1

اغتشاشات اخیر در کنار هزینه‌هایی که بر مردم ایران تحمیل کرد، ابعاد دیگری از دشمنی‌های گردانندگان نظام سلطه علیه مردم ایران را آشکار ساخت.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

********

روزنامه‌های امروز یکشنبه ۱۷ مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که حضور رئیس‌جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه الزهرا و تحلیل اجتماعی اغتشاشات اخیر در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

رئیس‌جمهور دانشگاه الزهرا (س) را برای سخنرانی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید انتخاب کرد. قاب حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع دانشجویان دختر، آن‌هم در ایامی که رسانه‌ها و جریانات ضدانقلاب تمام اهتمام خود را بر فاصله انداختن میان مطالبات زنان و نظام جمهوری اسلامی معطوف کرده‌اند با بازخورد گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی همراه بود.

روزنامه وطن امروز با تیتر «قاب واقعیت» درباره این دیدار نوشته است:

رئیسی دست روی نقطه‌ای گذاشت که مثال نقض تمام ادعاهای ضدانقلاب به‌حساب می‌آمد. از سوی دیگر دانشگاه به‌عنوان یکی از میدان‌هایی که رسانه‌های ضدانقلاب به‌عنوان پایگاه براندازی روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند نقطه دیگری برای اثبات تلاش نظام اسلامی برای ارتقای سطح سواد جامعه به‌حساب می‌آید؛ دانشگاهی که هم از سوی نظام اسلامی در کشورمان گسترش پیدا کرد و هم تبدیل به یکی از منابع قدرت آفرین ایران اسلامی در برابر دشمنانش شد.

در ادامه این گزارش آمده است:

 خشم رسانه‌ها و فعالان ضدانقلاب تا جایی پیش رفت که صادق صبا که از اعضای هیات تحریریه رسانه سعودی اینترنشنال است با انتشار توئیتی تهدیدآمیز به دانشجویان دختری که در سخنرانی رئیس‌جمهور شرکت کرده بودند حمله کرده و آن‌ها را از فردای براندازی جمهوری اسلامی ترساند! احتمالاً فروریختن قاب موهوم رسانه‌های ضدانقلاب که زنان و نهاد دانشگاه را در برابر نظام اسلامی تصویر می‌کردند آن‌هم با ثبت یک قاب نمادین از سوی رئیس‌جمهور را باید مهم‌ترین انگیزه ضدانقلاب برای حمله به دانشجویان حاضر در دانشگاه الزهرا (س) دانست.

آشوب گروهکی در تهران، کشته‌سازی در کردستان/ با داعشی‌های حاضر در اغتشاشات مهربان باشید!

روزنامه همشهری در تحلیلی درباره حضور رئیسی در دانشگاه الزهرا نوشته است:

حضور رئیس‌جمهور در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی در دانشگاه‌ها در حالی بود که رئیسی هفته گذشته نیز به همراه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با مسئولان دانشگاه شریف دیدار کرد و مسئولان این دانشگاه با وی گفت‌وگو و مسائل روز را بررسی کردند. وی در آن دیدار تأکید کرده بود که نباید اجازه داد قداست علمی و اخلاقی و اعتبار و خوش‌نامی جامعه نخبگی دانشگاه شریف با برخی رفتارهای تحمیلی از بیرون دانشگاه مخدوش شود. رئیسی همچنان عنوان کرده بود که «مطمئن هستیم شریفی‌ها اجازه نمی‌دهند که بدخواهان و منافقان، شرافت این دانشگاه را مخدوش کنند و قطعاً شریف باشرافت باقی خواهد ماند.»

آشوب گروهکی در تهران، کشته‌سازی در کردستان/ با داعشی‌های حاضر در اغتشاشات مهربان باشید!

راه‌حل اصلاح‌طلبان در اغتشاشات

روزنامه سازندگی در شماره امروز خود بیانیه حزب کارگزاران را به تیتر یک تبدیل کرده است، در بخشی از این بیانیه آمده است:

خشونت از هر سمتی که اعمال شود، بی‌تردید مذموم و محکوم است و لازم است به‌طور مطلق از آن پرهیز شود. لزوم این خویشتن‌داری در خصوص نهادها و دستگاه‌هایی که ابزار اعمال خشونت بیشتری در دست دارند، بیشتر احساس می‌شود. پلیس به‌عنوان نهاد حافظ امنیت و بر اساس وظایف حرفه‌ای خود باید همدلانه و مسئولانه به کنترل اوضاع بپردازد و در این مسیر هیچ‌گونه خشونتی پذیرفتنی نیست. معترضان نیز باید بدانند که آسیب زدن به اموال عمومی و برخورد خشن با نیروهای انتظامی و حافظ امنیت نتیجه‌ای در برندارد و تنها به خشونت بیشتر منتج می‌شود!

آشوب گروهکی در تهران، کشته‌سازی در کردستان/ با داعشی‌های حاضر در اغتشاشات مهربان باشید!

روزنامه هم‌میهن نیز در ادعایی جدید مدعی اعمال خشونت دربرخورد با اغتشاشات شده و نوشته است:

دیروز شنبه روز آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها بود، برخی گمان می‌کردند که پس از رویداد دانشگاه شریف دیگر شاهد اتراضات نباشیم؛ اما برخورد صورت گرفته با دانشجویان باعث افزایش خشم و خشونت شد!

آشوب گروهکی در تهران، کشته‌سازی در کردستان/ با داعشی‌های حاضر در اغتشاشات مهربان باشید!

روزنامه اعتماد نیز در یادداشتی با همین دست خط اصلاح‌طلبانه مسئله اعمال خشونت از سوی پلیس در اغتشاشات را موردنقد قرار داده و نوشته است:

نترسید! اعتراضاتی که از اواخر شهریورماه ۱۴۰۱ آغازشده است انقلاب نیست، اصلاحات را آغاز کنید. روی این خبر - توصیه با آن دسته از سیاست‌گذارانی است که در خلوت خود شکست‌های سیاست‌گذاری در جمهوری اسلامی را پذیرفته‌اند، اما در دام شبیه‌سازی موقعیت خود با یکی، دو سال آخر حکومت پهلوی گیر افتاده‌اند.

در ادامه این یادداشت آمده است:

بااین‌همه بترسید! پدیده‌ای که در حال حاضر انقلاب نیست، می‌تواند در آینده به انقلاب تبدیل شود؛ اگر شکست‌های سیاست‌گذاری‌های خود را نپذیرید و تن به اصلاح و جبران آن‌ها ندهید. حرف بر سر این است که سیاست ناکارآمد را می‌توان اصلاح کرد یا کنار گذاشت، اما دولت ناکارآمد را خیر. دولت در شرف ناکارآمدی اگر سیاست‌های خود را اصلاح نکند یا با استیضاح برمی‌افتد یا با تداومش زمینه وقوع انقلاب را فراهم می‌کند.

آشوب گروهکی در تهران، کشته‌سازی در کردستان/ با داعشی‌های حاضر در اغتشاشات مهربان باشید!

در حالی خط عملیات روانی اعمال خشونت از سوی پلیس در اغتشاشات از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب هدایت‌شده است که در طی چند روز گذشته فراجا با حداکثر سعه‌صدر و تحمل درصحنه حاضر بوده است. حمایت چپ‌های ستادی از داعشی‌ها با هدف گرفتن رأی در انتخابات علاوه بردادن خوراک لازم به رسانه‌های ضدانقلاب مسیر اقتدار نظام را نیز نشانه گرفته است. کاملاً مشخص است که حساب مردم عزیز و فهیم کشورمان- با گرایش‌های سیاسی مختلف و نوع پوشش و ظاهر متفاوت- با حساب اوباش و آشوبگرانی که این روزها نظم و آسایش مردم را به زده‌اند، از هم جداست.

 روزنامه ایران اما روایتی دیگر از خشونت‌های شکل‌گرفته در اغتشاشات داشته و می‌نویسد:

هم‌زمان با فروکش کردن ناآرامی‌ها و اعتراضات در سطح کشور طی هفته گذشته، دیروز شنبه برخی شهرها به‌ویژه شهر تهران شاهد آشوب و خرابکاری نقطه‌ای بود. شانزدهم مهر، ده‌ها نقطه از شهر تهران شاهد شیوه‌ای مشابه در تخریب و آشوب توسط عوامل میدانی و سازمان‌دهی شده ضدانقلاب بود؛ به‌نحوی‌که در نقاطی که به نظر می‌رسد از پیش تعیین‌شده باشد.

در ادامه این گزارش آمده است:

تیم‌های ۵ تا ۱۰ نفره با تخریب و آتش زدن اموال عمومی به‌ویژه مخازن زباله، منطقه را دچار هرج‌ومرج و با ایجاد بار ترافیکی، عبور و مرور عموم مردم را با اخلال مواجه کردند. بر اساس این گزارش، در این نقاط تیم‌های آشوب، ضمن سردادن شعارهای ساختارشکنانه، ایجاد مانع برای کسب‌وکار مغازه‌داران و تجار بازار و تحریک جوانان و دانشجویان برای پیوستن به آن‌ها و تحرکات سوء، اقدام به درگیری با پلیس و تخریب اموال عمومی کردند.

آشوب گروهکی در تهران، کشته‌سازی در کردستان/ با داعشی‌های حاضر در اغتشاشات مهربان باشید!

روزنامه کیهان نیز به خشونت‌های صورت گرفته از سوی عناصر داغشی مسلک در خیابان پرداخته و نوشته است:
افعی سرخود را به دیوار می‌کوبد؛ این حال‌وروز جبهه درمانده معارض انقلاب اسلامی است که علی‌رغم نهایت به کار بستن دشمنی خود، ایران قوی و ملت آگاه و وفادار ایران اسلامی را می‌بیند و تروریست‌های اجاره‌ای خود را به خیابان می‌فرستد و عقده‌گشایی می‌کند. ‌ دیروز عده اندکی اوباش اجاره‌ای دشمن در برخی نقاط سطل زباله آتش زدند و راه‌بندان ایجاد کردند. دشمنِ کم‌آوردن، تودهنی خورده و ناامید از ملت مؤمن و مبارز تقلای تعطیلی چرخه اقتصاد و آموزش در کشور دارد. دشمن فاقد پایگاه میان مردم است و می‌خواهد با اوباش اجاره‌ای خود چوب لای چرخ کسب‌وکار و تولید علم و فناوری بگذارد.

آشوب گروهکی در تهران، کشته‌سازی در کردستان/ با داعشی‌های حاضر در اغتشاشات مهربان باشید!

روزنامه جوان نیز خشونت شدید در اغتشاشات را عامل رسوایی صحنه‌گردانان اصلی خوانده و می‌نویسد:

اغتشاشات اخیر در کنار هزینه‌هایی که بر مردم ایران تحمیل کرد، ابعاد دیگری از دشمنی‌های گردانندگان نظام سلطه علیه مردم ایران را آشکار ساخت و درستی مسیری را که مردم ایران در طی بیش از چهار دهه برای حفظ استقلال، تمامیت ارضی و تجلی اقتدار ایران طی کرده‌اند، اثبات کرد.

آشوب گروهکی در تهران، کشته‌سازی در کردستان/ با داعشی‌های حاضر در اغتشاشات مهربان باشید!

در ادامه سرمقاله جوان آمده است:

اگرچه این واقعیت در برخی دیگر از فرازهای تاریخ انقلاب در جریان تشدید تحریم‌های اقتصادی و یا تهدیدات نظامی و یا حمایت مستقیم آمریکایی‌ها از فتنه‌هایی که عوامل داخلی برای مقابله با نظام اسلامی در تیر ۱۳۷۸ و یا خرداد ۱۳۸۸ طراحی و به اجرا درآورده بودند، آشکارشده بود، اما شتاب‌زدگی دشمنان نظام در جریان اغتشاشات اخیر و توهم آن‌ها در احتمال تأثیر این آشوب‌ها در فروپاشی نظام اسلامی در اثر این آشوب‌ها و اغتشاشات، سبب شد که بسیار سریع‌تر، صریح‌تر و عریان‌تر وارد ماجرا شده و به دلیل حمایت از اغتشاشات نزد مردم ایران رسواتر شوند، به‌گونه‌ای که روز گذشته رابرت مالی مسئول پرونده ایران در وزارت خارجه امریکا، با تغافل نسبت به مواضع اخیر مسئولان این رژیم علیه مردم ایران، مدعی شد که امریکا در پی براندازی نظام ایران نیست!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 2
    این اشغالهای اصلاحطلب با دونه به دونه سقط بشن اینا دشمن نظام هستن و سردسته اشوب تا اینا به درک واصل نشن مملکت اسایش نداره
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    9 3
    شرف واژه ی حذف شده از لغتنامه ی دشمنان ایران زمین و نفوذیها و منافقان داخلیست
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      2 3
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآی آمریکا است پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      1 1
      آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما بود که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      1 1
      آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما بود که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    11 1
    احسنت شورای عالی امنیت ملی و دولت مردمی. تلگرام و واتسپ و اینستاگرام قانون گریز و عفت ستیز را به گورستان فرستادید و غربیان و اصلاح طلبان جنجال ساز را نقره داغ کردید. سایر ابزار‌های فریب و بی عفتی مثل پینترست و ردیت و.. را هم شناسایی کنید و ببندید تا زمانی که مثل سایر کشورها به قانون ایران هم تن دهند.
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    7 1
    به داعشی ها نباید اصلا رحم کرد
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    11 2
    آرامکو رو بزنید
  • داوود IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 1
    خواهش میکنم هیچ رحمی نسبت به این اغتشاشگران داعشی نداشته باشید
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 1
    هرکس تفنگ یا سنگ یا چاغو به همراه داشته باشد پلیس باید حق شلیک به حداقل پای او را داشته باشد
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    9 1
    خدا لعنت کنه آمران، عاملان، مشوقان، راضیان به اغتشاش و ناامنی رو،
  • سید IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    7 1
    ظاهراً روزی نامه سازندگی چون خجالت می کشیده است که نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی کشور را به سبب ناکام گذاشتن آشوب گران و فتنه جویان مورد سرزنش قراردهد، تلاش کرده است تا در ظاهر نفی خشونت که مثلاً اغتشاش گران را هم شانل می شود، به هدف اصلی خود که همانا تحقیر نیروی انتظامی و دیگز نهادهای امنیتی است نائل شود! چنین می نماید که اصلاح طلبان تهوع آور سرکوب عناصر مزدور، ضد وطن و تجزیه طلب کردستان و بلوچستان و .... ایران را اقدامی خشونت آمیز می دانند!!!!
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    6 1
    با اغتشاشگر جماعت مماشات حرام است
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      2 1
      و مماشات برابر با افزایش تلفات فرزندان این مرز وبوم است
  • سید IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 0
    ظاهراً روزی نامه سازندگی چون خجالت می کشیده است که نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی کشور را به سبب ناکام گذاشتن آشوب گران و فتنه جویان مورد سرزنش قراردهد، تلاش کرده است تا در ظاهر نفی خشونت که مثلاً اغتشاش گران را هم شامل می شود، به هدف اصلی خود که همانا تحقیر نیروی انتظامی و دیگز نهادهای امنیتی است نائل شود! چنین می نماید که اصلاح طلبان تهوع آور سرکوب عناصر مزدور، ضد وطن و تجزیه طلب کردستان و بلوچستان و .... ایران را اقدامی خشونت آمیز می دانند!!!!
  • احسان US ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 5
    اه. مگه شما نگفتید تمام شده. پس چی شد؟
    • سید IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      2 1
      اگر برای داعش حیاتی قائلی این جماعت را هم می توانی موجود بدانی!!!!
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    5 1
    علاوه برسرویس جاسوسی خارجی صحنه گردان داخلی اصلاح طلبان خائن هستند بساطشون جمع کن
  • محمدایوب IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    5 1
    یک‌سئوال از مسئولین تا کی باید با سرمایه های اسراییل ومنافقین انقلاب وطن فروشان اصلاح طلب مماشات کرد
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 2
    شجریان متعلق به اکثریت ملت و افتخار ایران ست
  • كريم IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 1
    آنها كه دوست دارند با داعشيها مهرباني بشود، يكي از داعشي ها را به آنها بدهيد به خانه اش ببرد و با او مهرباني كند.
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    ایجادتخریب واامنی ضدشعارهای ایجادشغل واقتصادبهتراست
  • نیما IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    غلط کرده کسی که این حرفو زده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس