تاجزاده و زیدآبادی

کسانی که در سال 88 دست به فتنه گری زدند و انتخابات های سال 98 و 1400 را نیز تحریم کردند اما اکنون از این می‌گویند که ما ایرانیان از خیر رفع مشکلات سیاسی و اجرایی کشور گذشته ایم!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نامه "بانیان آشوب" پس از شکست در خیابان

نامه "بانیان آشوب" پس از شکست در خیابان/ درس خارج یک مرجع تقلید درباره گرانی و تکالیف مسئولان

جبهه اصلاحات (تشکل مادر در جبهه اصلاح طلبان) اخیراً بیانیه ای را به بهانه حوادث اخیر کشور منتشر کرد که درباره آن گفتنی های مهمی وجود دارد.

بخش هایی از بیانیه اصلاح طلبان که شرق آنرا منتشر کرده است را در ادامه می خوانید:

1_ این اعتراضات و مطالبات، برآمده از سالها "سیاستِ انکار"، "سیاست به رسمیت نشناختن"، "مسائل انباشتۀ حل ناشده"، "تحقیر شهروندان متکثر" و "سرکوب زندگی" است...حاکمیت پدرسالار و مداخله‌گر، به رسمیت نشناختن سلائق و سبک‌های مختلف زندگی شهروندان، تهی بودن عرصه سیاست از احزابی که اقشار مختلف اجتماعی را نمایندگی کنند، تبعیض‌های انباشته علیه زنان، یک دهه میانگین رشد اقتصادی "صفر"، دو برابر شدن فقر در 5 سال، تحریم‌های اقتصادی شدید و افزایشِ محاصره و انزوای ایران، تورم حدوداً 40 درصدیِ چندساله، وجود فساد افسارگسیخته و نهادینه شده، قربانی شدنِ زندگی پیش‌پای اقتدارگرایی فرهنگی و اجتماعی، کاهشِ شدیدِ ظرفیت حل مسأله‌ایِ نهادهای حکمرانی، کاهشِ شدید امید به اثربخشیِ نهادهای انتخابی، سرکوبِ شدیدِ دیجیتال و نقض گستردۀ حقوق و آزادی‌های سایبریِ ایرانیان، مکیده شدنِ شیرۀ طبیعت ایران و انباشت بحران‌های محیط زیستی، فقدان ظرفیتِ اجماع‌سازی‌ برای حل مسائل، کاربست انواع تمهیدات غیرقانونی و به‌ظاهر قانونی برای انواع طرد گروه‌های بزرگی از جمعیت ایران (به جای ایجاد سازوکارهای ادغام و همبستگی‌ساز)، تشدید نابرابریِ آموزشی، وجود نابرابری در برخورداری از سلامت و عدمِ پذیرش تشکل‌یابی و آزادی رسانه از جمله عوامل و زمینه‌هایی است که برای تحلیلی همه‌جانبه از وضعیتِ تأسف‌بار و اعتراضاتِ کنونی باید مورد توجه قرار گیرند.

2_ بیانیه دو نهاد امنیتی کشور بجای توجه دادن به اینکه یکی از ریشه‌های بحران و اعتراضات بی‌سر و سازمان کنونی، "بحران نمایندگی" و ضعفِ قدرتِ تشکل‌یابی جامعه ایران است و بخش بزرگی از گروه‌های اجتماعی و سیاسی به علت نداشتن نمایندگانی در نهادهای حکمرانی، احساس تحقیر و دیده نشدن می‌کنند و برای انتقال و تحقق مسالمت‌آمیز خواسته‌های خود راهی جز اعتراض در کف خیابان نمی‌بینند، تقریباً همۀ ظرفیت‌ها و سرمایه‌های مدنی محدود و تضعیف شده جامعۀ امروز ایران، از فعالیت‌های صنفی و سندیکایی تا حزبی و رسانه‌ای را یکسره بازیچۀ بیگانگان معرفی می‌کند؛ گویی جامعۀ ایران و شهروندانش هیچ عاملیت مستقلی ندارند و هیچ اعتراض درون‌زا و مستقل از بیگانگان در آن وجود ندارد.

3_ تصمیمات عملی حکمرانان در این زمینه، می‌تواند به نحو موثری بحران را مهار کند و افق‌های پیش‌رویِ شهروندانِ ناامید، ناراضی و خشمگین را بگشاید...این اقدامِ اولیه حتی با تکیه بر رویکردی مردم‌سالارانه از قانون اساسی فعلی و اجرای بدون تنازل آن، از جمله فصل سوم در "حقوق ملت" و اصل پنجاه و نهم مربوط به "همه‌پرسی"، امکان‌پذیر است.  

4_ به هیچ‌وجه و با هیچ دلیلی، جان باختنِ انسان‌ها، حتی یک نفر، در معرکه مواجهه معترضان و حکومت قابل پذیرش و قبول نیست، خاصه آنکه شاهد جان باختن تعداد کثیری از هموطنان‌مان در یک روز و واقعه، مانند جمعه‌های خونین زاهدان و خاش باشیم.

 5_ ما بر این باوریم که درخواست اعمال تحریم و فشار بیشتر خارجی بر کشور و کمک به تحقق آن، اقدامی ضدملی است که در صورت به نتیجه رسیدن، از قضا عملاً جامعۀ ایران را بیشتر ضعیف کرده، هزاران مرگ و تشدید فقر و انزوا به همراه می‌آورد و اقتدارگرایی را تقویت می‌کند 

6_ جبهۀ اصلاحات ایران ضمن عرض تسلیت مجدد به هموطنان، به ویژه داغدیدگانِ هفته‌های اخیر، اعلام می‌کند که برای برون رفت از بحران، به سهم خود پیشنهاداتی عملی و اجرایی دارد که چنانچه اراده و تمایلی در حاکمیت برای شنیدن و به کار بستن مشاهده شود، آمادگی ارائه و بحث، گفت‌وگو و تبادل نظر درخصوص آن را خواهد داشت. [1]

*در اشاره به گزیده های مذکور گفتنی های جالب و حقانیت های بزرگی وجود دارد.

آن گفتنی ها و حقانیت ها از این قرارند:

1_ آنچه در اپیزود اول بیانیه مذکور مورد اشاره قرار گرفته؛ در بخش حقایقش صرفا مشکلاتی روزمره هستند که در تمام حاکمیت های جهان وجود دارند. یعنی آیا کشوری را می شناسیم که با مقولاتی مثل فیلترینگ، تورم، فقر، خلل در امورات سیاسی و... مواجه نباشد!؟

بهانه جویی و تقلا برای ایجاد بلوا در این بیانیه اما از آنجا آشکار می شود که می بینیم معاریف اصلاحات به جای بیان روزمره بودن این مشکلات و ایضا به جای تبیین دقیق مسئله اما مشتی دروغ و راست و ادعا را به هم بافته و جالب آنکه به جای تواصی به "رأی خوب" و حضور در انتخابات و رعایت قانون، برای حل مشکلات اما اغتشاش را رواداری کرده اند!

و این در حالی است که پاسخ نمی دهند در کجای دنیا زخم را با زخم بزرگتر درمان می کنند که اینان کرده اند. و مع الوصف به نظر می رسد این سکوت برای ریل گذاری به منظور اغتشاشات آینده است.

در اپیزود اول مقولاتی مثل مکیده شدن شیره طبیعت، فقدان ظرفیتِ اجماع‌سازی، نبود آزادی رسانه، تبعیض علیه زنان و چند مورد دیگر نیز تماما اکاذیبی دیکته شده از سوی دشمن خارجی هستند که متأسفانه بر لسان و قلم اصلاح طلبان ستادی جاری شده اند و ما به ازای خارجی و قابل اثباتی در محیط ایران ندارند.

2_ حملات متواتر این روزهای اصلاح طلبان از تریبون های مختلف به بیانیه تبیینی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران نشان از بصیرت نافذ نهفته در این بیانیه مهم دارد. [2]

بیانیه و بصیرتی که توانست نقاب از چهره بانیان آشوب و فرماندهان اتاق هدایت فتنه بردارد و آبشخور اعتراضات غیر متمدنانه خیابانی را نیز به مردم معرفی کند.

اکنون نیز برای آن دسته از محافل تحلیلی که از سالها قبل مسئله اغتشاشات و راهبران آنرا رصد می کردند؛ آشکار بود که فکت های تحلیلی مهمی که درون این بیانیه وجود دارد؛ سبب ولوله در اتاق بانیان آشوب خواهد شد. که شد!

3_ تأکید این روزهای یک اقلیت چند ده نفری در تهران برای برگزاری رفراندوم در حالی است که اولا به لحاظ عقلانی نیازی به برگزاری رفراندوم در کشور احساس نمی شود و باید گفت که منظور ایشان از الزام برگزاری همه‌پرسی؛ حراج کردن اصل نظام و محتوای دینی آن است نه حل مشکلات مردم!

ثانیا وجوب عقلانی برگزاری رفراندوم در همه کشورها بایستی توسط حاکمیت کشور تشخیص داده شود نه توسط گروهایی که جز ناکارآمدی و فتنه گری و وابستگی به خارج از کشور؛ کارنامه دیگری ندارند.

و ثالثا هیچ کشوری در دنیا به خاطر اقلیتی ژیان سواری که بوق بنز روی ماشین خود بسته اند و در هسته اولیه چند ده نفر بیشتر نیستند؛ امورات کشور را تغییر نمی دهد و رفراندوم برگزار نمی کند. به دیگر سخن اینکه مادام که عقلانیت، سمت حرکت نظام را تأیید می کند، قوانین موضوعه کشور به صورت اکثریتی از سوی مردم ایران رعایت می شود و نهاد حاکمیت قادر به اجرائیات اسلامی و قانونی هست؛ یعنی مدعای آن چند ده نفر پیرمرد و پیرزن رفراندوم‌خواه صحیح نیست. و نه تنها صحیح نیست بلکه اقدامی مضحک و غیر عقلانی هم هست.

4_ مجددا تأکید می شود بر خلاف بزرگان اصلاحات که ملودی صدای خیابان را دوست دارند! [3] و به مردم به چشم هیزم و با دیدگاه شبان رمگی نگاه می کنند اما یک نگاه دلسوزانه و عقلانی حکم می کند که بلوا و خیابان مساوی با خون و خونریزی است.

یعنی هیچ عقل سلیمی نیست که نداند یا نفهمد که اعتراض خیابانی بدون مجوز یقینا مساوی با ریخته شدن خون همه است و تقصیر این مسئله نیز بر گردن بانیان آشوب است نه حکومت.

جالب است که می بینیم بانیان آشوب؛ برنشسته در ستاد جبهه اصلاحات اما به جای طرح این عقلانیت بدیهی و اصیل با مردم و انذار دادن به جامعه برای تقبیح خیابان اما حرکت خیابانی را تقدیس می کند و در ادامه به 2 اغتشاش رخ داده در زاهدان که حضور عناصر مسلح در آن اثبات شده است نیز "جمعه‌های خونین زاهدان و خاش" اطلاق می کند تا به زعم خود ضمن یک این همانی بین نظام اسلامی و رژیم شاه؛ حافظان امنیت سیستان و بلوچستان را نیروهای ساواک و گارد شاهنشاهی جلوه دهد که دستشان تا مرفق به خون مردم بیگناه آلوده و کسانی از اهل سنت آلوده است!

 این نمایش ابلهانه و البته خطرناک صرفا به روی پرده رفته است تا زمینه را برای حضور بیشتر مسلحین و مزدوران وارداتی در میان شهروندانی که فریب اصلاح طلبان را خورده و به خیابان آنها می آیند را فراهم کند و گرنه کیست که در کارنامه حاکمیت ایران؛ مجاهدت شهید حاج قاسم سلیمانی و هزاران شهید امنیت شیعه و سنی را فراموش کند که جانشان سپر بلای اهل سنت نجیب ایرانی شد!؟

5_ماجرای تحریم و تهدید افکار عمومی به این بهانه که تحریم سبب مرگ و فقر می شود نیز بخشی از پازل اصلاح طلبان برای تکمیل "بازی سیاه نمایی" است.

بازی ناجوانمردانه ای که نمی خواهد به مردم بگوید تحریم در اصل یک ابزار روانی است نه اجرایی و مهمتر آنکه نظام جمهوری اسلامی ایران به گواه تمام کارشناسان توانسته اثر تحریم های پیرامون خود را به کمتر از میانگین 20 درصد برساند. به نحوی که امروز عملا نمی توان اثری از تحریم را در معیشت عمومی مردم ایران نشان داد. (بماند که ایران اسلامی تبدیل به یک هژمون بزرگ هم شده است و نه تنها مشکلات خود که مشکلات اقتصادی متحدان خود و مردم آنها در خارج از کشور را نیز رفع می کند. گزاره ای که مضحک بودن ادعای تأثیرگذاری تحریم های را بیشتر به رخ می کشد)

اینکه چپ های ستادی چرا به جای بیان این دستاوردها و واقع نمایی به جای سیاه نمایی؛ اما یک بازی بی فرجام و در جهت تخریب اذهان مردم را در پیش گرفته اند از تأملات عبرت انگیز روزگار ماست.

6_ و اما راهکارهای در چنته اصلاح طلبان برای برون رفت از وضع موجود!

اولا وضع موجود خاصی در کار نیست و اغتشاشات اخیر نیز هرگز سرنوشتی بهتر از تحرکات چندین ساله پس از فتنه کوی دانشگاه سال 78 نخواهند داشت. (قابل توجه آنکه حاکمیت کشور در طول مدت هفته های اخیر هم عملیات برون مرزی انجام داد، هم از فناوری های جدید خود رونمایی کرد و هم تیم ملی فوتبال ایران عازم رقابت های جام جهانی است)

ثانیا در قبال مشکلات کشور نیز چاره کار جز از مسیر "رأی خوب"، رعایت قانون و صبر نمی گذرد و کسی که سمت خیابان را به مردم نشان می دهد دشمن است و هیچ راهی هم در چنته ندارد.

و ثالثا اصلاح طلبان نشان داده اند در شرایطی که بازنده انتخابات باشند فتنه می کنند و هنگامی که برنده شوند یک دولت ناکارآمد را در دامان رأی مردم می گذارند. پس اساسا تصور وجود راه حل در نزد اینان ساده لوحی است.

و رابعا باید به "بانیان آشوب" این نکته را گوشزد کرد که آنکه دست به تحریم انتخابات و صندوق رأی می زند؛ صرفا منتظر رویت سربازانش در کف خیابان است و "ادعای در چنته داشتن راه حل" پس از شکست در خیابان نیز همان قرآنی است که در سپاه معاویه بر نیزه رفت.

لذا مردم و نهادهای کلان حاکمیتی و امنیتی تکلیف دارند در مقابل این فتنه با جهاد تبیین قد علم کنند و اجازه ندهند دشمن شکست خورده با دسیسه ای نو؛ جای شهید و جلاد را عوض کند.

*** 

از بدبختی و بیتفاوتی آنها که دست به تحریم انتخابات زدند...

نامه "بانیان آشوب" پس از شکست در خیابان/ درس خارج یک مرجع تقلید درباره گرانی و تکالیف مسئولان

احمد زیدآبادی، فعال اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 اخیرا طی یادداشتی در روزنامه اعتماد و در خط پایانی اقاریر خود نوشته است:

"بدبختانه مشکلات شناختی ما ایرانیان از ابعاد مختلف سیاست‌ورزی به حد و اندازه‌ای است که گویی از خیر حل و رفع آنان گذشته‌ایم و حتی عمل سیاسی موثر و مفید را نادیده گرفتن و تحقیر این نوع مشکلات می‌پنداریم. "[4]

*کسی که بخواهد این انگاره ذهنی آقای زیدآبادی را آنالیز و قضاوت کند البته در مقابل دو فکت تاریخی مهم وجود دارد. یعنی باید با دانستن این دو سند مهم قضاوت کرد که ایرانیان از خیر رفع مشکلات گذشته اند یا زیدآبادی و دوستانش!؟

و آن دو گزاره اولا نقش امثال زیدآبادی در فتنه سال 88 و دروغی به نام تقلب در انتخابات است و ثانیا طرح "تحریم انتخابات 1400 توسط اصلاح طلبان"!

به سخن دیگر اینکه مردم باید بدانند کسی اکنون در کاغذ اخبار، یادداشت می نویسد و از بدبختی می سراید و می گوید ما ایرانیان از خیر حل و رفع مشکلات سیاسی گذشته ایم که یک دست به فتنه دارد و دستی به تحریم انتخابات.

ما قضاوت درباره اظهارات زیدآبادی را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم...

*** 

درس خارج یک مرجع تقلید درباره گرانی و تکالیف مسئولان

نامه "بانیان آشوب" پس از شکست در خیابان/ درس خارج یک مرجع تقلید درباره گرانی و تکالیف مسئولان

آیت الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید، اخیراً طی سخنانی در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با تاکید بر رسیدگی به وضعیت معیشت مردم گفت: مردم در شرایط کنونی نیاز به کمک و رسیدگی دارند. مردم با گرانی و سختی معیشت روبرو هستند. امروز آنچه مهم است مردم هستند و باید مسئولان امر به این موضوع عنایت ویژه ای داشته باشند.

 وی افزود: باید شرایط اقتصادی مردم سر و سامان پیدا کند. بخشی از مسئولان در حال تلاش و کوشش هستند اما باید خدمت رسانی به مردم سرعت پیدا کند و به خواسته های جوانان توجه شود و جا برای حضور دشمن نباشد. امروز مدیریت صحیح می تواند کمک موثری در حل مشکلات باشد. نباید با عمل غیر مسئولانه راه را برای دشمن باز کنیم. [5]

*سرعت بخشیدن به خدمت‌رسانی به مردم از امور مهمی است که خاصّه با توجه به جهش قیمتی در بخش مسکن و کالاهای سبد معیشتی خانوار؛ باید بصورت ویژه ای به آن توجه شود.

مسئله وقتی دردناک تر می شود که بدانیم که گرانی فعلی از هیچ قاعده بازاری پیروی نمی کند و صرفا مسئله ای ناشی از سودپرستی و مهمتر از آن، نبود نظارت بر بازار است.

برخی محافل تحلیلی معتقدند تنها با یک نظارت کارا و جهادی می شود بخش زیادی از مشکل گرانی را در مدت زمان بسیار کم مرتفع کرد.

در این زمینه می توان به ماجرای تعیین سقف برای اجاره بها در تهران و شهرستان ها اشاره کرد که علیرغم ورود سران قوا اما هیچ پیوست اجرایی خاصی برای اعمال آن وجود نداشت و عملا همانند یک جنین نارس از دنیا رفت.

پیش از این، آیت الله جوادی آملی نیز در دیدار با یک مقام دولتی از بی عرضگی برخی مدیران که موجب کاهش سرعت پیشرفت کشور شده است، انتقاد کرده بود.

مقامات مسئول باید هشدارهای مراجع تقلید در قبال حفاظت از معیشت مردم را جدی بگیرند.

***

1_https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-860957

2_https://kayhan.ir/fa/news/252298

3_mshrgh.ir/1430662

4_https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/193093

5_https://fa.shafaqna.com/?p=1474553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 12
  • سید IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    27 2
    از نهضت مشروطیت تا همین امروز نبوده است که در ایران بلوایی و فتنه ای بلای جان کشور شده باشد و پای اصلاح طلبان امروزی و یا اسلاف روشنفکرنمایشان در میان نبوده باشد! یا باعث و بانیش بوده اند و یا حامی و مشوق آن و یا مزدور و مجریش!!!!
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      10 2
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند: سربازان ما در ایران؛ میلیون‌ها کاربر اینترنت ؛ هستند ـــ پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      12 2
      اینترنت ملی!؟ قبل از راه اندازی اینترنت ملی باید ابتدا فکری به حال محتوا و محتوا سازی اینترنت ملی کرد که اکثرا نسخه های کپی و ترجمه شده سایت های خارجی است، دوم فکری به حال هزاران سایت داخلی خصوصی / دولتی کرد که گویی توسط دانش آموزان دوره ابتدایی طراحی می شود.
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      8 4
      کدوم شکست؟ سرود ملی ایران رو در مسابقات ورزشی نمی خونند؟ دیگه پیروزی بهتر از این می تونستند بدست بیارند؟ خودتونو زدید به خواب؟
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      9 8
      چرا این ورزشکارهای کثیف رو که سرود ملی رو نمی خونند اخراج نمی کنید؟ چرا مسابقات ورزشی رو متوقف نمی کنید و یه پاکسازی اساسی نمی کنید؟ یعنی چار تا مسابقه بیخود بهتر از این تبلیغیه که داره علیه ایران و بدست وزارت ورزش ایران انجام میشه؟ چرا اینها رو سلب تابعیت نمی کنید؟ این چه کثافتیه؟
  • جواد IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    9 26
    الحق و الانصاف اصلاح طلبان برنامه های بهتری برای اداره کشور داشته و دارند و الان که حاکمیت یکدست شده مشکلات اقتصادی هم بیشتر شده بنده به آقای رئیسی رای دادم ولی الان متوجه شده ام که اشتباه کرده ام
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      21 4
      خالی کمتر ببند مسبب تمام مشکلات اقتصادی همین افراداصلاحطلب هستند کوری نمی بینی
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      13 2
      اصلاح طلبان در 8 سال گذشته قیمت ارز و طلا و خودرو و مسکن و موبایل و غیره را بیش از 10 برابر افزایش دادند و کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و خزانه خالی تحویل دادند افساد طلبان متخصص خرابکاری هستن و فقط باید ساکت باشند.
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      11 2
      گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت دلار را 10 برابر کردند یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      11 1
      اصلاح طلبان هیچ برنامه ای برای اداره کشور ندارند 8 سال اقتصاد کشور و معیشت مردمو معطل برجام کردند و رکورد تورم و شاخص فلاکت در 75 سال اخیر را شکستند.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      11 2
      توبه رئیسی رای نداده ای.توازون دسته ای هستی که سیوپنج سال هرسه قوا رو درکشوردر دست داشتند وبجز اجرای نقشه های شوم صهیونیست جهانی واختلاسو خیانت کاری نکردند وحالا خودشونو بحماقت زده انتظار دارند که سیوپنج سال خرابکاری .وو با دوسال جبران بشه.وای بحالتون بلاخره می‌میرید. آنجا دیگه حرافیو تهمت زدن و فراربجلو ومزدوری دشمنان اسلام وایران شدن کاری از پیش نمیبره.ایکاش مادر ایام امیرکبیر دیگری بدنیا میآورد تا لیدر نئو بهائیتو بسزای عمل ننگینش برسونه
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      9 0
      هنوز آش دولت قبل رو کوفت می کنیم. چه از تربیت نسل فحاش و هتاک اینستایی چه از گرانی ده برابری دلار از سه تومن به سی هزار تومن. باز رئیسی به حقوق بازنشستگان اضافه کرد فریدون جز گرانی و ویرانی چه کرد؟
    • شیوا IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      5 0
      رییسی یه سال هست اومده قبلش چی بود
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      4 2
      اگرهنوز اینا بودن که الان از کرونا و بی برقی مرده بودی بنده خدا
    • ح IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      2 0
      من اگه جای تو بودم به هشت سال پشتم نگاه میکردم و دهنم رو می بستم
  • بهنام IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    7 23
    فقط حرف خودتون میزنید.مشکلات گرانی درک نمیکنید.مردمی که از سطل آشغال ها دارن زندگی میگذرانن هر روز بیشتر میشه.شما در عوض نفت مفت بدین لبنان.آه مردم زمین گیرتان میکند
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      11 2
      اولا"که پول می گیریم و مجانی به هیچ کشوری نفت و گاز نمی دهیم ثانیا"با افزایش یارانه ها تعداد افراد فقیر بسیار کم شده است.
  • US ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 4
    کو گوش شنوا!
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    6 0
    .......مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا ..........﴿۳۲﴾ ......... که هر کس انسانی را جز برای حق، [قصاص] یا بدون آنکه فسادی در زمین کرده باشد، بکشد، چنان است که همه انسان ها را کشته، و هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان ها را زنده داشته است. .......... (۳۲)المائدة
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    15 1
    زمان آقای روحانی ۸ سال مملکت دست شما اصلاح طلبان بود چه کردید؟!!!!که الان از دولت آقای رییسی توقع دارید
    • منم IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      اصل اینها خرابه سگ زرد برادر شغاله
    • منم IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      اصل اینها خرابه سگ زرد برادر شغاله
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    11 2
    متاسفانه جمهوری اسلامی ایران از مخالف و دشمن شانس نیاورده است. مخالفان در صدد براندازیند و دشمن منطق سرش نمی‌شود. از طرف دیگر هم به علت عدم وابستگی به شرق و غرب بزرگترین این‌ها را هم دارد. به علت سال‌ها پیداری مردم الان هر دو گروه متحد بر علیه وحدت مردم شده‌اند و تنها راه را در خارج کردن مردم از صحنه می‌بینند. ما باید اتحاد خود در حفظ اسلام و جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر کنیم وکه پیروزی نزدیک است.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    9 1
    خدارا شکر حالا که هم خودشان همدیگر را رسوا میکنند باید ما قوی تر از قبل زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران جمع شویم نه اینکه مثلاً کسی مثل خیابانی و... را مجری و گزارشگر جام جهانی کنیم که عمدا بجای تیم ملی جمهوری اسلامی ایران فقط تیم ملی ایران را تکرار میکند این هم مانند اختلاس ، خیانت است به خون شهدا و باید تذکر جدی داده شود به صدا و سیما
  • ح ن US ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    14 2
    اصلاح طلبان در درجه اول مقصران اصلی این وضعیت هستند واقعا خیلی خیلی بی حیا هستند از ابتدای انقلاب همین اصلاح طلبان بودند که پونز توی پیشانی دختران می زدند همین آقایان قتل های زنجیره ای را رقم زده بودند همین اصلاح طلبان بودند که مهمترین و سری ترین اسناد کشور را از ریاست جمهوری به بیگانگان فروختند همین آقایان بودند که تمام فتنه ها رقم زدند همین آقایان بودند که به آمریکا نامه نگاری می‌کردند که ایران را تحریم کنند و حتی درخواست حمله نظامی به ایران را کرده بودند همین الان تعداد زیادی از اصلاح طلبان گردانندگان اصلی اغتشاشات خیابانی هستند و اگر قرار باشد کسی مجازات شود خود اصلاح طلبان هستندآقا بروید گم شوید تا مردم آسوده شوند قبل از مجازات دستگیر شده های اغتشاشات خیابانی اول اصلاح طلبان را مجازات کنند
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 7
    منتظر بازگشت جریان ضد ایرانی اصلاحات به مجلس و بعد از اون نهاد ریاست جمهوری باشید.
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      8 2
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و توسط مردم از صحنه سیاسی کشور حذف شدند.
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      3 0
      اصلاح طلبهای اسراییلی برای همیشه به زباله دان تاریخ رفتن برای همین دارن جفتک میندازن ولی بای بایییییییییییییییییییییییییی
  • علی (رزمنده) IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    4 7
    مردی که از زندگی خسته شده بود نزد خانوده اش گفت می خواهم خودکشی کنم در حالی میرفت دید کسی توجهی نمی کند!. گفت نامردا من میرم خودکشی کنم شما چرا می گذارید. حالا برادر من گیرم کسی در خیابانان معترض نبود، اما این را به منزله رضایت عمومی فرض نکنید.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    6 0
    یعنی با این همه خیانتهای اصلاح طلبان،بازم شورای نگهبان تعدادی از اینها را میخواد تاییدکند؟؟ چرا اینهارا محاکمه نمی کنید؟؟ریشه اغتشاشات اینها هستند
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    5 0
    وَ اللَّهُ یشْهَدُ إِنَّ الْمُنافِقِینَ لَکاذِبُونَ خداوند شهادت می‌دهد که منافقان دروغگو هستند.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    7 0
    جبهه افتضاحات
  • سهراب IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    8 1
    این اصلاح طلبان، یاسرمایه های اسرائیل،چه خوب دم برای اربابشون تکان نی دهند وفکر می کنند مردم جنایاتشون را فراموش کرده اند.۸سال دیپلماسی ذلت وخواری که خروجی اش برجام شدودستاوردش هم به قول خودشون "هیچ" بود.
  • DE ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    7 0
    این بیانیه نبود! گرا بود به مولوی که تو بتاز، ما پشتت هستیم! که تو آشوب رو ادامه بده، ما هم هستیم..
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    9 2
    بعید است در هیچ کشوری وطن فروش تر ومزدور تر از این افساد طلبان ایران وجود داشته باشد دین به دنیافروشان منافق
  • علی افصحی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    8 1
    ارتجاع اصلاح طلبی آمریکایی هر چه زمان و زمانه پیش می رود عمیق ترو شرم آورتر می شود. این جریان احمق حتی به خودش اجازه نداده یا نه ،بهتربگوییم اربابانشان به آن ها اجازه نداده اندتا ازپیله تنگ وتاریک ذهن بیمار خودبیرون خزیده وشکل و شمایل دولت مردمی را نه تمام قدبلکه به اندازه وسع حقیرشان ببینند! آخر کسی که به ایران اسلامی در دوره دولت رئییسی عزیز ومردمی بگویددر انزوای شدیدقرارگرفته !نبایدبه عقل او شک کرد!! آخراین نامردی مطلق نیست که دولت مفلوک وجاسوس پرورشان، یعنی دولت اصلاحات آمریکایی روحانی-جهانگیری دولت را با بدهی وحشتناک ،بدون ساخت مسکن، ارز پاشی کثیف، اختلاس های خانوادگی اصلاحطلبان ،مدیریت جاسوسان،قفل کردن مملکت و...به جناب رئیسی تحویل داده والآن دولت مردمی با افتخاربر مشکلات یکی بعد از دیگری فائق آمده ،سخن ازناکار آمدی بگویند. بله مردم مشکلات معیشتی دارند این خبر ازغیب وتحلیل های مشغشع شمانیست بلکه نتیجه عملکرد شرم آور هشت سال دولت وامانده روحانی-جهانگیری است. ضمنا این که مردم مشکلات معیشتی دارندبه کاخ نشینان و وارث ان مغروق در استخرفرح! چه ربطی دارد؟ شماجانوران اصلاحطلب احمق،که در عین چهل و سه سال چاپیدیدودر کاخها لمیدیدحالا اشک تمساحتان برای مردم روان شده!نه !دیگر لجن و عین کثافت بودن اصلاحطلبی آمریکایی عیانتر ازهمیشه شده وشماجنایتکاران ره به جایی نمی بریدچراکه ما پهلوانی نامی به نام امام خامنه ای داریم. سلامتی وطول عمرامام خامنه ای صلوات.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 3
    اسم تو اسم شب من به شکوه اسم اعظم متبرک وعزیزی مثل سجده گاه آدم(روحت ناشادشاخنشاخ آریامهر)
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      6 0
      بحرین رودادرفت یامردم بعدازنابودشدن روستاها به زاغه های پایتخت می اومدند وتورمش باعث میشدهزارجوگرفتاری وخلاف بهشون ضربه بزنه یاینما که مرکزفساوقلدری شده بودیاپول نفت که با10درصدملی شدن یدادیم وبقیه اش رومصرف مفتخورهای مستشاران ضدتولیدداخلی باشه یکثافتکاری هاومافیای فسادومخدروجشنهایمسخره 2500 ساله شاهی وپولتوزباله ریختن درباری ,... هم بشنو
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      7 0
      لعنت به شاه و پدرش که این مملکت را نابود کردند و میلیون ها دلار و طلا و جواهرات از این کشور تاراج بردند.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    4 1
    این همه بی حجابو نمی بینی میگی شکست؟ ورزشکار منحوس که سرود ملی رو نمی خونه نمی بینی؟ چرا این ورزش و سینمای کثیف رو جمع نمی کنید؟
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 1
    ای بیشرفها دم خروس بالاخره زد بیرون.
  • IQ ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 2
    بامیان آشوب واضح وعریانه، گشت محترم ارشاد همیشه فتنه بایک آتش کوچک شروع می‌شود این حصرات گشت ارشاد در روز عفاف وحجاب، در ورودی مطهر حضرت رضا، دنبال گیر اضافی به زائران امام رضا بودند من خودم شاهد بودم همان روز شخصا به عملکرد آنها معترض شدم بیایید واقع بین باشیم بله دشمن همیشه آماده است وبحث روی آن نیست ولی خوراک برای دشمن تهیه نکنیم
  • IQ ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    5 0
    بله دشمن همیشه آماده است وبحث روی آن نیست ولی خوراک برای دشمن تهیه نکنیم
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    5 0
    یعنی شما انتظار دارید من بشینم اراجیف یه مشت وطن فروش خبیث رو بخونم ببینم چه اراجیفی بافتن؟!!!!!!
  • جعفر IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    6 0
    منسوبین دولت قبل را برکنار کن اقای رییسی
  • عبدا.... IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    7 0
    سلام با عرض معذرت سالهاست من به دوستان عرض کردم که طیف اصلاح طلب جماعت است که جلوی حرف حق تشکیک میکنه
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    6 0
    عوضی ها و آشوب طلبان اصلاح طلب را تبعید کنید
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 4
    مسئولان بدانند همه کسانیکه در اعتراضات بودند بدنبال کشف حجاب و برداشتن روسری نبودند من جمله دانشجویان اما عده زیادتری بخصوص ما پدر و مادر ها که در اعتراضات حاضر نبودیم هم منتقد و معترض هستیم معترض واقعی ما هستیم اما کمرمان شکسته است و یا جرات اعتراض نداریم اول معترض به بانکداری غیر اسلامی که اگر جمهوری اسلامی هستیم باید سبک و سیاق بانکداری هم اسلامی باشد بعلاوه معترض به گرانی هرروزه و سرسام آور هستیم معترض به بی عدالتی و پارتی بازی هستیم معترض اجرای قوانین نامربوط غربی در کشور هستیم معترض به نحوه اجرای شیوه نامه مبارزه با کرونا و ماسک گذاری اجباری و واکسن اجباری هستیم که باید اصلاح شود اما اگر نشود با اینکه در خیابان ها حضور نداریم اما نفرین میکنیم و یا دعا میکنیم مسئولان امر تجدید نظر کنند ویا اینکه مسئولان مربوطه بخصوص در حوزه وزارت بهداشت و فرهنگ عوض بشوند تا زمانیکه این شرایط عوض نشود و به مردم که ستون های خیمه حکومت هستند توجهی نشود خیمه حکومت در معرض آسیب و فروریزی است
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      4 0
      رهبرازشفافیت برای مبارزه بارانت ونجومی بگیری که این جرم درهمه عالم اتفا می فاد وحتی مشروع وتورم هم جهانیست وایران وضع بهتری دارد چون درگیرباج دادن به صهیونیست نیست وعوارض فسادوفروش سلاح مخدرباتبلیغ رسانه راهم نداردبه هرحال این تجمعات برای فحاشی وتخریب وقتل علم شدکه حتی سازمان ملل هم محکومش کردپس شرکت نکنید
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    5 0
    وقتی که روحانی ۸سال مملکت رو به خاک کشید این جماعت گور به گور شده کجا بودن تمام بد بختی های این مملکت زیر سر شما افساد طلبان هست بعد با کمال پر رویی تز میدین هروقت روحانی رو محاکمه کردن وخسارتهای که خودش ووزرای این مردک دروغگو به وجود اوردن جبران کردن بعدا بییان از خودشون تز صادر کنند
  • ابی آذری زبان هستم IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    7 0
    نظرشان محترم..ولی هشت سال دولت جاسوس پرور روحانی که مملکت رو به ورطه سقوط کشانید کجا تشریف داشتند
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 0
    اصلاحاتی های بیشرف فتنه گر کوچکترین اشاره ای به شهدای امنیت این ملت و شهدای شاهچراغ نمی کنند، خودشون از جانیان حرفه ای هستند، منابع مالی این پدرسوخته ها را رصد کنید.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 0
    اصلاح طلبان فراموش کرده اند که حداقل ۸سال حکومت مرحوم و۸سال خاتمی و۸سال روحانی زمان تاخت وتاز خودشان بوده وبندهای ذکرشده حاصل نامردانگیهای خودشان است من درعجبم اینها چه رویی دارند بجای توبه وانابه وعذرخواهی از مردم مطالبه گر نیز شده اند.واقعا روی معاویه رو سفیدکردند.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 0
    لعنت خدا بر سرمایه های اسراییل در ایران
  • حسن IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 3
    فکر کنم اصلاح طلبان خیلی بهتر از اصولگرایان در زمینه مملکت داری و حکمرانی عمل میکنند و بالاخره حاکمیت هم بدست همینها می افته
    • SE ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      2 0
      اون اسمش حکمرانی نیست جانم اسمش "بده بره فردا خدا کریمه س" البته با چاشنی رقصوندن مردم و مقداری نمایش گل و بلبل! والا کیه ندونه خود اینها گند زدن به اقتصاد و فرهنگ کشور. من نمیدونم شما از کدوم حکمرانی اینها حرف میزنید!
  • محمد IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    آقایان اصلاح طلب مثل اینکه یادشان رفته که تورم چندین ساله وتبعیض آموزشی چندین ساله و...مربوط به دولتهای تدبیر وامید و اصلاحات و سازندگی که بیش از۳۰ سال بر تمامی شئون زندگی مردم چنبره زده بود است وحال آنکه از عمر دولت مستقر فقط ۱/۵ سال بیشتر نمیگذرد و ثانیا وقتی خودتان فاقد هرگونه پشتوانه فکری عمیق هستید بگونه ای که روز به روز دچار بحران ریزش طرفداران هستید و هیچ صاحب عقلی پیدا نمیشود که رهبری جریانات انحرافی شمارا مدیریت کند بازهم مقصر حاکمیت است؟!یاللعجب ؟!؟!؟!
  • احمد IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    دزده رفته بود دزدی وقتی دنبالش کردند تو شلوغی داد می زد دزد حال حکایت این اصلاح طلب ها است اینها هشت سال روحانی را به حساب کی می زنند که الان مطالبه گر شدند...
  • . TR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 2
    زید آبادی و تاجزاده باشرف هستند..
  • سعید IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 0
    اصل جریان اصلاحات که مرده . خدایش بیامرزد . آن دسته از منور الفکر های باقی مانده هم تا دنیا دنیاست بعید است مفهوم دوغ و دوغاب را از هم تمیز دهند . اما ذکر این نکته لازم است که ، آن دسته از این جماعت هم که دم از اسلام و قرآن میزند و گاها دیده ایم که برای جذب بیشتر مخاطب چند آیه و حدیث نیز لابه لایه جملاتشان چاشنی کار می کنند ، اسلام به سبک ابوسفیانی آن را می‌پسندند و باورشان این است که مبانی اسلام تا آنجا کارایی دارد که پایشان خیس نشود . حال شما بگویید ، این چنین جماعتی آیا با مرده متحرک تفاوتی دارند ،؟!!!!
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    عجیب هست که خود اصلاح طلب ها در این بیانیه به نوعی اقرار کردن که جایی در بین مردم ندارن و دارن از حاکمیت التماس میکنن که یه جایگاهی به دست بیارن... سنگ پای قزوین
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 0
    عجیب هست که خود اصلاح طلب ها در این بیانیه به نوعی اقرار کردن که جایی در بین مردم ندارن
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 0
    سنگ پای قزوین
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    5 0
    عجیب هست که خود اصلاح طلب ها در این بیانیه به نوعی اقرار کردن که جایی در بین مردم ندارن و دارن از حاکمیت التماس میکنن که یه جایگاهی به دست بیارن... سنگ پای قزوین
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 0
    وقتي بانيان وضع موجود با راهبرد فرار به جلو طلبكار نظام مي شوند!!!باز هم به انصاف معترضان واغتشاشگران خياباني!!ليست تنظيمي معضلات توسط اصلاح طلبان سياه نمايي مطلق است و حتى يك موضوع مثبت براي نظام قائل نشده است!!!؟؟؟٤٦٧٩٢
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 0
    ظاهرا اسلاح طلبان ببخشيد اصلاح طلبان نماينده تروريست هاي كشته شده در زاهدان وشهرهاي ديگر نيز هستند!!!!!
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 0
    اصلاحيون !اگر طرفدار زن هستند چرا وقتي نجفي زنش را با چند گلوله كشت ،خفقان مطلق گرفتند وحتى خاتمي براي رهايي نجفي از اعدام قول هست ميليارد تومان را از خودش داد!!!!!
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 0
    فساد طلبان تمام خیانتهای خودرا قطار کردهاند اما عامل اصلی که مادر تمام خیانتهایشان است وبر شمردهاند را نگفته اند درصورتی همان مورد بندگی شیطان ونوکری دشمن را میگفتند .بقیه موارد در دلش بود
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 0
    امروز سوال اساسی و مکرر مردم این است که سید حسن و مدعیان اصلاحات که خود را صاحب انقلاب و وارث امام عزیز می دانند و در هر کاری اعتراض می‌کنند وهر جا به دلسوزان انقلاب جسارت می کنند چرا در مقابل توهين به عمامه ولباس روحانیت و پرچم وسرود مقدس جمهوری اسلامی ایران که هویت کشور ومیراث خون هزاران شهید است لال شده و بجای محکوم کردن در حمایت از عمل بی ادبانه بعضی از ورزشکاران برآمده اند
  • SE ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 0
    اغتشاشات رو به فروکشی گذاشت کفتارها باز دوباره پیدایشان شد! آمده اند چک اشوب و اغتشاش شان را به اصطلاح نقد بکنند. عین لاشخورها. وای باید به اینها گفت لاشه ای برای خوردن شما وجود ندارد بروید پی کارتان چون ایران همیشه زنده و پویاست و با قدرت به پیش می‌رود.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 1
    درباره نبود احزاب و گروه های مستقل و انجمن ها حرف درستی گفته است
  • فرید امینی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    این بیانیه نشانه اوج بی شرفی و رذالت جبهه اسرائیلی اصلاحات است خدا لعنتشان کند انگار یادمان رفته همین‌ها عامل روی کار آمدن روحانی ملعون بودند که هشت سال اقتصاد این کشور را نابود کرد؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس