کد خبر 1479145
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
هلند سامانه ضدهوایی پاتریوت به اوکراین ارسال می کند

یک سخنگوی ارتش اوکراین مدعی شد که سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت و SAMP/T وعده داده شده توسط آمریکا، ایتالیا و فرانسه به زودی به دست کی‌یف خواهد رسید.

به گزارش مشرق، «یوری ایگنات» سخنگوی نیروی هوایی ارتش اوکراین اعلام کرد که سیستم دفاع موشکی پاتریوت و لانچرهای راکتی چندجانبه SAMP/T وعده داده شده توسط آمریکا، فرانسه و ایتالیا به زودی به دست این کشور خواهد رسید تا در نبرد با روسیه مورد استفاده قرار بگیرد.

براساس گزارش تاس، ایگنات در مصاحبه با یک کانال تلویزیونی اوکراین گفت: ما درباره سیستمهای NASAMS، Iris-T و همچنین سیستمهای پاتریوت و SAMP/T درحال رایزنی هستیم و طبق قولی که داده شده به زودی به دست ما خواهد رسید. با این حال وی زمان دقیقتری ارائه نکرد.

وی همچنین تاکید کرد که اوکراین خواستار تامین این کشور با جنگنده‌های F-۱۶ آمریکا نیز است.

وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که واشنگتن بسته تسلیحاتی دیگری به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار به اوکراین ارسال کرده است. این بسته شامل مهمات برای سیستم دفاع هوایی پاتریوت و راکتهای هایمارس و توپ ۱۵۵ میلیمتری و ۱۰۵ میلیمتری، ۴۰۰ نارنجک‌انداز و حدود ۲۰۰ هزار مهمات برای آنها است.

در اواخر ماه مارس ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که ارتش این کشور به ۲۰ سامانه دفاع موشکی پاتریوت نیاز دارد اما تاکنون هیچ کدام از آنها را دریافت نکرده است. در اواسط ماه فوریه گذشته ایتالیا و فرانسه از تصمیم خود برای تامین اوکراین به سامانه دفاعی SAMP/T خبر دادند. این سامانه به صورت مشترک توسط ایتالیا و فرانسه ساخته شده و برای ارسال آن به کشور ثالث مجوز هر دو کشور نیاز است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ح IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    2 2
    از آرامکو چه خبر؟؟ همین پاتریوت ها میخواستن دفاع کنن ازش دیگه؟؟
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      3 4
      تورو سننه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس