زلنسکی کنترل سرویس اطلاعاتی اوکراین را از دست داده است

اسناد لو رفته از پنتاگون همچنان سوژه محافل خبری است و در بخشی از این اسناد، به این موضوع اشاره شده که رئیس جمهور اوکراین کنترل سرویس اطلاعاتی این کشور را از دست داده است!

به گزارش مشرق، انتشار اسناد محرمانه پنتاگون در فضای مجازی که عمده اطلاعات آن با جنگ اوکراین و به طور مشخص وضعیت نظامی کی‌یف ارتباط دارد، چند روزی است که فضای مجازی را قرق کرده و هر روز ابعاد تازه‌ای از این نشت اطلاعاتی افشا می‌شود؛ پادکست یوتیوبی و پربیننده «بریکینگ پوینتس» در تازه‌ترین اخبار مرتبط با این اسناد، مدعی شد که آمریکا به این باور رسیده که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین کنترل سرویس اطلاعاتی این کشور را از دست داده و آنها بدون مجوز کی‌یف عملیات‌های برون‌مرزی انجام می‌دهند!

خبرنگار این پادکست می‌گوید که سرویس اطلاعاتی اوکراین بدون اجازه کی‌یف، در بلاروس به یک هواپیمای جاسوسی روسیه حمله کرده است. در این حمله پهپادی که ماه گذشته صورت گرفت، صدمات ناچیزی به یک هواپیمای A-۵۰ روسیه در پایگاه نیروی هوایی ماچولیشچی بلاروس وارد شد.

مقامات بلاروس چندین مظنون را بازداشت کردند که یکی از آنها ظاهراً با پلیس مخفی اوکراین(SBU) ارتباط داشته و به گفته الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، با همکاری سازمان اطلاعاتی مرکزی آمریکا(سی‌آی‌اِی) این حمله را تدارک دیده است.

وزارت خارجه اوکراین، دخالت کی‌یف در این حمله را «قویا» تکذیب کرد و میخائیل پودولیام، مشاور زلنسکی، این حمله را تنها و تنها به «پارتیزان‌های محلی» نسبت داد.

با این حال و به گفته خبرنگار این پادکست یوتیوبی، براساس ارزیابی پنتاگون، سرویس اطلاعات اوکراین بدون تایید زلنسکی یا مشاورانش، این حمله را انجام داده است.

وی که ساگار انِجتی نام دارد، گفت: گزارش حمله به هواپیما این سوال را مطرح می‌کند که «زلنسکی روی دستگاه‌های اطلاعاتی اوکراین، چه اندازه کنترل دارد؟ شاید حمله مذکور، این تئوری که در داخل دولت اوکراین، عناصر یاغی وجود دارند را تقویت کند؛ یک مشت یاغی که اساساً هر کاری می‌خواهند، انجام می‌دهند.»

کرملین به دفعات اوکراین و سرویس‌های اطلاعاتی‌اش را مقصر حملات تروریستی در خاک روسیه دانسته است که از جمله آنها می‌توان به انفجار پل شبه‌جزیره کریمه و ترور داریا دوگین، خبرنگار مشهور روس و همچنین ولادِن تاتارسکی، بلاگر و تحلیلگر نظامی اشاره کرد.

وی افزود: وقتی اوکراین کاری می‌کند، یک نفر در آن دست دارد؛ زلنسکی شخصاً رهبر است اما مشخصاً عناصری در داخل دولت هستند که به حرف او گوش نمی‌دهند. چه کسی می‌داند که آنها ما را به کجا می‌برند؟!

وزارت دفاع آمریکا هنوز صحت و اصالت این اسناد را تایید نکرده اما سخنگوی این وزارتخانه دیروز (دوشنبه) گفت که اسناد منتشرشده در فضای مجازی از لحاظ «قالب و فرمت» مشابه اسنادی است که در جلسات توجیهی پنتاگون و همچنین گزارش‌های به‌روزرسانی استفاده می‌شود. وی همچنین تاکید کرد که این درز اطلاعاتی «خطری به شدت جدی را متوجه وانشگتن می‌کند.»

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 35
    روسیه برای ادامه جنگ سالانه به 30 هزار پهباد ایرانی شاهد نیاز دارد ایران هم متخصص ساخت جنس بنجل به تعداد فراوان است چرا ناتو را در اوکراین زمین گیر نمی کنیم
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    2 1
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان گروه 300 هزار نفری سال پیش از محور خارکف و گروه 300 هزار نفری جدید از محور چرنیهوف و شمال کیف
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 1
    شهرهای چرنیهوف و استان چرنیهوف باید تصرف و پیشروی تا قطع پلهای ارتباطی کیف با شرق اوکراین در امتداد رود دنیپر ادامه یابد خصوصا چرنیهوف یک استان بلاروسی محسوب می شود
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 1
    وظیفه اول پوتین قبل از اعلام حمله مجدد به خارکف و سومی و پولتاوا اینست روسیه باید بسیج نسبی دیگری را اعلام نماید چون برای فتح سه استان شمالی رود دونیپر روسیه بهتر می باشد حمله ای از شمال کیف آغاز کند
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 1
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد
  • خسرو IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    اینا لو نرفته . در قالب لو رفتن دارن موضوع رو به خورد مخاطبانشان میدن .
  • خسرو IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    اینا لو نرفته . در قالب لو رفتن دارن موضوع رو به خورد مخاطبانشان میدن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس