نافرمانی بن گویر و اسموتریچ از نتانیاهو

رژیم صهیونیستی این روزها در وضعیت تنش و اختلافات داخلی شدید میان دولت نتانیاهو و جریان مخالفان و منتقدان وی به سر می‌برد.

سرویس جهان مشرق - سرزمین های اشغالی دو ماهی است که شاهد التهاب و درگیری های داخلی است که منشاء آن روی کار آمدن دولت بنیامین نتانیاهو است. بنیامین نتانیاهو در آغاز به کار دولت خود طرحی جنجالی را مطرح کرد که به تنش ها و اختلافات داخلی دامن زد، طرحی مبنی بر تصویب تغییرات در ساختار قضائی که مخالفان وی از آن به عنوان «کودتای قضائی» نتانیاهو یاد می‌کنند.

پس از کش و قوس های فراوان و برگزاری تظاهرات گسترده در سرزمین های اشغالی، طرح تغییر در ساختار قضائی، دوشنبه هفته گذشته در کنست رژیم صهیونیستی تصویب شد.

در این رابطه وب سایت صهیونیستی معاریو نوشت:

در پس زمینه تصویب قانون اصلاحات در ساختار قضائی به رهبری دولت نتانیاهو، تغییر چشمگیر در روابط نیروهای سیاسی مشهود است. بر اساس نظرسنجی منتشر شده در "معاریو"، اگر انتخابات کنست امروز برگزار می شد، نتیجه آن تغییر می کرد، زیرا احزاب ائتلاف تنها ۵۵ کرسی را دریافت می کردند، در حالی که مخالفان نتانیاهو ۶۵ کرسی را دریافت می کردند. این آمار، بر اساس نظر سنجی موسسه panelspolitics رژیم صهیونیستی است.

دولت جدید صهیونیست‌ها نیامده اکثریت را از دست داد/ آیا رژیم صهیونیستی به سمت انتخابات ششم می‌رود؟
دایره سمت چپ، قبل از تصویب طرح تغییر در ساختار قضائی
۶۴ کرسی نتانیاهو
۵۶ کرسی مخالفان
دایره سمت راست، بعد از تصویب طرح تغییر در ساختار قضائی
۵۵ کرسی نتانیاهو
۶۵کرسی مخالفان

در این نظر سنجی، دو قطبی شدن جامعه رژیم صهیونیستی بر سر تغییر در ساختار قضائی در موضوع مذاکرات و تلاش برای دستیابی به مصالحه نیز منعکس شده است. ۴۳ درصد معتقدند که روند قانونگذاری باید به عنوان شرط مذاکره متوقف شود. در حالی که ۴۲ درصد بر این باورند که حتی در صورت ادامه روند قانونگذاری، باید مذاکرات انجام شود. بقیه پاسخ دادند که نمی دانند چه کار کنند.

در پاسخ به این سوال که «به نظر شما در آینده قابل پیش‌بینی شکاف اجتماعی بین حامیان اصلاحات و مخالفان تشدید یا کاهش می‌یابد» - ۶۷ درصد پاسخ داده‌اند که شکاف اجتماعی «بدتر خواهد شد» در حالی که تنها ۲۴ نفر هستند. ٪ کسانی که فکر می کردند اوضاع "آرام می شود". ۹ درصد دیگر پاسخ دادند "نمی دانم".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    حماقت کرد برگشت.
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    انحلال دولت فقط
  • ح IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    آدم میبینه یاد زمان ساسانیان میفته که تو 4 سال آخر ده تا پادشاه تغییر کرد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس