کره شمالی حرفهای بلینکن در چین درباره پیونگ یانگ را محکوم کرد

کره شمالی ضمن هشدار مبنی بر اقدام متقابل قوی در برابر هرگونه اقدام نظامی آمریکا، حرفهای آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا در سفر اخیرش به چین درباره پیونگ یانگ را به شدت به باد انتقاد گرفت.

به گزارش مشرق، کان جونگ گان دبیرکل امور آمریکا در وزارت امورخارجه کره شمالی هشداری درباره تلاش های اخیر واشنگتن برای تقویت تعهد " افزایش بازدارندگی " در دفاع از کره جنوبی با استفاده از تمامی ظرفیت های نظامی منتشر کرد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت : « ما به شکل جدی هشدار دادیم که مقیاس و شدت اقدامات متقابل کره شمالی در صورت افزایش اقدامات و تحریکات نظامی آمریکا در شبه جزیره کره بسیار قوی و خشونت آمیز خواهد بود. »

این مقام کره شمالی افزود مگر اینکه آمریکا از اقداماتی که ناقض حق حاکمیت کره شمالی و بدون توجه به حقوق و منافع ماست دست بکشد و اقدامی روشن درباره سیاست خصمانه خود در برابر پیونگ یانگ انجام دهد. در غیر این صورت نه چشم پوشی و نه سازگاری پیرامون حق دفاع از خود نخواهیم داشت.

کان جونگ گان همچنین از اظهارات بلینکن طی سفر اخیر خود به چین که گفته بود چین موقعیتی " خاص و منحصر به فرد " برای تحت فشار قرار دادن پیونگ یانگ برای بازگشت به مذاکرات دارد انتقاد کرد. وی این اظهارات را چرندیاتی توصیف کرد که هیچ کمکی به حل مساله نمی کند.

کره شمالی همچنین در اظهارنظری جداگانه با اشاره به ورود زیردریایی موشکی هدایت شونده یو اس اس میشیگان به کره جنوبی، ارسال تجهیزات نظامی از سوی واشنگتن به سئول را محکوم کرد.

کانگ جین سونگ کارشناس امور بین الملل کره شمالی نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت : « افزایش ارسال بی پروایانه چنین تجهیزات نظامی از سوی آمریکا به کره جنوبی پیامدهای بازگشت ناپذیر هولناکی برای امنیت و صلح در منطقه و دیگر مناطق جهان خواهد داشت. »

یو اس اس میشیگان روز ۱۶ ژوئن ( ۲۶ خرداد ) وارد پایگاه دریایی مهم در بوسان واقع در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شرقی سئول شد و روز پنجشنبه این پایگاه کلیدی را ترک کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس