کره شمالی

یک موسسه پژوهشی در کره شمالی در مورد افزایش دخالت‌های آمریکا و احتمال آغاز جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره هشدار داد.

به گزارش مشرق، موسسه مطالعات آمریکایی کره شمالی در آخرین گزارش خود که امروز دوشنبه منتشر شد گفت: اقدامات تهاجمی آمریکا، سطح تنش نظامی شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا را به جنگ هسته‌ای نزدیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، در این گزارش آمده است: آمریکا بطور بی سابقه ای در حال انجام عملیات اطلاعاتی مختلف در منطقه است.

پس از انتخاب یون سوک یول رئیس‌جمهور کره جنوبی که بشدت تابع آمریکا است، قلمرو کشور را به تمرین‌های نظامی مختلف به رهبری آمریکا تبدیل کرده که این مانورهای نظامی با توجه به مقیاس، شدت و محتوای آن‌ها به طور فزاینده‌ای روبه افزایش است.

محققان خاطرنشان می‌کنند که در شبه جزیره کره، منافع قدرت‌های بزرگ تلاقی می‌کند، بنابراین درگیری مسلحانه در اینجا به سرعت به سمت یک "جنگ هسته‌ای جهانی " در حرکت است که پیامدهای فاجعه بار برای امنیت و صلح در منطقه، در شمال شرق آسیا به دنبال دارد.

در این گزارش تاکید شده است که تا زمانی که آمریکا از "سیاست خصمانه " در قبال کره شمالی و تهدید نظامی مداوم دست نکشد، پیونگ یانگ به تقویت توانایی‌های دفاعی خود برای حفاظت از حاکمیت، عزت و امنیت ادامه خواهد داد و دفاع از آب و خاک را به عنوان یک کشور مستقل حق قانونی بلامنازع خود می‌داند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیرحسین IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    0 0
    آرزوی صلح و موفقیت و اقتدار و پایداری دارم برای امنیت دو کشور محترم کره جنوبی و کره شمالی آرزوی قلبیم این هست که دو کره در معرض خطر جنگ قرار نگیره و رهبران با هم صلح و آشتی بکنن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس