کد خبر 1501385
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کره شمالی سفر بلینکن به چین را ننگین خواند

خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) در گزارشی بر سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن نوشت: دیدار کم سابقه دیپلمات ارشد آمریکایی با هدف التماس برای کاهش تنش انجام شد .

به گزارش مشرق، کره شمالی از سفر اخیر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به پکن انتقاد کرده و آن را "سفری التماس آمیز" برای کاهش تنش ها درنتیجه شکست سیاست فشار بر چین خواند.

در یکی از مهم ترین تبادلات بین آمریکا و چین از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بلینکن و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز دوشنبه با یکدیگر دیدار و توافق کردند که رقابت شدید دو کشور را کنترل کنند تا به درگیری منتج نشود. بلینکن پس از نشست روز دوشنبه ادعا کرد از چین خواسته است کره شمالی را تشویق کند پرتاب موشک های خود را متوقف کند؛ زیرا پکن "موقعیت منحصر به فردی" برای تحت فشار قرار دادن پیونگ یانگ و مشارکت در گفت و گوها دارد. وی پیش از این دیدار نیز با چین گانگ وزیر امور خارجه و وانگ یی رئیس کمیسیون امور خارجی حزب حاکم چین، دیدار و گفت و گو کرده بود.

خبرگزاری دولتی کره شمالی به نقل از جونگ یونگ هاک، که وی را تحلیلگر امور بین الملل معرفی کرد، نوشت: «در یک کلام، سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا را نمی‌توان جز یک سفر ننگین التماس‌ آمیز با اعتراف به شکست سیاست فشار بر چین دانست.». در این تفسیر آمده است که آمریکا مسئول تشدید تنش‌های منطقه‌ای با «محوریت ضد چین» است؛ از جمله یارکشی چهارگانه با ژاپن، هند و استرالیا و پیمان امنیتی «آکوس» (Aukus) با انگلیس و استرالیا.

این گزارش می افزاید: «این اوج رفتار دوگانه و گستاخی خاص آمریکا است که ابتدا تحریک کند و سپس در مورد به اصطلاح «کنترل مسئولانه بر اختلاف عقاید» صحبت کند.»

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز گزارش داد، دانیل کریتنبرینک دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای شرقی و اقیانوس آرام که در سفر پکن به سر می برد، قرار است امروز چهارشنبه به کره جنوبی سفر کند تا مقامات سئول را در مورد مذاکرات دوروزه در چین در جریان قرار دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    1 0
    هدفشون عدم دلار زدایی است
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      دلار که دیگه پررررررررررررررررررر
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      اگ دلار پر بود که وضع جمهوری اسلامی به اینجا کشیده نمیشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس