کد خبر 1559560
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
‌‌

از نکات مهمی که در این دیدار مورد توجه و تحلیل کاربران قرار گرفته، اشاره به استفاده ابزاری از زنان در تمدن غربی است.

سرویس سیاست مشرق- روز چهارشنبه، ششم دی، جمعی از اقشار مختلف بانوان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار تصاویری از این دیدار منتشر شد که روایت نصب شده بالای سر رهبری مورد توجه قرار گرفت. در این تصویر روایت «زن بوی خوش گل است و نه کارگر» نصب شده بود.

وزارت زنان از دید آقا+ عکس

اشاره به این روایت مربوط می‌شود به دیدار رهبر انقلاب با جمعی از بانوان در سال ۱۴۰۱. ایشان گفته بودند: «من با توجّه به مجموعه‌ی معارفی که در آیات و روایات و مانند این‌ها هست در ذهن خودم این‌جور تصویر می‌کنم که زن، هوایی است که فضای خانواده را انباشته؛ یعنی همچنان که شما در فضا تنفّس می‌کنید، اگر هوا نباشد، تنفّس ممکن نیست، زن این جوری است؛ زنِ خانواده به منزله‌ی تنفّس در این فضا است. اینکه در روایت هست: اَلمَراَةُ رَیحانَةٌ وَ لَیسَت بِقَهرَمانَة،(۱۳) مال اینجا است، مال خانواده است. «ریحانه» یعنی گل، یعنی عطر، بوی خوش؛ همان هوایی که فضا را پُر میکند. «قهرمان» در زبان عربی ــ در «لَیسَت بِقَهرَمَانَة» ــ با قهرمان در زبان فارسی فرق دارد. «قهرمان» یعنی کارگزار، کارگر یا مثلاً فرض کنید سرکارگر؛ زن یک «قهرمانة» نیست.

در این دیدار جمعی از زنان و دختران فرهیخته هم سخنرانی کردند که مهم‌ترین آن‌ها زینا ابراهیم، همسر شیخ ابراهیم زکزاکی بود. همچنین جمعی از کارگردانان و نویسندگان، کارشناسان مطالعات زنان و اقتصاد، ورزشکاران، اساتید دانشگاه، دانش‌آموزان استعدادهای درخشان نیز سخنرانی کردند.

در این مراسم، جمعی از دختران نوجوان نیز سرودی از زبان مادران شهدا در وصف فرزندان شهیدشان زمزمه کردند. البُحَیصی در سخنانش با سلام و درود به مردم ایران و رهبر انقلاب از مقاومت مردم فلسطین گفت و تأکید کرد که «شما ملت ایران تنها ملتی هستید که پای موضوع فلسطین و مسجدالاقصی ایستادید و به خاطر این حمایت تحت شدیدترین تحریم‌ها و فشارها قرار گرفتید.»

در جریان دیدار جمعی از زنان و دختران با رهبر انقلاب، پیام تصویری خانم اِسراء البُحَیصی خبرنگار شبکه العالم از میان ویرانه‌های شهر غزه در حسینیه امام خمینی پخش شد.

رهبر انقلاب در این دیدار نکات مهمی را درباره زنان و رویکرد جمهوری اسلامی و تمدن غربی در قبال حضور زن در جامعه تشریح کردند. ایشان فرمودند: «رویکرد تمدن غربی در مبحث بسیار مهم و حیاتی زن در دو عامل سودجویی و لذت‌جویی خلاصه می‌شود. اسلام منطق محکم و قوی و پشتوانه عقلانی در همه بخش‌های مربوط به زن دارد. اسلام منطق محکم و قوی و پشتوانه عقلانی در همه بخش‌های مربوط به زن دارد.»

ایشان درباره رویکرد غربی‌ها در قبال چالش‌های فرهنگی افزودند «بسیاری از سؤالات در این زمینه‌ها را فرهنگ غربی، نظام غربی و نظام تمدّنی جلو نمی‌آید که بحث بکند. مسأله را با جنجال و هوچی‌بازی و استفاده از هنر و سینما و زور و فضای مجازی و اینها پیش میبرد. بحث حاضر نیست بکند، جواب حاضر نیست به سؤال‌ها بدهد. علت هم این است که غرب هیچ منطقی ندارد.»

رهبر انقلاب درباره انتخابات پیش رو نیز خاطرنشان کردند که مهم‌ترین نقش بانوان در قضیه انتخابات، وادار کردن همسر و فرزندان به تحقیق درست و فعال بودن در زمینه انتخابات است.

جالب‌ترین موضوع این دیدار تکبیر زنان درباره یکی از نکات رهبری بود. ایشان فرمودند: «مردان و زنان باید در خانه با یکدیگر تفاهم داشته باشند، کار کردن در خانه مطلقاً وظیفه زنان نیست» بانوان حاضر در حسینیه نیز در واکنش به این نکته، تکبیر گفتند که مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

دیگر تصویری که وایرال شده حضور جمعی از بانوان با لباس‌های محلی و رنگارنگ در این دیدار بود.

وزارت زنان از دید آقا+ عکس

از نکات مهمی که در این دیدار مورد توجه و تحلیل کاربران قرار گرفته، اشاره به استفاده ابزاری از زنان در تمدن غربی است. کاربران با اشاره به «زنان ویترینی» در غرب و استفاده تبلیغاتی از زنان در عرصه‌های مختلف هنری، سیاسی و فرهنگی، این گفته‌ها را تحلیل کردند.

علاوه بر این سال گذشته در جریان اغتشاشات، رفتاری با عنوان «آغوش رایگان» که ریشه‌ آن از کشورهای غربی آغاز شده بود، توسط برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی در خیابان‌های ایران اجرا می‌شد. در این پرفورمنس، دختر یا پسری که این چالش را ایجاد کرده بود، در پیاده‌رو ایستاده و رهگذران، اعم از مَحرم و نامحرم را به آغوش رایگان، آنهم به بهانه تزریق آرامش روحی، دعوت می‌کرد. این چالش زمانی مورد توجه قرار می‌گرفت که یک زن و مرد نامحرم به این بهانه همدیگر را به آغوش می‌کشیدند. کاربران با اشاره به این چالش ناموفق که مدت زمان محدودی در ایران اجرا شد، متذکر شدند که این نیز از نمونه‌های استفاده ابزاری و تبلیغاتی از زنان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    64 19
    فرمایشات رهبر انقلاب اگر از همه جهات دیده و شنیده شود خیلی هم خوب و گره گشا است ولی متاسفانه تا این لحظه که رسانه های متعددی را دیدم تقریباً اکثر آنها آن قسمتی که مربوط به وظیفه نبودن کار کردن زنان در خانه را چندین برابر بقیه فرمایشات ایشون بزرگنمایی و بازنشر کرده اند گویی جریانی با افکار آلوده فمینیستی دنبال تحریف بیانات رهبری به نفع خودش است
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    41 6
    زنی که به لطف پروردگار سرشار از لطافت است در فضای وزارت و سیاست به هم میریزد پس به قول آقا شایسته سالاری که گاهی برخی زنان توانایی آن را ممکن است داشته باشند . درباره وظایف خانه هم تفاهم اولیه بین خیلی از زن و شوهرها قبول لطف خانمها در این مساله و ادامه این تعهد و تفاهم است
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    43 4
    زن موجود بسیار عجیبی است. در هر لحظه می تواند به هر شکلی دربیاید
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 18
      زن بازتاب رفتار و عملکرد مرد است هر چه کاشت کنید همان درو می کنید
  • تک سوتر DE ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    73 27
    حضرت آقا صحبت از شنیع بودن جنسیت گرایی و زن محوری زدند و تاکید بر شایسته سالاری بدور از جنسیت زدند ولی شما صحبت های ولی مسلمین رو برعکس مطرح می کنید. چقدر جوان متدین که با خواندن این تیترها از نطام دل نکند. پس ۳۰ سال گذشته که صحبت از خونه نشین بودن زن می گردید و کلی آیه و روایت در تاییدش می‌آوردید چی بود؟ از ارزش های شما بیزارم
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      3 19
      حرف مفت نزن بعدش تو این ۴۰ سال تو ایران وزیر زن هم داشتیم
    • کاوه US ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      2 17
      حرف مفت نیست. متحجرین همیشه در کمین هستند که خواسته های خود را به جای اهداف انقلاب جا بزنند. امام خمینی در مورد متحجرین بارها هشدار داده بود. با خودتان روراست باشید و بگویید که برخی از سخنان درخشان رهبر انقلاب باب طبعتان نبوده. بعد بروید و نشانه های تحجر را در خودتان کشف کنید. از همین حالا شروع کنید.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    23 0
    کاملا درسته ، وظیفه زنها اینه که برن ورزشگاه آزادی و بالا و پایین بپرند و مردها در خانه بنشینند و خانه داری کنند ؛))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس