بازدید دیپلمات‌های اروپایی از «حواره» و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها

نمایندگان ۱۹ کشور اروپایی در جریان بازدید از شهرک فلسطینی حواره در جنوب نابلس، جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در این منطقه و کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین را محکوم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کردند.

به گزارش مشرق از تارنمای دولت انگلیس، امروز (شنبه) نمایندگانی از بلژیک، قبرس، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، مالت، مکزیک، هلند، نروژ، لهستان، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و بریتانیا از شهرک فلسطینی «حواره» بازدید و مراتب تسلیت خود را به قربانیان حملات اخیر اعلام کردند. آن‌ها همچنین خشونت شهرک‌نشینان (صهیونیست) در این منطقه را به شدیدترین لحن محکوم کردند.

در این بازدید، دیپلمات‌ها در جریان جزئیات حملات وحشیانه صهیونیست‌ها در این منطقه قرار گرفته و با قربانیان ابراز همدردی کردند. بر اساس این گزارش، آن‌ها اقدامات «شنیع و خشونت‌آمیز» شهرک نشینان (صهیونیست) را به شدت محکوم کرده و از رژیم صهیونیستی خواستند که «تمام اقدامات لازم را برای محافظت از فلسطینی ها در برابر خشونت شهرک نشینان و اطمینان از پاسخگویی عاملان این حملات صورت دهد.»

دیپلمات‌های اروپایی همچنین نسبت به بی‌تفاوتی رژیم صهیونیستی در قبال جنایات صورت گرفته در «حواره» که «به سطح بی سابقه ای رسیده است» ابراز نگرانی کردند.

در این گزارش آمده است: خشونت شهرک نشینان (صهیونیست) نتیجه ادامه فعالیت های شهرک سازی اسرائیل است. شهرک‌سازی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است، به تنش‌ها دامن می‌زند، راه‌حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل و چشم‌انداز صلح پایدار در منطقه را تضعیف می‌کند.»

بر اساس گزارش منتشر شده در دولت انگلیس، دیپلمات‌های اروپایی کشتار فلسطینی ها را محکوم کرده و از همه طرف ها خواستند که برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها، خویشتن داری کنند

به گزارش مشرق، یکشنبه گذشته شهرک‌نشینان صهیونیست با یورش به شهرک حواره اقدام به آتش زدن ده‌ها خانه و مغازه و تخریب خودروها کردند؛ فلسطینی‌ها هم به مقابله برخواسته و دو صهیونیست را به هلاکت رساندند.

بر همین اساس نظامیان اشغالگر قدس ورودی و خروجی‌های شهرک «حواره» را مسدود کرده و مانع تردد فلسطینی‌ها شدند. آن‌ها همچنین در اطراف این منطقه اقدام به برپایی مراکز ایست و بازرسی کرده و بر فراز ساختمان‌های بلند پست دیده‌بانی گذاشته‌اند. صهیونیست‌ها همچنین مانع بازگشایی مغازه‌های خیابان اصلی اردوگاه شدند.

در این راستا « بزالل اسموتریچ »، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خواستار نابودسازی «حواره» شده است. به‌رغم انتقادهای فراوان از او، اسموتریچ اظهارات خود را همچنان پس نگرفته و عذرخواهی نکرده است.

ساعاتی پیش شش کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، المان، ایتالیا، لهستان و اسپانیا با صدور بیانیه‌ای مشترک نگرانی شدید خود را در خصوص تداوم خشونت‌ها در فلسطین اشغالی ابراز کردند.

آن‌ها در این بیانیه اقدامات غیرقانونی صهیونیست‌ها در کرانه باختری را به باد انتقاد گرفته و تصریح کردند: هیچ نتیجه مطلوبی جز صلح عادلانه و پایدار برای همه وجود ندارد. در این راستا، ما مخالفت شدید خود را با تمام اقدامات یکجانبه ای که راه حل دو دولتی را تضعیف می کند، از جمله گسترش شهرک سازی هایی که بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی هستند، تکرار می کنیم.

انگلیس، فرانسه، المان، ایتالیا، لهستان و اسپانیا از رژیم صهیونیستی خواستند «تصمیم اخیر خود را برای پیشبرد ساخت بیش از ۷ هزار واحد شهرک سازی در کرانه باختری و مشروعیت بخشی به شهرک ها در این منطقه را لغو کند.»

اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی، نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد مصوب ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (سوم دی ۹۵) بشمار می‌رود. این قطعنامه ضمن غیرقانونی خواندن شهرک سازی در اراضی فلسطینی ها از رژیم صهیونیستی می خواهد که عملیات شهرک سازی را متوقف کند.

با وجود قطعنامه های مصوب شورای امنیت سازمان ملل برای توقف شهرک سازی‌ها در کرانه باختری، همچنان سیاست اشغالگری صهیونیست‌ها ادامه دارد؛ تا جایی‌ که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان کارزار انتخابات پارلمانی، وعده الحاق بخش هایی از کرانه باختری را به سرزمین های اشغالی داده بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس