قدردانی حماس از پیوستن لیبی به شکایت از رژیم صهیونیستی

حماس با استقبال از اقدام لیبی در پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به خاطر نسل‌کشی علیه ملت فلسطین، از سایر کشورها خواست تا آنها هم اقدام مشابهی انجام دهند.

به گزارش مشرق، جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای از اقدام لیبی در پیوستن به پرونده شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل تجاوزات و جنگ نسل کشی این رژیم علیه مردم فلسطین قدردانی کرد.

حماس با استقبال از این اقدام لیبی تاکید کرد که پیوستن لیبی به پرونده شکایت از رژیم اشغالگر تاییدی بر موضع واقعی ملت برادر لیبی در قبال مردم فلسطین است که در معرض وحشتناک‌ترین قتل عام‌ها توسط ماشین کشتار اسرائیل قرار گرفته‌اند.

این جنبش از همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای منزوی کردن رژیم سرکش و جنایتکار صهیونیستی تلاش کنند و این رژیم را برای توقف جنایات آن علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالمندان در نوار غزه و سراسر اراضی فلسطین تحت فشار قرار دهند و از همه راه‌های ممکن برای محاکمه رژیم اشغالگر و تحویل دادن سران تروریست آن به دادگاه لاهه به عنوان جنایتکار جنگی، حمایت کنند.

این بیانیه حماس بعد از آن صادر شد که دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه اعلام کرد که لیبی هم در نامه‌ای خواستار پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه شده است.

شب گذشته دادگاه لاهه با اعلام پیوستن لیبی به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم اشغالگر تاکید کرد: این اقدام به معنی آن است که لیبی معتقد است که اقدامات اسرائیل ماهیتی نسل‌کشانه دارند و با هدف نابودی فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس