال نو میلادی، حداقل ۴۰ مأمور پلیس دچار آسیب‌دیدگی شدند که این نیز نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

روز جمعه بود که وزارت کشور فرانسه خبر داد که بیش از ۹۰ هزار نیروی امنیتی، پلیس و مأمور ژاندارمری را برای حفظ امنیت جشن‌های سال نو میلادی و جلوگیری از هرگونه عملیات تروریستی در سراسر این کشور مستقر می‌کند.

طبق این گزارش، از آلمان نیز خبر می‌رسد که شب سال نو میلادی آشوبناکی سپری شده و علاوه بر بازداشت ۲۵۰ آلمانی به دلیل آسیب زدن به اموال عمومی و آشوب، حداقل ۱۵ نیروی امنیتی نیزم جروح شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    1 0
    تا دیروز که اسیب به اموال جرم نبود این قانون هم تغییر کرد اینا مارو رسما گاگول فرض کردن تکلیف مارو روشن کنید تو کشور خودتون اسیب به اموال جرمه ولی کشور های دیگه خیر
  • BE ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    2 0
    فرانسه خخخخ یک‌مشت عقده ای و روانی که افتخارشون اختراع خوردن تف دهنه همدیگس اسمسم گذاشتن بوسه فرانسوی خخخخخخخخخخخم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس