کد خبر 1479446
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
انگلیس

نماینده انگلیس در شورای امنیت سازمان ملل متحد، روسیه را به تهدید اصول اساسی شورای امنیت متهم کرد.

به گزارش مشرق، الیس جکوبز معاون هماهنگ کننده سیاسی دفتر نمایندگی انگلیس در سازمان ملل متحد، روز دوشنبه طی سخنانی در نشست درباره خطرات ناشی از نقض توافقنامه‌های ارسال تسلیحات نظامی ادعا کرد: روسیه به عنوان عامل جنگ تجاوزکارانه علیه یک کشور مستقل، ریاست شورای امنیت را بر عهده گرفته است. این درحالی است که از اجرای اساسی ترین تعهدات یک کشور عضو سازمان ملل ناتوان است.

وی مدعی شد: تصمیم روسیه برای راه انداختن یک جنگ گزینشی غیرقانونی علیه مردم بی‌گناه، اصول اساسی شورای امنیت را تهدید می کند؛ از آنجایی که روسیه تسلیحات برای جنگ خود تهیه می کند، تحریم های سازمان ملل را که به تهیه آن کمک کرده است، علیه کشورهایی مانند ایران و کره شمالی نقض می کند.

جکوبز با بیان این ادعا که «پیامدهای جنگ اوکراین بر قیمت مواد غذایی و کالاها شدید است و احتمالاً منجر به درگیری بیشتر خواهد شد» مدعی شد: بریتانیا از کشورهای دیگر می خواهد که از کمک به ارتش روسیه و نیروهای وابسته آن پرهیز کنند.

نماینده انگلیس بدون اشاره به سیاست‌های تجاوزکارانه و معاملات پرسود تسلیحاتی کشورش از جنگ اوکراین، ادعا کرد: مسلح کردن دولت متجاوز (روسیه)، به بی ثباتی جهانی دامن خواهد زد. این درحالیستت که استفاده نادرست از تسلیحات متعارف سالانه جان صدها هزار نفر در سراسر جهان را به همراه دارد، امنیت و توسعه پایدار را تضعیف می کند، به درگیری، جنایت و تروریسم دامن می زند و شورای امنیت می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

جیکوبز سخنان خود را با بیان این ادعا به پایان برد: اگر روسیه برای تقویت صلح و امنیت بین‌المللی جدی است، اولین اقدامش باید پایان دادن به تهاجم غیرقانونی و خروج از اوکراین و انجام مسئولیت‌های خود بر اساس منشور سازمان ملل باشد.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

رئیس جمهور روسیه شهریور سال گذشته برای انجام مذاکرات صلح با کی‌یف اعلام آمادگی کرد و از اوکراین خواست خصومت را کنار بگذارد. اما ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین تحت القائات مقام‌های جنگ‌طلب غرب عنوان کرد که زمانی آماده مذاکره است که رئیس جمهور دیگری در روسیه به قدرت برسد.

"دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین پیشتر در سخنانی تصریح کرد: «رئیس‌جمهوری روسیه برای مذاکرات آماده بوده، هست و خواهد بود. قطعا مسیر ترجیحی ما برای تامین منافعمان، یک دیپلماسی مسالمت‌آمیز است.»

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    4 3
    درود به انسان دوستی انگلیس روسیه باید از سازمان ملل اخراج شود
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      3 6
      انگلیس غلط خورد، درود بر ارتش آزادی بخش روسیه و به امید موفقیت آنها در آزاد سازی اوکراین از زیر یوغ انگلوساکسون ها و نئونازیها !!!
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      3 0
      حاج پوتین بزن این "انگلیس حیوون" رو تیکه پاره کن. انگلیس نجس "ام الکثافته" . این انگلیسی ها یه روده راست تو شکمشون نیست. بی پدرا سال 1298 قحطی تو ایران انداختن و 10 میلیون ایرانی رو کشتن. هدفشون این بود که همون بلایی که سر سرخپوستا آوردن سر ایرانی ها بیارن.انگلیس بی همه چیز باید حساب پس بده. روزی که خیلی دور نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس