سی‌بی‌اس: مرحله فعلی جنگ غزه بین ۲ تا ۳ هفته دیگر تکمیل می‌شود

شبکه خبری سی‌بی‌اس بامداد جمعه مدعی شد که مرحله کنونی جنگ غزه بین ۲ تا ۳ هفته آینده تکمیل خواهد شد.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی بامداد جمعه به نقل از مقام‌های دولت «جو بایدن» مدعی شد مرحله فعلی جنگ غزه بین دو تا سه هفته دیگر به اتمام خواهد رسید.

شبکه خبری سی‌بی‌اس به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شده تل‌آویو به واشنگتن اطلاع داده که مرحله حملات شدید و گسترده زمینی اسرائیل در غزه ظرف دو تا سه هفته آینده تکمیل خواهد شد.

یک مقام آمریکایی گفت که تکمیل مرحله فعلی جنگ ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده به معنی پایان عملیات‌های رزمی اسرائیل نخواهد بود.

این مقام آمریکایی مدعی شد که با تکمیل این مرحله، جنگ وارد مرحله دیگری خواهد شد که طی آن از شدت بمباران‌ها کاسته خواهدشد و اسرائیل اقدام به انجام عملیات‌های هدفمندتر خواهد کرد.

گزارش سی‌بی‌اس در ادامه گزارش‌های متعدد رسانه‌های آمریکا از عصر پنجشنبه است که در حال تلاشند بازه زمانی تداوم جنگ در غزه را مشخص کنند.

تقویم زمانی جنگ غزه به ویژه از عصر پنجشنبه بعد از اتمام دیدار «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مقام‌های اسرائیلی در فلسطین اشغالی در کانون توجه رسانه‌های آمریکا قرار گرفته است.

سالیوان روز پنجشنبه برای دیدار با کابینه جنگی نتانیاهو به فلسطین اشغالی سفر کرده بود. پایگاه آکسیوس گزارش داده بود او در دیدار با مقام‌های اسرائیلی خواستار انتقال جنگ به «مرحله خفیف‌تر» ظرف چند هفته آینده شده است.

همزمان، «یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل در اظهاراتی که به نظر می‌رسید برای پاسخ به درخواست آمریکا مطرح می‌شود ضمن اشاره به دشوار بودن جنگ با حماس گفت که این جنگ چند ماه به طول خواهد انجامید.

رژیم اسرائیل هدف عملیات خود در غزه را نابودی حماس اعلام کرده است اما بسیاری از شخصیت‌های غربی و اروپایی در روزهای گذشته تصریح کرده‌اند که حماس یک تفکر است و امکان نابود کردن آن وجود ندارد.

به عنوان مثال جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش در نشستی در بارسلونا گفت که حماس یک تفکر و ایدئولوژی است و امکان از بین بردن آن وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    3 0
    یعنی تا دو سه هفته دیگه نمیذاریم ساختمان سالمی در غزه بمونه .حماس رو بهانه کردن تا نسل کشی کنن و زیر ساخت‌ها رو نابود کنن تا مردم مجبور به مهاجرت به مصر بشن
  • ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 0
    واقعا شرم بر هر مسلمان و شرم بر کشورهای اسلامی با این سران وابسته. ماجرای جنگ شش روزه و شکست اعراب معلوم شد که محصول چه خائنینی در اعراب بود ولی متاسفانه درس نمی گیرند. کی می خواهند بیدار شوند؟ مسلمانان به پاخیزید و ببینید ترجمه آیات قرآن کریم رو که اینهمه هشدار داده است.
    • ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      0 0
      ایران چه کار کرده که کشورهای عربی نکردن؟!
  • ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 0
    زرهای آمریکایی نزدیک انتخابات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس