از بمب‌گذاری در نماز جمعه تا بمب‌اندازی در چهارشنبه سوری

در روزهایی که التهابات فروکش کرده اما بیرون از ایران جریان ویرانی‌طلب در تدارک اقداماتی جدید است که به گفته وزارت اطلاعات تمایل شدید آنها به کشته‌سازی و افزایش رنگ خشونت در جامعه ایران است.

به گزارش مشرق، روز دوشنبه ۲ مرداد اطلاعیه مهمی از سوی وزارت اطلاعات منتشر شد که از بازداشت اعضای یک شبکه که وزارت اطلاعات آن را «گسترده، تروریستی و صهیونیستی» عنوان کرده، خبر می‌داد. در توصیف بزرگی این شبکه ساعاتی پس از این اطلاعیه برخی خبرگزاری‌ها به نقل از منابع آگاه این‌طور نوشتند به «بزرگ‌ترین شبکه تروریستی ۲۰ سال گذشته فعال داخل کشور» ضربه وارد و گفته شد آنها قصد داشتند اقدامات «متعدد خرابکارانه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه‌وبویراحمد، کردستان و مازندران» انجام داده و به‌طور مشخص محل مزار «شهید حاج‌قاسم سلیمانی» و نیز در برخی مراکز تجمعات مردمی و اماکن سوخت‌گیری، دکل‌های برق و ایستگاه‌های گاز را منفجر کنند.

در اطلاعات تکمیلی درباره عملیات خرابکارانه در ایستگاه‌های گاز، این شبکه قصد داشته مرکز تقویت فشار گاز در ۵۰ کیلومتری یاسوج را همزمان با سفر رئیس‌جمهور به این استان منفجر کند. اهمیت این شبکه گازرسانی تا آنجایی است که درصورت موفقیت این اقدام خرابکارانه، عملیات گازرسانی در بخش‌هایی از کشور دچار اختلال می‌شد.

شاید در ویدئوی منتشرشده درباره دستگیری برخی از اعضای این شبکه خودروی پراید سیاهی را دیده‌اید که در تعقیب نیروهای امنیتی است و گفته می‌شود راننده همین خودرو قصد انفجار در یاسوج را داشته است؛ پرایدی که با امکانات رفاهی برای اقامت در داخل کابین تجهیز و هم تجهیزات نوین ثبت GPS برای ارسال تصاویر ماهواره‌ای و... روی آن نصب شده بود و دستگیری راننده در زمانی بوده که می‌خواست اقدام به استخراج مهمات کند.

آن‌طور که در ادامه اطلاعیه آمده تعداد ۴۳ بمب با قدرت تخریب بالا و قابلیت کنترل از راه دور، کشف و خنثی شده که از این تعداد، ۲۰ بمب ویژگی پرتابی دارند که برای استفاده در هیات و تکایا آماده شده بودند.

۴۳ بمب آماده انفجار، ۵۵ چاشنی انفجاری، ۲۰ بمب پرتابی برای تجمعات، بیش از ۱۰۰ کیلو مواد پیش‌ساز انفجاری مانند گوگرد، منیزیم، اوره، نیترات پتاسیم، اسید سولفوریک، آب اکسیژنه ۳۵ درصد، ۱۸ کیت الکترونیکی، ۵ ریموت کنترل با برد بالا (۶۰۰ متر)، ۲۵ متر فتیله، پرچ‌های متعدد دست‌ساز برای زمین‌گیر کردن پلیس و... ازجمله تجهیزات کشف‌شده است.

در تصاویری که وزارت اطلاعات از بمب‌های عجیب و دست‌ساز این شبکه منتشر کرده محفظه‌های استوانه‌ای‌شکل دیده می‌شود که پیش‌تر از بمب‌های دست‌ساز دیگر گروهک‌های تروریستی دیده نشده بود. این استوانه‌ها با ماده C۴ پر می‌شده و شیارهایی که روی بدنه آن ایجاد شده در حین انفجار تبدیل به ترکش‌هایی می‌شود که قدرت کشندگی بیشتری دارد.

یک جست‌وجوی ساده درباره ماده C۴ یا composition۴‌نشان می‌دهد تا چه حد این ماده خطرناک و دارای قدرت تخریبی است. این ماده منفجره پلاستیکی شبیه آدامس است و با استفاده از آن حساسیت به فشار و ضربات ناگهانی بسیار کم شده و حمل‌ونقل برای کاربران مختلف بسیار امن و راحت‌تر است. جالب اینکه یکی از اقدامات این شبکه توزیع و ارسال اقلام انفجاری به آدرس‌های مختلف در کشور بوده است. جالب است بدانید این ماده منفجره حتی با شلیک مستقیم گلوله منفجر نمی‌شود و قابلیت شکل‌پذیری بالایی دارد که مانند خمیر اسباب بازی تغییر شکل می‌دهد. همچنین این بمب‌ها با موادی شیمیایی ساخته می‌شده که حین انفجار با ایجاد حرارت بالا باعث ذوب شدن افراد در اطراف این بمب‌ها شود.

تلاش برای قدرت کشندگی بالا و تخریب زیاد سازه‌های انفجاری را می‌توان در اظهارات منابع آگاه و اطلاعیه وزارت اطلاعات ریشه‌یابی کرد، جایی که می‌گوید: «این تروریست‌ها اخیرا قصد ورود به فاز عملیات وسیع خرابکارانه را داشتند و قصد و نیت این تیم‌های مختلف درجهت التهاب‌آفرینی، افزایش خشونت و ایجاد جنگ شهری در ایران بوده است.»

این شبکه فقط در تهران بیش از ۸۰ مورد دپوی تجهیزات انفجاری داشته‌اند که همگی کشف و استخراج شد یا در استان فارس بیش از ۱۰۰ مورد دپو انجام شده بود که آنها نیز کشف و استخراج شد. منابع آگاهی که با خبرگزاری‌ها گفت‌وگو کرده‌اند می‌گویند این تیم‌ها در کرمان به‌دنبال این بودند که برخی مغازه‌ها را با بمب‌های پرتابی منفجر کنند.

در این چند خانه‌ تیمی، انواع سازه‌های فلزی انفجاری، چاشنی‌ها و انواع مواد شیمیایی صنعتی و مواد پیش‌سازانفجاری، کیت‌های الکترونیکی، ریموت‌های کنترلی برای هدایت انفجار از راه دور، فیتیله‌های انفجاری، چندین قبضه کلت کمری، سلاح‌های شکاری ساچمه‌زن و مقادیر فراوانی سلاح سرد کشف و ضبط شده است.

در ادامه اطلاعیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد آمده: «اعضای این تیم پیش‌تر سابقه پرتاب کوکتل‌مولوتف به ساختمان‌های دولتی، حملاتی به پایگاه‌های بسیج، آتش‌زدن چند بانک، چندین دستگاه عابربانک، اتوبوس‌های شهری، آنتن‌های مخابراتی، ایجاد انفجار در مقابل دفتر یکی از مراجع عظام در ساری، نصب پرچم رژیم موقت صهیونیست و پرچم‌های منتسب به گروهک‌های سلطنت‌طلب در محل‌های مختلف و... را داشته‌اند، اما این اقدامات «آزمایشی و توان‌سنجی» برای مقاصد مهم‌تری بوده و این شبکه اخیرا قصد ورود به فاز عملیات وسیع خرابکارانه داشته‌اند.»

اما در اطلاعیه وزارت اطلاعات از دو کشور اروپایی دانمارک و هلند نام برده شده که کارفرمایان اصلی این شبکه، در این کشورها مستقر هستند و به همین جهت وزارت اطلاعات در ادامه توضیحاتش اشاره کرده که «حق خود را در تعقیب تروریست‌های نیابتی در فراسوی مرزهای کشور، محفوظ دانسته و اقدامات مقتضی علیه حامیان تروریسم را همچنان در دستورکار خود خواهد داشت، همچنین به کشورهایی که با داعیه‌ حمایت از حقوق بشر، آگاهانه به پایگاه و مامن رسمی و آشکار تروریسم تبدیل شده‌اند هشدار می‌دهد که تروریست‌ها هیچ‌گاه به حامیان خود وفادار نمانده‌اند و میزبانی از جانیان حرفه‌ای، همیشه هزینه‌بر بوده است.»

اشاره به دو کشور هلند و دانمارک نام چهره‌های جدیدی را به این شبکه اضافه می‌کند که در جزئیات منتشرشده از سوی خبرگزاری فارس به اسامی آنها اشاره شده است. سیامک تدین طهماسبی و شاهین زحمتکش.

شاهین زحمتکش کیست؟
برای اینکه جزئیات بیشتری درباره این شبکه به‌دست آوریم، ابتدا نام شاهین زحمتکش را در فضای مجازی جست‌وجو کردیم، اما اطلاعات چندانی دستگیرمان نشد جز اینکه شاهین زحمتکش احتمالا همان خواننده آهنگ‌های دختر بندر، خانوم ببخشید، لاله و بی‌خیال فردا است که با نام مستعار شاهین ‌لو فعالیت می‌کند. اما شاهین ‌لو از ابتدای کارش تا به امروز در همه‌جا با نام شاهین ‌لو شناخته می‌شود و هیچ‌وقت اسم و فامیل کامل او در جایی شنیده نشده جز اینکه یک سایت در حوزه موسیقی نوشته اسم اصلی او همان شاهین و فامیلی‌اش زحمتکش است، اما کسی او را با این نام نمی‌شناسد.
اما نوجوان‌ها بیشتر او را با آهنگ‌های دختر بندر، مدلمونه و چه‌چه می‌شناسند و آنهایی که علاقه به آهنگ‌های رپ و هیپ‌هاپ دارند حتما نام گروه تی‌ام‌بکس را شنیده‌اند و می‌دانند که او ابتدا به‌عنوان عضوی از همین گروه و البته با سایت شرط‌بندی ۶۹ بت معروف شد.
درباره او نوشته شده که متولد ۲۶ خرداد سال ۱۳۶۲ در تهران و جزء آن دسته خواننده‌هایی است که در سن پایین به همراه خانواده به کشور خارجی مهاجرت کرد. او دوران نوجوانی‌اش را در شهر دانمارک گذراند و به‌علت اینکه علاقه‌ای به درس نداشت، پس از مهاجرت به این کشور تحصیلات خود را ادامه نداد. او دارای یک برادر کوچک‌تر از خود و یک خواهر بزرگ‌تر از خود است، اما تا به امروز در هیچ یک از مصاحبه‌های خود به نام این افراد اشاره‌ای نداشته است. شاهین ‌لو فعالیت در موسیقی را به‌صورت رسمی از سال ۲۰۰۶ شروع کرد. او فعالیت خود را در گروه TM BAX گذراند که اعضای آن را علی بی، نَبیلتی و شاهین ‌لو تشکیل می‌داد، اما پس از گذر زمان تصمیم گرفت تا تک‌نفره نیز به فعالیت در زمینه موسیقی بپردازد. شاهین ‌لو یک بار دیگر هنگامی که تصویری از او در کنار پیام صادقیان منتشر شد، بر سر زبان‌ها افتاد.
پیام صادقیان را فوتبالی‌ها می‌شناسند. بازیکن سال‌های نه‌چندان دور پرسپولیس که پس از عملکرد ضعیفش به یکباره به ترکیه رفت و به واسطه دوستی مشترک، یعنی امیرحسین ایپکچی به شاهین ‌لو رسید و درنهایت دوستی این دو نفر منجر به ارائه یک سایت شرط‌بندی برای کاربران ایرانی شد. در اخبار مربوط به این دو نفر یعنی امیرحسین ایپکچی و پیام صادقیان نیز از خیلی وقت پیش گفته می‌شد که ایپکچی دارای یک سایت بازی‌های کازینویی و صادقیان نیز دارای یک سایت شرط‌بندی به صورت مستقل برای خودش است که شاهین‌لو با مشارکت پیام یک سایت شرط‌بندی جدید را تاسیس می‌کنند. تا همین چند سال پیش و زمانی که شاهین ‌لو هنوز اقدامات سیاسی خود را آشکار نکرده بود گفته می‌شد که وی به همراه پیام صادقیان و با اداره سایت شرط‌بندی، جزء یکی از پردرآمدترین خوانندگان رپ و هیپ‌هاپ ایرانی است. او توانست فقط در پلتفرم اینستاگرام حدود دو میلیون فالوور جذب کند تا اینکه وقایع التهاب‌آفرین پاییز سال گذشته به‌وقوع پیوست و یکباره صفحه‌ای که تا پیش از این در حوزه موسیقی و قطعات پاپ فعال بود، رنگ‌وبوی کاملا سیاسی و البته براندازانه گرفت.
در صفحه اینستاگرام شاهین ‌لو این روزها خبری از آهنگ‌های خانوم ببخشید و چه‌چه و دختر بندر نیست در عوض آموزش ساخت کوکتل مولوتوف، ساخت سازه‌های انفجاری و تصاویر و ویدئوهایی حاوی لینچ نیروهای حافظ امنیت، آتش گرفتن مساجد و فراخوان‌های براندازانه و اهانت به آیین عزاداری محرم و حضرت امام حسین(ع) به وفور دیده می‌شود. شاید اگر برای اولین بار صفحه شاهین ‌لو در اینستاگرام را ببینید تصور کنید به یکی از طرفداران پروپاقرص پهلوی‌ها رسیده‌اید که نقش هدایت جریان اغتشاشات خیابانی را برعهده دارد و اصلا باور نمی‌کنید این صفحه یک سال پیش با پوشش موسیقی بدون کمترین سوءگیری سیاسی مشغول به‌کار بوده است.
شاهین ‌لو یک بار در گفت‌وگویی که در یوتیوب هم منتشر شده از سوابق اعضای خانواده‌اش می‌گوید و البته یک نکته را به‌صورت عامدانه مخفی نگه می‌دارد و شاید اگر افشاگری وزارت اطلاعات نبود تا مدت‌ها این موضوع سربه‌مهر باقی می‌ماند. نکته جالب درباره شاهین ‌لو به گفته خودش این است که سال ۶۲ در زندان اوین متولد شده و ۵ سال اول زندگی‌اش را به همراه مادرش در زندان سپری کرده است. او در گفت‌وگویی در یوتیوب درباره اعدام پدرش صحبت کرد، اما نگفت که به چه علت پدرش اعدام و مادرش زندانی شده است. مادر شاهین فرزندش را در زندان اوین به دنیا می‌آورد و محکومیتی پنج‌ساله را در این زندان سپری می‌کند. وقتی شاهین دوران دبیرستان را تمام می‌کند، به بهانه شرکت در جشن عروسی خاله به دانمارک سفر می‌کنند و تا ۵ سال به‌صورت غیرقانونی در این کشور می‌مانند تا اینکه شهروند رسمی این کشور می‌شوند.
حالا از کنار هم گذاشتن جزئیات خبر دستگیری شبکه تروریستی، اطلاعیه وزارت اطلاعات و گفته‌های شخص شاهین ‌لو درباره خانواده‌اش به این نتیجه قریب‌به‌یقین می‌رسیم که شاهین ‌لو که پدر و مادرش از اعضای گروهک تروریستی منافقین بوده‌اند و پدرش به همین دلیل اعدام شده پس از ترک ایران و اقامت در دانمارک به گروهک نفاق پیوسته، البته با پوشش یک خواننده. و حالا می‌فهمیم که اقامت رسمی در دانمارک هم بی‌دلیل و علت نبوده است.

شاهین ‌لو و پیوند پهلوی - منافقین
پس از افشای رابطه شاهین ‌لو با گروهک منافقین یک نکته جالب توجه به نظر می‌رسد. اگر به صفحه منتسب به وی نگاه کنید پست‌های متنوعی از حمایت شاهین‌لو از جریان پهلوی و شخص شازده خواهید دید. پیوند خوردن پهلوی و منافقین هم از آن دست چیزهای عجیبی است که در وقایع سال گذشته علی‌رغم خواست هر دوی این جریان‌ها افشا شد. رضا پهلوی در گفت‌وگویی صریحا اعلام کرد که با همه گروه‌های ضدایران هم‌پیمان شده، اما جریان منافقین را استثنا کرد. گروهک منافقین هم در همه تجمعات خود شعارهایی را سر می‌داد که نشان دهد با پهلوی‌ها نیست و مرزبندی دارد اما حالا می‌بینیم که در عملیات‌های میدانی که منجر به افزایش خشونت‌ها در خیابان‌های ایران یا منجر به کشته‌سازی می‌شود، این دو جریان به هم پیوند می‌خورند.

تدین‌طهماسبی کارشناس فناوری اطلاعات یا آموزگار خشونت خیابانی؟
نفر دومی که در این پرونده نامش به چشم می‌خورد فردی است با نام سیامک تدین‌طهماسبی. از او اطلاعات چندانی در فضای مجازی نیست. لهجه مشهدی دارد، خود را نقاش و کارمند سابق وزارت خارجه معرفی می‌کند اما فراری از ایران است. چند ماه پیش با برنامه «صفحه آخر» صدای آمریکا گفت‌وگو کرده. این برنامه در معرفی خود می‌گوید برنامه‌ای است متفاوت که بیش از آنکه به خبرها بپردازد، به آدم‌های خبر می‌پردازد تا با نگاهی بی‌طرفانه، دیروز و امروز آدم‌ها را در برابر بینندگان قرار دهد. و تدین چند ماه پیش در اوج شلوغی‌های پاییز سال گذشته با عنوان فعال مدنی و کارشناس فناوری اطلاعات میهمان این برنامه بود.
تدین ساکن هلند است؛ سپتامبر ۲۰۲۲ شبکه ایران اینترنشنال در خبری فوری به نقل از روزنامه تهران‌تایمز نوشت تعدادی از اتباع هلند در ناآرامی‌های ایران دست داشته و حتی برخی از آنها دستگیر شده‌اند. سیامک تدینی اما با اعتراف به تحرکات براندازی در واکنش به این خبر نوشت: «دروغ میگه. من سرجام هستم. از همینجا تو اینستاگرام دارم بهشون حال میدم.» نکته جالب درباره این فرد که بیوی توییتر خود را به شعاری تروریستی اختصاص داده این است که می‌گوید تحت حمایت هلند است و پلیس هلند برای تامین امنیت او اقدام کرده.
حالا باید او را یکی از سرشبکه‌های راه‌اندازی و هدایت جریان ترور و اغتشاش خیابانی بدانیم. خودش هم از اعلام این موضوع ابایی ندارد و مساله پنهانی‌ای نیست. او در زمانی که خیابان‌های کشور درگیر التهاب بود در صفحه خود نوشت: «رفیقای قدیم من در توییتر، همه بچه‌های استانی، اگر کسیو دارید که اهل جنگ هست لطفا به من پیام بدید. برای تقسیم تجهیزات و آموزش.»
درباره این فرد با گشتی در صفحات مجازی‌اش به نکاتی جالب می‌رسیم ازجمله اینکه به نظر می‌رسد با گروه هکری آنانیموس و شبکه تروریستی تحت عنوان ارتش مردمی مرتبط است. کافی است به توییت‌هایی که کوچک‌ترین حمله که نه، نقدی به فراخوان‌ها یا اقدامات خشونت‌بار این جریان می‌شود نگاه کنید؛ ذیل همه آنها تدین‌طهماسبی به‌عنوان وکیل مدافع این جریان حاضر شده و تمام‌قد دفاع می‌کند. همین حالا که این گزارش را تهیه می‌کنیم آخرین مطالب صفحه این هنرمند نقاش، بازنشر آموزش‌های تروریستی اکانت ارتش مردمی است.

شاهین‌لو- تدین؛ پشت‌پرده ارتش (ضد)مردمی
در روزهایی که التهابات فروکش کرده اما بیرون از ایران جریان ویرانی‌طلب در تدارک اقداماتی جدید است که به گفته وزارت اطلاعات تمایل شدید آنها به کشته‌سازی و افزایش رنگ خشونت در جامعه ایران است. و حالا ما با دو صفحه مجازی طرفیم که در ظاهر متعلق به یک خواننده و نقاش است اما در اصل گردانندگان شبکه‌ای تروریستی هستند که هدفی جز آشوب در ایران ندارند. پیوندهای خانوادگی و جریانی آنها نیز نشان می‌دهد یا سابقه عضویت در گروهک‌های تروریستی چون منافقین را دارند یا با واسطه‌هایی به دستگاه اطلاعاتی رژیم موقت صهیونیستی می‌رسند.
به نظر می‌رسد علی‌رغم ادعای دولت‌های کشورهای اروپایی مبنی‌بر پایبندی به حقوق بشر اما کشورهایی مثل هلند یا دانمارک که برای ایران به نوعی کشور سفید محسوب می‌شوند و سابقه اقدام خصمانه ندارند به‌عنوان بازیگر جدید رژیم‌صهیونیستی واسطه آموزش و هدایتگری عملیات خرابکارانه در ایران شده‌اند. در این شرایط است که ایده وزارت اطلاعات بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که هر فرد، جریان و دولتی که در کنار تروریست‌ها قرار بگیرد حتما هزینه آن را پرداخت خواهد کرد و این دولت‌ها باید بدانند این حمایت‌ها بدون هزینه نخواهد بود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    35 11
    مرگ بر منافق !!!!
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      8 1
      و پالونی
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    9 7
    حیف یک روز زندانی شدن !! این حیوانات رو زنده گیری نکنید !
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      0 0
      خیر
  • تک تیرانداز DE ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    9 2
    خوب پیگیری کنید ارتباط سایت های شرطبندی با شرکتهایی مثل دیجی کالا و فیلمیو و سپس با اقازاده ها کشف خواهد شد.
  • ایران قوی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 0
    دوران بزن در رو تموم شده.به همه اشکال .این جماعت هم اینطوری میخوان به ایران سیلی بزنند!!!
  • FR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    11 8
    هلند یکی از وتمترین کشورهای متخاصم ایران بوده است پاتوق ضد انقلاب ضد دین و ضد فرهنگ ایرانی
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 0
    علی کریمی هم میگن داماد منافقینه ،شروین گویا فرزند یک منافق بخشیده شده ، خامد اسماعیلیون منافق و...اینا به هر جا کشیدن گند بالا آوردن
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    4 5
    شاهین لو یکسال بعد از اعدام پدر منافقش بدنیا آمده است
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    0 6
    موقع اعدامشون که بشه با گونی به داخل کشور حمل خواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس