کد خبر 1507689
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

گارد ساحلی ژاپن و ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی امروز (چهارشنبه) یک موشک بالستیک شلیک کرده است.

به گزارش مشرق، گارد ساحلی ژاپن در بیانیه‌ای بر اساس داده‌های وزارت دفاع این کشور گزارش کرد که کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرده است.

شبکه سی ان ان نیز در این خصوص گزارش کرد، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که پیونگ‌یانگ، پرتابه‌ای که ظاهراً یک موشک بالستیک بوده است را به آب‌های امتداد ساحل شرقی شلیک کرده است.

طبق این گزارش،‌جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی نماینگر دور جدیدی از تقابل این کشور با سئول و واشنگتن است.

بر اساس این گزارش، گارد ساحلی ژاپن به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که موشک کره شمالی در ساعت ۰۹:۵۹ صبح چهارشنبه به وقت محلی (۰۴:۲۹ صبح امروز چهارشنبه به وقت تهران) شلیک شده است و و در ساعت ۱۱:۱۵ صبح در دریای ژاپن که به دریای شرقی نیز معروف است سقوط کرده است.

وزارت دفاع ژاپن به کشتی‌ها در اطراف منطقه سقوط موشک هشدار داده است که احتیاط کنند و منتظر اطلاعات بیشتر باشند.

سی ان ان گزارش کرد که زمان پرواز در صورتیکه تأیید شود، مشابه زمانی است که کره شمالی در ماه مارس و آوریل امسال، موشک‌هایی را شلیک کرد. هر دو موشک قبلی نیز از نوع موشک بالستیک بین‌قاره‌ای (ICBM) بودند که دارای بردی هستند که قادر به هدف قرار دادن ایالات متحده است.

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی پس از آن صورت گرفته است که اوایل هفته جاری، پیونگ یانگ هشدار داد که هرگونه هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا را که در حریم هوایی کره شمالی و در نزدیکی آب‌های دریای شرقی پرواز کند، ساقط خواهد کرد.

طبق بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر کرد، «کیم یو جونگ» یک مقام ارشد که شمالی و خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، تصریح کرد که یک هواپیمای جاسوسی ایالات متحده روز دوشنبه، دست‌کم هشت بار وارد منطقه منحصراً اقتصادی کره شمالی شده است.

خواهر رهبر کره شمالی در بیانیه‌ای هشدار داد: «در صورت تداوم نفوذ غیرقانونی، نیروهای آمریکا پرواز بسیار بحرانی را تجربه خواهند کرد».

طبق گزارش سی ان ان، جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی و هشدارهای این کشور به آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان پیونگ‌یانگ با سئول و واشنگتن صورت گرفته است. درحالیکه رهبران کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده برای نشست ناتو در پایتخت لیتوانی به سر می‌برند و کره شمالی نیز یکی از موضوعات مورد بحث آن‌ها است، سئول و واشنگتن همکاری‌های دفاعی علیه پیونگ‌یانگ را افزایش داده‌اند.

کشورهای عضو ناتو در بیانیه روز گذشته خود از کره شمالی خواستند تا برنامه‌های موشک بالستیک و تسلیحات اتمی خود را که نقض قطعنامه‌های شورا امنیت سازمان ملل است، کنار بگذارد.

در این بیانیه آمده است: «ما از (کره شمالی) می‌خواهیم پیشنهادهای مکرر گفت‌وگو را که از سوی همه طرف‌های ذی‌ربط از جمله ژاپن، ایالات متحده و جمهوری کره ارائه شده است، بپذیرد».

ماه گذشته، دهها هزار نفر از ساکنان کره شمالی در یک راهپیمایی علیه آمریکا در پیونگ‌یانگ مشارکت کردند و بزرگداشت هفتاد و سومین سالگرد آغاز جنگ کره را برگزار کردند. تظاهرات‌کنندگان، آمریکا را بعنوان «مخرب صلح ثبات در شبه‌جزیره کره» تقبیح کردند و در خصوص جنگ اتمی هشدار دادند.

از طرف دیگر، در اقدامی تحریک‌آمیز، کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن رزمایش‌های نظامی سه جانبه‌ای را با هدف مقابله با آن‌چه که تهدیدات نظامی کره شمالی خوانده‌اند، برگزار کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس