خارطوم

همزمان با نقض آتش‌بس ۷۲ ساعته در سودان لحظاتی قبل از پایان آن، منابع محلی از مذاکره طرفین درگیری در این کشور برای دستیابی به توافق آتش‌بس جدید به مناسبت عیدقربان خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع محلی در سودان از پرواز جنگنده‌ها و شنیده شدن صدای تیراندازی با سلاح سنگین در منطقه «ام درمان» در غرب خارطوم تنها نیم ساعت قبل از پایان آتش‌بس در این کشور خبر دادند.

شبه نظامیان موسوم به نیروهای پشتیبانی سریع نیز ارتش سودان را به نقض آتش‌بس و حمله پهپادی به مقر ریاست سازمان اطلاعات در خارطوم متهم کردند.

این تحولات در حالی است که یک منبع آگاه به الجزیره گفت که ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان، در جده در حال بررسی توافق آتش‌بس جدید طولانی مدت به مناسبت عید قربان هستند.

از سوی دیگر، در تازه‌ترین واکنش‌های خارجی به تحولات سودان، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از مقامات سودانی خواست موانع امنیتی را برچیده و ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه برای نیازمندان را در سودان تضمین کنند.

بلینکن افزود که آمریکا و عربستان به صورت روزانه با طرف‌های سودانی برای تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور در تماس و ارتباط هستند.

گفتنی است که سازمان پزشکان بدون مرز سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز تشدید خشونت‌های نظامی میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع، تا کنون بیش از ۲.۵ میلیون سودانی آواره شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    بناوا سودان.کی میخوان یاد بگیرن جنگ داخلی خانمان برانداز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس