آمریکا از آتش بس دائمی در غزه حمایت نمی کند

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت که آمریکا از آتش بس دائمی در غزه حمایت نمی کند.

به گزارش مشرق، «جان کربی»، از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در سفرش به تل آویو از اسرائیلی‌ها خواسته است تا در عملیات نظامی خود دقیق‌تر عمل کنند تا غیرنظامیان از عواقب بمباران‌های غزه در امان بمانند.

کربی به الجزیره گفت که پرزیدنت بایدن همچنان به راه حل دو کشوری درباره فلسطین معتقد است، اما با توجه به حمله ۷ اکتبر، این موضوع دست نیافتنی شده است.

کربی همچنین تاکید کرد که آمریکا از آتش بس دائمی در غزه حمایت نمی‌کند، بلکه از آتش بس های بشردوستانه بیشتر برای کمک رسانی و نجات گروگان‌ها حمایت می‌کند.

به گفته کربی، آمریکا در تلاش برای دستیابی به یک آتش بس بشردوستانه موقت با هدف کمک رسانی و بیرون کردن گروگان‌ها است.

به ادعای این مقام آمریکایی، آتش بس عمومی و دائمی به حماس اجازه می‌دهد مواضع خود را در نبرد تغییر دهد.

کربی همچنین گفت: «ما از اسرائیل می‌خواهیم هر چه سریع‌تر شدت بمباران‌ها را کاهش دهد، در عین حال ما شروطی را برای مدت زمان جنگ بر اسرائیل تحمیل نمی‌کنیم، اما می‌خواهیم هر چه زودتر به جنگ پایان دهد. اگر حماس سلاح‌های خود را زمین بگذارد و تمام کسانی که مسئول حملات ۷ اکتبر بودند را تحویل دهد، اکنون می‌توان به جنگ پایان داد.»

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا همچنین افزود: «سالیوان به نتانیاهو درباره حمایت واشنگتن در نبرد علیه حماس اطمینان خاطر داده است و ما هر کاری که در توانمان باشد برای نجات گروگان‌های باقی‌مانده انجام خواهیم داد.»

همزمان، «ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های قسام در پیامی تلگرامی اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها در ۷۲ ساعت گذشته ۷۲ خودروی زرهی اشغالگران اسرائیلی را در محورهای مختلف نبرد در نوار غزه به طور کامل یا جزئی منهدم کرده‌اند.

ابوعبیده افزود: مجاهدان قسام همچنین در جریان هدف قرار دادن نیروهای دشمن با راکت‌های ضدزره و ضدنفر و رویارویی با آن‌ها از فاصله صفر و هدف قرار دادن تیم‌های پشتیبانی آنان و عملیات تک‌تیراندازی علیه اشغالگران، ۳۶ نظامی اسرائیلی را به قتل رسانده و ده‌ها نظامی دیگر را نیز کشتند یا زخمی کردند و تجهیزات جنگی بعضی از آن‌ها را نیز به غنیمت گرفتند.

سخنگوی قسام بیان کرد که مجاهدان این گردان‌ها مقرهای فرماندهی دشمن و نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در محورهای مختلف را با گلوله‌های خمپاره و راکت‌های کم برد رجوم درهم کوبیده و حملات موشکی گسترده‌ای هم به شهرهای مختلف اسرائیلی انجام دادند.

ساعاتی پیش از این نیز، مبارزان قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) در محله شیخ رضوان غزه، پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی را که در یکی از خانه‌ها سنگر گرفته بودند با گلوله ضدسنگر «تی بی جی» هدف قرار دادند و با شمار دیگری از نظامیان صهیونیست نیز به صورت تن‌به‌تن درگیر شدند. گردان‌های قسام اعلام کرد که یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در شجاعیه در شرق غزه، ۲ تانک مرکاوای دیگر و ۴ نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال خان‌یونس و ۲ تانک مرکاوای دیگر را در شرق این شهر با راکت «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داده است.

از سوی دیگر گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی و یک بولدوزر «دی ۹» ارتش رژیم صهیونیستی را در جبالیا و بیت لاهیا با گلوله «آر پی جی» هدف قرار داده است.

علاوه بر این تجمع نظامیان صهیونیست و جنگ‌افزارهای آن‌ها در شرق محله زیتون، نتساریم و شرق استان مرکزی غزه نیز از سوی گردان‌های قدس با خمپاره هدف گرفته شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس