کد خبر 1536305
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
اسماعیل کوثری

وارد آوردن ضربه‌ای بی‌نظیر به ساختارهای نظامی - امنیتی رژیم ‌صهیونیستی از دیگر نمودهای موفقیت جبهه مقاومت در «طوفان‌الاقصی» به‌ شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:

اگرچه این‌ روزها سرزمین‌های اشغالی و به‌ویژه نوار غزه آماج حملات ددمنشانه رژیم ‌صهیونیستی است، روزانه غیرنظامیان زیادی، از جمله زنان و کودکان به شهادت می‌رسند و فجایع ضدبشری گسترده‌ای در این منطقه در حال وقوع است، اما تحولات اخیر در فلسطین و به‌ویژه پس‌از عملیات «طوفان‌الاقصی» دربردارنده درس‌ها و نکات مهمی بود که نشان‌ می‌دهد پیروزی جبهه مقاومت نزدیک‌تر از آن‌ است که تخمین زده می‌شود. بر همین ‌اساس هم بود که رهبر معظم‌ انقلاب در روزهای اخیر براین نکته تأکید کردند: «این حرکتی که در فلسطین آغاز شده‌ است، به ‌پیش خواهد رفت و منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد». با نگاهی به تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی، به‌ویژه پس‌از عملیات «طوفان‌الاقصی»، به نشانه‌هایی برمی‌خوریم که از نزدیک شدن هرچه بیشتر جبهه‌ مقاومت به «پیروزی کامل» در فلسطین حکایت دارد؛ نشانه‌هایی که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

شکست ابهت دروغین تدارک دیده شده برای ساختارهای نظامی - اطلاعاتی رژیم ‌صهیونیستی از مهم‌ترین موفقیت‌های جبهه مقاومت در روزهای اخیر است. برای دهه‌های متمادی، رسانه‌ها و دولتمردان غربی و برخی از عوامل‌شان در سرزمین‌های اشغالی، درحال ساختن هیمنه‌ نظامی - امنیتی برای رژیم صهیونیستی بودند تا از این مسیر، تصور رویارویی با این رژیم حتی به ذهن دولت‌های عربی - اسلامی هم خطور نکند. در چنین شرایطی اما «طوفان‌الاقصی»، غافلگیری بزرگی برای صهیونیست‌ها و حامیان غربی‌اش رقم زد و با فرو ریختن ابهت پوشالی این رژیم، ثابت کرد پیروزی نهایی محور مقاومت در سرزمین‌های اشغالی نزدیک‌ است.

اثبات توان عملیاتی بالای رزمندگان مقاومت، از دیگر نکاتی است که نشان می‌دهد امروز جبهه ضدصهیونیستی، دست‌بالا را در تحولات منطقه‌ای دارد. اجرای یک عملیات پیچیده نظامی و غافلگیر کردن ساختارهای نظامی - امنیتی صهیونیست‌ها از ارتقای روزافزون توان عملیاتی رزمندگان فلسطینی حکایت دارد. آنچه از میدان کارزار جبهه مقاومت با صهیونیست‌ها برآورد می‌شود، شاهدی بر این مدعاست که رزمندگان فلسطینی دیگر در مقابل اشغالگران دست‌بسته نیستند و از توان نظامی - عملیاتی مناسبی برخوردار شده‌اند که آینده روشنی، پیش‌ روی پیروزی محور مقاومت در سرزمین‌های اشغالی رقم می‌زند.

وارد آوردن ضربه‌ای بی‌نظیر به ساختارهای نظامی - امنیتی رژیم ‌صهیونیستی از دیگر نمودهای موفقیت جبهه مقاومت در «طوفان‌الاقصی» به‌ شمار می‌رود. درحدود ۷۵سالی که از عمر ننگین رژیم صهیونیستی می‌گذرد، سرزمین‌های اشغالی شاهد وارد آمدن چنین ضربه‌ای سهمگین، آن‌هم با ابعادی که بازتاب‌های جهانی آن ادامه ‌دارد، نبوده ‌است. بنابراین ثابت شد تصویرسازی‌ها درباره قدرت نظامی رژیم ‌صهیونیستی غیرواقعی است؛ موضوعی که به تغییر معادلات منطقه‌ای منجر خواهد شد.

عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد مسیر دستیابی به «پیروزی کامل» در فلسطین، در دسترس‌تر از آن ‌چیزی است که روایت‌سازی‌ها از رژیم ‌صهیونیستی و توان نظامی - امنیتی‌اش قصد دارد به ‌تصویر بکشد. موفقیت‌های اخیر رزمندگان ‌مقاومت نشان ‌داد تکرار پیروزی‌های بعدی، صحنه ژئوپلیتیک خاورمیانه را تغییر خواهد داد. اکنون به‌روشنی می‌توان ادعا کرد جبهه ‌مقاومت از توانمندی راهبردی برای وارد آوردن ضربات مهلک به پیکره رژیم صهیونیستی برخوردار است.

ناکام‌ گذاشتن صهیونیست‌ها در صحنه‌گردانی افکار عمومی را می‌توان از دیگر نمودهای موفقیت جبهه ‌مقاومت در تحولات اخیر دانست. روزهای اخیر شاهد بودیم مردم بسیاری از شهرهای جهان، حتی در قلب اروپا، در حمایت از مردم فلسطین و به‌منظور محکوم کردن حملات دیوانه‌وار نظامیان صهیونیست به خیابان‌ها آمدند. این موضوع نشان می‌دهد جامعه‌ جهانی به حقانیت فلسطینیان و مظلومیت آنان پی برده ‌است.

شکست فرایند عادی‌سازی روابط رژیم ‌صهیونیستی با برخی دولت‌های اسلامی از جمله نمودهای موفقیت رزمندگان جبهه‌ مقاومت در دستیابی به موفقیت‌هایی راهبردی است که مسیر تحقق «پیروزی کامل» را بیش ‌از پیش هموار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهره 40 درصدی بانک انصارسپاه IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    13 10
    شماازکسانی بودید که تهدید بمب اتمی کردید
  • م IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    16 16
    نشر خزعبلات و توهمات تمامی ندارد
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    9 14
    جوجه رو آخر پاییز می شمارند
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    25 7
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش صهیونیسم
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    15 8
    مرگ بر اسرائیل کودک کش
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    11 8
    نماد و سبل کودکشی در جهان رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل است
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    16 20
    مردم بی گناه غزه بخاطر مشتی حرف مفت وبی ارزش دارن سلاخی می شوند اینا دم از پیروزی می زنند بس کنید ایرانم با همین توهمات شعارهای پوچ نابود کردید
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      0 0
      احمق! چطور 75 سال به همین مردم فلسطین ظلم شد و بارها بطرز وحشیانه کشته شدن امثال تو خفه خون گرفتید؟! همین یک بار که شروعش با فلسطین بود فشاااار خوردید؟! تو و امثال تو دردتون مردم غزه ان یا سیلی ای که اسرائیل خورده؟!
    • علی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      0 0
      نسوز ... پیروزی نزدیک هست ...
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      0 0
      اینا نزنن اسرائیل کوتاه میاد ؟ هدف اونا انهدام همه مسلمانهاست البته ارام ارام
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    سران کشورهای عربی با حمایت صوری و زبانی و دیر هنگام خود تنها وقت کشی میکنن و دلشان به حال فلسطینی ها نمیسوزد منظورم امارات و قطر و بحرین و سعودی
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    دشمن صهیونیست، در همان روز نخست رویارویی با مردان مقاومت که عملیات خود را انجام دادند و مقر ارتش اشغالگر را تحت کنترل گرفتند، شکست خورد..ارتش دشمن از درون متلاشی و شکست خورده است
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    تعداد شهدا غزه تاکنون ۲ برابر کشته های صهیونیست و زخمی ها ۳ برابر و تقریبا ویرانی کامل زیر ساخت های غزه انرا پیروزی می دانید. آقای کوثری شما در زمان نمایندگی جند بار اعلام کردید دوست دارید به جنگ یهودی ها بروید این بهترین قرضت است از این فرضت استفاده کنید.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    7 5
    هستن کسایی که اسراعیل هم ازبین بره بگن خودش تصمیم گرفت ازبین بره کارخودش بود شک نکنین
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    کدوم پیروزی ؟! اهداف یک عملیات نطامی کاملا مشخص که هیچ کدومش در عملیات نطامی فلسطینیها محقق نشده ! در هیچ عملیات نطامی عملیات نمی کنند که فقط تلفات وطایعات بدهند
  • محمد جعفرفیروزبخت IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 0
    اصلا نباید به اسرائیل فرصت داد الآن باید محوش کرد تا کل دنیا ازمراحمت های اسرائیل راحت شوند هرموقع اسمش رو می‌شنوم حالم بد ميشه ازاسراییل تنفر دارم
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    چقدرخوب موندی
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    8 1
    مرگ بر اسراییول پیروزیل نزدیل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس