محمدرضا تاجیک

پدیده "دانشجویان فحاش" در کدام مکتب رشد کردند و استادان آنها چه کسانی بوده‌اند؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

انکار "عقلانیت نسلی" برای مسخ دهه‌هشتادی‌ها

انکار "عقلانیت نسلی" برای مسخ دهه‌هشتادی‌ها/ سخنگوی اصلاح‌طلبان: مردم این حکمرانی را نمی‌خواهند!

هادی خانیکی، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب به تازگی در یک مصاحبه پیرامون اغتشاشات اخیر گفته است: به نظر می‌رسد، در سال‌های اخیر در کشورمان، دچار یک نوع مواجهه مخاطره‌آمیز نسلی شده‌ایم، چراکه این نسل جدیدی که از جامعه شبکه‌ای تغذیه کرده، زندگی‌اش را در یک پارادایم جدید تعریف کرده است. این انگاره یا مدل ذهنی امروز عوض شده ولی نسل قدیم به خوبی این تغییر را نپذیرفته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، او سپس می‌افزاید: این نسل در نمایش فرق می‌کند، در شعر، موسیقی، سینما، سبک زندگی، اوقات فراغت و...فرق می‌کند. او در جست‌وجوی آن است که این تفاوت‌هایش دیده شود.اما می‌بیند در عرصه‌های مختلف وقتی به رسمیت شناخته می‌شود که در هیئت و قیافه نسل قدیم قرار داشته باشد نه در هیئت و قیافه خودش. در جست‌وجوی آن است که هستی فرهنگی‌اش، اجتماعی‌اش، سیاسی‌اش و ... دیده شود و ورود کند به مرکز تبادل امتیازات. همانجایی که امروز به صورت تبعیض‌آمیز و رانتی امتیازات توزیع می‌شوند. همانجایی که بعضی به حاشیه رانده می‌شوند و برخی دیگر به متن. این حس به حاشیه رانده شدن می‌تواند منشا اعتراضات اخیر تلقی شود. حسی که در بروکراسی اداری، دانشگاه‌ها، بازار، مدارس، سبک پوشش، حجاب و...وجود دارد. تداوم این نظام نابرابر توزیع امتیازات به نفع نسل قدیم، اعتراضات را تشدیده کرده است، باید توجه داشت، مساله شبکه‌ای شدن و تقاضاهای این نسل تنها خاص ایران نیست، اما بد مدیریت کردن این نسل است که مختص ایران است و مشکل به وجود می‌آورد.[1]

*یکی از رخدادهای تلخ تحلیلی که طی هفته‌های اخیر شنوای آن بودیم؛ "انکار عقلانیت نسلی" و قطبی‌سازی بین نسل جدید و قدیم بود.

به دیگر سخن اینکه دیدیم و شنیدیم که عده‌ای از افرادی که ذهن آنان دائما در اتمسفر خیابان و اغتشاش و القای ناکارآمدی نظام پرسه می‌زند؛ دائما از این گفتند که آنکه پا به خیابان گذاشته "اکثریت نسل جوان ایرانی" است که پارادایم نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارد و در پی اثبات خویش است!

این در حالی است که به گواه تمام اسناد و مدارک و شواهد؛ آنها که به خیابان آمدند یک اقلیت کاملا محض و در برخی شهرها یک اقلیت انگشت‌شمار بودند که جمعیت آنان نیز شامل مخلوط اراذل و اوباش، منافقین و تعدادی جوان فریب خورده بود.

اکنون آیا رواست که عده‌ای عقلانیت اصیل مبنی بر محدود بودن تعداد و فریب خوردگی اینان را به کناری گذاشته و برنشسته بر مشتی اطلاعات غلط و القائات عجیب؛ شروع به بیان کلیات ابوالبقا پیرامون چیزی به نام خصلت‌های آنارشیک نسل جدید می‌کنند؟!

جدای از این چرا انکار می‌کنند که بخش زیادی از امنیت امروز ایران بر شانه‌های همین نسل‌های جدید حمل می‌شود؟!

چه کسی در خیابان‌ها مقابل جماعت اوباش و فریب خورده ایستاد و اجازه نداد اموال کشور و نوامیس مردم در آماج تاخت و تاز این عده قرار گیرد؟!

شهید عجمیان و شهید علی‌وردی و سایر شهدای جوان عرصه امنیت که همگی از نسل‌های جوان بودند در کجای تحلیل امثال آقای خانیکی قرار دارند؟!

بدیهیست که نسل جدید با توجه به ابزارهای جدید ارتباطی می‌تواند ظهور و بروزهای متفاوتی داشته باشد. اما این ظهور و بروز متفاوت هرگز به معنی الزام ذبح عقلانیت یا به رسمیت شناختن بی‌قانونی نیست و بیش از همه ریش سفیدان و رجال سیاسی هستند که بایستی متوجه این عقلانیت‌های بدیهی در حکمرانی پیشرفته باشند.

البته یک نظر بدبینانه هم در این میان وجود دارد و آن اینکه عده‌ای با به رسمیت شناختن آنارشیسم و حبذا گفتن به رفتارهای غلط؛ قصد سربازگیری برای فتنه‌های آینده را دارند...

پیش از این، محمدرضا تاجیک، دیگر چهره تئوریسین اصلاح‌طلب نیز در اظهاراتی عجیب، بدون اشاره به پیوست الزامی عقلانیت؛ از "حق کنش به هر قیمتی" برای انسان‌های جامعه سخن گفته بود![2]

***

"اراذل و اوباش" یا مردم؟

سخنگوی اصلاح‌طلبان: مردم این حکمرانی را نمی‌خواهند!

انکار "عقلانیت نسلی" برای مسخ دهه‌هشتادی‌ها/ سخنگوی اصلاح‌طلبان: مردم این حکمرانی را نمی‌خواهند!

علی شکوری‌راد، سخنگوی جبهه اصلاحات و عضو کادر حزب اتحاد ملت در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه اعتماد گفته است:

"برای اصلاح‌طلبان این موضوع که حکمرانی با شاکله و رویکردهای کنونی قابل قبول مردم نیست و باید اصلاح شود، اصلی اساسی است. این مجموعه در عین حالی که خواهان از میان رفتن اصل نظام نیست، وضعیت فعلی را منطبق بر خواست اکثریت مردم نمی‌داند. در واقع وضعیت امروز مورد قبول مردم نیست و مردم گونه‌ای دیگر از حکمرانی را طلب می‌کنند. افراد و جریاناتی که مدیریت کشور را به دست گرفته‌اند، برخلاف اهدافی عمل می‌کنند که مردم به خاطر آنها انقلاب اسلامی را شکل دادند."[3]

*اگرچه واضح بود که اصلاح‌طلبان پس از تحریم انتخابات، رسما و علنا به سمت براندازی حرکت خواهند کرد اما مع‌الوصف بنا به دلائل آشکار و قابل اثباتی باید بیان کرد که منظور شکوری‌راد از "الزام تغییر در وضعیت فعلی و روی کار آمدن گونه‌ای دیگر از حکمرانی" همان تغییر اصل نظام است و شکوری‌راد در باب اینکه منظور اصلاح‌طلبان از میان رفتن اصل نظام نیست؛ حقیقت را نمی‌گوید!

چه اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران همه چیز قابل تغییر است به جز روح اسلامی قانون اساسی و اصل ولایت فقیه. آقای شکوری‌راد نیز بهتر از هر کس دیگری این اصول را می‌داند و باز هم خوب آگاه است که وضع عمومی کشور ثمره کارنامه دولت‌های مختلف است. دولت‌های مختلفی که اتفاقا شکوری راد و دوستانش سهم بسزایی در اکثریت آنها داشته‌اند.

اکنون اگر مراد او تغییر در اجرائیات دولت یا تقنین مجلس است که طبعا این تغییر همواره در حال انجام و رو به بهبودی است. پس چه نیازی است که شکوری راد اصرار کند منظورش تغییر همه چیز جز اصل نظام است؟!

این پارادوکس نشان می‌دهد که آقایان همان اصل نظام و ماهیت اسلامی نظام را هدف گرفته‌اند و از همین روست که یک بار حجاریان زبان به نعت لیبرالیسم می‌گشاید، یک بار فیاض زاهد از این می‌گوید که ما اصلاح‌طلبان خاطره خوبی از انقلاب 57 نداریم، یک بار عباس عبدی بین نظام جمهوری اسلامی و رژیم پهلوی این‌همانی ایجاد می‌کند، روز دیگر محمدرضا تاجیک از آفت‌زدگی نظام می‌گوید و فی‌الجمله نیز شاهدیم که در هر فتنه و اغتشاشی دست هدایتگر اصلاح‌طلبان آشکارا به چشم می خورد.

جالب است که شکوری‌راد در حالی از الزام تغییر حرف می‌زند که جبهه متبوع او صراحتا دست به تحریم انتخابات زده است و اکنون مردم باید از این آدم‌ها بپرسند جریانی که دست به تحریم انتخابات می‌زند؛ چگونه می‌تواند از تغییر سخن بگوید الّا اینکه در زیر لباس خود سلاح پنهان کرده باشد.

از همین روست که برخی معتقدند سیر کلی حرکت اصلاح‌طلبان به سمت ایجاد "فتنه کلان" است و مردم و خواص باید بدانند که در پس این لفاظی‌ها پیرامون لزوم تغییر، القای اکثریت بودن و زیبایی صدای خیابان که علی ربیعی به آن اشاره کرده است[4]؛ یک فتنه بزرگ، دامنگیر و خونبار قرار دارد که راه رفع آن در وهله اول "جهاد تبیین" و بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، دفاعی، اقتصادی، حکومتی و اجتماعی است.

دقت شود که جدای از نیت شکوری‌راد که احتمالات پیرامون آنرا بررسی کردیم اما بیان این نکته هم ضروری به نظر می‌رسد که آقایان در یک فضای تخیّلی به نقد حاکمیت و حکمرانی نشسته‌اند و نمی‌فهمند که وقتی اکثریت مردم در حال اجرای قوانین موضوعه کشور هستند، امنیت کشور در تعادل است و اغتشاش عده‌ای فریب‌خورده و اوباش نیز در هاضمه اتوریته کشور محو می‌شود؛ پس ادعای نخواستن حکمرانی از سوی مردم در واقع یک حرف عوامانه است که "اراذل و اوباش" را مردم معرفی می‌کند.

***

از مکتبی که "دانشجویان فحاش" را تربیت کرد...

انکار "عقلانیت نسلی" برای مسخ دهه‌هشتادی‌ها/ سخنگوی اصلاح‌طلبان: مردم این حکمرانی را نمی‌خواهند!

محمدرضا تاجیک، از تئوریسین‌های چپ، طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه اعتماد با تأکید بر درست سخن گفتن و سخن درست گفتن اما نوشته است:

"شاید در این شرایط، صلاح ملک و مملکت در آن باشد که بانیان وضع موجود، حداقل زبان در کام گیرند تا بوی نای زبان کپک‌زده و آفت‌زده آنان بیش از این بر عمق جان مردمان آتش نیفکند"![5]

*پارادوکس موجود بین تأکیدات تاجیک بر درست حرف زدن با ادبیات شداد و غلاظی که در پاراگراف آخر یادداشت او می‌خوانیم به راحتی روشن می‌کند که این یادداشت هم پرده دیگری از نمایش تاجیک در جریان اغتشاشات اخیر است.

نمایشی که یک روز مخالفان تحلیلی خود و آنها که حوادث خیابانی اخیر را اغتشاش می‌خواندند؛ "سگ مسلک" خطاب کرد، روز دیگر خواستار رواداری "حق کنش" برای جامعه بدون هرگونه عقلانیتی شد و در مقطعی دیگر نیز وعده "رخداد در راه" یا همان فتنه اقتصادی را داد.

تاجیک پیش از این و سال‌ها قبل نیز مدعی آفت زدگی حکومت ایران شده بود.[6]

نکته قابل تأمل دیگری نیز در این میان وجود دارد و آن اینکه انتظار بود تاجیک بعنوان بزرگتر و ریش سفید یک جریان خاص سیاسی به جوان‌ترهای پیرامون و هم‌مسلکان خود می‌گفت اگر نظام اسلامی در جریان حوادث اخیر بین فریب‌خوردگان و اراذل و اوباش تمایز قائل شد، اگر 90 درصد دستگیرشدگان آزاد شدند، اگر رهبری بر "جهاد تبیین" اصرار دارند و اگر پدیده "دانشجویان فحاش" از میان جامعه مخاطب امثال تاجیک برخاست نه از پیکره اکثریتی مردم؛ تمام اینها نشانه سخن درست و درستی سخن نظام اسلامی است اما می‌بینیم که او واژگان و مفاهیم را به مسلخ کشانده است تا درشت‌گویی خود علیه نظام اسلامی و حاکمیت معقول آن را توجیه کند.

همه باید بدانیم که سیاست‌ورزی عقلانی هرگز جای رذیلت نیست و در چنین سیاستی است که نمی‌توان نیات و اغراض زشت را در لفافه کلمات پنهان کرد...

***

1_ https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-582033

2_ mshrgh.ir/1434234

3_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/193269

4_ mshrgh.ir/1430662

5_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/193206

6_ 598.ir/001ptJ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 107
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 22
  • . IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    12 2
    مردم اصلاحطلبان اشرافی را نمیخواهند
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      7 2
      اصلاح طلبان ت...ع آور از سویی مردم عامی و کم سواد را دوست دارند تا هر زمان که ذست شان از قدرت کوتاه است بتوانند با نحریک ایشان و به میدان آوردن شان برای فرقه منحوس شان مفری ایجاد کنند تا از مرگ آن پیشگیری کنند و از سویی دیگر با فرصت طلبی هرچه تمام تر شروع به باج خواهی کرده تا امیالی را که در عرصه سیاست نتوانسته اند به دست آورند از طریق جوسازی و اغتشاشگری حاصل کنند! نتیجه آن که شرایط فتنه برای این فرقه مطلوب ترین وضعیت و آگاهی و رشد عقلانی عامه مردم برایشان مکروه ترین حالت است!!!
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      1 8
      زنده باد اصلاح طلب زنده باد جمهوری اسلامی
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      مردم شرافی می خواهند؟
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      اصلاح طلبان تهوع آور...
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    10 3
    احتمالا مردم از نظر شکوری راد یعنی همین چندتا اغتشاشگر. وگرنه اون همه مردمی که اربعین، تشییع حاج قاسم ، مراسمات ملی مذهبی یا حتی همین 13 آبان در صحنه هستن مردم نیستن؟
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    9 19
    بالاخره یه حرف راست از این اصلاح‌طلب‌ها شنیدیم
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      11 2
      ۸:۲۶ کدوم حرف راست؟
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      4 21
      همون حرف راستی که گفتن مردم این حکومت رو نمیخوان
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      9 1
      عجب!!!!!!!!!!
    • DE ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      22 2
      بالاخره یه حرف راست بعد از ۳۴ سال خیانت و رذالت و اتلاف میلیاردها ساعت عمر مردم ایران و زهر کردن زندگی به کام ۸۵ میلیون نفر با جاسوسی برای امریکا و دیپلماسی التماسی و سینه خیز جلوی دشمن و تعظیم و دست بوسی فرهنگ هزاران ساله ایران جلوی بی فرهنگان غرب وحشی ...از این اصلاح‌طلب‌ها شنیدیم.!!! خب اون چه حرفی بود ؟ در جلسات خصوصیشون گفته اند دست ما برای ملت رو شده و دیگه نمیشه موجسواری کرد هر دفاعی از اغتشاشیون تف سربالاست و هر روز بیشتر طرفدار از دست میدهیم. خب چقد خنگ هستند ما بیش از ۴۰ ساله داریم بهشون میگیم .دفاع اینها از نهضت زن زندگی آزادی مهندس بازرگان شروع شد منظور از دفاع از نهضت آزادی و منافقین و امریکا و انگلیس و غرب .. شروع شد و حالا رسیدند به دفاع از زن زندگی آزادی. و دفاع از تروریست ها.
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      9 4
      پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      6 2
      اغتشاشات سالهای 96 و 98 و 1401 نتیجه سیاست های غلط اصلاح طلبان در اقتصاد و فرهنگ در 8 سال گذشته است مردم اصلاح طلبان بی کفایت فریبکار و دغلباز را نمی خواهند.
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      3 0
      اصلاح طلبان بانیان وضع موجودند رانتخواری باند بازی و عوامفریبی جزو ذات اصلاح طلبان است مردم افساد طلبان را نمی خواهند.
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      4 0
      اصلاح طلبان بی لیاقت 34 سال بعد از انقلاب حکومت کردند و دستاوردشون افزایش فقر و بیکاری و تبعیض و فاصله شدید طبقاتی و تورم بود مردم افساد طلبان را قبول ندارند.
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      5 1
      این اصلاح طلبان کذاب یک روده راست تو شکم شون نیست.
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      3 0
      این اصلاح طلبان کذاب یک روده راست تو شکم شون نیست.
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      5 0
      يعني از اين جماعت اصلاح طلب كه اگر افساد طلب هم به تعدادي از آنها بگوييم بيراه نيست ... وقيح تر و منافق تر و عوضي تر نديده ام ... تا سال قبل كه حكومت و دولت دست خودشان و دوستانشان بود لال بودند و خفه و اعتراضي به اين همه مشكلات زمان روحاني و قبلي ها نمي كردند ، حالا با بي حيايي و بيشرفي تمام شدند سخنگوي اين مردم عزيز و نجيب ايران ...و طلبكار . بابا خجالت و وجدان هم چيز خوبيه به والله .... اگر حاليتون بشه
    • ناشناس IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      3 0
      آفرین بلاخره شما هم فهمیدید مردم این حکومت رو نمی خوان چون حکومت اسلامی می خوان نه دولت تزویر و ریا و دروغ و رانت و فساد اقتصادی و اجتماعی روحانی و خاتمی و هاشمی و... مثل اینکه ۱۳ آبان مردم واقعی رو ندیدید می خواین ببریمتون چشم پزشک
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      4 0
      چشمت کور همچنان استواریم
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    15 2
    حکومت افسادطلبان یعنی دقیقا ارتجاع به حکومت شاه. یعنی غارت منابع کشور، خفقان و دیکتاتوری، تبعیض و تفرعن و تبختر، و بطور کلی فساد در همه اشکال ممکن آن
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      6 0
      آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟
    • نکته IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      10 0
      آقا اینا منظورشون از آزادی ، در اصل آزادی فساد و غربگدایی و صهیون پذیریه. آزادی اونا یعنی اسارت کشور در باتلاق فساد
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      3 0
      بله اصلاحاتی ها پوسته ی اسلامی و درونمایه ای افسادی را ترجیح میدهند.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 1
    برادران عزیز یادتان باشد که ما ایرانیان عادت داریم همیشه گناه خودمان را به گردن دیگران بیندازیم. در مدرسه وقتی صفر می گرفتیم می گفتیم معلم صفرم داد. اما بیست خودم گرفتم. ثانیا. نباید هرگز استثنا ء را قائده کرد. بحث یکی دوتا نیست. بحث اکثریت است.
  • ایثار گر IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    7 0
    شیطان برای غلبه بر روح اللهی انسانها ایتدٱبا ترس وتهدید وسپس بامسخ فکری سلطه اش را برقلب وروح انسانی کامل میکند نمونه بارزش همین شبه آدمهای انحرافطلب که نامشان راعوضی اصل اح طلب گذاشتن است
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 0
    فعلا دستور کار اصلی افسادطلبان شده فراری دادن پادوهای میدانی و خیابانی شون از اجرای عدالت با عناوینی مثل بیگناه- کم گناه- فریب خورده- معترض- دانشجو و بدهکار کردن نظام به اوباش آنارشیست
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      2 0
      مگه ازشون انتظار دیگه ای دارید؟؟
  • CA ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    11 0
    هر موقع اصلاحطلبها در رأس قدرت نبودن اغتشاش شده. حالا هی برید دنبال اغتشاشگر و تروریست بگردید. اما همه به یک جا ختم خواهد شد. اصلاحطلب ام‌التروریست است.
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 4
      کسی از اصلاح صحبت کرده ؟
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    9 1
    سخن اصلاحات نیت خود را بروز داد کسانی که درخیابان ها دست به آشوب واغتشاش زدنند که خلافکاروولنگار وازاصالت خانوادگی درستی برخوردار نبودن اکثریت مردم ازنیت پلید د شمنان برای بر هم زدن امنیت کشور پی بردن وخواهان برجیده شدن اغتشاش خیابانی شدن
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 1
      آمار اکثریت مردم رو از کجا داری ؟
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    8 0
    اشتباه لپی شده میخاست بگه کدخدا این نوع حکمرانی را نمی خواهد طبق معمول کلمه مردم را بکار برده
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    8 0
    بیش از دو سال به دلیل کرونا دانشگاه ها تعطیل یا نیمه تعطیل بودند و دانش آموزان و دانش جویان نا گزیر بودند بیشتر اوقات را در فضای مجازی باشند این تغییر رفتار هم به دلیل اینست که بخشی از جوانان ما اخبار روز را فقط و فقط از شبکه های خارجی که راست و دروغ را در هم میامیزند و به خورد مخاطب میدهند میگیرند.نمونه بارزش همین داستان " مهسا " است. این اظهارات افراد به اصطلاح شاخص اصلاح طلب هم به خاطر اینست که اینها پیاده نظام استکبار جهانی به سرکردگی امریکا هستند و بایستی مطیع اوامر او باشند. ان وزیر اصلاح طلبی که بسیار ساده لوح بود و امریکا را با اینهمه جنایات علیه کشورمان دشمن نمیدانست و میگفت امضای جان کری وزیر خارجه امریکا بهترین تضمین است نمونه اشکار از این دست اقدامات اصلاح طلبان غربگداست. این اصلاح طلبان و شبه اصلاح طلبان بیش از سه دهه کشور را در دست داشتند و در نهایت یک کشور نیمه مخروبه را با بدهی های سنگین تحویل دولت سیزدهم دادند و حالا با کمال وقاحت و پرروئی برای این دولت نسخه شفابخش میپیچند. به صحنه امدن دانشجویان به اصطلاح معترض و بعضا فحاش هم به پشتیبانی همین جناح شکست خورده بود به منظور باز پس گرفتن عنان دولت و نزدیکی به امریکا.
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      6 0
      نسخه شفابخش که چه عرض کنم. به خیال خودشون معجون براندازی برق‌آسا تهیه دیده بودند! الانم که دیدند نشد که بشه، از در طلبکاری و باجگیری دراومده اند
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 2
      ینی ماجرا تمام شده ؟ پس چرا اینترنت هنوز کند هست یا واتس اپ فیلتره ؟
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 1
      غیرتت برا چیا و کیاس ؟
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      1 0
      ایرانی با غیرت
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    8 0
    آقای شکوری شما جز فساد در این مملکت کار دیگری نداشتید واقعا حیا نمی کنید
  • ح ر IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    8 0
    این ها و امثال عبدالحمید با این همه وراجی و سم پراکنی مدعی عدم وجود آزادی هستند
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 2
      شما که مدعی وجود آزادی هستی
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    9 0
    در 13 آبان فهمیدیم که مردم چطور حکمرانی رو انتخاب کردن! یکی از ویژگی های اصلاح طلبی بلند مدت، زوال عقل هست. خداوکیلی به اصلاح طلبان چند سال قبل که نگاه می کنی، حداقل یه مبنای غلطی داشتند ولی چند وقته حتی دیگه مبنا هم ندارن. فقط زررررررر می زنن!
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 1
      کسی از اغتشاشگران اسمی از اصلاحطلب رو آوردن ؟
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      2 0
      برای کرها و کورها مادرزادی هم حرف مردم مسجل شد ولی برای اصلاحاتیها که خودشون رو به کری و کوری زدند جواب مردم را نفهمیدند هنوز و تو دهنی محکمتری میخواهند
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    9 0
    مردم اصلاح طلبان را هم نمی‌خواهند!!!
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      3 0
      البته جریان قدرت طلب مصلح نمای موسوم به انحرافی هم فرق چندانی با اصلاح طلبان ندارند!!!
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      3 0
      البته یک تعدادی که دنبال ولنگاری بی حد و مرز هستند عاشق اصلاح طلبان می باشند!!!
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 1
      کسی از اغتشاشگراها بوده که شعار به نفع اصلاحطلبها بده ؟ من ندیدم .
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    7 0
    تا میتونن از ولنگاری و عیاشی و قانون شکنی حمایت می کنن اسم خودشونم اصلاح !!!طلب گذاشته ان . زیرپوستی فساد رو گسترش میدن تا بعدا با شعار جامعه متکثر ولی در واقع جامعه فاسد به قدرت برسن
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 1
      من همش اینترنشنال نگاه کردم . یک کلمه یا تسمی از اصلاحطلب ، به هیچ عنوان در هیچ بخص صحبتها یا اخبار حوادث نبوده .
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      1 0
      همه بحث همینه ‌
  • علی افصحی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    5 0
    باید درجواباین اصلاح طلبان منافق ضد ولایت فقیه همانجوابمولیعلی علیهالسلام در نهجالبلاغهرا گفت .امیرالمونین درخطبه سی و چهارمی فرماید " اف لکم لقدسئمت عتابکم"شرم بر شما از سرزنش وعتاب به شماخسته شدم" یعنی لکم دینکم ولی دین " احمق هایی که میلیون هامیلیون انسان پیروولایتفقیهوحامی حکمرانیولی فقیه امام خامنه ای را درسیزده آبان وقیام ملی علیه آشوبگران در چندین نوبت ندیده و فقط چندعدد آشوبگر زنجیری را بیبینند دیگر کسانی اند که کورنیستند بلکه معاندین منافقندوماانقلابیون ،قهرانقلابی دربرابرشان داریم.لعنت بر هر اصلاح طلب آمریکایی - اسرائیلی.
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      1 0
      دقیقا نسلی آپدیت شده خوارج و دشمنان ولایت هستند اغلب این اصلاحاتی ها
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    اینها حرفهای شلیه وگرنه چرابی دهه هشتادیهاانقلابی هست بعضی حیثت خودشون رونابودکند وطرفدارنابودی شدن
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 5
    که به گواه تمام اسناد و مدارک و شواهد؛ آنها که به خیابان آمدند یک اقلیت کاملا محض و در برخی شهرها یک اقلیت انگشت‌شمار بودند که جمعیت آنان نیز شامل مخلوط اراذل و اوباش، منافقین و تعدادی جوان فریب خورده بود. گیریم حرف شما قبول چرا وزرشگاه ها را باز نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 7
    همین غیر قابل انتشار تون نشون میره چقدر حرفاتون صحت داره تازه این سایت خودتون و وابسته هاتون هست انتشار یافته: 17 در انتظار بررسی: 1 غیر قابل انتشار: 8 IR ۰۸
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      2 0
      نه که شما مظهر آزادی بیان و دموکراسی و تحمل نظر مخالف هستین! بسیجی را کف خیابان شکنجه می کنید و می کشید که چرا حاضر نمی شود به نظام توهین کند ولی اینجا غیر قابل انتشار را می بینید؟
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      1 0
      وقت بی ادبهایی مثل تو یا هم فکرات میان و توهین میکنند میره تو لیست غیر قابل انتشار جناب اصلاحطلب
  • DE ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    7 0
    "برای اصلاح‌طلبان این موضوع که حکمرانی با شاکله و رویکردهای کنونی قابل قبول لاتچریها اشرافیون تجزیه طلبها اصلاحطمعکاران بهایی ها منافقین تروریست های کوتوله قمقمی کلاه ها گدایی ها و علی کریمی ها غربگداها...و ضد انقلاب نیست و باید اصلاح طالبانی شود، اصلی اساسی است. زیرا مردم ۳۴ سال به ما اصلاح طمعکاران رفرمیست میست رای دادند که رشوه و دلالی و رانت و آقازائده گی و وطنفروشی و نوکری امریکا و استحاله انقلاب و اسلام و فرهنگ دینی و ملیتی ایران را پیش ببریم و بردیم . حالا دولت جدید همه زحمات ۳۴ ساله ما را خراب کرده و دنبال دزدها و رانتخوارها و وطنفروش ها دلالها و شیتیلبگیران..و اراذل و اوباش این مردان خداجوی هست .... این مجموعه در عین حالی که خواهان از میان رفتن اصل نظام نیست، زیرا در ایکی ثانیه خودش از بین میره، وضعیت فعلی را منطبق بر خواست اکثریت اصلاح طلبان و غربگداها نمی‌داند. در واقع وضعیت امروز مورد قبول مردم نیست و مردم انتظار دارند حکومت با غربگداها رفرمیست ها و جاسوسان و براندازها برخوردی قاطع داشته باشد مماشات بس است .و مردم گونه‌ای دیگر از حکمرانی را طلب می‌کنند که مماشات با خلافکار و موجسوار نکند افراد و جریاناتی که مدیریت کشور را به دست گرفته‌اند، برخلاف اهدافی عمل می‌کنند که غربگراها به خاطر آنها ۳۴ سال به ما اصلاح طلبها رای دادند. مردم از رانت و رشوه و دلالی و شیتیل و آقازائده گی و بخور بخور و مدیریت اتوبوسی ...ما اصلاح طلبها خوششون میاد باز میخوان ما بیایم سرکار .به جان جان کریه که یه تار ۳۰ بیلیش از کلی آیه و حدیث و دین و دیانت برای ما اصلاح طمعکاران معتبر تره.
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      2 0
      عجیبه ،هیچکس اسمی از اصلاحطلبها نمیاره البته دللش اینه که خودشون پشت این ناآرامیها هستند
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    5 0
    تمام قسمتهای مالی دردست اصلاح طلبان است وسرمایه دارلیبرال هستند دیگرازجان این نظام چه می خواهند بس نیست حیا نمی کنند ؟
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 1
      پس پول این موشکهای قاره پیما رو کی میده ؟
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      1 0
      بله بجز بخش نظامی که به میزان دهها برابر بودجه ای اندکش بازدهی داره بقیه بخشها دست اصلاحاتی هاست با بازدهی منفی هزاران درصدی
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    7 0
    این تاجیک از نظر فکری مانند داعش ، تندرو و خشن است و اگر فرصت برای این جماعت دست دهد ، در عمل از داعش هم بدتر عمل خواهند کرد . مگر اراذل و اوباشی که سران سازمانی اصلاحات ، آنها را سرمایه خود می‌دانند ، به نام آزادی چادر از سر زن مسلمان نکشیدند ؟! برخلاف گفته های پر طمطراق اصلاح طلبان ، واقیعت این است که در دکان دغل آنها ، هیچ چیزی برای فروش وجود ندارد الا فحش های رکیک ، وطن فروشی ، عربده‌کشی خیابانی ، خشونت فکری و شرکت در قتل های دسته جمعی وحشیانه . سران سازمانی اصلاحات خوب می‌دانند که در میدان منطق و گفتگو ، دیگر هیچی برای عرضه ندارند لذا ناچارند دست به خشونت فکری و رفتاری بزنند و البته رسوا خواهند شد .
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 1
      دفاع مشروع
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    5 0
    همیشه اصلاح طلبان برای پیشبرد اهداف و افکارشنا واژه مردم را به گروگان گرفتنه اند
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 0
    اين جماعت همانهايي هستند كه نتانياهو انها را سرمايه خود دانسته والسلام
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    6 0
    اقای شکوری راد و تاجیک و خان بیگی ! میلیونها مردمی که از روز عید غدیر تا پایان فتنه و کودتای امریکایی - انگلیسی - صهیونیستی حدود 3 ماه در هزاران شهر و روستا در کف خیابان حضور داشتند و از ارزشهای دینی و نظام اسلامی و رهبری حمایت صریح و شفاف کردند و در دو ماه گذشته با خون خود این طومار را امضاء کردند از نظر شما " مردم " نیستند ؟! انوقت عده قلیلی که اعتراف کردند که به دین و ارزشهای اخلاقی و ناموس و ادب وقانون معتقد نیستند و خود را در کوچه و خیابان لخت کردند و به نمایش و فروش گذاشتند و رکیک ترین فحشهاو کلمات را به زبان اوردند و در کوچه و خیابان نوشتند مردم اند ؟!خیلی تاسف بار است که متفکرین و جامعه شناسان و فرهیختگان و عالمان علوم اجتماعی و سیاسی جبهه اصلاحات انقدر منحط و مبتذل شده اند که از یک جریان فاسد و کثیف و ادم کش و خشن بعنوان اکثریت مردم یاد میکنند !البته استادان و فرماندهانی مثل اقایان خانبیگی و شکوری راد و تاجیک و ... یک چنین میلیشیا و سربازانی را میطلبند . این اساتید فرسوده حتی قدرت ندارند مطالبات به حق و نارضایتی بخشی از مردم شریف و نجیب را از اغتشاشات داعشی های وطنی جدا کنند این اساتید غربزده و نااگاه عملا توجیه گر و پشتیبان داعشی های امریکایی داخلی هستند . این اغتشاشات دوماهه گذشته بیش از این که ماهیت سیاسی و اقتصادی داشته باشد جنگ نیابتی فراماسونرها و بهایی ها و کثیفترین جریانات فرهنگی غرب علیه دین و ارزشهای اخلاقی و معنوی و انسانی جامعه ایران بود .
  • کارمند ساده IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    این روزها از این دست حرف های سوپاپ اطمینانی گونه زیاد از هر طرفی می بینیم ؛ مسئله این است اگر ماهی 30 میلیون تومان یا ارزش ریالی دریافتی در ماه به این اندازه نباشد به تربیت همه ی دهه ها از جملمه دهه 80 که هیچ 2 رکعت نماز با توجه هم فراموشمان می شود شاهد شعریش , توهین به لباس پیامبر (ص) و آتش زدن اسباب امام حسین ( ع ) و الا تو خود بخوان حدیث مفصل از اینکه اینها حتی در باره قرآن سوزی در ایران یک کلمه هم نمی گویند .....
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 0
    به سایت محترم "مشرق " پیشنهاد میدهم که با استفاده از پژوهشگران حوزه اعتقادی و سیاسی و تاریخی مشابهات و مشترکات فکری و عملی جریانات روشنفکری غربگرا با جریانات تکفیری و داعشی را بصورزت مستند و علمی در یک منظومه کامل بررسی کرده و در راستای جهاد نبیین به نسلهای جدید عرضه کنند . شباهت های بسیار زیادی بین تفکرات و روشهای عملی جریانات فکری و سیاسی و اجتماعی فراماسونر ها و بهایی ها و غربگرایانی که افرادی مثل ایت الله شیخ فضل الله نوری و مدرس و صدها ازادی خواه و وطن دوست را شهید کردند و همچنین منافقین و تکفیری های داعشی وجود دارد که بعضی از نمودهای ان در تاریخ چهل و اندی سال گذشته ایران و منطقه غرب اسیا به نمایش گذاشته شده است .
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 0
    اصلاح طلبان منافقین اپوزیسیون بدانند چنانچه انقلاب اسلامی ایران نباشد جایی برای زندگی امن در ایران برای هیچکس وجود نخواهد داشت
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 1
      اشکالی نداره
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 0
    ایران کشوریست که چهل وسه سال دشمنان خارجی همراه با منافقین خائنین اصلاح طلب ها و اپوزیسیون منقلی هر کاری که توانسته اند برای ازبین بردنش کرده اند اما مردم مسمم و قدرتمند از انقلاب اسلامی خود دفاع کرده و دشمنان را ناکام گذاشته است درود برشرف مردم ایران درود بر شرف شهدا و خانواده شهدا همه تان ایول دارید مطمئن باشید که امام زمان و خدا باشماست انشاءالله
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      دو ماهه زندگیها و فکرها پیچیده و جیزی از آبرو برای هیچ ریس و روسایی نمونده ، میگی سربلند درمیایم ؟
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    اگر ما مردمیم که این نظام و مقام رهبری و پرچم کشور عزیزمون رو دوست داریم، ما خودمون رو مدیون خون شهدا میدونیم و شرمنده خانواده عزیز شهداییم.. مشکل ما با مدیر یا مسئول بی کفایت و مدیر بی لیاقته، مشکل ما با مفسد اقتصادی و اختلاسگره، مشکل ما با دوری از ارزش‌هاست! زنده باد جمهوری اسلامی ایران و مردم صبور و غیورش‌.
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      صبور و غیور چیه دیگه ؟
  • محمود IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    ببخشید اینا که اسمشون را به عنوان فعال اصلاح طلب مطرح کردید در کجا دارند به مردم خدمت می کنند .ما که تا حالا نشنیدیم یا شاید در گمنامی مشغول خدمت( خیانت)به کشور هستند !!!
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      1 0
      محمود خان ، چون دیگه تمومه ماجرا . علتش اینه
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    آدم نمیداند از این همه ندانم کاری به کجا پناه ببرد؟؟ اصلاح طلبانی که خیانتکاریشان برعالم وآدم آشکار است ویک عده جوان شهوت پرست و سرشار از فشار جنسی بهمراه ارازل هرروز یک داستان جدید بوجود میاورند و یک دروغ تازه تولید میکنند متاسفانه نظام هم با موضعی انفعالی تمام هم وغم خود را بکار میگیرد تا این افراد متعصب وجاهل را سربه راه کند که البته هیچگاه هم آدم نخواهند شد
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 1
      گیجی
  • صادقی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 1
    مردم نه اعتمادی ب اصلاح طلب دارن نه اصولگرا این دو جریان هیج نوع مقبولیتی بین اکثریت مطلق مردم ندارن
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    خانیکی اسمش رواشتباه انتخاب کرده، هادی باید اول هدایت شده باشد، نه گمراه که دیگران رو گمراه کند
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 0
    چقدر اینها احمق هستند مردمی که این همه برای انقلاب هزینه کردهاند یعنی این انقلاب رو می خواهند مردم مسولان بی خاصییتی مثل شما وروحانی جهانگیری نوبخت رو نمی خوان مردم مسول ولنجک نشین دزد بیت المال نمی خوان مردم بی عرضه ای مثل روحانی نمی خوان مردم مسولان دروغگو وناکار امد نمی خوان نمی خوان نمی خوان
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 1
      دهه هشتادیها در مورد ایندشون میخوان نطر بدن .
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    دانشجوی فحاش و بی ادب و هنجار شکن محصول نهاییه هشت سال مدیریت دولت بنفش بر آموزش و پرورش و آموزش عالی در وحله اول و نتیجه عمیق تر تفکر به اصطلاح اصلاحات چی هایی که بزرگترین نگرانی شان عدم قطع ارتباط با غرب و شیطان بزرگ و داشتن کانال ارتباطی دائمی برای امکان راحت رفت و آمد خود و اولادشان به فرنگ و تامین مالی بدون دردسرشان و البته مسائل دیگر. در جاییکه فرزندان حقیقی و پاک و موحد و دانشمند و سردار این مملکت با وقاحت و گستاخی و بی شرفی تمام بصورت تفریحی به دست همان کدخدا و قبله آمال این جماعت ترور شده و هنوز هم میشوند و هیچ عکس العملی ولودر حد یک بیانیه از آنها و سیاهی لشگر به اصطلاح سلیبریتی شان دیده نشد. واقعا وای برما.
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 0
    مردم کسانی رو که دلار رو ۱۰ برابر کردند و قحطی واکسن راه انداختند و قطعی برق در تابستان گرم رو نیمخوان. برای همینه ۳ ساله بهتون رای ندادند. منفوران ملت
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    افساد طلبان سرمایه های نتانیاهو
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 2
    دیگه پرده های حرمت دریده شده . هیچ کاریش هم نمیتونید بکنید .
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 0
    منظور ؟
  • حاج حسین IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    تئوری های من درآوردی افسادطلبان فقط برای آن است که عوام الناس از قلنبه گویی اینها تحت تاثیر قرار بگیرند و فکر کنند که اینها واقعا لایق گنده گویی هستند و مثلا حق دارند نظریه بدهند وگرنه اگر اینها نظریه پرداز داشتن که دل به جنبش نافرجام فواحش نمی بستند‌
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      به همین دلیل هم هیچ اسمی از اصلاحطلبها در کف خیابون نیست
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    من از اصلاحطلب جماعت حتی انتظار یک کلمه در حمایت از نظام انتظار ندارم. چون ذات و خمیرمایه ی اینا خرابه
  • عبدالله IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    بنده به عنوان یک مسلمان شیعه مذهب ۱۲ امامی و ایرانی ، شما اصلاح طلبان را نمی خواهم و جمهوری اسلامی ایران را (با وجود برخی اشکالات) در حال حاضر ، بهترین حکومت روی زمین می دانم.
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    شورای امنیت ، سازمان ملل پا به مای جلسه برای اوکراین که جنگ قرن هست ، برای اعتشاشات ایران داره جلسه میزاره معلومه داره از کجا آب میخوره قضیه و نشون میده دست کیا برای ناآرام کردن جو کشور تو کاره
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 1
    همون بهتر که فکر کنید کار اصلاحطلبها هست .
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 0
    ینی زورتون به اصلاحطلبها نرسیده ؟
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 1
    من‌فکر نمیکردم اصلاحطلبها اینقدر با عرصه باشن
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 2
    اگه اصلاحطلبها اینقدر نفوذ روی مردم دارن و اینقدر فدایی دارن ، خب ،جنگ داخلی راه نندازید ، باهاشون کنار بیاید دیگه
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 0
    روحانی خیلی خودش رو به موشمردگی میزد ، انگار خوب اینکارستها 😂
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 1
    اصلاحطلبها تونستن کل دنیا رو بر ضد حکومت بشورونن ؟ خیلی جالبه ، بهشون نمی اومد
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 1
    انگار اصلاحطلبها واقعن ، چیزهایی توی چنته داشتن
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 0
    بیخود نبود آمریکا و اروپا با اصلاحطلبها مداکره میکرد
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 0
    هیچ شکاف بین دهه هشتادی ها با نسل های قبلی وجود ندارد، دشمنان و برخی گروه های تندرو اصلاح طلب اصرار دارند یک شکاف بین نسلی را در ادبیاتشان تعریف کنند تا بتوانند با دو قطبی نسلی سوار بر موج تفرقه، به احیای وضعیت سیاسی خود بپردازند. هیچ شکاف بین نسلی بین مردم ایران وجود ندارد. مردم ایران مردمی آگاهند و برخی نیز هستند که دیرتر آگاه می شوند و این تفاوت در آگاهی با جهاد تبیین برطرف می شود.
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    ما مردم تمام مشکلات اقتصادی و امنیتی و اختلاف طبقاتی ایران رو از چشم اصلاح طلب های غربگدا می دانیم. تمام آشوب ها و نفوذ بیگانه در کشور زیر سر شماهاست. شماها فقط تم های رانت پارتی بازی مفت خوری اقتصاد کلاه گذار نزول بانکی بورس قمارباز خام فروشی و نابودی سرزمین ایران رو به خواسته ی ارباب اسراییل راه انداخته اید.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      0 1
      فلسفه بافی نکن . اگه مدرک داری و سند چرا رو نمیکنی خائن ؟
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    اصلاح طلبان خودشون رو جای مردم جا میزنند و از طرف مردم حرف میزنند / مردم در انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری حرفشون رو زدند انتخاب ی رئیسی و انتخاب اصولگرایان ، و دفاع مردم از سپاه و ارتش و بسیج نشون میده که مردم چی میخوان / لازم نیست که آقایان اصلاح طلب از طرف مردم حرف بزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس