کد خبر 1536359
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
ایران اینترنشنال چگونه «موساد اینترنشنال» شد؟

ایران اینترنشنال از همان بدو تأسیس نشان داد یک رسانه ضدایرانی است که با منابع مالی هنگفتی که در اختیار دارد، قصد دارد طرح‌های بی‌ثبات کننده سرویس‌ها و دولت‌های متخاصم علیه ایران را عملیاتی کند.

به گزارش مشرق، انتقال بخش قابل توجهی از اعضا و امکانات ایران اینترنشنال به فلسطین اشغالی، وابستگی مستقیم این شبکه ضدایرانی به رژیم صهیونیستی را به قطعیت اثبات کرد.

تا پیش از این نشانه‌های متعددی درخصوص این وابستگی وجود داشت که نشان می‌داد سرویس امنیتی اسرائیل کارفرمای جدید ایران اینترنشنال است؛ اما با این انتقال و اظهارات رسمی کارکنان این شبکه فارسی زبان معاند، دیگر جایی برای انکار یا سانسور وابستگی ایران اینترنشنال به دولت صهیونیستی باقی نمی‌ماند.

در تازه‌ترین نمونه، رضا محدث در گفت‌وگو با فرداد فرحزاد از تجربه «پرواز ویژه‌اش» از امریکا به سرزمین‌های اشغالی می‌گوید و با اشاره به تدابیر شدید امنیتی فرودگاه امریکا در انتقال سربازان ذخیره ارتش صهیونیستی به اراضی اشغالی مدعی شد: «در فرودگاه نیویورک، تدابیر شدید امنیتی، پلیس مسلح و سگ‌های بمب‌یاب، مسافران اسرائیل را پوشش داده بودند.»

بازخوانی چند نشانه

ایران اینترنشنال خیلی زود و از همان بدو تأسیس نشان داد یک رسانه ضدایرانی است که با منابع مالی هنگفتی که در اختیار دارد، قصد دارد طرح‌های بی‌ثبات کننده سرویس‌ها و دولت‌های متخاصم علیه ایران را از مبدأ رسانه عملیاتی کند. پوشش زنده همایش سالانه سازمان منافقین و مصاحبه با سرکرده گروهک تجزیه‌طلب «الاحوازیه» اندکی بعد از حمله تروریستی این گروهک به خانواده‌های حاضر در رژه نیروهای مسلح در اهواز جزو اولین نشانه‌هایی بودند که واکنش منفی جریان‌ها و چهره‌های رادیکال ضدانقلاب را هم در پی داشتند. در آشوب سال گذشته نیز کار به جایی رسید که طیف‌های اپوزیسیون که حداقل به تمامیت ارضی قائل هستند، این شبکه را به دلیل مشروعیت بخشی به تجزیه طلبی بایکوت کردند. افشای مکالمه رعنا رحیم‌پور خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی و اذعان او به تلاش اینترنشنال برای تولید و توسعه آتش جنگ خیابانی و تجزیه ایران، منجر به حمله رسانه‌ای ایران اینترنشنال به بی‌بی‌سی شد.

بازدید از پایگاه پدافند ارتش صهیونیستی

ایران اینترنشنال قبل از عملیات طوفان الاقصی هم در فلسطین اشغالی دارای دفتر رسمی و خبرنگار بود. پیش از این، بابک اسحاقی و اشکان صفایی دو خبرنگار سابق رادیو پیام اسرائیل که هر دو از یهودیان ایران هستند، در اراضی اشغالی کار می‌کردند. در شهریور ماه سال گذشته، بازدید بابک اسحاقی از پایگاه پدافند ارتش اسرائیل خبرساز شد و مورد توجه رسانه‌ها و کاربران قرار گرفت.

چتر امنیتی موساد بر سر ایران اینترنشنال

چندی پیش نیز محمد منظرپور سردبیر سابق این شبکه در گفت‌وگو با شهرام همایون فعال رسانه‌ای ضدانقلاب به تغییر لایه مدیریتی ایران اینترنشنال و کارفرمایی موساد اشاره کرد. باز پیش از آن «باراک راوید»، خبرنگار صهیونیست وبگاه عبری «واللا» و وبگاه امریکایی «آکسیوس» در توئیتی، این شبکه تلویزیون را ابزار دست موساد خواند و نوشت: «موساد به طور مرتب از این رسانه (ایران اینترنشنال) برای جنگ اطلاعاتی خود استفاده می‌کند.»

مصاحبه چند باره با مقامات ارشد صهیونیست ازجمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و ران دِرمِر وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی و دعوت گیلا گملیئل وزیر اطلاعات رژیم از اعضای این شبکه و سایر چهره‌های رسانه‌ای ضدانقلاب از دیگر نشانه‌های وابستگی تشکیلاتی این شبکه تروریستی به دولت اسرائیل است.

در روزهای اخیر نیز مظلوم نمایی نخ نمای این شبکه پیرامون عملکرد ضدانسانی ارتش صهیونیستی در بمباران عصبی و بی‌هدف باریکه غزه و استناد به اخبار دروغ مانند سر بریدن ۴۰ کودک اسرائیلی توسط حماس باعث شد کاربران از این شبکه با عناوینی مثل «موساد اینترنشنال» و «اسرائیل اینترنشنال» یاد کنند.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لنگ حقیر IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    8 0
    مرگ بر اسرائیل و عوامل خود فروخته اینتر آشغالی
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    6 1
    مرگ بر اسرائیل کودک کش
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    5 1
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش صهیونیسم
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    5 1
    نماد و سبل کودکشی در جهان رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل است
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    3 1
    مرکزلجن پراکنی آشغال نشنال.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 3
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید و به جهنم برید
  • احد IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 2
    تا دیروز اینترنشنال سعودی بود با عربستان دوست شدین حالا انترنشنال شده اسرائیلی !تکلیف ماروروشن کنید مرگ بر کجا بگیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس