خانه احزاب

احزاب سیاسی در ایران باید بدانند که مردم از یک حزب، مفسّر قانون اساسی و وزیر شعار و مروّج سگ‌بازی و تحریم‌کننده انتخابات نمی‌خواهند. بلکه یک حزب سیاسی دارای کارنامه اجرایی و برنامه‌های مؤثر می‌خواهند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تهدید یک نماینده به افشای عکس‌های قالیباف

تهدید یک نماینده به افشای عکس‌های قالیباف/ دلسوزی برای زاهدان به روش ریگی!

بیژن نوباوه‌وطن، از نمایندگان مجلس و چهره نزدیک به جبهه پایداری به دلیل نشر اکاذیب علیه رئیس مجلس با شکایت قالیباف مواجه شده است.

نوباوه‌وطن در این باره به ایسنا گفته است:

"بعد از ماجرای رسوایی سیسمونی نوه آقای قالیباف که بازتاب بسیاری در جامعه داشت، توسط تعدادی از نمایندگان مجلس بیانیه‌ای خطاب به رهبری تهیه شده بود که در انتهای آن بدون آنکه با نمایندگان مطرح شود، مطلبی در حمایت از رئیس مجلس اضافه کرده بودند.بعد از قرائت نامه در صحن مجلس، تعدادی از نمایندگان از جمله آقایان کوثری و نادری و خانم لاجوردی از تریبون مجلس نسبت به این اتفاق اعتراض کردند و بسیاری از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند و این مسأله انعکاس فراوانی در رسانه‌ها داشت.چند روز پس از این ماجرا، در حساب کاربری خودم در توئیتر مطلبی منتشر کردم مبنی بر اینکه این کار فریبکاری است و در شأن نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست؛ در پی انتشار این مطلب شخص آقای قالیباف از من شکایت و اعلام کردند که اطلاعی از موضوع نداشتند که این خودش یک جرم است که بدون اطلاع ریاست مجلس بیانیه‌ای صادر شده است؛ این درحالیست که هم شواهد نشان می‌دهد و هم من اطلاع دارم که آقای قالیباف در جریان موضوع قرار گرفته بودند."

او همچنین می‌افزاید: بر اساس قانون، این شکایت جهت بررسی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع داده شد و تعدادی از نمایندگان مجلس و همچنین برخی از اعضای هیئت نظارت با من صحبت کردند و از من خواستند که عذرخواهی کنم تا ماجرا خاتمه یابد که من به هیچ وجه این پیشنهاد را نپذیرفتم. امروز احضاریه‌ای به دادگاه با اتهام نشر اکاذیب به من ابلاغ شده که در آن قید شده که اگر تا ۵ روز آتی به دادگاه مراجعه نکنم، حکم جلب من صادر می‌شود و بازداشت خواهم شد.

نوباوه‌وطن در ادامه قالیباف را تهدید کرده و گفته است: اقدامی که آقای قالیباف نسبت به آن اعلام شکایت کرده‌اند را برای حفظ رعایت حقوق مردم و در راستای وظایف نمایندگی می‌دانم. در دادگاه اسناد و مدارک لازم را ارائه خواهم داد و در این قضیه شاهد هم دارم. همچنین اگر ضرورت داشته باشد، اطلاعات بیشتری در خصوص سفرهای خارجی خانواده قالیباف به همراه عکس و مدرک کافی ارائه خواهم داد.[1]

*یکی از بلایای همیشگی سیاست‌ورزی قیام بی‌هنران علیه چهره‌های کارآمد و کسانی است که می‌توانند گره از کار مردم بگشایند.

در ماجرای دشمنی‌های کسانی در میان شورای شهر سابق، مجلس، عدالتخواهان و جبهه پایداری با قالیباف نیز شاهد همین بلیّه هستیم و نیک می‌بینیم عده‌ای که هیچ دستاورد عملی ندارند و در ظاهر هم گاهی با یکدیگر در تضاد هستند اما همگی در دشمنی ورزیدن با مدیریت جهادی قالیباف ید واحده هستند!

در ماجرای اخیر نیز انتظار این بود که آقای نوباوه در هنگامه‌ای که قالیباف برای اجرای مصوبات جهادی مجلس از قبیل اخذ مالیات از خانه‌های خالی، طرح جوانی جمعیت، الزام دولت به نظارت بر بازار، الزام دولت به ایجاد سقف برای مبلغ گران اجاره خانه‌ها و... تنها مانده است؛ به یاری رئیس مجلس و سایر نمایندگان بیاید نه اینکه جریان بی‌ارزش و البته غلط سفر چند عضو خانواده قالیباف به ترکیه که خلاف قانون نبود اما اشتباه بود و رئیس مجلس هم به آن اشتباه اذعان کرد را بر سر دست گرفته و به جای دغدغه مردم؛ دغدغه عدالتخواهی برساخته در ذهن عده‌ای تندرو را دنبال کند.

مع‌الوصف جالب است که می‌بینیم نوباوه حتی دست به تهدید هم زده است و به جای فهم درست ماجرا اصرار دارد که عکس‌های بیشتری هم منتشر می‌کند.

صد البته مردم نیز منتظرند که اگر نماینده‌ای از خلاف و فساد قالیباف سندی بیّن دارد آنرا منتشر کند تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.

بیان این نکته هم ضروریست که آقای قالیباف آنطور که به تجربه دریافته‌ایم رویتاً اهل شکایت نیست اما در تمام مواردی که وارد فرایند قانونی شکایت شده پیروز شده است و خوب است بیژن نوباوه‌وطن در این باره به پرونده کسانی مثل محمود میرلوحی که به شلاق و زندان محکوم شد نیز رجوعی هرچند کوتاه داشته باشد.

***

دلسوزی برای زاهدان به روش ریگی!

تهدید یک نماینده به افشای عکس‌های قالیباف/ دلسوزی برای زاهدان به روش ریگی!

لیدر اصلاح‌طلبان اخیراً با عده‌ای که گفته شده "علاقه‌مندان به مسائل سیستان‌وبلوچستان" بوده‌اند دیدار کرده است.

به گزارش شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی، خاتمی در این جلسه اظهار کرده است:

"در حوادث اخیر نیز بر این استان و به‌خصوص بخش بلوچ آن ستم و جفای مضاعف رفت که لازم است هرچه زودتر مردم منطقه که هم رنج محرومیت و هم ستم اشرار را بیش از دیگران احساس و تحمل کرده‌اند مورد استمالت قرار گیرند و نیز آسیبی که به این مردم رسیده است تا آنجا که ممکن است جبران شود."[2]

*دقت شود که آنچه که در چند اغتشاش زاهدان رخ داد؛ معرکه‌ای کاملا شیطنت‌آمیز بود که به گفته یکی از مقامات سپاه پاسداران عملا برای سقوط زاهدان طراحی شده بود.

معرکه‌ای که در وهله اول باید به فرماندهان و بانیان آن از جماعت سنی و شیعه در تهران و زاهدان توجه داشت.[3]

فرماندهان و بانیانی که عده‌ای جوان فریب‌خورده را شوراندند و زمینه حضور مسلحین، فارین‌فایترها و اراذل و اوباش را فراهم کردند و به این واسطه عده‌ای هم کشته شدند.

فتنه‌انگیزی در صحبت‌های خاتمی نیز البته آشکار است.

چه اینکه سیستان و بلوچستان به‌ناگاه و فقط طی روزهای اخیر برای اصلاح‌طلبان مهم شده است و یک نگاه ساده حتی در مواضع چند سال اخیر چپ‌ها نشان می‌دهد که به زعم آنان اساسا جایی به نام سیستان و بلوچستان روی نقشه ایران وجود ندارد و اگر هم باشد مزاحم شمال تهران و خاستگاه گفتمانی اصلاح‌طلبان است!

از طرفی شاهدیم کسانی سنگ سیستان و بلوچستان را به سینه می‌زنند که گفتمانشان صراحتا مغایر با محرومیت‌زدایی و جهاد امنیتی است و عملا هیچ جای پایی در معرکه خدمت و جهاد در سیستان و بلوچستان ندارند.

مسئله قابل تأملی نیز در این میان وجود دارد که بیش از همه جوانان عزیز و نجیب سنّی باید متوجه آن باشند.

در طول هفته‌های اخیر ده‌ها نیروهای حافظ امنیت ایران و مردم شهید و مجروح شدند. سهم سیستان و بلوچستان از این قافله هم شهادت فرمانده اطلاعات سپاه استان و چند نیروی امنیتی دیگر بود که سهم بسزایی در حفظ امنیت مردم و منطقه داشتند و برای نجات مردم شهید شدند. اما ندیدیم و نشنیدیم که خاتمی دلی برای این شهدا بسوزاند!

فلذا نتیجه اینکه دلسوزی او برای مردم بلوچستان بخشی از یک نمایش است.

نمایشی که یک اپیزود آن سکوت و دیگری فریاد است. تا در انتهای نمایش مردم فریب بخورند و در پشت سر "نی‌نواز هاملین" پا به رودخانه‌ای عمیق بگذارند و غرق شوند.

خاتمی از ستم مضاعف به بلوچ‌ها سخن می‌گوید در حالی که این ستم بر همه رفته است و فارس و لر و ترک و بلوچ همگی از اغتشاشات اخیر آسیب دیدند.

یعنی جوانان بلوچ باید بدانند که منظور خاتمی در اینجا از ستم مضاعف همانست که عبدالمالک ریگی می‌گفت. ستمی برساخته و ذهنی و غیر قابل اثبات که قرار است به مثابه رایت ظلم برافراشته شود و قومی را علیه خدمتگزاران و هم‌خونان و برادران خود بشوراند.

بدون آنکه خدمات نظام به سیستان و بلوچستان را برشمارد، بدون آنکه بگوید در "بلوا" احتمال کشته شدن دوست و دشمن هست، بدون آنکه خطر فتنه‌انگیزی سنی و شیعه وابسته به خارج را تبیین کند و بدون آنکه از آسیب‌های اغتشاشات اخیر به تمام ایرانیان سخنی براند.

جوانان رشید بلوچ و مولوی‌های عزیز سنی باید بدانند که جز با نگاه بصیرتی و رویکرد عقلانی نمی‌توان دوست را از دشمن بازشناخت. و "دوست" هم کسی نیست که مردم را بشوراند و تشویق به ناامنی کند.

بلکه دوست آنست که همیشه در کنار مردم است،‌ برای امنیتشان شهید می‌دهد، آنها را از آشوب برحذر می‌دارد و نه فقط برای کشته‌های یک بلوای مسلحانه؛ بلکه در هر کجا که احساس کند مردم مشکلی دارند؛ پای کار است و غم از دلشان می‌زداید.

خاتمی و امثال او؛ فرمانده روزهای آشوب‌اند و یک سیستان امن و آرام و پیشرفته و خالی از محرومیت؛ برای آنها یک بازار کساد بیشتر نیست...

***

درباره "کُمای احزاب ایرانی"

تهدید یک نماینده به افشای عکس‌های قالیباف/ دلسوزی برای زاهدان به روش ریگی!

محمد نعیمی‌پور، از فعالان ستادی جریان چپ اخیرا در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون وضعیت احزاب سیاسی در ایران و اینکه آیا احزاب می‌توانستند در تنش‌های اخیر نقشی داشته باشند یا خیر گفته است:

"احزاب ما خیلی ضعیف‌تر از این حرف‌ها هستند که بتوانند برنامه‌های گسترده‌تری داشته باشند و با مردم ارتباط برقرار کنند؛ در واقع احزاب در حد بحث و بررسی مسائل سیاسی روز بروز دارند. در حالی که ابعاد کار با مردم و جامعه مدنی طلب می‌کند که احزاب در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بیشتر از این کار کنند. هر چند که معتقد هستم که اصلاً کاری نکرده‌اند و لذا احزابی که الآن در حاشیه هستند اگر بخواهند توانمند شوند و کارهای مؤثری کنند، ضرورت دارد که در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی فعال باشند و در زمینه‌ مسائل اقتصادی کشور هم صاحب نظر باشند. صرف دادن یک سری بیانیه نمی‌شود عنوان کرد که ما حزب داریم. کار حزب سازماندهی و تشکیلات و ساماندهی مردم است که ما از این جهت دچار خلأ کامل هستیم."[4]

*اگرچه ما با آقای نعیمی دچار تفاوت نظرهای عمیق سیاسی هستیم و بارها هم ایشان را نقد کرده‌ایم ولی این دیدگاه ایشان در واقع‌نمایی از وضعیت احزاب سیاسی در ایران کاملا صحیح و قابل تحسین است.

همان احزابی که صرفا گاهی خبرهایی از بیانیه‌ها و مجامع عمومی و نظرات آنها به گوش می‌رسد و دیگر هیچ.

جالب است که می‌بینیم گاهی سران این احزاب خاصّه احزاب چپ؛ به عرصه رسانه می‌آیند و از این می‌گویند که مشکل کار از عدم مقبولیت احزاب نزد حاکمیت است و نظام جمهوری اسلامی با احزاب مشکل دارد!

اما نعیمی‌پور به درستی دلایل دیگری را برای بی‌خاصیتی احزاب ایرانی بر شمرده است.

لازم است این نکته راهبردی به صحبت‌های آقای نعیمی‌پور اضافه شود که احزاب صرفا باید با ارائه متد و کارنامه اجرایی بهتر شناخته شوند.

مردم مفسّر قانون اساسی و وزیر شعار و مروّج سگ‌بازی و تحریم‌کننده انتخابات نمی‌خواهند.

آنها حزبی می‌خواهند که در کنار یک کارنامه اجرایی مطلوب و برنامه‌های پیش‌رو و قابل اندازه‌گیری برای معیشت و اقتصاد؛ البته در بزنگاه‌های سیاسی هم سمت درست منطبق با سیاست‌های عقلانی نظام اسلامی را به آنها نشان دهد.

چیزی بیش از این یا خارج از این؛ منتج به وضعیت فعلی یعنی "کُمای احزاب ایرانی" می‌شود.

در تراژدی کُمای احزاب ایرانی البته باید کُمای جنبش دانشجویی را نیز افزود.

جنبشی که چند سالی است کار تشکلی خاصی انجام نمی‌دهد و صرفا به برخی عملکردهای مقاومتی از سوی برخی دانشجویان دلسوز محدود شده است.

جنبش دانشجویی نیز باید همانند احزاب به اصل خود یعنی کادرسازی اصولی، سیاست‌ورزی عاقلانه، نقد مدبرانه و ترویج تحلیل صحیح در کنار تحصیل، تهذیب، ورزش بازگردد تا از کُمای فعلی نجات یابد.

***

1_ isna.ir/xdMMdd

2_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/345754

3_ mshrgh.ir/1435861

4_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1298057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 161
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    7 12
    چقدر.......... وقیح
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      10 16
      آقای قالیباف باید شکایت نمی کرد و بهتر است ایشان کوتاه بیاید و کشور نیاز به اتحاد دارد.
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      41 12
      از قاليباف دفاع نكنيد
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      19 8
      نوباوه جانباز جنگ و دارای سبقه روشن و قابل دفاعی است!!
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      5 22
      بیژن تو دیگه چرا؟؟
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      4 8
      بیژن نوباوه به نیابت ازهمه مخالفا کاری کرد
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 5
      بیژن نوباوه به نیابت از... کاری کرد که ....
    • وطن پرست DE ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      10 4
      یک نمونه دیگه از بی مسئولیتی روابط عمومی قوای سه گانه.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    45 5
    نوباوه که کار درستی کرده، بالفرض هم که کش دادن این مطلب صحیح نباشد
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      16 8
      روشن است اگر آقای قالیباف شکایت نمی کرد کار به اینجا نمی رسید و به نظر می رسد ایشان منشاء این تفرقه است.
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      4 8
      قالیباف مثل بقیه مردم آدم خوبی هست و خدمات زیادی کرده است اما بی عیب و بی اشتباه نیست . سیستم نظارتی باید قوی باشد .کرباسچی را هم نباید حذف می کردند .او را تنبیه می کردند اما کار می کرد .
  • ناشناس IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 1
    بله!!
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    7 27
    به نظرم حرف اخیر رئیس مجلس درباره رفع فیلترینگ اینستا و واتساپ دلیلی روشن بر حمله برخیها به ایشان است
  • آرش IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    31 16
    دنیای عجیبی داریم ، ظاهراً اکثر روئسای سابق جمهوری عامل غرب و بانی حوادث بودند! یه لحظه فکر کنید... هشت سال مملکت در دست نفوذی ها بوده!! نمیدانی بخندی یا گریه کنی؟ وقتی دو جناح رقیب اینگونه به هم وصله میزنن دیگر چه نیازی به موساد و توطئه غرب نشینان.
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      8 2
      چی بگم
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      4 1
      بله عجیبه
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      2 3
      نیخوام نباشه هم حزبی ووحدتی که با سازش بامنافق باشه
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      10 4
      اینهایی که وصله می چسبانند خودشان نفوذی موساد هستند .
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      18 10
      رفسنجانی که بد .خاتمی هم بد .احمدی نژاد هم بد .پس فقط شما خوب هستید ؟؟؟
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      2 4
      نبین که میگویدببین چه میگویدردفتنه ها دنبال فردنباش دنبال حقیقت باش
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 4
      قشنگ تو هم اومدی با این حرفت آتش بسوزانی.این نشان می دهد در کشور آزادی هست و تفکرهای مختلف به قدرت میرسند
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    5 43
    ادمی که تو این وضعیت کشور یکی دیگه رو تهدید میکنه هر چی عکس فیلم هم داشته باشه بازم قالیباف بی گناه باید باشه تا این بی شعور که یه همچین غلطی میکنه سیسمونی قالیباف واقعیت هم داشته باشه بازم دمش گرم معلومه داره تو مجلس کار میکنه که با خاله زنکی میخان اذیتش کنن
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      11 0
      دینتوت روبرای خوشایند کسی نفروش
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      7 0
      قرار نیست هر کی کار میکنه چیزی بهش نگن
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    5 24
    باورم نمیشه نوباوه اینجوری رفتار میکنه
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    12 12
    اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند: سربازان ما در ایران؛ میلیون‌ها کاربر اینترنت ؛ هستند. اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
    • محمد IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      7 5
      چشم مجلس مدعی انقلابی گری روشن
    • . IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      6 4
      توی نظرات همه خبرها اومدی این متنو میذاری اه بسه دیگه بابا یه چیز جدید بنویس
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    13 16
    مجلس بایدشفافیت راانجام دهد امام علی فرمودند همه چیزاین حکومت جزاسرارنظامی که ممکن است جواسیس متوجه شوند وامنیت رامختل کنندبایدشفاف باشدبرادرما نوباوه اتفاقادرمسیرشفافیت که شعاراین مجلس بودداردعمل میکند
  • محمدی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    3 43
    متاسفم برات نوباوه
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      15 2
      احسنت به نوباوه
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    15 0
    شعارمجلس انقلابی شفافیت ومبارزه بااشرافی گری است قالیباف بایداستقبال کند
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      9 1
      درود بر نوباوه
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    47 3
    از نوباوه آدم حزب الهی تر سراغ دارین ؟
  • مهدی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    46 12
    هرچند حرف مخالف رو منتشر نمیکنید ولی قالیباف دیگر در بین انقلابیون هم طرفدار ندارد به زودی او هم همچون ناطق و مطهری و لاریجانی به دامن اصلاح طلبان خواهد رفت خوشحالم که هیچ وقت به او رای ندادم
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      5 14
      بنظر من که اینجوری نیست و خوشحالم از رایی که دادم
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      5 4
      پس گرانی مبارکت باد
    • حسن IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      4 26
      تو دورانی که حتی کارمندای ساده هم برای خرید پوشاک خودشون سفر ترکیه میرن،کسی که رئیس مجلسه خانواده اش حق ندارن از ترکیه خرید کنن؟
    • خسن IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      3 37
      قالیباف در بین اصولگرایان از همه قوی تر و سواد سیاسی بیشتری دارد و هیچ وقت هم باجی به تندروهای نخواهد داد
    • شهرام IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      2 6
      انقلابی با این سوابق درخشان در سمت شهردار تهران تا حالا نداشتیم نی ؟
    • احسان معتمدی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      10 2
      پیرو امام و رهبری با دنیا پرستی با هم جمع نمی شوند
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      12 1
      حرف درستی است. آقای نوباوه را از نزدیک می‌شناسم.
    • محمود IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      3 8
      هرکس جلوی باند اصلاح طلب و مسئولین اشرافی دولت قبل و بازمانده گان آنها که هنوز در دل دولت مشغول هستند بایستد .محکوم به تحمل تهمت و رنج وغذاب خواهد شد.حالا در شرایطی که جامعه نیازمند آرامش و همدلی مضاعف بین مدیران و دلسوزان نظام هست و دشمنان نظام حمله وسیعی را به خیمه حرم تشیع علوی آغاز کردند طرح اینگونه مسائل خیانت به وطن و خون شهدا هست.لطفا بیدار شوید
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      17 0
      جناب حسن بنده کارمند ساده هستم نان شب برا خوردن ندارم چه برسد سفر ترکیه یکم عقل خوب چیزی هست
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      9 0
      تندرو ماسابقون السابقون حضرت امام خمینی و124هزارپیامبرو12امام است وماشیعه ایشان هستیم بایدبانجومی بگیری وفرعونی زندگی کردن مقابله بشه
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    7 3
    تا اونجایی که من یادمه قالیباف در مساله سیسمونی سکوت کرد
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    7 1
    احسنت
  • محمد IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    19 6
    با این مقاله علیه برادر عزیز نوباوه ، دارم از شما نا امید می شوم
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      4 6
      به جهنم که ناامیدمیشی مجلسی که رایش نه حقوقش نه روابط مالیش شفافیت نداره بایدشفاف بشه تارانت ودلالی وفساداقتصادی جلوش گرفته بشه خواست رهبراست
  • farahvash IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    12 3
    به نطرم مشرق نباید این خبر را می رفتید چون هم آقای نوباوه امتحانش را پس داده و می شناسیمش هم اقای قالیباف . اینکه یک دفعه نوباوه را بی هنر بدانی عین بی انصافی است تو این وانفسا خوب هیزم تری ت آتش گذاشتید . چقدز متاسفم . وابسته به حق بودید که ؟
  • CN ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    4 7
    به ملت توصیه میکنم به جای رفتن بسمت تلویزیون های ماهواره ای و شبکه‌های دروغ پرداز، اخبار شبکه‌های داخلی را با دقت بخوانید
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 2
    چرا نمی خواهید قبول کنید
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    3 1
    تعجب کردم
  • حسام IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    18 2
    آقای نوباوه همانی بود که در ماجرای رسوایی علی کردان به دلیل جعلی بودن مدرک دکترای افتخاری از دانشگاه آکسفورد و دارا نبودن مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد یک تنه در مجلس پته احمدی نژاد را روی آب ریخت و پرده از ان تقلب برداشت ؟
  • واقع بین IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    5 26
    جناب آقای نوباوه الان زمان مطرح کردن این موضوعات نیست لطفا تمرکز مسئولین رو بهم نزنید.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    3 21
    خداوکیلی این نوباوه رو کی دوباره فرستاد مجلس؟! دیگه اوج بی اخلاقی و رذالت و پستی رو با این حرف نشون داد.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      5 0
      یک مشت آب بزن بصورتت
  • روح الله IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    12 0
    جریان انقلابی اصیل هیچگاه خط اسلام ناب محمدی و ولایت را با اشخاص برابر نمی داند. بهتر است به جای غش کردن ها و تناقضات بیشمار مسیر خود را اصلاح نمایید.
  • قمی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 3
    نوباوه انقلابی؟؟!
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 1
    لعنت
  • عبدالله IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    19 17
    خدایا یه آدم چقدر میتونه فاسد بشه و سقوط اخلاقی کنه مثل خاتمی منافق. لعنت خدا و سول خدا بر خاتمی دجال و طیف هنفکر فاسدش.
  • عبدالله IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 33
    آقای نوباوه یه مسئله کوچیک و ساده رو متاسفانه خیلی گنده کرده. اصلا اینگونه رفتار کردن شایسته ایشون نبود.یعنی دقیقا همون کاری رو کرد که دشمن میخواد.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    15 2
    مشرق حق رابگوحتی اگرتلخ باشد
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 2
    عجیبه از این همه اسمون ریسمون بافتن
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 1
    دنیای عجیبی شده
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    6 2
    دنیای عجیبی شده, کسی مدعی نگاه به سیستان شده که خودش مسئول این وضع: هشت سال میرحسین نخست وزیر هشت سال هاشمی رئیس جمهور هشت سال خاتمی رئیس جمهور هشت سال روحانی رئیس جمهور 32 سال -------------- هشت سال احمدی نژاد یک سال رئیسی 9 سال خدا جای حق نشسته! تنها مشکل نظام فامیل بازی دوستان هستش. طرف باباش بزرگ دین بوده خودش شده داماد فلانی و الان شده سیاست مدار. طرف . . . . تنها راه چاره دست قوه قضاییه هستش. تمام سیاست مدارهای فاسد رو به سبک خلخالی تنبیه کنه. مردم عادی جرم مرتکب بشن, خوب مردم عادی هستن و طبق شرع و قانون باید تنبیه بشن ولی وقتی سیاست مدار مجرم باشه باید ده برابر تنبیه بشه. طرف ده تا جرم مرتکب شده,اقدام علیه امنیت ملی, رشوه و . . . . ولی برای یکی میره زندان (عوض مجموع, بیشترین اعمال میشه مثالش پسر هاش....)
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    همین دومورد بس است
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    با سلام از منظر تحلیل ساختاری ریشه بحران های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به عمل و کارکرد احزاب سیاسی درچهل سال گذشته ودر کشور ارجاع داد.
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 29
    نوباوه خدا بالاخره رسوات میکنه
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      1 5
      منم ازش انتظار نداشتم
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    4 20
    مدیریت جهادی قالیباف زبانزد حتی دشمنان است
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      10 1
      مدیریت جهادی ؟
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 18
    یکی به نوباوه بگه این ندانم کاری بالاخره رسوات میکنه
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    3 14
    مدیریت جهادی قالیباف
  • محمدجواد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    13 2
    داره میگه مدرک دارم به دادگاه ارائه میدم.
    • محمدایوب IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      1 19
      12/58عزیز اگر مدرک داره ودلسوز کشور ومردم هست الان تو بوق و کرنا کردن نداره باید سکوت میکرد روز دادگاه مدارک را به دادگاه میداد ودر صورت اثبات طی جلسه ای با رسانه ها اعلام میکرد این بیچاره دستش خالی است رسانه ای کرده تا میانجی پیدا شود قالیباف شکایتش را پس بگیرد یکی نیست بگه احمق الان که دشمن پشت در خانه من وتو است دعوا چه معنی داره بیشعور نجفی آدم کشت اصلاح طلبان پشتیبانی کردند
  • . IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 16
    اونایی که میخوان ضد قالیباف کاری کنن بهتره به اعمال داغون خودشون یه نگاهی بندازن
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 16
    بالاخره آقای نوباوه هم زمان مناسب برای انداختن ماسک نفاقش را پیدا کرد. مبارک است.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    14 2
    افساد طلبان عوامل موساد ودر همه نا آرامی ها لیدر هستند
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 4
    فقط و فقط با مردم باش
  • شهریار IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    21 1
    اگر نظر منتقد را درج کنید مممنون میشوم موضع گیریهای قالیباف را در بزنگاهها ببینید. عملکرد قالیباف را در مجلس ببینید
    • شهریار IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      1 4
      سلام بجائی نمی رسید
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    14 1
    با سلام شما ها هم آخر گزارش را با تهدید نوباه وطن بستید پس چرا
  • علی افصحی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 33
    امان از بی خردی و کسانی مانند «نوباوه» که تخصصشان گل به خودی است. واقعا این آدم «نوباوه»است بلوغ پیدا نکرده ! ان شاءالله در انتخابات پیش رو دیگر انتخابات را تبدیل به شرکت سهامی نکنیم.
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 9
      خیلی از پایداری ها و....ها دارند بر علیه نظام جمهوری اسلامی کار می کنند.حتی اگر خودشان ندانند .مشکل جامعه ما قالیباف نیست .
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      25 0
      اسم مهم نیست مهم زیست اشرافی ونجومیبگیری ومسئول نبودن درشفاف سازی است که عدم شفافیت زمینه رانت ونجومی بگیری وفساداقازادگی راایجادمیکندکه غصب پست است که هر میزش 73شهیدداده شده
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 24
    خيلى قبيله گرا و وقيح تشريف دارند ، مديريت قاليباف قابل ستايشه
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 19
    خيلى قبيله گرا و وقيح تشريف دارند ، مديريت قاليباف قابل ستايشه
  • مریم IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    6 3
    جالبه خودتون میگید سران فتنه ۸۸، ۹۸ و.... ولی ندیدیم یکی از این سران رو حداقل برا رضای خدا اعدام کنید.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 16
    الان که همه تمرکز باید روی دشمنان خیز برداشته برای تکه‌تکه کردن ایران باشه این خاله زنک بازیا از یک نماینده مدعی انقلابی‌گری خیلی عجیبه!
  • محمدایوب IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 38
    آدم از خودش خجالت میکشه اینها واقعا آدم هستند به کی میشه اعتماد کرد احمق الان وقت جنگ نیست کمی از اصلاح طلبان یاد بگیرید روحانی کشور را به گند کشید باز اینها از او دفاع می‌کنن جهانگیری با ارز 4200 کشور را زرد کرد داداشش دزد یا حسین فریدون باز هم دفاع میکنند نجفی زن کش اینقدر دادوهوار نکردن حالا این بیچاره ضعیف توی این وضعیت دادوهوار راه انداخته
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      4 4
      جهانگیری با ارز 4200 کشور را زرد کرد ......جواب .. اینکه آقای جهانگیری تسلیم شما نشد و دولار را گران نکرد شما ناراحت هستید .اگر آقای رییسی هم گران نکرده بود الان وضع مردم بهتر بود .دشمنان انقلاب می خواهند دولار گران شود تا ارزش ریال کم شود و مردم شورش کنند . شک نداشته باشد اگر دولار بالاتر برود وضع جامعه بدر تر از این می شود .دیگه آدمهای مذهبی هم اعتراض می کنند.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 20
    ما قدر سردار را میدانیم
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 2
    درود
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    10 3
    میدانید یکی از دلایل انحراف و ضدیت خانواده رفسنجانی چیست؟اینان فکر میکردند و میکنند که اگر پدرشان وظیفه اش را انجام داده خانواده و نورچشمیعایش حق دارند ورای قانون باشند.اگر چیزی خلاف قانون است برای انها انجام ان کاملا بدون ایراد است.
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      0 0
      احسنت. بنظرم نگرانی نوباوه اینه که قالیباف در سیاسی کاری غرق بشه و به راه خانواده رفسنجانی بیفته
  • سعید IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    4 6
    متاسفانه با این که آقای قالیباف یه مدیر اجرایی قوی و کارآمده ولی در سیاست کمیتش میلنگه
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 2
    مثلا میخواد چکار کنه
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    11 3
    سلام ! شما نباید طرف داری کنی برادر! آقای قالیباف یا آقای نوباوه و امثالهم اگر خطاکرد باید ستایش راببینید
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    9 1
    آقای نوباوه آدم شریفی هستند
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 5
    متاسفم برای این نماینده ی دور از خدا
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 1
    سزایش را ببیند صحیح است.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 6
    متاسفم برای نماینده
  • محسن IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 4
    واقعا خجالت آوره
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 4
    دعوا نکنید
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 4
    خدا آخرشو خیر بکنه
  • مولا IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    19 0
    هر شخص در هر سمتی که باشه وقتی مردم رو به ساده زیستی و مقاومت دعوت میکنه نباید خود و خانوادش به سمت زندگی لاکچری و انچنانی بره . این راه امام ره و مقام معظم رهبریه که ساده زیستی مسئولان جدی گرفته بشه تا مردم نسبت به نظام بدبین نشن.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    4 1
    احزاب غیر از حزب الله بقیه یا حزب شیطان هستند. یا حزب باد و حزب‌الله هم الغالبون.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 6
    متاسفم برای نوباوه
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    10 3
    چرا خاتمی این جرثومه فساد را محاکمه نمیکنند چرا هنوز او درکسوت روحانیت هست واقعا چرا؟
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      3 10
      چون سید محمد خاتمی شخصیتی وارسته و مومن و متدین و پاک است .شما با انسانها پاک مشکل دارید ؟؟؟؟
    • AU ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      3 14
      مودب باش، بی نزاکت
  • کیوان IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 3
    این نماینده محترم چرا زمان دولت سیاه روحانی ساکت بود
  • سید حسن IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    6 0
    از قدیم گفتن انکه را حساب پاک است از محاسبه چه باک است .
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    4 7
    درود بر قالیباف
  • علی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    4 7
    جناب آقای نوباوه اگه خارج رفتن بد هست داماد شما به همراه خانواده بیشتر اوقات در لندن چه می‌کنند! و چرا با افتخار همه جا از ارتباط نزدیکشان با جاستین ترودو نخست وزیر کشور کانادا که در وضع شدیدترین تحریم ها ضد ملت ایران گوی سبقت را از رقبا دزدیده است می گویند!
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      2 0
      دروغه
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 0
    پاسخ به حسن نه حق ندارد مدیران جامعه اسلامی باید زندگی شان متناسب با پایین قشر جامعه باشد اگر اینگونه نیستند مبانی را زیر پا گذاشته اند
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 0
    مشرق تاییدهای آقای نوباوه را سانسور می کنی
  • مهدی IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 2
    این تهدید نوباوه یعنی جاسوسی های تیم وحید اشتری تو قضیه سفر خانواده آقای قالیباف، زیر سر همین جریان است! خودشون، خودشون رسوا کردند!
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 2
    در این شرایط حساس درست نیست باعث سو استفاده دشمنان میشه
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 7
    سناریوی تخریب اقای قالیباف داره کلید میخوره،، یک مدتی بود قالیباف حرفهای دل مردم رو میزد که به مذاق تندروها اصلا خوش نیامد خدایا به داد برس!!!
    • تقی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      1 5
      مردم یا معترضین؟ البته الحمدالله هم آقای نوباوه و هم آقای قالیباف هردو طعم خیانت منافقین را در جبهه های جنگ چشیده اند و نگرانی از اختلاف شان نیست
  • مجید IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 1
    دورود بر نوباوه عزیز با اینکارش همه اصلاح طلب ها و اعتدالیون و کدخدامحورها را پشت جناب آقای قالیباف متحد کرد حداقل دیگر به ایشان سرهنگ نخواهند گفت
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 19
    برادران لطفا ما اصلاح طلبها را که عاشق جمهوری اسلامی هستیم و مخالف روش شرق گرایی و افراط گرایی با مخالفان جمهوری اسلامی قاطی نکنید همانطور که ما شما را با حزب کثیف توده و فداییان خلق یکی نمی دانیم .
    • ایران قوی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      10 0
      اصلاح طلب ها عاشق ایران اسلامی؟؟؟؟؟؟ خیلی حرف قشنگیه به خر بگی آدم میشه
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 1
    نشر اکاذیب؟؟؟ خدایی بسه یکم حداقل از خدا بترسید
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 4
    چرا نوباوه و رایفی پور و حسن عباسی ریش و سبیل می زنند ؟؟؟ انسان مومن باید ظاهر اسلامی داشته باشد .مرد محاسن داشته باشد و زن حجاب و پوشش مناسب .
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 2
    چرا افرادی مثل نوباوه و رایفی پور و حسن عباسی ریش و سبیل می زنند ؟؟؟ انسان مومن باید ظاهر اسلامی داشته باشد .مرد محاسن داشته باشد و زن حجاب و پوشش مناسب .
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      4 0
      رائفی ته ریش داره حسن عباسی همینطورنوباوه هم شیمی درمانی برای جانبازیش میکنه مربوط به شفافیت خواهی برای ریشه کن شدن رانت وفساداشرافی گری است
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      2 1
      از شیمی درمانی خبر نداشتم .ببخشید .
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 7
    بیژن !خداییش یعنی تو عکسی نداری که قالیباف بخواد رو کنه ؟؟؟؟!!!!!خخخخخ
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 3
    یک عنصر حزب باد به تمام معنا در اینشرایط چنین موضوعی را مطرح میکند
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      3 0
      عکس الان فتوشاپ میشه فیلم همینطورمهم رانت ونجومی بگیریه که بایدباشفافیت جلوش گرفته بشه دین هم بااتوگیری نیست
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 15
    اگه ادعای آقای نوباوه در مورد خانواده آقای قالیباف درست باشه خوب برن دادگاه مستندات خودش رو ارائه کنن / اگه مستنداتی هم نداره که خودش یه تهمت و جرم هست / فقط موندم اونی که رفته خانواده ی قالیباف رو در سفرشون دنبال کرده که کجا میرن و چی میخرن چقدر بیکار بوده !؟ خانواده ی قالیباف سفر کاری و سیاسی نرفتن که به نماینده مجلس مربوط باشه / یه مشت عقده ای و کینه ای زخم خورده از ماجرای دختر مظلوم وزیر در دولت ی روحانی هنوز در حال و هوای انتخابات ریاست جمهوری و مناظراتش بسر میبرند ؛)))) / کسی که از جیب خودش سفر می‌ره و خرج می‌کنه و قانونی هم خرید می‌کنه با کسی که با سوء استفاده از کارت بازرگانی فلان شخص و فلان شرکت از فلان کشور اروپایی می‌ره لباس وارد می‌کنه و مظلوم خطاب میشه فرق می‌کنه
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      9 0
      بایدحقوقش ورای گیریهامعلوم بشه والسلام تاجلوی رانت وفسادواقازادگی پول پاشی بیخودودزدی واختلاس گرفته بشه
  • GB ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 6
    نوباوه عامل است. وگرنه چه دلیلی دارد جلوی اقدامات جهادی دکتر قالیباف بایستد؟
  • وحید IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 1
    کلا راه اشتباه را روزنامه ها انتخاب کردن فقط برای خودشیرینی . اما عاقبت تلخ است . یعنی اصلاح طلبان رابا ریگی یکی کردین عجبا
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 1
    خاتمی اینجا خاتمی انجا شیطان همه جاصدبار مرگ بر امریکا وهزتر بار مرگ بر خدمتگذار امریکا
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 1
    راستی تاریخ اسلام پراست از نزاع با دشمنان خارجی .یا همه مشکلات زیر سر مسلمان نماها بوده شخصی خدمت بزرگی رسید وبنای شکایت ازشیطان که مرافریب میدهد ومانع صالح بودن شده مرا به اعمال زشت وادار میکند فرمود اسمت چیست .گفت خاتمی .فرمود پس خاتمی تویی .شیطان قبل تو اینجابود وشکایت داشت ومیگفت به این خاتمی ملعون بگو پا از کفش ما بیرون کند مگر خباثت مگر دناعت مگر خلاف ودشمنی با خدا مگر فسادوخیانت کار من نیست چرا این خاتمی اعمال مرا انجام میدهد مگر ساقدوش من است
  • بلال خان IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 0
    تعارف رو بزاریم کنار صادقانه حرف بزنیم قانون صیانت از فضای مجازی رو چه کسی از روند برسی خارج کرد
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 4
    هر که که ندونه همه می دونن واقعا قالیباف از وفاداران نظامه....
  • حمیدرضا IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 1
    خداوند جای حق نشسته است
  • احمد IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 1
    آقای نوباوه فردی موجه و دلسوز هستند لذا حرف غیر شرعی و بی ربط نمی زنند. اما ..
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 1
    آقای نوباوه قبلا امتحان خود را پس داده اند؟
  • US ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    اشتری و همبازیاش خودشون بازیچه ی گروههای سیاسی اند و دارن به نظام ضربه میزنند
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    27 0
    من نمیدونم این خانواده مسعولین چی تو ایران کم دارن که همش در حال سفر خارجی هستن؟
  • . IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    7 0
    عزیزان به اصطلاح نماینده میشه توضیح بدن طرح شفافیت آرا چی شد؟ اینکه دیگه مثلا مجلس انقلابی بود، چرا من نباید بدونم نمایندم به چه طرحی رای داده به چی رای نداده؟
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    13 0
    هر چه می کشیم از مماشات با انواع فسادهای مسئولین بوده این کارها دزدی و رذالت رو تو جامعه عادی کرد
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    خسته نباشین
  • حامد IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    اینهمه دشمن خارجی داریم، اینا دادن سر سیسمونی دعوا می‌کنند. خجالت بکشید.
  • رضا IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 3
    آقای نوباوه وطن وقتی در مجلس به آبروی مرحوم علی کردان تاخت میکرد چرا کسی صدایش در نیامد ؟! این بزرگوار آن روز یاد گرفت که می توان با آبروی هر کسی تحت عنوان نماینده مجلس بازی کند و قیقاچ بدهد
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      0 0
      بایدبااشرافی گری ونفاق ورانت برخوردشود این حرفهاارزش نداردقانون ومبارز ه باگردنکشی اصل اس
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    مرحوم کردان را دقمرگ کرد همین نوباوه با بردن آبرویش.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 3
    نوباوه بسه دیگه. کردان رو کشتی بس نیست؟؟؟
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    آدمی که نداند چه زمانی دهانش را باز کند شایسته نمایندگی نیست.
  • خادم وطن US ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    در مورد ویلای آقای نوباوه وطن در هشتگرد روستای خور و اقداماتی که ایشان در آنجا انجام داده اند هم میشود تحقیق کرد من هم دوست دارم بدانم حقایق ماجرا چیست
  • . IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    نوباوه اشتباه کرد
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    برید هرچی دلتون میخواد از هم شکایت کنید
  • ایرانی با غیرت IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    1 0
    جناب بیژن نوباوه وطن : تو اگر واقعا مدرکی داری چرا انرا دراختیار مقامات قضائی نمیگذاری؟
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    جناب ابو جهل هرنکته وانتقاد جایی داردروشاخه نشستی بن میبری جناب نوباوه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس