جزئیاتی جدید از ضربه سنگین امنیتی به بزرگترین تیم تروریستی 20 سال گذشته داخل کشور - کراپ‌شده

یک مقام آگاه در تشریح خود از ضربه سنگین به تیم تروریستی مرتبط با رژیم صهیونیستی گفت: این جریانات بدانند لحظه در آرامش نخواهند بود و این ضربات کاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، ظهر امروز وزارت اطلاعات طی بیانیه ای از کشف و دستگیری یک تیم تروریستی فعال در داخل کشور که مرتبط با رژیم صهیونیستی بوده و قصد عملیات های جدی در استانهای مختلف داشت را اعلام کرد.

یک منبع آگاه در تشریح اقدامات این تیم و نحوه شناسایی آنها گفت: ما در برخورد با ضدانقلاب مواجه با یک جهش در شیوه کنشگری آنها هستیم. این جریانات اخیرا با شبکه سازی های مجازی به دنبال تشکیل تیم های مختلف تروریستی در داخل کشور هستند. آنچه امروز اعلام شد ضربه ای بود که اخیرا به بزرگترین شبکه تروریستی ۲۰ سال گذشته فعال داخل کشور زدیم. قصد و نیت این تیم های مختلف در جهت التهاب آفرینی، افزایش خشونت و ایجاد جنگ شهری در ایران بوده است.

این مقام امنیتی افزود: سرپل های این تیم ها در کشورهای همسایه مستقر شده بودند و تسلیحات و تجهیزات لازم را از همان کشورها در اختیار عوامل داخلی خود قرار می دادند. مهمترین ویژگی این جریانات، تمایل شدید آنها به کشته سازی و افزایش رنگ خشونت در جامعه ایران بوده است.

وی افزود: ریشه ماجرا به سال گذشته بر میگردد زمانی که رویکرد ضددینی به شدت توسط ضدانقلاب پیگیری شد و پس از آن نیز در فضای مجازی برخی شبکه ها به دنبال تداوم همان رویکرد بودند. در این راستا دو تن از عوامل ضدانقلاب فعالیت های خود را در فضای مجازی به سمت شکل دادن شبکه های اجتماعی برای اقدامات تروریستی جهت دهی کردند. شاهین زحمت کش با نام فضای مجازی شاهین لو یکی از این دو نفر بود. شاهین لو خود متولد ۱۳۶۲ در زندان است زمانی که مادرش به جرم نفاق در زندان بود و پدرش نیز از منافقینی بود که در سال ۱۳۶۱ اعدام شد. فرد دیگر هم که در فضای مجازی عامل جریانات ضدانقلاب قرار گرفته تدین طهماسبی است که کارمند اسبق وزارت امورخارجه و فراری از کشور است.

این مقام آگاه افزود: شاهین لو سال ۱۳۹۵ به دانمارک رفت و از آنجا تلاش کرد با سازماندهی برخی افراد در داخل و هدایت آنها در اقدامات تروریستی موثر واقع شود. البته ابتدای فعالیت این جریان چندان موثر نبود و در حد نصب پرچم و آتش زدن عابر بانک و ... بود که همان ها هم از ابتدا تحت ضربه سربازان گمنام امام زمان قرار گرفت. جالب اینکه در میان پرچم های نصب شده پرچم رژیم صهیونیستی و پرچم سلطنت طلبان مورد تاکید این جریان بود. اما آنچه باعث شد این شبکه تحت ضربه برود این بود که از یک بازه ای به بعد اینها وارد فاز تروریستی شدند که اولین اقدامشان تلاش برای بمب گذاری در مزار حاج قاسم بود. علت این مسئله هم اهمیت خود حاج قاسم به عنوان نماد مبارزه با رژیم صهیونیستی است و این جریانات می خواستند یک نماد مهم را سر دست بگیرند و با آن عملیات روانی خود را پیش ببرند.

وی درباره دیگر عملیات های این تیم ها گفت: یکی دیگر از عملیات هایی که این تیم ها اقدام به آن کردند تلاش برای انفجار مرکز تقویت فشار گاز در ۵۰ کیلومتری یاسوج همزمان با سفر رئیس جمهور محترم به این استان بود. اگر این اتفاق می افتاد گاز رسانی در بخش هایی از کشور دچار اختلال می شد که این تصویر دستگیری پراید سیاه که امروز هم منتشر شد مربوط به همین ماجرا است. این پراید یک خودروی کاملا تجهیز شده بود که هم امکانات رفاهی برای اقامت در داخل کابین آن طراحی شده بود و هم تجهیزات نوین ثبت GPS ارسال تصاویر ماهواره ای و ... روی آن نصب شده بود. شیوه عملکرد این تیم ها نیز به این نحو بود که ابتدا مهمات در مناطقی جاساز می شد و تیم عملیات بعدا آنها را از این مکان ها استخراج می کرد و آماده عملیات می شدند. دستگیری این فرد هنگامی بود که میخواست اقدام به استخراج این مهمات بکند.

این مقام آگاه گفت: در استانهای مختلف این تیم ها دپوی مهمات داشتند. مثلا در تهران بیش از ۸۰ مورد دپو داشتند که همه کشف و استخراج شد. یا در استان فارس بیش از ۱۰۰ مورد دپو انجام شده بود که آنها نیز کشف و استخراج شد. این تیم ها در کرمان به دنبال این بودند که برخی مغازه ها را با بمب های پرتابی منفجر کنند که باز هم آنجا تحت ضربه رفتند و نتوانستند اقدامی را پیش ببرند.

این مقام مطلع درباره تجهیزات و شیوه عملکرد تجهیزات این تیم ها نیز گفت: کشفیات متعددی داشتیم که از جمله آنها می توان به ۴۳ بمب آماده انفجار، ۵۵ چاشنی انفجاری، ۲۰ بمب پرتابی برای تجمعات، بیش از ۱۰۰ کیلو مواد پیش ساز انفجاری مانند گوگرد، منیزیم، اوره، نیترات پتاسیم، اسید سولفوریک، آب اکسیژنه ۳۵ درصد، ۱۸ کیت الکترونیکی، ۵ ریموت کنترل با برد بالا(۶۰۰ متر)، ۲۵ متر فتیله، ۴ قبضه کلت، پرچ های متعدد دست ساز برای زمین گیر کردن پلیس و ... اشاره کرد. این افراد محفظه هایی که تصاویرش نیز منتشر شده است با مواد C۴ پر می کردند و با ایجاد شیار روی بدنه این بمب ها باعث می شدند که حین انفجار این بمب ها تبدیل به ترکش های کوچک تر بشود و کشندگی بالاتری داشته باشد. همچنین این بمب ها با مواد شیمایی ساخته می شد که حین انفجار با ایجاد حرارت بالا باعث ذوب شدن افراد اطراف این بمب ها شود و باز هم ضریب کشندگی این بمب ها بالا برود.

وی درباره حمایت های مالی انجام شده از این تیم ها گفت: مبالغ بالایی از واریزها به افراد مختلف انجام شده که تا کنون ۷۰۰ میلیون تومان از این مبالغ شناسایی شده است.

این مقام آگاه در پایان خاطرنشان کرد: مردم کشورمان بدانند تمام نیروهای امنیتی کشور شبانه روز با استعانت از امام زمان(عج) و با هدایت امام امت اجازه نخواهند داد مردم آزاده ایران دچار لطمه ای بشوند. تمام سربازان این مردم با تمام توان در برابر تمام ظالمان جهان خواهند ایستاد و هر فرد، جریان و دولتی که در کنار تروریست ها قرار بگیرد حتما هزینه آن را پرداخت خواهد کرد. در همین مورد شما ببینید خود تدین طهماسبی در مصاحبه رسانه ای خود می گوید تحت حمایت پلیس هلند است و پلیس هلند برای تامین امنیت او اقدام کرده است. یا فرد دیگر که در دانمارک است با همین شیوه ها در حمایت یک دولت قرار دارد. این دولت ها بدانند که این حمایت ها بدون هزینه نخواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    60 5
    دم نیروهای امنیتی گرم
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      3 14
      فقط خواستند با این نمایش کم کاریشون را سرپوش بزارند اگر شما مرد عملید برید وضعیت سیستان و بلوچستان را جمع کنید.
    • محمد IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      14 1
      نصرمن الله وفتح قریب- وبشرالصابرین -یاحسین
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    11 1
    چند سال قبل در مورد شبکه سازی در فضای مجازی اون هم از طریق برخی سایتهای ورزشی و سرگرمی و خبری در حوزه اخبار دنیای دیجیتال که دارای مجوز هستند هشدار داده بودم
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      2 1
      اتفاقا وزارت اطلاعات هم همان مواقع به این شبکه ها ضرباتی سخت وارد کرده بود
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    32 8
    درود بر وزارت اطلاعات
  • طاها IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    20 1
    یه پیشنهاد برای مجازات اینها ، همانگونه که قصد کشتن مردم با انفجار داشتند آنهارا با مواد منفجره خودشان منفجر کنید و به احدی از آنها رحم نکنید ؛
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      4 0
      موافقم
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      1 1
      نه
  • محمود IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    23 1
    خدا پشت وپناه نیروهای نظامی امنیتی فدای شما دست مریزاد
  • CA ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    9 9
    فردا دوباره مورد رأفت و عفو قرار میگیرند و دوباره نقطه سرخط، قوه مقتدر افتضاحیه.
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      4 1
      قوه قضائیه ایران مثل قوه قضائیه کشور شما کانادا احمق نیست هرچند شما کانادایی ها وحشی هستید ولی تروریست آزاد کن هم هستید
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    12 0
    درود خدابرسربازان گمنان امام زمان(عج)۱۷
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    10 1
    معتقدم این شبکه در واقع شبکه فرعی هست تا نیروهای اطلاعات خیالشان کمی راحت شود و بعد شبکه اصلی بیاد و بمب گذاری کند. باید هوشیار باشیم. رژیم کودک کش اسرائیل متاسفانه در این کارها دست برتر دارد.
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    9 0
    خدا قوت دست مریزاد بگم و سایتون بالا سرمون عزیزای دل
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    1 0
    باید برای کشورهایی که از این تروریست ها حمایت میکنند فکری کرد . 1. شکایت 2. اقدام تلافی جویانه
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    1 0
    خدا خیر بده و حفظ کنه تک تک سربازان گمنام امام زمان عج .....
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    1 0
    بچه های وزارت در پناه امام زمان باشید
  • سعید IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    ۲۱سال اخیر
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    2 0
    دم عربستان گرم اطلاعات رو به موقع داد
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    خدا سربازان گمنام امام زمان ع را حفظ کنه و بر موفقیتها و عزتشون اضافه کنه. خدا رو شکر...
  • پیروزه IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    به دشمن ملت و اسلام رحم نکنید اینها مانند افعی می مانند .اگر رحم کنیم دو باره به ما ضربه می زنند ترحم به پلنگ تیز چنگال......
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    خدا پشت و پناهتون باشه ان شا الله
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    2 1
    دیجی کالارو تحریم کنید حذف نصب کنید مگه مسلمان نیستید؟ اینا بر علیه حکم الهی حجاب دارن فعالیت میکنن اگه مسلمان معتقدید فقط حرف نزنید عمل کنید و ازش چیزی نخرید
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 0
      این ‌کار رو انجام داده بودند و نیازی به زر شما نیست
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    استراتژی برخورد با ضدانقلاب باید اصلاح شود . مماشات و تساهل کافی ست . استراتژی جدید باید بر اساس نابودی کامل ضدانقلاب هدف گذاری و برنامه ریزی شود .
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    مواظب ورود و خروج تروریست هابه کشور به خصوص به بهانه ایام اربعین و سهل تر شدن ترددها در این ایام باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس