تلفات صهیونیست‌ها در غزه و تشدید اختلافات در کابینه

اطلاعات میدانی نشان می‌دهد نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه روزانه متحمل تلفات سنگینی می‌شود که باعث گسترش اختلافات در کابینه جنگی رژیم صهیونیستی شده است. 

به گزارش مشرق، عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه با سرعت کم و سنگین ادامه دارد و شواهد نشان می‌دهد که انتقال از مرحله دوم جنگ به مرحله سوم که طبق ادعاهای صهیونیست‌ها، عملیات‌های نظامی در این مرحله با شدت کمتر و البته دقیق‌تر خواهد بود، بسیار سخت و حتی غیرممکن است.

تلفات سنگین ارتش صهیونیستی در محورهای مختلف غزه

ارتش اسراییل بارها درباره سیطره بر بیت حانون و سپس شهر غزه و مناطق الشجاعیه و جبالیا و … صحبت کرده، اما تحولات میدانی روزانه دروغ بودن ادعاهای صهیونیست‌ها را ثابت می‌کند؛ حتی یک روز هم نبوده که نظامیان اشغالگر در این مناطق غزه مورد حمله رزمندگان فلسطینی قرار نگیرند. همچنین تانک‌های ارتش صهیونیستی در همه محورهای درگیری در معرض حملات مقاومت قرار می‌گیرند. تله‌های انفجاری و کمین‌هایی که نیروهای مقاومت برای نظامیان دشمن در مناطق مختلف غزه ایجاد می‌کنند، به شدت افزایش یافته و پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی را گرفتار می‌کند و آنها مجبورند از خانه‌ای به خانه دیگر و از خیابانی به خیابان دیگر فرار کنند.

اکثر این عملیات‌ها در محورهای جحرالدیک و محله‌های شهر غزه و جبالیا و بیت لاهیا انجام می‌شود که مراکز ثقل مقاومت هستند. بنابراین دشمن صهیونیستی اگر به دنبال ضربه زدن به نیروهای مقاومت باشد و بخواهد امنیت نیروهای خود را تامین کند، باید بر این مناطق مسلط شود. اما ادعاهای مقامات رسمی صهیونیست با واقعیت‌های میدانی و عملیات‌هایی که مقاومت انجام می‌دهد کاملاً مغایر است و خودِ نظامیان و ژنرال‌های ارتش صهیونیستی این ادعاها را تکذیب می‌کنند.

افشای دروغ بودن ادعاهای ارتش صهیونیستی درباره دستاوردهای میدانی

در همین زمینه «اسحاق برک» ژنرال ذخیره ارتش صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه عبری هاآرتص اعلام کرد: اطلاعاتی که از افسران و نظامیان حاضر در نوار غزه به دست آورده‌ایم نشان می‌دهد سخنگوی ارتش و تحلیلگران نظامی در شبکه های تلویزیونی اطلاعات نادرستی در مورد هزاران کشته در صفوف حماس و نبردهای رو در رو بین نیروهای ما و آنها (مقاومت) ارائه می دهند. درواقع جنگ رودر رو با نیروهای حماس خیلی کم اتفاق می‌افتد و بیشتر نظامیان اسراییلی با بمب‌های انفجاری و موشک‌های ضد تانک فلسطینی‌ها کشته می‌شوند.

این ژنرال صهیونیست گفت: علاوه بر آن تعداد «کشته شدگان» از حماس توسط نیروهای اسراییلی بسیار کمتر از چیزی است که ارتش ادعا می‌کند. بر این اساس روشن است که سخنگو و مقامات ارشد ارتش در تلاشند تا قبل از فاش شدن تصویر واقعی میدان، یک تصویر پیروزی برای خود ارائه دهند که این بسیار آسیب‌زاست. افسرانی که در غزه می‌جنگند می‌گویند که تخریب تونل‌های حماس سال‌های بسیار طولانی زمان می‌خواهد و ما مجبوریم بهای زیادی بپردازیم و تلفات انسانی زیادی متحمل شویم. علاوه بر آن حتی تخریب این تونل‌ها هم نمی‌تواند مانع از بازسازی حماس شود.

با وجود اینکه بسیاری از خبرنگاران و ناظران معتقدند که رژیم صهیونیستی آمار و ارقام واقعی تلفات ارتش خود در جنگ را پنهان می‌کند و سانسور نظامی شدیدی بر رسانه‌های عبری وجود دارد، اما همین که ارتش اسراییل مجبور است به کشته شدن عناصر و افسران ارشد خود در درگیری با نیروهای مقاومت اعتراف کند نشان می‌دهد که جنگ برای صهیونیست‌ها با رزمندگان مقاومت تا چه اندازه دشوار است.

در همین زمینه شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت ۹ نظامی خود در نبردهای غزه و مرز لبنان خبر داد و پیش از آن هم اعتراف کرده بود که تنها در ۲۴ ساعت ۴۳ نظامی و افسر آن به شدت مجروح شده‌اند. درحال حاضر درگیری‌ها در ۳ محور غزه با شدت ادامه دارد که شامل شمال غزه و محله‌های شهر غزه و جحرالدیک در جنوب شرقی غزه می‌شود. گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس در این راستا از چندین عملیات جدید خود خبر داده و اعلام کرد که رزمندگان آن موفق شده‌اند ۸ تن از نظامیان صهیونیست را در شرق اردوگاه البریج در مرکز غزه در کمین خود گرفتار کنند که طی آن همه این نظامیان کشته یا زخمی شدند.

همچنین سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز از انجام عملیات مشترک با القسام خبر داد که طی آن مبارزان مقاومت موفق شدند یک گروه پیاده نظام ارتش صهیونیستی را در یکی از منازل منطقه جبالیا در شمال غزه محاصره کرده و آنها را بکشند یا زخمی کنند. سرایا القدس همچنین از ادامه حملات موشکی خود به عسقلان و سدیروت و شهرک‌های اطراف غزه خبر داد.

تشدید اختلافات در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

ازسوی دیگر درحالی که ارتش صهیونیستی نیروهای تیپ ۳۶ خود را به سمت یک محور هجومی جدید در اردوگاه البریج در مرکز غزه حرکت می‌دهد، داده‌های میدانی از شمال غزه حاکی از آن است که شمار زیادی از خودروهای نظامی ارتش اشغالگر درحال عقب‌نشینی از چندین منطقه هستند که به نظر می‌رسد در چارچوب انتقال آرام به مرحله سوم عملیات نظامی در غزه باشد و بر اساس آن قرار است استقرار نظامیان صهیونیست به کمربند مرزی نوار غزه محدود شود.

در این راستا شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ارتش اسراییل بعد از اینکه به این نتیجه رسید حماس در آینده نزدیک با عملیات نظامی زمینی از بین نخواهد رفت، تصمیم به تغییر استراتژی نظامی خود در نوار غزه گرفته است.

هم‌زمان با آن شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم اشغالگر نیز گزارش دادکه در کابینه جنگ اسراییل در مورد ادامه مرحله فعلی جنگ اختلاف نظر وجود دارد.

این وضعیت نابسامان ارتش رژیم صهیونیستی در غزه درحالی است که «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل مدعی شد: جنگ تا چند ماه دیگر ادامه خواهد یافت و ما روش‌های مختلف را در غزه تا زمان نابوی حماس به کار می‌گیریم و همچنین بمباران غزه نیز برای حمایت از نیروی زمینی ارتش در این منطقه ادامه خواهد داشت.

این ادعاهای هالیوی و سایر مقامات ارتش صهیونیستی در شرایطی است که ارتش اسراییل امروز هیچ پاسخی ندارد که به شهرک‌نشینان یا کمیته‌های مربوطه درباره شکست خود در پیش‌بینی عملیات طوفان الاقصی ارائه دهد.

از طرفی، اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که از ابتدای تشکیل این کابینه هرگز نتوانستند موضع واحدی درباره راهبرد نظامی این رژیم در جنگ غزه اتخاذ کنند، بر سر انتقال به مرحله سوم جنگ نیز به شدت با یکدیگر اختلاف دارند.

در همین راستا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم تاکید دارند باید مرحله دوم جنگ تا پایان ماه ژانویه آینده با شدت ادامه یابد. اما در طرف مقابل «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» اعضای ارشد کابینه جنگ صهیونیستی معتقدند که ارتش باید هرچه زودتر وارد مرحله سوم جنگ شود.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: سران سرویس‌های امنیتی اسراییل از نتانیاهو خواستند جلسه ویژه‌ای برگزار کند تا درباره سناریوهای آینده غزه و اینکه چه کسی پس از پایان جنگ بر آن حکومت خواهد کرد، بحث شود اما نتانیاهو نپذیرفت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 2024 IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    حماس تمام غزه را تبدیل به دام بزرگ برای قتل عام سربازان اسرائیل کرده و انها هم احمقانه در این دام افتادند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس