پیش‌بینی لاپید درباره سقوط کابینه نتانیاهو در سال ۲۰۲۴

رهبر مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفت که انتخابات پارلمانی ۲۰۲۴، ‌منجر به تغییر کابینه کنونی این رژیم خواهد شد که ریاست آن را بنیامین نتانیاهو برعهده دارد.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، طی پیامی در ایکس(توئیتر سابق) نوشت: بعد از انتخابات، (رژیم) اسرائیل، سال ۲۰۲۵ را با کابینه ای متفاوت شروع می کند.

وی، کابینه بعدی رژیم صهیونیستی را "کابینه ای تاثیرگذار" دانست که اولویت های این رژیم را تغییر خواهد داد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در این پیام، این اظهارات را بخشی از سخنرانی خود در کنفرانس آینده‌سنجی "کالکالیست" اعلام کرد.

نتایج یک نظرسنجی جدید منتشر شده توسط کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز نشان داد که در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، حزب «اتحاد» به رهبری «بنی گانتس» با کسب ۳۷ کرسی از حزب «لیکود» به رهبری «بنیامین نتانیاهو»، با ۱۸ کرسی پیشی خواهد گرفت.

نظرسنجی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین نشان می دهد که در صورت برگزاری انتخابات در ایام انجام این نظرسنجی، ائتلاف حاکم به رهبری نتانیاهو فقط خواهد توانست ۴۴ کرسی از کرسی های کنست را کسب کند، اما ائتلاف مخالفان حتی بدون حزب حدش-تعال، خواهد توانست ۷۱ کرسی را به خود اختصاص دهد.

عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین که کارشناسان از آن به عنوان یک شکست راهبردی و ترمیم ناپذیر یاد می کنند، حیات سیاسی نتانیاهو را دچار بحران کرد و پایان جنگ غزه را می توان پایان حیات سیاسی وی ارزیابی کرد.

رهبر ائتلاف مخالفان در کنست، در حالی از برگزاری انتخابات زودهنگام در سال ۲۰۲۴ سخن به میان آورده است که تنها یکسال از عمر کابینه فعلی گذشته است.

رژیم صهیونیستی در پنج سال گذشته، پنج کابینه را تجربه کرده است که حاکی از نبود ثبات سیاسی در این رژیم است. علاوه بر این، سراسر سرزمین های اشغالی در یکسال گذشته، شاهد ناآرامی های گسترده اجتماعی بود.

بسیاری از کارشناسان، رژیم صهیونیستی را بیش از هر زمان دیگری در مقابل تکانه های سیاسی و امنیتی آسیب پذیر می دانند و کوچکترین بحرانی می تواند به سرعت این رژیم را در معرض فروپاشی کامل قرار دهد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس