تیراندازی و خشونت در آمریکا ۶ کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت

موجی از تیراندازی‌ها و خشونت‌های جمعی در دو روز تعطیلی آخر هفته (شنبه و یکشنبه) در آمریکا دستکم ۶کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

به گزارش مشرق از "ان پی آر" ، تیراندازی و خشونت در آمریکا در طول دو روز گذشته در حومه شیکاگو، ایالت واشنگتن، پنسیلوانیا مرکزی، سنت لوئیس، کالیفرنیای جنوبی و بالتیمور اتفاق افتادند.

دانیل ناگین، استاد سیاست عمومی و آمار در دانشگاه کارنگی ملون گفت: شکی نیست که خشونت‌ها افزایش یافته است. به نظر می‌رسد برخی از این موارد فقط دعوا و اختلاف میان نوجوانان است و این اختلافات با اسلحه گرم حل می‌شوند نه با مشت.

این تیراندازی‌ها به دنبال افزایش قتل و سایر خشونت‌ها در آمریکا در چند سال گذشته است که به گفته کارشناسان در طول همه‌گیری کرونا گسترش یافته است.

مقامات اعلام کردند که حداقل ۲۳ نفر بامداد یکشنبه در یک پارکینگ در حومه شهر شیکاگو در حالی که صدها نفر برای شرکت در جشن ژوئن جمع شده بودند، مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که یکی از آن‌ها کشته شد.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای این خشونت‌ها را یک واقعه غم انگیز خواند

پلیس اعلام کرد، بر اثر تیراندازی در یک اردوگاه در ایالت واشنگتن که در آن تعداد زیادی از افراد برای شرکت در جشنواره موسیقی شرکت کرده بودند, دو نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

روز شنبه در پی حمله یک مرد مسلح به ایستگاه پلیس ایالتی در مرکز پنسیلوانیا، یک پلیس ایالتی کشته و یک نفر دیگر به شدت زخمی شد.

در یکی دیگر از موارد تیراندازی در آمریکا که بامداد یکشنبه در یک ساختمان اداری در مرکز شهر سنت لوئیس اتفاق افتاد یک جوان ۱۷ ساله کشته شد و ۹ نوجوان دیگر نیز مجروح شدند.

همچنین تیراندازی در یک مهمانی شنبه شب در جنوب کالیفرنیا منجر به مجروح شدن ۸ نفر شد.

سازمان آرشیو خشونت مسلحانه در آمریکا گزارش می‌دهد که روزانه به طور متوسط ۱۱۷ نفر در آمریکا در تیراندازی‌های جمعی مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند، در حالی که ۲۱۰ نفر دیگر در جریان این تیراندازی‌ها مجروح می‌شوند.

این سازمان در عین حال می‌گوید که روزانه در آمریکا ۴۶ نفر با اسلحه به قتل می‌رسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس