کد خبر 1601659
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
مصرف بیش از حد شیرینی چه بلایی سر کودکان می‌آورد؟

شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که گاه و بی‌گاه به مصرف شیرینی‌جات تمایل دارید و بارها تصمیم به ترک این عادت گرفتید اما موفق نشدید.          

به گزارش مشرق،می‌توانید با پنج ترفند ساده، میل به شیرینی‌جات را کاهش دهید:

۱. دوش آب گرم بگیرید :

مطالعات نشان می‌دهد حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه دوش آب گرم یا حمام آب گرم در برخی افراد که هوس قند دارند، باعث فراموشی و تسکین این هوس می‌شود.

۲. آب بنوشید

گاهی اوقات علت میل به شیرینی‌جات، کم‌آبی بدن است. در مواقعی که تمایل به مصرف قند و شیرینی دارید، یک لیوان آب بنوشید تا موقتاً از این حس فاصله بگیرید.

۳. خوب بخوابید

طبق تحقیقات، خواب نامناسب و ناکافی در شب منجر به مصرف قند یا غذاهای ناسالم در روز بعد می‌شود. هم‌چنین مدت زمان خوابیدن با بهبود میزان حساسیت به انسولین و کاهش اشتها و میل به خوردن شیرینی و شوری مرتبط است.

۴. استرس خود را کنترل کنید

برخی افراد در مواقعی که مضطرب هستند، به مصرف شیرینی‌جات روی می‌آورند. سعی کنید با نوشیدن آب، تنفس عمیق و دوری از موقعیت تنش‌زا، بر استرس و اضطراب خود غلبه کنید تا به سمت مصرف شیرینی‌جات نروید.

۵. پیاده‌روی سریع داشته باشید

پیاده‌روی به دو منظور برایتان مفید است؛ اول، سبب هضم وعده‌ غذایی قبلی می‌شود. دوم اینکه ورزش باعث آزاد شدن اندورفین در مغز و ایجاد حس خوب می‌شود که می‌تواند به از بین بردن ولع شیرینی‌جات کمک کند.

منبع:سلامت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس