پیونگ یانگ

کره شمالی حمایت کامل خود از روسیه را در مقابله با شورش اخیر در این کشور اعلام کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (یکشنبه، ۲۵ ژوئن) گزارش داد پیونگ‌یانگ حمایت کامل خود از مسکو را در مقابله با شورش اخیر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری مرکزی کره «کِی‌سی‌اِن‌اِی»، «ایم چون ایل» معاون وزیر خارجه کره شمالی در دیدار با «الکساندر ماتسگورا» سفیر روسیه در پیونگ‌یانگ «این اعتقاد قاطع را بیان کرد که شورش مسلحانه اخیر در روسیه با موفقیت سرکوب خواهد شد».

این مقام کره شمالی افزود: ارتش و مردم قوی روسیه مطمئناً بر آزمایشات و تجارب سخت غلبه خواهند کرد و قهرمانانه در عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین پیروز خواهند شد.

تحولات داخلی روسیه از بامداد تا پایان روز شنبه واکنش بسیاری از کشورهای جهان را در پی داشت. شنبه در حالی که هنوز شورش گروه نظامی «واگنر» در اوج بود، وزارت خارجه روسیه به غرب هشدار داد هر تلاشی برای سوءاستفاده از این ناآرامی به منظور دست‌یابی به اهداف روس‌هراسانه بیهوده خواهد بود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در واکنش به این رویداد، آن را موضوع داخلی روسیه خواند و تاکید کرد ایران از حاکمیت قانون در روسیه حمایت می‌کند.

این بحران شنبه شب و با گذشت کمتر از یک روز از درگیری نیروهای واگنر و ارتش روسیه و با میانجیگری دولت بلاروس خاتمه یافت. رئیس واگنر موافقت کرد پیشروی را متوقف و نیروهایش را در ازای دریافت ضمانت‌های امنیتی عقب بکشد.

در پی آن، کاخ کرملین اعلام کرد پرونده جنایی علیه رئیس واگنر لغو شده و وی روسیه را به مقصد بلاروس ترک می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    2 1
    دیکتاتور ها هوای یکدیگر را دارند
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      2 0
      اره مثل امریکا و اسرائیل
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    1 3
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      2 0
      خفه شو غرب زده بدبخت.فکر میکنی همه مثل شما غرب زده ها نگاه ارباب رعیتی دارن؟؟
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      2 0
      تو که خادم زلنسکی هستی چرا پس نرفتی براش جان فشانی کنی
    • سروش IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      0 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ سفید شیطان بزرگ جانفشانی در راه ارباب گیج و منگ و زوار درفته تان بایدن است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید تا گاو بلوند شیرده به قربانگاه برده شده بتواند به عنوان مدافع حلقه بگوش ناتو در این جنگ فرمایشی بجنگد و بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای ناتو و آمریکا در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب بی آبرویاتان برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد و وعده الهی نزدیک است پیروزی حق علیه باطل.
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    0 0
    ای نوکران کاخ سیاه و ای دلباختگان قوم لوط، هنگامه جانفشانی در راه ارباب بایدن است. پس به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان حرم واشنطن بجنگید که اگر خدای خواسته شکستی برای آمریکا و ناتو در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب مشنگ برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد (به امید حق زودتر). زلونسکی پریگوزین حمایتتان میکنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس