اسرائیل

تظاهرات و اعتراضات ضد نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی کماکان ادامه دارد و با گذشت زمان، وضعیت وخیم تری پیدا میکند.

سرویس جهان مشرق - پس از تصویب قانون بحث برانگیز تغییر در ساختار قضائی در کنست رژیم صهیونیستی که مخالفان نتانیاهو از آن به عنوان کودتای قضائی نتانیاهو یاد می‌کنند، تظاهرات و مخالفت ها با این قانون به پایان نرسیده و ساکنان اراضی اشغالی کماکان به خیابان‌ها آمده و علیه دولت نتانیاهو و طرح تغییر در ساختار قضائی شعار می‌دهند.

وضعیت اختلافات در سرزمین های اشغالی به گونه ای پیش میرود که تاکنون هیچ مذاکراتی بین دو جریان سیاسی رژیم صهیونیستی برای توافق بر سر حل اختلافات صورت نگرفته است و مخالفان دولت نتانیاهو به ساماندهی تظاهرات،‌ اعتراضات و مخالفت های خود با طرح تغییر در ساختار قضائی ادامه می‌دهند.

تظاهرات ضد نتانیاهو در مرکز تل آویو

بنیامین نتانیاهو در جلسه خود با کابینه دولت در رابطه با برخورد با مخالفان و معترضان به طرح تغییر در ساختار قضائی گفته بود که در برخورد با معترضان، باید کوبنده رفتار شود.

تلاش پلیس رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ورود معترضان به بزرگراه و مسدود کردن آن

طرح تغییر در ساختار قضائی، قدرت نتانیاهو و کابینه وی را برای قانون گذاری به صورت قابل توجهی افزایش میدهد و با عملی شدن این طرح، تا حد زیادی موانع پیش روی نتانیاهو برای حکمرانی بر سرزمین های اشغالی برداشته میشود.

درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با تظاهرات کنندگان

در آخرین دور از تظاهرات، سراسر سرزمین های اشغالی شاهد تجمع علیه دولت نتانیاهو و اعتراضات بود که این تظاهرات، با ورود پلیس رژیم صهیونیستی به خشونت نیز کشیده شد.

سه منطقه تل آویو، حیفا، قدس اشغالی از مراکز اصلی تظاهرات علیه دولت و شخص بنیامین نتانیاهو بود. یائیر لاپید، به عنوان اصلی ترین رهبری جریان مخالفان دولت نتانیاهو در صفحه توییتر خود نوشت: ۲۵۰ هزار اسرائیلی ( صهیونیست) برای روح اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در خیابان ها می جنگند.

مسدود کردن جاده ایالون با آتش توسط صهیونیست ها

به گزارش رسانه های عبری زبان در تل آویو، ۱۶۰ هزار صهیونیست در اعتراض به دولت نتانیاهو به خیابان ها آمدند. همچنین پلیس تعدادی از صهیونیست های معترض را دستگیر کرد. تظاهرات اصلی مانند هر هفته در خیابان کاپلان تل آویو برگزار شد. عدادی از صهیونیست ها، اقدام به بستن جاده ایالون کردند.

در تظاهرات قدس اشغالی نیز الیاکیم روبینشتاین، قاضی بازنشسته صهیونیست در سخنرانی خود گفت: «ما نباید متوقف شویم، تظاهرات باید ادامه پیدا کند».

ایهود باراک، نخست وزیر پیشین، در تظاهرات در تل آویو گفت: «اگر این قانون تصویب شود، چاره ای جز حرکت به سوی خیزش های مدنی غیرخشونت آمیز نخواهد بود این تلاشی است برای تبدیل اسرائیل به دیکتاتوری».

بیش از 100 افسر و سرباز واحد عملیات ویژه ارتش اسرائیل طوماری را منتشر کردند که در آن اعلام کرده اند: اگر قوانینی که با هدف از بین بردن دموکراسی اسرائیل تداوم یابد، ما به خدمت در تشکیلات نظامی ادامه نخواهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    8 1
    لعنت بر نتانیاهو واریل شارون وشیمون پرز ملعون
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    چی نوشت رو آسفالت؟
  • پرشیا IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    2 1
    حالا باور دارید به تحلیلی که گفتم، صهیونیسم ریشه های ضدیهودی دارد. این همان کالت برده داری تاریخ است که نقاب منجی یهود زده، اما نیست. کالت برده داری که بعدها جهانخوار شده، همانست که یهودیان را هم در حرمسراهای معروف بابیلان به اسارت گرفت (فرقه کانیبال/ کاهن بعل) و طی چند نسل اجداد همین صهیونیستها را پس انداخت و داعش می‌ساخته همواره. اینها ژن یهود را می‌خواستند و نه خود یهود، و نقاب یهودی به کارشان می آمده، چنانکه نقاب‌های دیگر ادیان در فتح قاره ها با نفوذ به معابد و دربارها و جایگزینی. اینگونه جهانخوار شدند محافل پنهان کلونیالیستی=صهیونیستی.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    2 1
    الله اکبر صهاینه! چون ناتانیابو ظاهرا از نژاد اشکنازی هستند، خودشون رو برترین میدونن، همینا به اقوام دیگه یهودی که مثلا سیاه پوست هم توشون هست، یا قیافه های مصری دارند تقریبا، به شدت برخورد میکردند و اجازه ورود به اسرائیل رو نمیدادند... این نژاد اشکنازی، خودشون بابای نژادپرستان... چه جلب از باطل... که رفتنی است.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    2 4
    باز خوبه اسرائیله ایران اگه بود واسشه همشون حکم محارب می بریدید
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 0
      شما دست کدومشون تفنگ و قمه دیدید؟ چه پلیسی رو کشتن یا سوزوندن؟
    • ح IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 0
      اینا کدومشون نیروی امنیتی کشتن؟؟ کدومشون قمه و کوکتل مولوتوف و اسلحه گرم و سرد دارن؟؟ کار پاکان را قیاس از خود مگیر گرچه ماند در نبشتن شیر و شیر!!
  • دیده بان IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    اسقاطیل! روزی که با طرح هزار خنجر و پول های سلمان اره میهن عزیز ما و جوانان ما را هدف قرار دادی، حواست نبود به خدای بزرگی که می بیند و جزا می دهد؟ این وعده ی حتمی خداوند است که اگر بد کردی بدی می بینی. چو بد کردی مباش ایمن ز آفات... کلوخ انداز را پاداش سنگ است... انگشت مکن رنجه به در کوفتن کَس. تا کَس نکند پنجه به در کوفتنت مشت... حالا حالاها باید بچشید بی شرف ها.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    تظاهرات? مگه اسم اینا اغتشاش نیست
  • رضا IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    خدالعنت کنه یهود صهیون رابه امیدروزی که حتی یک یهودی صهیون درکره زمین نباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس