روایت ریاض از دیدار بن سلمان و بلینکن

خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد ولی‌عهد این کشور در دیدار با وزیر خارجه آمریکا بر لزوم توقف تنش‌ها در اراضی اشغالی و تلاش‌های ریاض برای آرام‌سازی اوضاع در فلسطین اشغالی تاکید کرده است.

به گزارش مشرق، ریاض، ظهر امروز (یکشنبه)، خبر داد «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با یکدیگر در ریاض درباره تنش‌های نظامی جاری در نوار غزه گفت‌وگو کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) خبر داد بن سلمان در این دیدار «بر لزوم تلاش برای بحث‌ و بررسی راه‌های توقف عملیات نظامی» در فلسطین تاکید کرده است.

طبق این گزارش، ولی‌عهد سعودی همچنین تاکید کرده است «پادشاهی [عربستان سعودی] برای آرام‌سازی و متوقف‌ کردن تنش‌ جاری [در اراضی اشغالی فلسطین] و احترام به حقوق بین‌الملل بشردوستانه از جمله رفع محاصره نوار غزه تماس‌ها و اقداماتش را افزایش می‌دهد».

واس همچنین اشاره کرد که بن سلمان در این دیدار تاکید کرده عربستان سعودی حمله به غیرنظامیان و از کار انداختن زیرساخت‌ها و منافع حیاتی را مردود می‌داند.

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» پیش از این گزارش به نقل از وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا خبر داده بود بلینکن کمتر از یک ساعت با ولی‌عهد سعودی در اقامتگاهی در یک مزرعه خصوصی دیدار کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در حال سفر به مناطق مختلفی در غرب آسیا است و اولین توقف وی در اراضی اشغالی و گفت‌وگو با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود.

بلینکن پس از عزیمت از تل‌آویو در روز پنجشنبه هفته گذشته، به اردن و سپس به قطر سفر کرد و در حال حاضر در عربستان سعودی به سر می‌برد و قرار است پس از آن به امارات عربی متحده و مصر سفر کند و هدف از این سفرها را تقویت دفاع کشور و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در اراضی اشغالی به کشورهای دیگر، توصیف کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    روایت ریاض از دیدار شیرده و شیردوش!!!!!!!!
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید و به جهنم برید
  • US ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    بعد از مردود دانستن! بروید تو صف آشتی!!! نتیجه می شود این
  • DE ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 0
    وقتی دیگ داغ میشه ذرتها شروع به جنب و جوش می‌کنند و خودشان را به هر در و دیواری میکوبند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس